20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: "Messidona"  (Lest 14185 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: "Messidonna"
« Svar #45 på: 16. Juni 2007, 12:13 »
Jeg syns faktisk det er litt morsomt å høre på jeg, selv om den LANGE "L-en" i dette tilfellet ble litt plagsom. Fikk endelig sett Super Classico'en mellom Boca og River for en stund siden, med spansk kommentator, og det var gutten som kunne å skrike gol det. Han snakket forøverig ustanselig i samtlige 90 minutter pluss overtid, lurer på om disse kommentatorene er laget litt anerledes enn oss normale folk, høres jo ikke ut som de puster mye i løpet av kampen iallfall?

Sitat fra: geordie olav
I mange land er det slik at det skrikes gooooooooooooooooooooooo oooooooooooooooooooooal når det blir mål. I Spania er dette helt normalt.
Forresten Olav, sløyf "a-en" der, det er faktisk "Gol" de roper, ikke det engelske ordet "goAl" ;)

Frode Olsen er rimmelig komisk\dum å høre på når han prøver å parodiere dette. Som om ikke det er nok er stemmen hans forferdelig irriterende, og dialekta også for de som ikke er vant med den. På en annen side er det litt synd, for Frode har peiling på hva han snakker om når han kommenterer spansk fotball. Han er jo en av de få i Norge som faktisk har spilt med og mot mange av de som spiller i dagens LaLiga.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #46 på: 16. Juni 2007, 19:51 »
Herregud, hvor lenge skal han skrike etter at målet er et faktum? Greit nok at man kan slippe seg noe løs etter en scoring, men det finnes grenser, selv i Spania.

Ja herregud, skyt mannen for å vise følelser.
Forøvrig håper jeg på det sterkeste at laget som stikker av med mesterskapet blir Sevilla!
Selv om det ikke er "fortjent" i den forstand at de har vært best denne sesongen, sett "overall", så kunne spansk fotball jammen ha trengt det.

Forresten, hvem er denne "Maradonna" noen snakker om?
Å begynne å trekke inn totalt ukjente spillere, er jo en fullstendig avsporing. ;)

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 16. Juni 2007, 20:14 »
Herregud, hvor lenge skal han skrike etter at målet er et faktum? Greit nok at man kan slippe seg noe løs etter en scoring, men det finnes grenser, selv i Spania.

Sitat
Ja herregud, skyt mannen for å vise følelser.

Ja men for guds skyld da mann, han skriker jo "GOL" i et halvt minutt. Da må du innrømme at det blir litt slitsomt å høre på. Hvis dette er tradisjonen i Spania, altså å rope "GOL" i et halvt minutt ved scoring så må det vel bli slitsomt, til og med for spanjolene.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: "Messidona"
« Svar #48 på: 16. Juni 2007, 20:20 »
Det er de som ikke nøyer seg med "bare" ett halvt minutt også ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 16. Juni 2007, 20:58 »
Jo mer røst og innlevelse, desto bedre kommentatorer mener ihvertfall jeg!
Er jo mye artigere å høre en kommentator som viser følelser, hever stemmen ved mål, store sjanser, bra redninger, osv, enn å bli proppet med såkalte faktaopplysninger fra selvutnevnte traustlige ekspertkommentatorer som vi har plenty av i Norge! For det er KJEDLIG det, også midt under kampene atpåtil!

Men denne tråden handlet vel egentlig mer om Lionel Messi og sammenlignen med Maradona!? Og jeg kan vel si at han har kopiert 2 av Maradonas mål på både godt og vondt! Men jeg mener det stopper også der for han foreløpig, for han er på langt nær like god som sin landsmann enda ihvertfall! Men utvilsomt en spennende spiller å følge i fremtiden!

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #50 på: 16. Juni 2007, 21:00 »
Ja men for guds skyld da mann, han skriker jo "GOL" i et halvt minutt. Da må du innrømme at det blir litt slitsomt å høre på. Hvis dette er tradisjonen i Spania, altså å rope "GOL" i et halvt minutt ved scoring så må det vel bli slitsomt, til og med for spanjolene.

Ja, merkelig at alle kommentatorene i Spania ser ut til å fortsette med dette, siden de åpenbart har fått mange klager fra seere/lyttere som mener de engasjerer seg for mye.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 17. Juni 2007, 10:36 »
Jævla lille fitta der. Håper for guds skyld Barca ikke vinner serien...
Det var da voldsomt til reaksjoner mot en fantastisk spiller som i en ung alder av bare 19 år allerede viser et potensiale til å bli en av verdens absolutt beste spillere.

