20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Den nye hjemmedrakten  (Lest 5591 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Den nye hjemmedrakten
« Svar #15 på: 28. Mai 2007, 15:01 »
Javel. Gled deg til den kommer i posten du. På postkontoret må du cashe ut over 200 kr skal du se. Hvorfor står det DKK 399 når det står på hjemmesiden at den koster 499? Har tatt utgangspunkt i 499. Du betaler selvfølgelig bare for drakten og porto til Unisport, men når du henter den på postkontoret i Norge må du betale moms og toll til den norske stat!

Drakten lanseres i Norge 2. juli, så regner med at du ikke har fått din fra Danmark ennå. Vent til du har den i hånda før du kaller meg en løgner. Har selv kjøpt gjennom Unisport.dk tidligere, så jeg vet hva jeg snakker om.

Jeg fikk den i posten for cirka to uker siden, så igjen kan jeg konstatere at du snakker tull. Betalte ikke ei krone til verken toll eller post, og er meget fornøyd med servicen. Var det noe mer du skulle legge til?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 28. Mai 2007, 16:14 »
Det kan virke som du Petter har beregnet at vi skal betale moms 2!!! ganger, en til den danske stat og en til den norske stat!? Dette skal man jo selvfølgelig ikke, og sist jeg sjekket er alle prisene reklamert inklusiv moms!
Men: om pakken(e) de sender skal til Norge som motakerland, så fratrekker de(Unisport) automatisk den danske moms, men vi kan risikere å betale den i Norge (men dette har egentlig ingenting å si, da momsen/mva er så og si lik i Danmark og Norge, tror jeg..), derfor skal vi nordmenn se på prisene ekskl. moms/mva!

Så skal man kjøpe drakt hos Unisport.dk er det ikke så dumt å sende en mail og spør om de vil sende det som gave, da slipper man tollen. Men evt. toll (om man handler for over 200 kr) og frakt (70 DKK) er eneste ekstrautgifter!  :)
« Siste redigering: 28. Mai 2007, 16:17 av Frode »

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #17 på: 28. Mai 2007, 16:18 »
Man betaler ikke merverdiavgift til den danske stat når man importerer til Norge.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 28. Mai 2007, 17:21 »
Man må i utgangspunktet betale 25% toll + 75 kroner i avgift når man handler for å over 200 kroner. Men hvis man får det sendt som gave slipper man toll. Etter reglene skulle vel Eivind betalt toll tror jeg, men det er jo ingenting å klage på at man slipper :)

Petter Sunde

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #19 på: 28. Mai 2007, 18:19 »
Greit. Da har du gjort en meget god deal Eivind. Ikke har du betalt moms og du har kommet deg unna tollen. Mine beregninger er ikke løgn, og var ikke gjort med den hensikt å lure noen som helst. Den var basert på egne erfaringer med Unisport og norske lover.

Når man bestiller på internett, så skal man betale 25% moms av varens verdi. Enkelte butikker trekker ikke automatisk fra merverdiavgiften i avsenderlandet. Men det har tydligvis Unisport gjort. Tollen kan man unngå ved å spørre om å få tilsendt produktet som gave. Husker ikke om jeg gjorde det selv, men vil tro at jeg gjorde det, for jeg bestilte drakter fra et annet sted omtrent på samme tiden der jeg iallefall spurte om å få sendt som gave. (og fikk det) Jeg hadde også ventet å få draktene jeg kjøpe gjennom Unisport rett i posten, men det gjorde jeg ikke altså. Måtte hente dem på postkontoret og betale moms+toll.

Man skal være en erfaren bruker av netthandel/ha flaks om man ikke kommer utenom toll og moms.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 28. Mai 2007, 21:31 »
Det som er sikkert er ihvertfall at man slipper å gi penger til Christian Weiseth når man handler gjennom Unisport.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 28. Mai 2007, 21:50 »
Det som er sikkert er ihvertfall at man slipper å gi penger til Christian Weiseth når man handler gjennom Unisport.

Hehe. Ja, det får vi da endelig håpe :)

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 28. Mai 2007, 22:30 »
Hvis bortedrakten ser slik ut som postet før her, så er jeg kjempefornøyd. Elsker Argentina, og å få en drakt ganske lik deres er jo supert.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

djmattis

• Gjest
« Svar #23 på: 28. Mai 2007, 22:39 »
Newcastle skulle hatt samma bortedrakter som Inter hadde som Europa cup/borte drakter for noen sesonger siden.
Elsket de draktene!!

Men i andre farger da, hadde vært sinnsykt rått.