20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Endring av formasjon, 4-3-3  (Lest 16863 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Endring av formasjon, 4-3-3
« på: 16. April 2007, 18:39 »
Vi ser frem mot det som forhåpentligvis blir en sesong med oppturer hvor vi kan blande oss inn i toppen av Premier League.

Kanskje har vi godt av en sesong hvor vi kan konsentrere oss om PL og FA-cupen, hvor målene må være CL-plass og å nå langt i FA-cupen.

Når man ser nærmere på vårt spillermateriell, er det hevet over enhver tvil at stallen trenger minst tre-fire rene utskiftninger defensivt, hvor jeg helst ser at Ramage, Babayaro m.fl. forsvinner fra St. James Park. Kjøp inn kvalitet.

Når det gjelder å utnytte dagens spillerstall på best mulig måte, hva med å legge om formasjon til 4-3-3? Roeder har allerede lekt med tanken.

Med dagens spillermateriell ville jeg stilt med dette laget i 4-3-3 sesongen 2007-2008: 

Given

Ny - Taylor - Ny- Ny

Dyer-Parker-Emre
      l                l

martins? - owen - duff        solid, talentfull benk offensivt: Milner, Ameobi, N`zogbia

Fordelen med denne formasjonen er at flere spillere enkelt kan bekle flere roller..

Får vi på plass nye forsvarsspillere samt en midtbanemann for breddens skyld, ser dette bra ut. Min påstand er at vi ikke trenger nye angrepsspillere, i hvert fall ikke med nevnte formasjon.
Innspill?

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Endring av formasjon, 4-3-3
« Svar #1 på: 16. April 2007, 19:22 »
Jo ikkje så dumt med 4-3-3, men om det skal fungere treng vi minst en ny angripar og ein defensiv midtbane. Duff scorer altfor lite, og i tillegg har vi for dårlig dekning på topp. Tenk om Owen eller Ameobi blir langtidsskadd igjen. Då sit vi igjen med to bra spissar (Om Ameobi er en god spiss?) og når ein av dei to vi sit igjen med blir skadd igjen sitte vi igjen med samme driten som i år.

Med det laget der hadde vi også sannsynligvis (om mulig) vorte endå svakare defensivt fordi Parker er den einaste nokelunde defensive midtbanespelaren, derfor måtte vi hatt ein ny midtbanespelar med kvalitetar defensivt. Men 4-3-3 er spennande, hadde sikkert blitt ein del meir underholdande enn det vi har vore i år.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 16. April 2007, 19:32 »
Tenk om vi hadde stilt med dette laget i serieåpningen i august

-------------------Given-------------------
-----Degen-----Taylor-----Woody-----Bridge
-------------------Parker------------------
-------------Sidwell-----Emre--------------
-------------------------------------------
-------Milner-------Owen--------Martins----

Benk: Harper, Hughes, Dyer, Duff, Pizarro
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16. April 2007, 20:14 »

Det hadde vore fantastisk, då måtte vi minst kjempa om topp 6. Men igjen må eg sei eg ikkje ser kva vi skal med Aaron Hughes. Då kan vi like godt hente inn Andy O'Brien og Andrew Griffin også.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16. April 2007, 20:18 »

Det hadde vore fantastisk, då måtte vi minst kjempa om topp 6. Men igjen må eg sei eg ikkje ser kva vi skal med Aaron Hughes. Då kan vi like godt hente inn Andy O'Brien og Andrew Griffin også.

Hehe joda. Har poengtert før hvorfor jeg vil ha tilbake Hughes, og når jeg tenker over det er eneste grunnen til at jeg vil ha han, at han kan spille overalt i forsvaret, slik at vi alltid bare trenger å ha Hughes på benken av forsvarsspillere. Men det finnes uendelig mange forsvarsspillere som er bedre enn Hughes kvalitetsmessig. Men la oss erstatte Hughes med, Onyewu, Brown, Srna, Seitaridis, Boularouz eller Glen Johnson
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16. April 2007, 21:38 »
Hughes er en fin type og en allright spiller som kan bekle samtlige roller i forsvaret. Det er aldri noe tull med denne karen, og jeg husker han bidro til fin Newcastlefotball en gang for "lenge siden".
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 16. April 2007, 23:30 »
4-4-3 er musikk i mine ører. Tenk dere har oen og martins liggende litt bak crouch. får vann i munn bare tenke på det. begynner lukte 5-0 new vs manu igjen da :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16. April 2007, 23:34 »
Som supporter av laget som innførte 4-3-3 i Norge, er dette en tanke jeg lekte med for noen år siden. Men 4-3-3 kan lett bli til 4-5-1 der spissen får alt for lite hjelp. Men vi har absolutt spillermaterialet. En som ville vært perfekt i 4-3-3 hadde selvfølgelig vært Luque, men det er jo som kjent dessverre for sent.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Noreng

• Gjest
« Svar #8 på: 17. April 2007, 07:35 »
-----------Given--------------
Degen--Distin--Tayls--Boka
---------Parker----------
Milner/Dyer-----Emre-----N`Zogbia/Milner
---------Owen-Martins----------
Benk: Krul, Hunty, Tainio, Klasnic, Nobby

Så kjøp og salg tråden, for kjøpene  :D

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #9 på: 17. April 2007, 11:57 »
Mange gode innspill folkens!

