20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forsvinner Dyer til sommeren???  (Lest 6370 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Forsvinner Dyer til sommeren???
« på: 23. April 2007, 20:14 »
Det ryktes at også Kieron Dyer ønsker seg bort fra SJP til sommeren og at han skal ha levert inn en transfer request...

http://www.newcastle-online.com/nufcforum/index.php?topic=38964.0

Noreng

• Gjest
Sv: Forsvinner Dyer til sommeren???
« Svar #1 på: 23. April 2007, 20:57 »
Da begynner jeg å grine.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 23. April 2007, 22:09 »
Plutselig ønsker alle seg vekk fra Newcastle
Hmm kva kan grunnen vere ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 23. April 2007, 22:12 »
Plutselig ønsker alle seg vekk fra Newcastle
Hmm kva kan grunnen vere ?

Harry Potter?
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4 på: 23. April 2007, 23:55 »
Det hørtes rart ut. Tviler på at det er sant. Men brukes jo på en plass der han aldri får brukt sitt potensial fullt ut. Han er ingen ving, og ikke så veldig god som spiss heller. Skal du bruke han en plass må det bli sentral midt i en 4-4-2 eller 4-3-3 formasjon. Eller bak spissene foran midtbanen.

Skulle likt å sett han spille der vi virkelig hadde fått bruk forn, men virker ikke som om Roeder skjønner det ::)
« Siste redigering: 24. April 2007, 22:03 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

djmattis

• Gjest
« Svar #5 på: 24. April 2007, 01:52 »
Det virker liksom som om Dyer aldrig helt tar av i Newcastle, er jo en grunn til det siden vi ike gjør det bedre generellt, men kan kanskje ikke være så dumt å la han gå om man får nok penger.
Jeg er mega keen på at newcastle får tak i SWP

Jeg digger Dyer, har alltid gjort det, men er for skadeforfulgt, pluss at SWP er up and coming.
Vanskelig

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 24. April 2007, 08:57 »
Jeg må faktisk si meg enig med Djmattis. Jeg ville byttet ut Dyer med SWP på sekundet. Det at Dyer har levert inn transferønske tviler jeg mer på, da han har uttalt gang etter gang hvor glad han er for å spille for klubben sin igjen...

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 24. April 2007, 16:39 »
Hvis resultatet blir Dyer ut - SWP inn da er det jo ikke tvil hva som bør gjøres.
Men jeg har alltid likt Dyer, han er jo den eneste på midtbanen vår som alltid kommer med bakromsløp, og er ofte med inne i boksen. Det kan ikke sies om de andre
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #8 på: 24. April 2007, 20:06 »
Ja, men problemet er jo at Harry Potter alltid bruker han feil
Newcastlesupporter siden 1992

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 24. April 2007, 21:33 »
Jeg blir forbanna, men det understreker at ting ikke er som de skal være dersom dette også stemmer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 24. April 2007, 21:46 »
Denne kilden var vel kanskje ikkje den mest truverdige, så eg er ganske sikker på at Dyer blir.

Men om eg skulle velge mellom Dyer og SWP hadde eg vald SWP. Fantastisk potensiale i den lille spelaren, og vi treng en skikkelig høgrekant saman med Milner.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 24. April 2007, 21:51 »
Ting er ikke som det skal være med Dyer, fordi han er en bråkmaker! Først setter han seg selv fremfor manageren (les Robson) og lagets beste, så begynner han å sloss med Bowyer midt under en kamp, og nå denne transfer requsten, til tross for den heftige lønna han hever som han fikk i sin nye kontrakt, selv med sin skadehistorie bak seg!

Om Dyer har levert inn en slik transfer request, KAN HAN SE TIL HEL****** Å PELLE SEG VEKK! En slik drittstøvel tjener ikke klubben noenting på å ha. Dessuten er han heller ikke så god som alle skal ha det til, og er rimelig enkel å erstatte!!! SWP er nevnt, og jeg foretrekker uten tvil han fremfor Dyer!

