20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam Allardyce  (Lest 82004 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Sam Allardyce
« Svar #45 på: 18. Sep. 2007, 17:57 »
Lo godt av pool fansen nå ja, hoho.. Er vell kanskje ikke den beste uka for Sam å utale seg negativt om andre managere. 
whoopwhoop

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #46 på: 18. Sep. 2007, 19:34 »
Dumt å si noe på manageren som har ledet Liverpool til gull i selveste Champions League! Den bragden blir de husket for lenge, tenker jeg.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #47 på: 19. Sep. 2007, 02:30 »
Jeg må si jeg har mine tvil om denne karen. Kanskje det er som å banne i kirken, men det får så være.

Jeg mener han tar meget merkelige valg i form av laget. Harper foran Given, Viduka foran Martins. Disse to spillerne som tilsynelatende er blitt vraket ser jeg på som to av våre DESIDERT viktigste spillere. Likevel finne "BigSam" ut at andre skal få spille. Jeg håper for alles skyld at han tar til fornuft og får innpå disse to spillerne fort som faen. Vi kan nok regne med å se Given fra start i neste kamp, men spørsmålet er vel hvem som starter på topp. Er ikke dette Martins, kan det bli stygt. Martins er forholdsvis ny i et forholdsvis nytt land. Får han ikke spilletid kan han bli rastløs og kan fort få hjemlengsel. En ting er om han blir dumpet fordi han har spilt rævva (les: Ameobi), men Martins har vist seg å være gull verdt for oss og stod i fjor fram som vår beste spiller. Håper Sam tar til fornuft og lar Martins spille, slik at både Martins og fansens blir fornøyd!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #48 på: 19. Sep. 2007, 07:59 »
Jo jeg er litt enig der.Martins burde få mye mere spilletid enn det han har fått nå..Å bruke Smith som ving er heller ikke noe jeg forstår da han er treig som en snegle å absolutt INGEN ving type .Da synes jeg heller Oba burde spiller der da han er en mye mere hurting å teknisk spiller enn Smith.Da burde det prøves Smith på topp med Owen og Viduka som inbytter...Eller så må han vurdere å forandre formasjon.Er noen rare lite forstålige valg Big Sam har gjort for nå men man får håpe han gjør det som er det beste for å få ut all potensialet i laget .

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 19. Sep. 2007, 17:37 »
Jeg må si jeg har mine tvil om denne karen. Kanskje det er som å banne i kirken, men det får så være.

Jeg mener han tar meget merkelige valg i form av laget. Harper foran Given, Viduka foran Martins. Disse to spillerne som tilsynelatende er blitt vraket ser jeg på som to av våre DESIDERT viktigste spillere. Likevel finne "BigSam" ut at andre skal få spille. Jeg håper for alles skyld at han tar til fornuft og får innpå disse to spillerne fort som faen. Vi kan nok regne med å se Given fra start i neste kamp, men spørsmålet er vel hvem som starter på topp. Er ikke dette Martins, kan det bli stygt. Martins er forholdsvis ny i et forholdsvis nytt land. Får han ikke spilletid kan han bli rastløs og kan fort få hjemlengsel. En ting er om han blir dumpet fordi han har spilt rævva (les: Ameobi), men Martins har vist seg å være gull verdt for oss og stod i fjor fram som vår beste spiller. Håper Sam tar til fornuft og lar Martins spille, slik at både Martins og fansens blir fornøyd!

Er enig i mye her Lasse....Jeg mener også at Given og Martins er to uvurderlige spillere for oss!! To fantastiske spillere vi ikke har råd til å ha på benken......Smtih er ingen ving og noen spillere blir "straffet" hardere enn andre når de presterer dårlig..Som sagt, så lenge laget vinner kamper skal jeg holde kjeft, men jeg klarer ikke å la være når Martins sitter på benken og vi sliter med å score!!

Det som er betryggende med Martins er ay han akkurat har kjøpt seg nytt hus på tyneside og visstnok stortrives i Newcastle! Dessuten har han også uttrykt at han vil akseptere å sitte på benken i blant fordi konkurransen er tøff og at ingen kan spille alle kampene...Men det er nok ikke lurt å la han sitte for mye på benken, for da er nok turen tilbake til Serie A kort.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #50 på: 19. Sep. 2007, 17:46 »
Nå satt han vel ganske mye på benken i Inter og, så tror nok ikke han pakker sekken med det første av den grunn
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #51 på: 19. Sep. 2007, 17:55 »
Føler det er litt tidlig å klage på Allardyce sine evner som manager basert på benking av et par spillere bare 5 kamper inn i sesongen. Og de har jo tross alt spilt litt. At jeg er uenig i disposisjonen hans er det ingen tvil om, men for min del sår ikke dette tvil om min tro på evnene hans. Om det er noe Allardyce er kjent for så er det å se på helheten. Kan hende han tenker på en lang sesong, og vil rotere litt. Kanskje dette har noe med lagånden som det har blitt skrytt sånn av. Jeg vet ikke, men foreløpig har jeg troen på at han vet hva han driver med.

