20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha?

Svennis
6 (24%)
Big Sam
15 (60%)
Houllier
4 (16%)

Stemmer totalt: 24

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL III!  (Lest 33573 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL III!
« Svar #60 på: 05. Mai 2007, 12:26 »
Bra innlegg Abel, men er ikke enig i alt!

For å forsvare Joakim litt her! Angående van Gaal fikk han fyken/sparken i Barcelona fordi han spilte en defensiv kontringsfotball, med kun èn ren spiss (Kluivert) og fordi han stort sett hentet kun nederlendere til klubben, da som oftest spillere han hadde trent før om jeg ikke husker feil!

Man må også huske på at AZ Alkmaar for noen år siden fikk nye eiere som spytter inn penger i klubben, så at de ligger i toppen av den nederlandske Æresdivisjonen skal de nye eierne ha like mye honnør som van Gaal! Det var forresten de som hentet van Gaal til AZ, hadde jo vært utenkelig før!

At et lag som van Gaal har trent har scoret så mye som 83 mål synes jeg er ganske overraskende da også jeg husker denne mannen som en defensiv orientert trener, det stikk motsatte av slik jeg husker nederland spilte før, da Rinus Michels innførte den såkalte "totalfotballen" og managere tok etter han. van Gaal har jeg hele tiden sett på som en som gjorde det stikk motsatte av hva skikken var i Nederland, men det fører jo med seg titler, spørsmålet er bare om man ønsker at laget skal spille slik!!

Når det glelder Allardyce så er heller ikke han i øverste del av managere som jeg ønsker skal ta over på St. James Park. Jeg ønsker meg primært en manager som spiller med 2 spisser, eller 4-4-2. Jeg har ikke veldig mye til overs for denne såkalte 4-3-3 eller 4-5-1 som den egentlig er!

Men uansett er begge disse managerne et hav bedre enn Roeder, og akkurat nå tar jeg til takke med hva som helst! Vi kan heller ikke forvente eller tro at hvem som helst vil ta over denne forvillede skuta! Men skulle vi fått lov å plukke fra øverste hylle ville jeg uten tvil valgt Carlo Ancelotti, Fabio Capello eller Marcelo Lippi! Disse er fremragende trenere som har struktur i laget og som er meget dyktige taktisk. De er også ganske så meritterte, men det får nå heller være med drømmen!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 05. Mai 2007, 13:00 »
100 % enig med Abel, og dette er FAKTA. Det finnes ikke muligheter til å stikke dette under en stol.

Bolton er egentlig et dårligere lag en Newcastle. Det vet vi alle. Virkelig!

Men så ser man hva managere har og si. En søppelmanager i Roeder og en klassemanager i Big Sam. Og selv om mange mener Lippi, Mourinho og gjengen er bedre, så trenger man ikke å være rakettforsker for å finne ut at Allardyce har gjort en bragd med et lag som egentlig skal ligge midt på tabellen. Jeg kan ikke si at jeg heller ville hatt Big Sam enn Lippi og de på øverste hylle, men de får vi ikke, så da vil jeg mye heller ha Big Sam, Van Gaal eller Eriksson. Alle 3 er hjertelig velkommen.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 05. Mai 2007, 15:47 »
Van Gaal er ihvertfall i mine øyne en av verdens mest defensivt tenkende managere, og overhodet ikke aktuell for mitt kjære Newcastle. Heller Nils Arne Eggen enn Luis Van Gaal. At han har oppnådd det meste en manager kan oppnå er uvesentlig. Det er mulig at AZ i den nederlandske æresdivsjonen har scoret 83 mål og spilt heidundranes flott fotball, men det er uvesentlig når vi er flere hundre ganger bedre enn det laget vi tapte for i UEFA-cupen.

At Van Gaal er bedre enn Allardyce har ingenting med min personlige smak å gjøre. Van Gaal er nok utvilsomt en dyktig manager. Meget dyktig. Og så dyktig tror jeg ikke Allardyce er, selv om Bolton er nummer 5, med et lag bestående av pensjonister og udugelige fjotter. Men det er ikke dermed sagt at Allardyce hadde fått Newcastle opp på topp 6, og at han hadde klart å hanskes med vårt fantastiske mannskap.

En annen ting er at Allardyce står for en type fotball jeg ikke vil se Newcawstle spille.
Newcastle skal spille offensiv, underholdende fotball. Vi skal spille med to spisser, og vi skal ha mange offensivt anlagte spillere på banen samtidig. Jeg vil ALDRI se Newcastle slutte å spille fotball straks vi har fått et mål på dødball. Jeg vil aldri se Newcastle med spillertyper som Diouf og Anelka. Spyttklyser, dytting og velrettede slag vil jeg ha meg frabedt. Jeg vil se god fotball, fairspillende fotball, og jeg vil se Scott Parker utføre hårreisende, men helt reine taklinger. Jeg vil ikke at Newcastle skal spille som Bolton har spilt i alle år under Sam Allardyce. Og det er ikke stort bedre at mannen mer enn gjerne tar imot penger under bordet. Selv om jeg ikke tror at vår forrige manager var så mye bedre på dette feltet.

