20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United per 1.9.2007  (Lest 15161 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle United per 1.9.2007
« Svar #60 på: 19. Mai 2007, 10:14 »
Håper Emre blir. En Emre i form setter sitt preg på hver kamp, selv mot topplagene. På tross av fysikken er han ekstremt uredd. Går inn i taklinger mot Zat Knight totalt blottet for respekt. Når han i tillegg har en flott teknikk og en bra pasningsfot, er det bare tull å ønske Emre bort. De pengene vi ville fått igjen ved evt salg ville ikke vært tilstrekkelig til å få inn en bra nok erstatter.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 19. Mai 2007, 10:54 »
frode - emre og parker blir! Det håper i alle fall jeg. Vi vet hva de er gode for, til tross for at de har spilt på et lag uten taktikk, struktur og motivasjon..!
Dette med Martins kan du ikke legge for mye vekt på da vi ikke vet hele historien enda. Det hele skulle vist dreie seg om en misforståelse, og uansett skjer ikke noe sånt under allardyce!
Cisse har vist seg og være god, men ikke snakk om at jeg vil se han dra på seg Newcastle drakt! Du så kanskje ikke kampen, den sist han spilte mot oss for liverpool på st. james. Dersom du hadde sett hvordan oppførselen hans mot toon army var hadde du forhåpentlig hvis ikke ønsket han til klubben!
Jeg er enig med deg i at flere av spillerne du nevner hadde gjort seg. Men at de er bedre enn hva vi har i dag er vel ikke akkurat et sterkt argument...
For det første, Parker vil jeg IKKE selge! Det er Dyer og Emre jeg mener vi kan selge, og synes at om vi får inn Nolan og Barton for disse, har vi forsterket midtbanen betraktelig mener jeg. Både Nolan og Barton er innsatsfylte, taklingsterke, offensive gode spillere med godt skuddbein og som scorer mye fra sin midtbaneposisjon! Ulikt det vi har i NUFC idag!!
Jo jeg så NUFC vs LFC da Cissè gikk å "skjepte"/"geipet" seg til hjemmefansen. Husker også at Parker var å snakket til han. Dette oppsto ikke uten grunn, men kommer han til "oss" og blir en hit, klarer nok folk å tilgi, samtidig som vi da vil ha en av Frankrikes beste spisser i stallen! Ikke dumt det......
Angående dette med Martins, så kan det hende at alt er en misforståelse!? Men vi skal IKKE lenger tilbake enn til midten av sesongen da Nigeria skulle spille landskamp, Martins var tatt ut, men dukket ikke opp, husker ikke unnskyldningen hans da??

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 19. Mai 2007, 10:57 »
Jeg ville også hatt Nolan og Barton fremfor Dyer og Emre. Vi hadde mest sannsynlig halvert lønnskostnadene og vi hadde på ingen måte blitt svekket...

Kan ikke si at jeg liker Cisse, men at han ville vært et nyttig tilskudd rent fotballmessig er jeg enig i. Men om jeg vil ha han hit er en annen sak.

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #63 på: 19. Mai 2007, 14:24 »
Jeg skal være kortfattet.

Selger vi Dyer OG Emre så selger vi all slagkraft på sentral midtbane offensivt.
Dette er spillere som har det lille ekstra.

Nolan og Barton er i utgangspunktet defensivt anlagte med enkelte offensive kvaliteter..

Magz

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #64 på: 19. Mai 2007, 15:42 »
Newcastle er forhåpentligvis et helt annet lag 1.9. 2007 proppet full av vilje og tæl.
Vi går en spennende fremtid i møte med Allardyce ved roret. En mann som vet hva han vil, og kommer til å tilføre oss det vi har slitt mest med, nemlig vilje og konsentrasjon. Vi trenger spillere som blør for drakta og vil yte for laget. Det er ikke dermed sagt at det første vi skal gjøre er å kaste ut spillere som Martins, NZogbia og Dyer. Vil Allardyce beholde disse bør vi støtte den avgjørelsen og tilgi. Det har ikke bare vært enkelt spiller for et Newcastle lag som famler i blinde.

Martins-  startet sesongen dårlig, men viste etterhvert hvilket enormt potensial han har. Scora noen spektakulære mål og spilte tidvis glimrende. Men var til tider usynlig på sitt dårligste. Kroppsspråket hans har til tider vært meget negativt. Ikke bra, det virker negativt på medspillere, fansen og også seg selv. Afrikanere er tradisjonelt følelses mennesker så det var sikkert ikke lett å se Roeder, mannen som hentet ham til klubben, gå ut døra. Det kan være noe av grunnen til at han ikke ville spille mot Watford, men det er selvsagt ikke bra.

