20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem bør bli kåret til årets spiller 06/07?

Shay Given
6 (13.3%)
Steven Taylor
4 (8.9%)
Nobby Solano
3 (6.7%)
Titus Bramble
0 (0%)
Celestine Babayaro
0 (0%)
Damien Duff
0 (0%)
Charles N`Zogbia
0 (0%)
James Milner
10 (22.2%)
Scott Parker
0 (0%)
Emre
0 (0%)
Nicky Butt
3 (6.7%)
Obafemi Martins
17 (37.8%)
Antoine Sibierski
0 (0%)
Kieron Dyer
1 (2.2%)
Steve Harper
1 (2.2%)

Stemmer totalt: 42

Avstemning er avsluttet: 24. Mai 2007, 14:20

Skrevet av Emne: Årets spiller 06/07 - OBAFEMI MARTINS  (Lest 9201 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

djmattis

• Gjest
Sv: Årets spiller 06/07
« Svar #30 på: 15. Mai 2007, 17:52 »
Taylor, Given, Martins og Milner er vel de eneste som fortjener omtale her.
Martins får min stemme.
flott første år i PL

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 15. Mai 2007, 18:03 »
Syns det er ekstremt rart at Martins får mer stemmer enn Butt, Milner og Given. Martins har vært god i perioder, men likeledes svært svak i andre. Han har ikke vært like god som Tayls, Butt, Milner og Given.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

djmattis

• Gjest
« Svar #32 på: 15. Mai 2007, 18:08 »
Nå er det jo sånn at de som er kritiske mot Martins ofte konsentrerer seg på at han må skåre 2 mål pr. kamp.
Martins har gjort veldig mye med offensiven våres, jobber veldig hardt hver kamp, skaper yter, løper frem og tilbake konstant.
Legges veldig mye vekt på målene hans, men sannheten er jo at han jobber veldig bra i kampene også.
Målet mot Liverpool er et eksempel, han stopper ikke bare opp og gir opp, han fullfører løpet fullt ut og belønnes, samma mot Tottenham, både på 2-2 og 2-3 så tar han de løpene i de tomme rommene som kreves.
Og om man da har et par kamper som det ikke går så bra fordi Newcastle som lag velger å stå stille på midtbanen så har jo det en effekt på offansive.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 15. Mai 2007, 18:15 »
Jeg syns ikke jeg krever for mye av Martins eller er urettferdig i noen måte i min dom. Jeg er tilfreds med hans første sesong i klubben, men han er i alt for stor grad en formspiller som kan gå mange kamper uten å prestere. Da gjør han ofte mye galt og ting funker ikke.
Mens Milner, Butt, Tayls og Given stort sett har stått frem sesongen gjennom og vært stabilt gode. Ingen tvil om at alle de 4 har vært bedre enn Oba.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 18. Mai 2007, 20:01 »
Jeg synes 17 mål i sin første sesong er bra jeg, og selv om jeg skulle sett Martins putte flere av de opplagte sjansene, er det ikke først og fremst det jeg kritiserer Martins for.
Jobbingen til Martins overvurderes noe. Ja, i perioder jobber han veldig hardt i kampene, og da kommer han seg også ofte til en håndfull brukbare sjanser, uansett hvor dårlig laget spiller.

Men i perioder er han også veldig svak. Jobber nesten ikke i det hele tatt. Taper enkle dueller, mister ballen for ofte. Og samtidig skal det sies at Martins i siste halvdel av sesongen knapt nok har scoret ett eneste mål. Martins har ikke vært god til å utfordre med farten sin én mot én, og har i store perioder flere ganger hindret mulige overganger på grunn av lavt balltempo og fordi han ikke utfordrer rettvendt.

Det er en viktig grunn til at jeg anser Milner som en bedre spiller denne sesongen. Han hadde en liten formsviktperiode rundt den tida vi møtte AZ. Varte vel sånn omtrent en måned, før han i april var tilbake for fullt igjen. Milner har vært den som har stått frem når resten av laget har vært veldig svake. Han har vært den som har sørget for tempo i spillet. Han har hatt enda flere nesten-målgivende enn faktiske målgivende. Det er ikke Milner det har skortet på, det er spissenes evne til å sette ballen i mål, som har vært problemet. Og nettopp der kommer også Martins inn.

Dermed konkluderer jeg med at Milner har vært klart bedre enn Martins, denne sesongen. Og dermed er det Milner som i mine øyne er årets spiller. Ikke Martins.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Årets spiller 06/07 - OBAFEMI MARTINS
« Svar #35 på: 18. Mai 2007, 20:15 »
Årets spiller: OBA MARTINS! Så får vi håpe han blir...

djmattis

• Gjest
« Svar #36 på: 18. Mai 2007, 21:54 »
Heia Martins!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 19. Mai 2007, 01:40 »
Jeg kan ikke annet enn å si meg uenig i at folk flest har kåret Martins til bestemann denne sesongen, når det er flere spillere som har prestert stabilt bedre enn Martins.

Men for all del, til å være hans første sesong i PL har Martins prestert meget godt. Og kanskje over forventning. Men om dette er fortjent er jeg ikke like sikker på.

Jeg er ganske sikker på at Martins er Newcastle-spiller også neste sesong, og det er det eneste som betyr noe for meg i den sammenheng.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 19. Mai 2007, 11:37 »
Er helt einig med deg Joakim. Det er andre spelarar som har vore gode stort sett gjennom heile sesongen, Martins har vore god ca halve sesongen. Han var svak i starten og på slutten av sesongen, og god midtvegs. Milner, Butt eller Taylor fortjenar denne prisen.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #39 på: 19. Mai 2007, 11:39 »
... eller Parker. Kanskje Solano også.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 19. Mai 2007, 12:15 »
... eller Parker. Kanskje Solano også.

Selv syns jeg Parker har vært skuffende i år. Noen pene piruetter i tid og utide, men ellers har det vært dårlig.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 19. Mai 2007, 12:41 »
Milner har jo vært veldig ujevn han og.
sett mange kamper hvor inleggene hans havner bak mål og driblingene hans er helt på trynet.

Min vote gikk til MARTINS
lt;3 Newcastle <3

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 19. Mai 2007, 12:48 »
Milner har då hatt klart flest assists, og innlegga hans er ikkje så gale som folk skal ha det til. Ingen på laget har vore fantastiske heile sesongen, men stemma mi gjekk til Milner.
Eg trur grunnen til at Martins får så mange er fordi han er spiss, scorer flest mål, og gjer mest underholdning. Men det er ikkje til å stikke under ein stol at enkelte kampar har han vore fullstendig vekke. Han burde også være flinkare uten ball. Men for all del, Martins har kjempepotensiale og er allerede stjerne i Newcastle, men den beste har han ikkje vore denne sesongen.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 19. Mai 2007, 14:58 »
Til martins forsvar: hvor lett er det og være spiss på et lag som er 5 poeng unna nedrykk og ha en spiss partner som ikke er god nok for man city en gang? han har mange ganger blitt helt alene der på topp . Newcastle har slitt med og etable god angrepsfotball denne sesongen, og da er det heller ikke lett og være martins.
lt;3 Newcastle <3

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 19. Mai 2007, 15:02 »
Selfølgelig har det ikkje vore lett for han, og eg er kjempefornøgd med Martins første sesong. Men kor lett han har hatt det har ingenting å sei når vi skal kåre årets spelar i Newcastle. Likevel har han vore ein av dei betre, men etter mi meining ikkje den beste.