Men jeg vil likevel være uenig med han, og er enig med kø1 at det er så innmari frustrerende å se disse gutta på benken når vi ikke scorer eller vinner! ;)

Angående Rafarant så vet jeg jammen ikke helt. Merkelig ting å snakke om spør du meg, men mannen er jo kontroversiell. Og må bare si at det der bildet med han Star Wars-kisen og "Weesa no trust da Benitez" var sinnsyk bra, ler enda! Ligner jo som faen!  ;D

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 19. Sep. 2007, 18:10 »
Nå satt han vel ganske mye på benken i Inter og, så tror nok ikke han pakker sekken med det første av den grunn

Per dags dato er det littt forskjell å sitte på benken i Inter og Newcastle. Martins dro vel til Newcastle for å spille fast og hvis han fortsetter å sitte på benken bør vi bli bekymret. Forstår også hvis Martins blir litt misfornøyd med å ikke starte når en spiller som Ameobi, som enhver kan se er langt fra Martins sitt nivå, starter istedenfor han.

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #53 på: 20. Sep. 2007, 12:14 »
tidligere assistent til sir Bobby er nå ledig på markedet..han hadde passet perfekt inn

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 20. Sep. 2007, 12:26 »
tidligere assistent til sir Bobby er nå ledig på markedet..han hadde passet perfekt inn

Hvem da, John Carver eller Steve Clarke som var assistent hos the special one?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 20. Sep. 2007, 12:33 »
Om han ikke tenker på Mourinho selv, som jo var assistent til Sir Bobby. John Carver, er ikke han i Leeds?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 20. Sep. 2007, 13:03 »
Om han ikke tenker på Mourinho selv, som jo var assistent til Sir Bobby. John Carver, er ikke han i Leeds?

ahh..tenkte ikke langt jeg..  :-[ Helt sikkert Moorinho han tenkte på ja....  ;)

Vet ikke om Carver er i leeds ennå, men ihvertfall er Poyet assisten hos Dennis Wise..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 20. Sep. 2007, 13:55 »
Okei. Mulig jeg tar feil når jeg sier at Carver fikk oppgaven med Leeds sine resverver/unggutter?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 20. Sep. 2007, 14:02 »
Tok en liten tur innom wikipedia...og Carver er nå assistent trener i Luton Town, hvor Kevin Blackwell er manager..disse jobbet også sammen i Leeds...

Tipper seiren mot Mackems i carling cup smakte temmelig godt for Carver...han er jo geordie! ;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 20. Sep. 2007, 18:22 »

Jeg skjønner hvor du vil hen, men jeg mener ikke at det alltid er så enkelt som at de beste spillerne utgjør det beste laget.
Viduka er en spisstype som i større grad komplimenterer Owen. Owen er den kjappe, bakromssøkende goalgetteren, Viduka er den store, sterke duellspilleren med et godt skuddbein. Martins er en spiller som mangler en del på spilleforståelse, han er en humørspiller, og han har ikke alltid vært like flink til å utnytte sin spisskompetanse til lagets beste. Martins er ingen goalgetter, og selv om han er kjapp og forsåvidt bør regnes som en bakromsspiss, så liker han å få ball på fot og drible seg frem til målsjansHer. Det er også et ubestridelig faktum at det enkle ser ut til å være det vanskeligste for Martins, mens det vanskeligste er det enkle.  Han opererer ikke alltid til kollektivets beste.

Sam Allardyce setter kollektivet i fokus. Han ønsker et lag som kan opptre som en enhet. Og da er det ikke nødvendigvis så enkelt som at de beste spillerne til enhver tid bør spille. Det handler litt om komplementere ferdigheter, og å ha den rette balansen.

Shay Given har vært skadet, og selv om han har vært frisk i en god stund nå, så har Steve Harper gjort sine saker meget bra i mål. Da mener jeg det er bare rett og rimelig at han får fortsette. Han er på ingen måte så mye dårligere enn Given. Men jeg håper at Given er tilbake i buret igjen mot West Ham. Jeg mener det begynner å bli tid for det nå. Og når vi først har et såpass tett kampprogram, så kan Harper få stå mot Arsenal. Det kan være en god idé for å begrense belastningen på de viktigste spillerne. Og selv ikke Sam Allardyce er i det minste tvil om at Given er bedre enn Harper. Harper hadde selvfølgelig ikke stått de første kampene av sesongen om ikke Given hadde blitt skadet mot Sampdoria.

Allardyce gjør bytter for å kunne endre kampens gang, han gjør bytter for å begrense belastningen på enkelte spillere, og han bytter heller ut en spiller hvis han kjenner antydninger til skade, enn å risikere å gjøre problemet større enn det i utgangspunktet er.
Jeg ser ingen grunn til å kritisere Allardyce hittil. Han har ikke vært feilfri, men det er noe på gang, og han har gjort en utmerket jobb på overgangsmarkedet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon