20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: BIG SAM ny Newcastle manager  (Lest 41302 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: BIG SAM ny Newcastle manager
« Svar #210 på: 15. Mai 2007, 15:00 »
Det er jo ikke værre enn å se på et par Boltonkamper, så ser man at dette er et lag som spiller flere lange baller enn gjennomsnittet.

ok
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

djmattis

• Gjest
« Svar #211 på: 15. Mai 2007, 15:04 »
No disrespect to Bolton, a club I love, but this club is massive. I want the players to want to come to Newcastle United and to want to play for the club."

big sam.

Virker som han virkelig er taggad at få Newcastle opp igjen, lover godt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 15. Mai 2007, 15:05 »
Det som også er morsomt er jo at spillere har ropt på Sam før han ble ansatt, på samme måte som det ble ropt på O'Neill da Roeder kom.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 15. Mai 2007, 15:06 »
En lang ball trenger ikke nødvendigvis siktes mot hodet til en lyktestolpe av en fotballspiller. Vi kan spille langpasninger med Martins-Owen på topp også. Når en sier langpasning, så er det ikke dermed sagt at den skal siktes mot hodet til en av spissene, slik tilfellet har vært med både Roeder og Souness. En lang pasning kan godt slåes slik at den spretter i bakken før man plukker den opp.

Dessuten er det jo et faktum det Drillo har sagt mange tusen ganger, det er jo raskeste vei til motstanderens banehalvdel.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

djmattis

• Gjest
« Svar #214 på: 15. Mai 2007, 15:08 »
Man kan jo ikke akkuratt si at Manu ble veldig mye dårligere av Beckhams 50 meter lange silkepassninger, tross allt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 15. Mai 2007, 15:09 »
Må bare bruke Bodø/Glimt som et eksempel her. Kjent for fin, angrepsfotball, og med spillere som Råstad og ikke minst Kong Runar har vi scoret mange mål gjennom presise langpasninger på fot til våre lynraske vinger. Så akkurat for meg en angrepstrio bestående av Luque, Owen og Carrol nå :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 15. Mai 2007, 15:12 »
Vil forresten rette en takk og skryt til vår styreformann Freddie Sheperd, som var kjapt ute med en gang sjansen bød seg, og snappet Big Sam samt overbeviste ham om å ta over jobben. Ja, han har antakeligvis brukt nok av penger på dette, men Sam kunne lett blitt ManC-manager.

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #217 på: 15. Mai 2007, 15:14 »
Var det Luque du siktet til som lynrask ving eller var det eg som missfortod?

Noreng

• Gjest
« Svar #218 på: 15. Mai 2007, 15:20 »
Jeg misliker lange baller, og det vil ikke funke med dvergene Owen og Martins på topp. Martins har god spenst, men han er allikevel ikke god nok i hodedueller. Skal vi først ha lange baller må også spissene være tilpasset til det.

Hørt om bakrom? Hørt om deilig pasninger som det er mulig å ta ned, og begynne et spill. Dette bør Big Sam innføre:
*Bedre innleggskvalitet
*Mer Doffen-style  :D
*Mer offensive backer
*Bedre pasningspill

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
« Svar #219 på: 15. Mai 2007, 15:56 »
Jeg misliker lange baller, og det vil ikke funke med dvergene Owen og Martins på topp. Martins har god spenst, men han er allikevel ikke god nok i hodedueller. Skal vi først ha lange baller må også spissene være tilpasset til det.

Hørt om bakrom? Hørt om deilig pasninger som det er mulig å ta ned, og begynne et spill. Dette bør Big Sam innføre:
*Bedre innleggskvalitet
*Mer Doffen-style  :D
*Mer offensive backer
*Bedre pasningspill

Og kanskje han bør innføre bedre og mer kontant forsvarsspill, Noreng? ;D
Howay the Lads!

Noreng

• Gjest
« Svar #220 på: 15. Mai 2007, 17:07 »
Jepp. Men tenkte dere først og fremst snakket om offensivt når dere prata på spisspar osv.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 15. Mai 2007, 17:37 »
Dette blir kanon!!
Big Sam vil få unna sommerens kjøp så fort som mulig og har bare positivt å si om sin nye jobb. Virker som om han VIRKELIG gleder seg og har store ambisjoner!! Er det en som kan få orden på laget tror jeg det er allardyce.
Tviler på at vi vil finne en eneste spiller som ikke gir 100% og virkelig VIL spille i Newcastle neste år!!!

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=466824&CPID=8&clid=4&lid=&title=Big+Sam+eyes+signings

Den mannen har oversikt over gode, men  mindre kjente spillere der ute. Blir noen spennende uker framover. Blir nok neppe noen panikk-kjøp/lån ala Bernard, Rossi, Sibierski og Gooch :-)
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Noreng

• Gjest
« Svar #222 på: 15. Mai 2007, 19:09 »
Displin, taktikk, motivasjon er vel noe av det Allardyce er god til. Og det er vel nesten det eneste man trenger  ::)?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 15. Mai 2007, 19:33 »
Sam vil finne kilden til alle skadene som har rammet klubben over de siste sesongene. Endelig en som skjønner at man må gjøre noe med det, i stedet for å klage over det.

Ja, som han sier er det unormalt å ha så mye skader. Skal blant annet se på treningsprogrammet spillerene har hatt de 2-3 siste årene. At det bare skyldes uflaks er selvsagt bare tull. Vil også beholde både Martins og OWen.
ABOUT F**KING TIME!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 15. Mai 2007, 23:35 »
Big Sam får det han ønsker.

Crucially, Freddy Shepherd, the chairman, appears to have accepted the notion of revamping Newcastle?s backroom staff and replicating the attention to detail that has served Bolton Wanderers so well in recent seasons. At the Reebok Stadium, Allardyce employed 21 football and fitness coaches, psychologists and technological and nutritional experts.

Shepherd has taken the bait. The loss of Michael Owen, Shola Ameobi and Shay Given, among others, for long stretch-es of this season undermined hopes of qualifying for European football and short-term investment should bring long-term gain. ?If Bolton can afford the backroom staff they?ve got then Newcastle certainly can,? Shepherd said.

Yet there is more to it than money. ?He?s got my blessing to implement the same sort of system he had at Bolton,? Shepherd, who was nursing a cracked rib suffered while playing golf, said. ?It would take an idiot not to realise the problems we?ve had with injuries, so of course he?s going to bring his medical staff in. They?re going to look at me first.?