Dyer- fantastisk på sitt beste, uten tvil i landslagsklasse. Endelig skadefri og på vei mot toppformen. Men hvor skal han spille? Har uttalt mange ganger at han liker seg best som offensiv sentral midtbanespiller, men figurerer mest som spiss eller høyreving. Klart best som sentral midt, og etter å ha blitt sendt mellom mange forskjellige plasser på banen og sykestua er det lett å forstå frustrasjonen. Han har vært i klubben i snart 10 år, og fyller snart 30 uten å vunnet en dritt, spilt under 4 forskjellige managere for en klubb som virker helt vet hvor de vil.

NZogbia- hadde en kanonsesong i fjor, men vært elendig i hele år. Jeg trodde han skulle få en gnistrende sesong,men nei. Mistet sin mentor i Boumsong, og klubben hentet Duff sørget for en dårlig start. Da han i tilegg ble mye skadet, og er ung og uerfaren er det lett å bli frustrert.

Er det noen som kan få skikk på disse i utgangspunktet klassespillerene så tror jeg det er Allardyce. Dersom han ønsker det da selvsagt.(Er i skrivende stund i utlandet, og gidder ikke aa kopiere æ  ø  å lenger,beklager det :-)
Konsentrasjonen til spillerene har ogsaa vaert daarlig. Og det gjelder ikke bare Bramble, men samtlige. Vi har skutt oss selv i foten mange ganger med aa sove et lite oyeblikk, noe vi ikke kan gjore.

Stallen vaar trenger solid opprenskning. Greit med de som har forlatt klubben synes jeg. Men er det noen som kunne ha faat skikk paa Bramble saa tror jeg det er Big Sam. Men greit nok at han drar.

Keeperplassen trenger vi ikke aa gjore saa noe med.

Forsvaret er vel uten tvil der vi maa styrke mest. Regner med forsvaret vaart blir bygget rundt Taylor. Han kommer til aa bli en bauta i aarene framover, og er vaar framtidige kaptein. Resten er ikke stort aa skryte av. Ramage er en klubbspiller, men vi maa bare vaere aerlige og innse at han ikke kommer til aa bli bedre. Men han er billig i drift og er lojal, saa han bor beholdes inntil videre. dessuten faar vi neppe store summen for han. Huntington og Edgar bor ogsaa beholdes, men er forelopig litt for unge. Carr og Babayaro kan selges. Mye skadet og forholdsvis hoye lonninger om jeg ikke tar feil. kvaliteten er heller ikke den helt store. dermed maa vi ha inn mange nye fjes.
Blir svaert skuffet dersom ikke Ben Haim er klar i loper av uka. En klassestopper som ikke gjor seg bort paa noen av backplassene. En annen som er sterkt linket er Nicky Hunt. En hoyreback jeg ikke vet mye om, regner med Allardyce har bedre kontroll. Paa venstrebacken er vi koplet til Lloyd Samuel. Hopper ikke akkurat i taket over det, men han kan vel varer en Ok backup, men bor neppe varer forstevalg til fast plass. Kan han i tillegg bekle hoyrebacken hadde det vaert topp.
Spillere jeg synes er interressante er Glen Johnson, Faubert(uten at jeg vet noe mye om han), Nelson og Collocini, som i tillegg kan spille stopper. Paa venstre vil jeg ha Bridge. Herlig spiller offensivt og deffensivt. Annet alternativ er Baines. Bale synes jeg er for ung og dyr. Paa midtstopperplassen ville jeg at Chivu, men han er det vel ingen vits i aa dromme om. Ellers onsker jeg Luisao og Wes Brown foruten de nevnte. Campbell er jeg litt usikker paa.