Jeg vil se Newcastle United spille fotball slik vi gjorde det i glansdagene under Keegan og Robson. Jeg vil ikke se lange baller på Flo. Jeg vil ikke se Sam Allardyce eller den enda mer ekstreme defensivt anlagte Luis Van Gaal som manager for Newcastle United.

Jeg vil gjerne ha en bedre manager enn Glenn Roeder, men IKKE Sam Allardyce.

Jeg har aldri ment at Roeder er Gud i egen person. Han er ikke verdens beste manager, på langt nær, men jeg mener han ikke har gjort en like dårlig jobb som alle skal ha det til, og jeg mener han har potensiale til å bli en mye bedre manager.

Og jeg vil ikke under noen omstendigheter ta imot hva som helst. Jeg vil ikke at hvem som helst skal kjøpe ut Shepherd, og jeg vil ikke at hvem som helst skal være manager i denne fantastiske klubben.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #63 på: 05. Mai 2007, 16:03 »
Joakim, nå er du helt ute å kjøre. Hva faen er dette tullet? Du har jo sagt at du er drittlei av å se vi opprer som idioter i forsvar? Det virker som du heller vil spille offensiv fotball og tape enn å spille balansert og vinne?

Hva vet du egentlig om Van Gaal bortsett fra det han gjorde i Barca? Vet du virkelig hva slags fotball han står for? For å si det slik så spiller han minst like offensiv fotball som Roeder, prøv å forstå det!

Fotballen har utviklet seg, det defensive har blitt langt viktigere. Alle de tre store denne sesongen er veldig godt organisert defensivt,på lik linje med det Van Gaal står for. Idag er man nødt til å ha et godt defensivt fundament. Det er fullt mulig å være godt defensivt organisert og samtidig spille fin offensiv fotball, det virker som du tror det er enten eller. Under Roeder er vi ikke gode verken defensivt eller offensivt.

Må nesten le av at du ikke vil ha managere som er dyktige defensivt som Allardyce og Van Gaal. Det som er morsomt er at du virkelig ønsker Guus Hiddink, jeg vil ikke si at han er særlig mer offensivt anlagt enn Van Gaal.
an sparker ikke Bobby Robson??

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 05. Mai 2007, 16:38 »
Må nesten le av at du ikke vil ha managere som er dyktige defensivt som Allardyce og Van Gaal. Det som er morsomt er at du virkelig ønsker Guus Hiddink, jeg vil ikke si at han er særlig mer offensivt anlagt enn Van Gaal.
Å jo, Guus Hiddind spiller en mye mer offensiv anlagt fotball en sin landsmann van Gaal og Allardyce! Han har en offensiv anlagt filosofi som er ganske typisk den gode gamle nederlandske skolen! Kan nesten ikke sammenligne disse 3 managerne engang!

Dette står blant annet å lese på Wikipedia om du vil lese om Guus Hiddink: "His open attacking brand of football appealed to the Valencia team as well as to the rest of the Spanish Primera League."
Ikke verre en at du kan finne frem å lese resten selv!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 05. Mai 2007, 16:42 »
Jeg synes Hiddink har en helt annen innstilling til den offensive delen av spillet.
Jeg synes huske fra Van Gaal var landslagssjef for Nederland at det var direkte begredelig å se på. Hiddink spiller ikke direkte kamikaze-fotball han heller, men jeg mener han har en helt annen innstilling til det som skjer fremover på banen enn Van Gaal.

Jeg skal ikke si at jeg vet hvordan Van Gaal opptrer nå, og det skal jo forsåvidt sies at det var relativt få lange baller på flo i de to kampene AZ spilte mot oss. Men jeg kan ikke fordra typen, og jeg vet godt hvordan Barca opptrådte med Van Gaal som sjef. Hvis Barca spilte ekstremt kynisk fotball, hvordan kan det da ha seg at AZ spiller offensiv fotball? Da må det i såfall være en manager som ikke har noen klart definert spillefilosofi, og da er jeg enda mindre interessert i mannen.

Jeg vet at det defensive har blitt viktigere nå enn før. Og jeg vil gjerne ha et godt balansert lag som vinner kamper. Men jeg synes vi hadde brukbart god balanse under Robson. Vi spilte på ingen måte noen kamikaze-fotball under Robson. Og hadde vi hatt bedre forsvarsspillere enn O'Brien og Bramble, så hadde vi nådd mye lenger enn vi gjorde. Jeg vil se offensiv, underholdende fotball, kombinert med et godt organisert forsvar. Problemet er at det er altfor få slike folk ute i den store vide verden i dag. Trenden har blitt slik at alle skal spille så kynisk og med hovedfokus på defensiv organisering. Jeg vil se et godt balansert lag med hovedfokus på det OFFENSIVE.