Kanskje den foreslåtte formasjonen er mest aktuell for hjemmekamper hvor Newcastle skal føre spillet!?

Noe av poenget mitt er at kantene i 4-4-2-systemet får relativt mye defensivt ansvar, hvis de ikke tar dette ansvaret blir det fort åpninger..

Hadde vært interessant med kanter som har mer frihet til det offensive-Duff er et eksempel på en spiller som kler en slik rolle bedre(ref. Chelsea). Tror faktisk Martins også kunne funnet seg til rette litt utpå en av kantene med mulighet til å samtidig være nærme scoringsmulighetene...?

Det settes også spørsmålstegn ved om Newcastle har nok skyts offensivt til å spille denne formasjonen...
     -
-  -  -  -
  - - -
 -  -  -   

Midtbanetrio: Dyer, Parker, Emre. -Her trenger vi minst en forsterkning for breddens skyld, forslag? Vi har råd til en klassespiller!?

VENSTRE ANGR.: Duff, N`Zogbia, Milner, Martins. Skulle holde?

SPISS: Owen, Ameobi, Martins, Hvis krise kanskje Dyer. Skal vi beholde Sibbie? Nei spør du meg, han er ikke god nok!

HØYRE ANGR.: Martins, Milner, Dyer. Slagkraftig spør du meg!

Som dere skjønner vil jeg satse på fart og teknikk når vi skal angripe på hjemmebane. Kan vi gjenskape midten av nittitallet?

Innspill?Senere vil jeg diskutere det defensive iht. denne formasjonen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 17. April 2007, 13:08 »
Vil bare legge til at vi antakeligvis får inn en forsterkning i form av Sidwell på midten, skal vi tro flere medier i England.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 17. April 2007, 13:34 »
Vil bare legge til at vi antakeligvis får inn en forsterkning i form av Sidwell på midten, skal vi tro flere medier i England.
Ja.... skal vi tro engelske medier så. Men i såfall kunne vi faktisk hatt Woodgate og Campbell også. Problemet her er at vi har et geni av en manager som vanligvis går ut og sier seg uinteressert i alt vi "nærmest kan få". Derfor frykter jeg at Oliver i morgen kan melde at Roeder som vanlig ikke er interessert.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 17. April 2007, 13:42 »
Hehe, det er selvsagt et høyst reellt scenario!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 17. April 2007, 15:13 »
tull! sidwell er jo ikke 100 år og en skadeliste som kunne skremt vannet av hvem/hva som helst!sidwell er i katogorien roeder vil samle på.

fatter egentlig ikke at folk kan skjære hodet av roeder akkurat når det gjelder woody og campbell saken.

for å ta woody først. jeg er helt sikker på at roeder vet woody er en klassestopper,men skjønner godt han ikke tok sjansen på woody pga skadelisten hans. vi skulle tross alt frsterke forsvaret vårt og det vi trengte minst var en med woodys lønn som var skadet hele sesongen.så roeder valgte stå over og prøve få inn andre. noe han i ettertid ikke klarte men det er en helt annen historie.og folkens etter dere har sett woody spille knall og klart seg uten skader i år piper dere som noen kyllinger. jævli lett være etterpåklok, hæ??? dere må jo skjønne hvorfor roeder syns det var store sp.målstegn ved å signe woody.

så mr sol campbell. lyst sende roeder takkebrev for at han ikke hentet denne mannen. hva slags signal ville det vært til de andre klubbene. vi skal ikke være n klubb som henter rasket etter toppklubbene. sol er en gammel avdanket kaldblodshingst som ikke hører hjemme i et topplag. vi skal ha unge oppadgående spillere som vi kan få glede av i mange år. ikke en stor ,treg,gammel mann som skal gå inn å hndre utviklingen til blant annet taylor.

alt i alt syns jeg dette med woody og campbell er tull. campbell vil bare bli dåligere og dårligere,ikke noe satse på. woody har visst at han er tilbake og skade prob er borte ,så jeg tipper han kommer til sommeren. men om woody ikke ville spille under roeder kan han dra til helvete! da er han idiot.om han setter roeder opp mot det å være newcastle spiller syns jeg han har et attitude problem og da kan han like gjerne holde seg i boro til han råtner.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 17. April 2007, 15:40 »
Det hadde vert skikkelig risky og lånt Woodgate ja. Oo. Og for ikkje og snakke om og signert Campell gratis.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]