Midtbanen er paa papiret kanskje vaar sterkeste lag del. Milner bor beholdes. Det samme med Duff. To tradisjonelle vinger som er god til aa utfordre og har gode innligg. NZogbia vil jeg helst beholde. Solano vet jeg ikke. Han begynner aa bli gammel, og er ikke lenger den han en gang var. Han spilte greit som back. Men det kan skyldes at han hadde Milner foran seg. Han er god offensivt, men daarlig defensivt. Parker vil jeg ogsaa beholde. Han har ikke vaert god denne sesongen, men blor for drakta. Han bor ha en klarere rolle. Han kan ikke spille offensiv midtbane med Butt bak seg, da er han for daarlig. Han maa enten spille defensiv, eller i en slags sideordnet rolle som Man Utd har lykkes med i Carrick/Scholes. Butt har vaert bra denne sesongen,men kan ofres. Er bra betalt, men er en god lagspiller. Men bor neppe spille fast,men er en god backup. Men har vi raad til det??  To av mine yndlingsspillere er Emre og Dyer. Emre er en spiller uten om det vanlige. Knallgod offensivt og har knallgode playmaker egenskaper, men fjusker litt for ofte i det deffensive. Har vi raad til det? Dyer er ogsaa en herlig midtbanespiller,men han bor spille sentralt. Eier ikke innleggsfot, og bor kun spille ving ved skader. Har en herlig gjennombruddskraft, er bevegelig og teknisk kreativ. Skal han ikke brukes der kan han selges. Noe det virker som han ogsaa mener selv.
Sidwell gratis ville ha vaert en solid forsterkning, og han kunne greit spilt sammen med Parker eller bak Dyer eller Emre. Gelson Fernandes vet jeg ikke en dritt om. Men Manuel Fernandes derimot har jeg veldig sansen for. Kevin Nolan ville ogsaa vaert bra. En spiltterpine gal Joey Barton? tja, bra spiller,men kan umulig vaere mentalt stabil.

Angrepet vaart er i skrivende stund bra med Martins, Owen, Ameobi, Sibierski, Carroll og Luque. Owen er vel vaar "hovedspiss" dersom vi kan kalle det det. Haaper han blir. Martins er en annen herlig spiller. Mange mener han og Owen blir for like i spillestilen, men jeg er ikke enig. Owen ligger som oftest og vaker paa offsidelinja og er god inne i boksen. Martins har etter min mening ligget for dypt etter min mening og hentet ballen feilvendt alt for ofte. Han er klart,klart best rettvendt. Men spiller han sammen med Owen vil ikke det bli noe problem. Ameobi startet sesongen bra, og var endelig paa vei mot gjennombruddet. Men ble skadet, og jeg vet ikke hva vi bor gjore med han. Har ikke godt av aa vaere 3/4 valg. Men hvor god er han egentlig? Sibierski spilte bra, og han var billig. Ny kontrakt dersom vi ikke faar inn noen andre,m ne i utgangspunktet nei. Carroll-spennende, bare han ikke blir noen ny Chopra. Luque-selg. Jeg vil gjerne ha spissduoen Martins-Owen. Ikke noen kjempekrise om en av dem blir solgt dersom vi faar inn Bent/Huntelaar. Viduka bor vi hente uansett. Sterk targetman som vet hvor maalet staar og er gratis. Han er ogsaa en smart spiller og minner litt om Berbatov(nei, jeg sier ikke at de er like god).

Jeg haaper endelig vi faar en plan over spillet vaart med Allardyce. Han har uttalt at vi kommer til aa faa se to forskjellige Newcastle. Et offensivt hjemme, og et mer defensivt borte, Helt greit. Bolton har spilt paa det de kan under Big Sam, og han har faat maks ut av spillerene. I Newcastle har han i utgangspunktet bedre spillere aa jobbe med og det bor fore til et mer uforutsigbart lag med storre varisajon i spillet. Men likheten kommer til aa ligge i knallhard jogging og hoyt press. Noe som bor passe mange av spillerene vi har i dag bra.

Hele vaart planlosespill under aarets sesong forplanter seg bakfra. Vi har ikke hatt spillere som vaert gode nok offensivt til aa holde paa ballen, komme paa lop og legge gode innlegg. det bedret seg litt da Solano ble flyttet ned, men han er vel stort sett den eneste, sammen med taylor. Men bor skaffe spillere som er gode offensivt som defensivt i forsvar.
Et annet stort minus er angrepet vaart. Martins har etter min mening ligget altfor dypt. Naar han i tillegg ofte har spilt med Sibierski og Dyer eller ofte ogsaa vaert alene, har det svekket spillet vaart stort og det har sorget for stort. Han er heller ikke stor pasnings messig, og det har sorget for at lag har kunnet staat hoyt mot oss og vi har blitt lett aa bryte. Men dersom vi spiller med han og Owen som har den farten de har blir vi vanskelig aa spille mot. De sorger for at lag ikke kan staa hoyt mot oss pga gjennombruddskraften vaar. Det vil ikke bare gjore Martins bedre at han faar mere rom, men det gjor det lettere sor spillerene lengre bak paa banen. Vingene som f.eks Duff faar storre som til aa utfordre 1mot1 og, de sentrale folkene som f eks. emre/Dyer faar storre som til aa utfolde seg offensivt. I tillegg vil det sorge for at forsvaret vaart, hvertfall backene vaare, kan bli mer med offensivt. er vi i tillegg Veldig hissige og aggressive i gjennvinningsfasen i ren Allardyce stil blir vi utrolig vanskelige aa spille mot.

