20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Lei av etablerte spillernavn  (Lest 1938 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Are

• Supersub
    • Vis profil
Lei av etablerte spillernavn
« på: 17. April 2007, 13:24 »
Tenkte litt på hvilke spillere som burde handles til sommeren, slik at vi kan være med å kjempe i toppen. Jeg er under den tro at vi bør handle spillere som ikke har slått gjennom internasjonalt. Vi trenger sultne og relativt ukjente spillere, for når man ser på stallen slik den er i dag er den full av spillere som allerede har slått gjennom for andre klubber.

Parker slo igjennom for Charlton, Emre og Martins slo igjennom for Inter, Owen slo igjennom for Liverpool, Duff for Blackburn, Butt for Man Utd and the list goes on. Hvis man ser på de store klubbene i PL har de fleste av de store navnene slått igjennom i den klubben, og det går igjen at managerne tør å satse på litt ukjente spillere.

Derfor håper jeg at Roeder ikke bare tør, men også har evnen til å finne spillere som vil kan få sitt gjennombrudd hos Newcastle, ikke bare kjøpe dyre spillere med store navn.

Igjen blir jeg minnet på hvilket stort tap det var for oss å miste spillere som Jenas og Bellamy, mye grunnet utskiftingen av Robson til fordel for Souness. Robson hadde skjønt hvordan man handlet spillere, og jeg håper på at Roeder tar til seg de handlinger som de foregående managerne har gjort.

For å si det sånn, bør man ikke heller invitere sultne folk på middag, fremfor folk som nettopp har spist? :P

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Lei av etablerte spillernavn
« Svar #1 på: 17. April 2007, 15:17 »
haha godt sagt!

er ikke lett få tak i så store talenter lengre som det var.Klubbene priser dem som store stjerner.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 17. April 2007, 15:36 »
Er til dels enig i det du sier, men jeg mener vi bør ha en salig blanding! Owen og Martins på topp er et godt eksempel. Unge sultne Martins sammen med erfarne og rutinerte Owen. Det samme bør vi ha i alle ledd på banen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 17. April 2007, 17:38 »
Du har ett poeng her Are, og jeg er også litt enig med Eivind i at en god blanding antagelig er det beste.
Det som er faremomentet er om vi klarer å finne unge sultne spillere som har talentet til å bli gode nok til at vi kan være med i toppen. For det finnes mange unge, lovende spillere der ute som er mer enn sultne nok. Problemet er bare å finne de som er gode nok. Det har jeg mine tvil om Newcastle kan klare. Men på en annen side ser vi at dette er veien å gå for mindre klubber som vil opp og menge seg i det gode selskap. Jeg kaller ikke nødvendigvis Newcastle "en mindre klubb", men at det er en kklubb som vil opp i det gode selskap igjen er det vel liten tvil om.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 17. April 2007, 19:06 »
Jeg tror nok absolutt vi klarer å finne gode nok unggutter, problemet er at vi ikke er alene om å jakte disse ungdommene. Per i dag er det vanskelig for oss å kapre de yngste og beste spillerne i lavere divisjoner. Både ManU, Arsenal, Liverpool og Chelsea vil ønske disse spillerne like mye som oss, og vi har ikke nubbesjans til å hamle opp med disse lagene. Ikke har vi de samme økonomiske ressursene, og ikke har vi de samme sportslige utfordringene. Det eneste vi kan love her mer førstelagsspill enn andre plasser.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5 på: 17. April 2007, 21:59 »
en kombinasjon er jeg helt enig i at er noe alle klubber trenger, som Eivind sier er det viktig med både sultne og erfarne spillere. i Newcastle sitt tilfelle føler jeg at vi har de store spillerne med den erfaringen som trengs, så derfor mener jeg at vi nå bør satse på sultne spillere til sommeren.

ved å si sultne spillere så mener jeg ikke nødvendigvis 18 år gamle supertalenter, men spillere som viser at de har talent og motivasjon. de kan godt være litt opp i tjue årene. utfordringen til manageren blir å forme disse spillerne slik at de får sitt gjennombrudd i klubben.

ta f.eks Alex Ferguson. han har en evne til å rettlede spillere slik at de klarer å prestere på høyt nivå. ikke alle har hatt like suksess under hans veiledning, men det går mer på holdninger enn evner tror jeg. uansett så kan han gjøre middelmådige spillere (hvis man ser på internasjonalt nivå) til veldige dyktige spillere som presterer over tid. syns Park er et godt eksempel.

spørsmålet er om Roeder har evnen til å gjøre gull ut av gråstein. Onyewu er spennende, og syns han har gjort sine saker bra innenfor den lille tiden han har fått. hadde vært bedre hvis han hadde kommet ved sesongstart, men håper han får fortsette videre. han har jo fått mer enn forventa ut av Sibierski, noe som er positivt, men han er desverre for gammel for neste sesong syns jeg.

Noreng

• Gjest
« Svar #6 på: 18. April 2007, 07:42 »
Sagt det før og sier det igjen, det beste fotballaget er laget av VARIASJON. Variasjon i midtstopperparet, ikke to like typer. Variasjon i aldersrekker, ikke bare unger, eller gamlinger. Variasjon i angrepsmåten, hvis ikke blir forutsigbare. Variasjon i spillertypen som du nevner her, sultne og etablerte spillere!!!

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 18. April 2007, 09:29 »
Riktig. Her er det eg meiner er det opptimale laget:

Back høgre og venstre: En rask god spiller, god offansiv og defansift
Stoppar 1: En rutinert stopper som kan styre spillet
Stoppar 2: "Ryddeguten" til stoppar 1. Gjerne rask
Sentral midtbane 1: En skikkelig arbeidshest. Takler og står i
Sentral midtbane 2: En kreativ midtbane spiller. God passnings legger og målfarleg.
Ving 1: God passning og innleggsfot fot. Bra rykk og god til å ufordre.
Ving 2: Rask, god til å utfordre, målfarleg og tekninsk. Gjerne med god skudd fot og gode innlegg.
Spiss 1: "Target". Spiss med avsluttning egenskaper og vinner det flest dueller.
Spiss 2: Rask, avsluttnings egenskaper. God posisjonernings evne.

Stoppar 1 er en Adams type. Dirigerer og vinner dueller. Vingane er ManUnited sine. Ronaldo Giggs. Et perfekt ving par

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #8 på: 18. April 2007, 14:46 »
Der fikk du sagt det mange av oss har tenkt på lenge her, men ikke har klart å skrive, Are.