Dukker det opp en manager med disse egenskapene der ute, så kaster jeg meg om halsen på ham tvert. Hei, Trond Sollied er jo ledig på markedet. Hva skal vi med Allardyce da?

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #66 på: 05. Mai 2007, 17:02 »
Å jo, Guus Hiddind spiller en mye mer offensiv anlagt fotball en sin landsmann van Gaal og Allardyce! Han har en offensiv anlagt filosofi som er ganske typisk den gode gamle nederlandske skolen! Kan nesten ikke sammenligne disse 3 managerne engang!

Dette står blant annet å lese på Wikipedia om du vil lese om Guus Hiddink: "His open attacking brand of football appealed to the Valencia team as well as to the rest of the Spanish Primera League."

Hehe nå har jeg sett det også, du vinner et sitat fra wikipedia som argument. Jeg må bare få understreket at jeg absolutt ville sett Guus Hiddink som manager i Newcastle, og at jeg har veldig sansen for han som managertype. Men i hans siste sesong i PSV da de vant ligaen scoret PSV 71 mål, AZ og Ajax scoret henholdsvis 78 og 79.
Jeg vil si at både Hiddink og Van Gaal spiller solid fotball, godt organiserte men heller ikke defensive.

Lippi, Van Gaal, Capello, Benitez og mange andre topp managere legger alle opp til et trygt defensivt fundament, og det trengs i dagens fotball. Jeg ønsker resultater og er dritt lei av å se et vaklende Newcastleforsvar.
an sparker ikke Bobby Robson??

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 05. Mai 2007, 17:11 »

Hehe nå har jeg sett det også, du vinner et sitat fra wikipedia som argument. Jeg må bare få understreket at jeg absolutt ville sett Guus Hiddink som manager i Newcastle, og at jeg har veldig sansen for han som managertype. Men i hans siste sesong i PSV da de vant ligaen scoret PSV 71 mål, AZ og Ajax scoret henholdsvis 78 og 79.
Jeg vil si at både Hiddink og Van Gaal spiller solid fotball, godt organiserte men heller ikke defensive.

Lippi, Van Gaal, Capello, Benitez og mange andre topp managere legger alle opp til et trygt defensivt fundament, og det trengs i dagens fotball. Jeg ønsker resultater og er dritt lei av å se et vaklende Newcastleforsvar.
Enig i at vi må ha resultater og tette igjen forsvaret, og jeg har sagt at på det nåværende tidspunkt tar jeg imot ALT! Til og med Kjetil Rekdal, og det sier sitt! Men noen er høyere rangert enn andre hos meg, og vi blir nok aldri enige der!?! Men som sagt, hva som helst er bedre enn Roeder!!!!!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #68 på: 05. Mai 2007, 18:05 »
Who will be Newcastle Manager on the first day of next season?

5/6        Glenn Roeder
7/4        Sam Allardyce
6/1        Alan Shearer
16/1      Sven Goran Eriksson
20/1      Gordon Strachan
25/1      Louis van Gaal
25/1      Chris Coleman
33/1      David Moyes
33/1      Nigel Pearson
66/1      Kevin Keegan
100/1    Jose Mourinho

Interresante odds
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 05. Mai 2007, 18:07 »
Av de som du nevner der håper jeg veldig på Sven Gøran Eriksson eller Gordon Strachan!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #70 på: 05. Mai 2007, 18:22 »
Tipper på Moyes. Drømte faktisk at han var blitt Newcastle-manager for ikke så lenge siden, det må ha vært et tegn ;).

Neida, håper på Van Gaal, Strachan eller Eriksson av de nevnte. Kunne gjerne være artig med Alan Shearer og. Trappatoni og Hiddink kunne jeg også tenke meg, Hiddink tviler jeg på kommer, men kanskje det kunne vært mulig å få Trappatoni til å forlate Salzburg. De har jo Lothar Matthaus også som manager så han trenger ikke ha ''dårlig sammvittighet'' eller noe sånn.

Tottenham skal jo og være ute etter Sam Allardyce mener jeg å ha lest en plass i dag, så da kunne Jol være et alternativ, men jeg har ikke mye tro på dette.

Jeg synes og vi skulle spurt Lippi, Scolari og Capello, dersom han får sparken, ''bare for løye''. Man vet ikke 100% sikkert om de ville tatt jobben uten å ha spurt i alle fall.

Rart at Keegan er på lista synes jeg.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 05. Mai 2007, 18:42 »
Protester utenfor SJP nå!!! :D

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #72 på: 05. Mai 2007, 18:45 »

Now we are talking! :D
Håper de sperre gjøken inne, sånn at han ikke slipper ut!
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 05. Mai 2007, 18:53 »
LINK  >:(