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #12 på: 25. April 2007, 14:17 »
Med fare for å gjenta meg selv: på tide å legge om formasjon til 4-3-3. Dette rett og slett fordi spillermatriellet vårt passer det mye bedre. Tror vi kunne fått frem det beste i både Dyer, Parker og Emre i en sentral trio med Parker i den dype rollen.. Med Butt og Sidwell som backup er midtbanen komplett.

l                  l
           EMRE            DYER
                   PARKER

l                     l
           O    O      O     O 

Skal det være behov for Kieron Dyer i dagens 4-4-2, så må det være i en fri høyre midtbanerolle.
Da må det kjøpes inn en solid høyre back som kan bidra mer offensivt enn de vi har i dag. Altså hvis Dyer trekker inn i banen og kommer på løp på skrå inn sentralt rundt spissene, bør høyrebacken være oppe i banen som et innleggs/angrepsvåpen.

l                          L   
DUFF   EMRE              DYER
                  PARKER
                                  l
                               H.B.

Hvis ryktene bare var oppspinn og Dyer ønsker å bli, så ser jeg absolutt behovet for hans tjenester.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 25. April 2007, 16:31 »
Jeg synes du overdriver her Frode.

Dyer er en grei kar han. Stort sett. Nykker har han selvfølgelig, og janteloven er ikke hans leveregler. Men det får stå for hans regning. Ja, han gjorde en grov feil da han satt seg selv foran laget og undergravde Robsons autoritet, men det har han beklaget ved flere tusen anledninger siden. Og det er mulig jeg er naiv, men jeg velger å tro på det han sier.

Slåsskampen med Bowyer er ingenting å være stolt av, men selv om det trengs to for en tango, så var det Bowyer som var den aktive parten i denne slåsskampen, og som startet det hele. Uvisst av hvilken grunn. Men jeg nekter å tro at Dyer ser tilbake på dette som et stolt øyeblikk, for å si det sånn. Stort sett er Dyer en fin fyr. En partyløve, javel, men hva han gjør på fritiden er meg rivende likegyldig så lenge han leverer varene på banen, og det synes jeg at Dyer har gjort til det fulle denne sesongen. Og jeg skjønner bare ikke hvor man får det fra at "han er ikke så god likevel". Dyer har i alle år vært en av våre beste spillere, og det til tross for at skader og veldig varierende sportslig suksess har gjort at han aldri i verden vil nå det potensialet han hadde for åtte år siden. Det kommer man bare ikke utenom, mener jeg.

Jeg nekter å tro at det er særlig mye sannhet i disse ryktene, men det er selvsagt ingen som ikke ønsker han til helvete bort om ryktene mot formodning skulle stemme.

Hva angår 4-3-3, så er det først og fremst midtbanen som passer utmerket til dette systemet. Vi har spisser etter et planlagt 4-4-2-system, og hvis planen er å kjøre Ameobi, Martins og Owen på topp, så har vi plutselig ingen plass å gjøre av vingene vår. Dessuten er det et spørsmål hvordan vi skal plassere Owen og Martins i en angrepstrio. Og vi må uansett ofre minst en av vingene våre i startoppstillingen med 4-3-3 som formasjon. Så jeg ser så absolutt en del store spørsmålstegn ved omlegging av formasjon.

Ved 4-3-3 får vi plass til både Parker, Emre og Dyer samtidig. Gull verdt selvsagt. Men da må vi ofre enten Duff eller Milner, evt. kanskje begge (avhengig av hvordan Roeder tenker seg angrepstrioen). Ved 4-4-2 får vi plass til Owen og Martins i deres beste posisjoner, Duff og Milner herjer på vingene, men vi må ofre enten Dyer eller Emre sentralt på midten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #14 på: 25. April 2007, 22:06 »
La meg forklare:

Tenker følgende om de 3 fremme hvis skadefri stall(for øvrig utenkelig):

Høyre angriper: 1.valg Martins, hurtig spiller som også kan trekke inn sentralt og åpne for indreløper/back på høyresiden. 2. valg: Milner, naturlig vingtype som vil få mer offensiv frihet i 4-3-3.   Evnt. Solano hvis krise og bortebane..

Spiss: Skadeutsatt. 1. valg Owen. 2. valg Ameobi. Martins og Carroll som backup, sibbie ut.

Venstre angriper: 1. valg Duff, det var i 4-3-3 han spilte godt en periode i Chelsea. 2. valg N`zogbia. Evnt. Milner.

Ikke så veldig mange som blir benket her Joakim?  ;)

Poenget er fleksibilitet. Samt at vi vil få en interessant og slagkraftig midtbane!

I denne formasjonen er det plass til mange formspillere samt at spillere ute av form kan erstattes enkelt. Dette gjelder selvsagt også delvis i 4-4-2.

Henviser for øvrig til tråden jeg startet angående "endring av formasjon 4-3-3"

Grundemaister