Da du sier at du håper Barca ikke vinner serien, baserer du det på at han scoret med handa på Lørdag?

Han er en kjempegod spiller. Det skal jeg være enig i. Synes bare det er teit å vinne serien på et mål scoret med handa, så der har du grunnen til min voldsomme reaksjon :)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 17. Juni 2007, 17:27 »
Da håper jeg iallfall du legger merke til det jeg har prøvd å presisere ovenfor, nemlig at Messi ikke er den eneste som har tatt i bruk hendene inne i målgården i innspurten av årets LaLiga.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 18. Juni 2007, 15:30 »
Godt mulig. Jeg har ikke sett så mye spansk fotball egentlig. Når sant skal sies var det ingen fanseak at Barca ikke skulle vinne serien, bare at jeg synes det hadde vært teit hvis et slikt mål skulle avgjort serien...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 18. Juni 2007, 18:27 »
Real Madrid vant  :D
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 18. Juni 2007, 21:38 »
Real Madrid vant  :D

Jeg er ingen ihuga Real Madrid supporter og ingen ihuga Barcelona supporter. Allikevel mener jeg denne innbyrdes oppgjør regelen er totalt håpløs. Barcelona har scoret mye mer mål enn Real Madrid, likevel får de smake 2 plass på grunn av at de ikke kom best ut av de innbyrdes oppgjørene mellom rivalene og gigantene. Hvorfor skal 2 kamper telle mer enn 38 ? Dere som støtter innbyrdes oppgjør regelen må gjerne komme med holdbare argumenter FOR dette galskapet!!!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 18. Juni 2007, 21:52 »
Som Barça supporter må jeg selvfølgelig si meg skuffet over å "bare" ha blitt nummer 2, og selvfølgelig er det ekstra surt når det skjer på denne måten. Alikevel velger jeg å ikke klage for høylytt over denne regelen. Selv om det føles sånn akkurat nå er jeg ikke sikker på at innbyrdes oppgjør er noen dårligere måte å avgjøre på enn ved måmlforskjell. Når to lag spiller 38 kamper og ender på samme poengsum sier det seg selv at de er temmelig jevngode, og da er innbyrdes oppgjør en måte å kåre en vinner på. Målforskjell er en annen, og i Spania velger man altså å bruke innbyrdes oppgjør. Kanskje er det feil, kanskje ikke? Målforskjellen  gir muligens et bedre bilde av hele sessongen? Det som gjør det hele ekstra spesielt i dette tilfellet er at Barça har en så mye bedre målforskjell enn Real. Barça har både scoret flest mål, og sluppet inn minst mål, med 78-33 (altså pluss 45) mot Reals 66-40 (pluss 26).

Jeg skulle gjerne sett at målforskjellen gjaldt foran innbyrdes oppgjør i Spania, men sånn er det altså dessverre ikke.
Barça har bare seg selv å takke for at de ikke har avgjort ligaen før som Xavi presiserte på dagens pressekonferanse på Camp Nou. Og nå må laget lære av sine feil denne sessongen og sørge for at dette ikke gjentar seg. Vi skal komme sterkere tilbake neste sessong.

Visca el Barça!

djmattis

• Gjest
« Svar #57 på: 18. Juni 2007, 23:07 »
Italia har den beste løsningen som finnes rett og slett.
Dagsformen får avgjøre, hvem er best i en siste avgjørende kamp mellom 2 lag som ligger på samme poeng.

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #58 på: 19. Juni 2007, 00:54 »
er SÅ IMOT innbyrdes oppgjør regelen! >:(
syns det er mye bedre å se på målforskjellen,
som gir gode indikasjoner på hvem av lagene
som har vært det mest effektive.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 19. Juni 2007, 10:55 »
Er vel offisielt Barca supporter jeg og selv om jeg ikke brydde meg nevneverdig om at de tapte gullet.

Syns alle de 3 måtene er jævli å tape på, men jeg synes målforskjellen hele sesongen er best fordi det gjør at lagene spiller mer offensivt. Er vel ingen tvil om at italienerene liker defensiv fotball og heller vil avgjøre plasseringene i en ekstra kamp på slutten. Alle ligaene har sin egen sjarm og jeg synes ingen av måtene er rette eller gale.