Jeg gleder meg hvertfall STORT til neste sesong og tror vi gaar en lys fremtid i motet. :-)

Det var mange tanker paa en gang, og jeg beundrer dem som gidder aa lese gjennom. Jeg hadde ihvertfall ikke orket;-)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 19. Mai 2007, 15:46 »
Jeg skal være kortfattet.

Selger vi Dyer OG Emre så selger vi all slagkraft på sentral midtbane offensivt.
Dette er spillere som har det lille ekstra.

Nolan og Barton er i utgangspunktet defensivt anlagte med enkelte offensive kvaliteter..
Uenig! Barton og Nolan er "boks til boks" spillere, og duoen er registrert med både flere mål og flere assist enn duoen Dyer - Emre, når vi snakker i PL sammenheng! Dette er tall man ikke kan bortforklare! I tillegg er de ikke så skadeutsatte som Dyer og Emre er, og vil tro de er langt fra så dyre i drift som Dyer og Emre er, da tenker jeg først og fremst på lønna!!!

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #66 på: 19. Mai 2007, 16:15 »
Godt poeng Frode, men er bare delvis enig. Er meget imponert over Barton som har scoret fem av de 29 målene som City har scoret i år. City spiller dørgende kjedelig fotball, og hvis Barton hadde spilt på et offensivt lag hadde han sikkert vært god for godt over 10 mål i sesongen.

Det at Nolan er mer målfarlig enn Emre og Dyer er ikke sant. Nolan har scoret tre mål på sine 31 seriekamper i år. Til sammenlikning har Dyer fem mål på 20 kamper. Man må i tillegg ta i betraktning at Bolton har scoret over 10 mål mer enn hva Newcastle har gjort i år.

Hvis Newcastle hadde hatt mer struktur og plan over spillet sitt i år er jeg helt sikker på at Dyer og Emre hadde scoret mye mer. Forhåpentligvis kommer dette med Big Sam ved roret.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 19. Mai 2007, 16:41 »
Godt poeng Frode, men er bare delvis enig. Er meget imponert over Barton som har scoret fem av de 29 målene som City har scoret i år. City spiller dørgende kjedelig fotball, og hvis Barton hadde spilt på et offensivt lag hadde han sikkert vært god for godt over 10 mål i sesongen.

Det at Nolan er mer målfarlig enn Emre og Dyer er ikke sant. Nolan har scoret tre mål på sine 31 seriekamper i år. Til sammenlikning har Dyer fem mål på 20 kamper. Man må i tillegg ta i betraktning at Bolton har scoret over 10 mål mer enn hva Newcastle har gjort i år.

Hvis Newcastle hadde hatt mer struktur og plan over spillet sitt i år er jeg helt sikker på at Dyer og Emre hadde scoret mye mer. Forhåpentligvis kommer dette med Big Sam ved roret.

så skal det også nenves at Dyer har spilt spiss nesten hele denne sesongen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 19. Mai 2007, 17:11 »

så skal det også nenves at Dyer har spilt spiss nesten hele denne sesongen.
Barton har scoret 6 mål for ManCity i år, ikke 5!
Forøvrig så sammenlignet jeg "duoen" Barton - Nolan mot "duoen" Dyer - Emre! Ikke enkeltspillerne! Synes også at annern har et poeng i at Dyer har spilt spiss eller offensivt i bane i hele år! Og Emre sine 2 mål er vel dårligere enn Nolan sine 3 mål!?!
Uansett, så begynte denne diskusjonen med at jeg gladelig bytter "duoen" Emre - Dyer mot "duoen" Barton - Nolan, da jeg ser de 2 siste spillerne som bedre enn de vi har i klubben fra før!
« Siste redigering: 19. Mai 2007, 17:15 av Frode »

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #69 på: 19. Mai 2007, 17:17 »
Skjønner hva du mener, men det er snakk om prioriteringer, Frode.

Jeg mener man bør ha varierte ferdigheter i et lag, og i et 4-4-2-system er det slik jeg ser det greit å delegere rollene i en defensiv og en offensiv rolle sentralt på midtbanen. Ved at den defensive ligger noe dypere, ikke nødvendigvis i en "diamant", bidrar han til å binde sammen laget, offensivt så vel som defensivt.

Slik jeg ser det er det uheldig å ha to for like spilletyper ved siden av hverandre.

eks.    Kaka-Pirlo og Makelele/Lampard er eksempler hvor dette har fungert ganske greit , uten sammenlikning for øvrig.  

Men det er selvsagt viktig at ikke den offensive er helt naken defensivt, og omvendt.  

For øvrig ser jeg ingen grunn til å hente inn enda en (potensiell) bråkmaker. (Barton)

Synes helt enkelt vi har en god midtbane, men Nolan inn og Butt ut kan jo være greit mtp. at sistnevntes karriere er på hell.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 19. Mai 2007, 18:41 »
Skjønner hva du mener, men det er snakk om prioriteringer, Frode.

Jeg mener man bør ha varierte ferdigheter i et lag, og i et 4-4-2-system er det slik jeg ser det greit å delegere rollene i en defensiv og en offensiv rolle sentralt på midtbanen. Ved at den defensive ligger noe dypere, ikke nødvendigvis i en "diamant", bidrar han til å binde sammen laget, offensivt så vel som defensivt.

Slik jeg ser det er det uheldig å ha to for like spilletyper ved siden av hverandre.

eks.    Kaka-Pirlo og Makelele/Lampard er eksempler hvor dette har fungert ganske greit , uten sammenlikning for øvrig.  

Men det er selvsagt viktig at ikke den offensive er helt naken defensivt, og omvendt.  

For øvrig ser jeg ingen grunn til å hente inn enda en (potensiell) bråkmaker. (Barton)

Synes helt enkelt vi har en god midtbane, men Nolan inn og Butt ut kan jo være greit mtp. at sistnevntes karriere er på hell.

Dette er jeg helt enig i! Men jeg tok utgangspunkt (skrev) i mitt første innlegg her at "vi" (NUFC) skulle spille med 3 sentrale midtbanespillere, som Allardyce har gjort i sine tidligere klubber, dvs en 3-5-2 eller 4-5-1 (4-3-3 om dere tør å kalle det for det). Da kunne jeg tenkt meg de 3 på midten slik: Barton - Parker - Nolan.

Men skal vi spille 4-4-2 har du så rett så rett etter min mening! Men da er vi over på et annet tema igjen.

Uansett, dette er det ingen fasit på, KUN meninger å synspunkter!
Bra argumentert Grundemaister

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #71 på: 19. Mai 2007, 19:09 »
I like måte Frode, bra argumentasjon og veldig saklig!

Tror absolutt den trioen kunne blitt fryktet i PL, men hadde muligens manglet litt kreativitet a la f.eks. Emre?

Det blir spennende å se hvordan Big Sam legger opp taktikken!

Du er for øvrig velkommen til å diskutere formasjon og spillestil i tråden "endring av formasjon, 4-3-3".

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 29. Juni 2007, 15:09 »

------------Viduka------Oba/Owen--------
Duff-------------------------------Milner--
------------------Barton------------------
------------------------------------------
-----------------Edmilson-----------------
XXX ------- Taylor ------ Rozehnal --- XXX
------------------Given-------------------

Noreng

• Gjest
« Svar #73 på: 29. Juni 2007, 19:00 »
-------Viduka/Carroll-Owen/Martins-------
N`Zogbia/Luque/Duff-Emre/Barton-Butt/Edmilson-Milner/Nobby
Baines/Baba-Taylor/Huntington-Rozenhal/Beye-Geremi/Beye

Dobbel dekning på alt

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 02. Juli 2007, 12:52 »
Given
Geremi - Rozenhal - Taylor - (NY)
Milner - Butt - Barton - Emre
Owen - Martins

Begynner iallfall å se bra ut med tanke på førstelaget dette her. Nå trenger vi strengt tatt bare en venstreback før de fleste puslespillbitene faller på plass.

Vet at midten jeg satte opp der er litt rar, og mange vil nok foretrekke Emre sentralt og Butt ut, men mens vi venter på at Duff skal bli klar er ikke det der noen dum løsning. Eventuelt går Emre inn sentralt, og N'Nozgia eller kanskje tilogmed Luque på venstre? Solano har vi også, og dermed kan Milner flyttes over på venstre for å gjøre plass til geordien fra Peru. Alternativt kunne kanskje Nobby bidratt i en mer sentral rolle på "sine eldre dager" slik som 9-Shearer-9 (tror jeg det var?) foreslo, og enda har jeg ikke funnet rom til Dyer. Med andre ord er det bra med alternativer på midten.

På topp har vi muskler i Viduka i bakhånd, som konkurrer med Ameobi, samtidig som unge Carrol også lukter på eventuelle muligheter som måtte by seg.
Vi kan nok også komme til å se endel endringer og rotasjon i angrepet litt avhengig av hvilke spillertyper som passer best til motstanderen.

I forsvar så har vi Ramage, Huntington, Carr og Baba i backup, her trengs det med andre ord fornying, men det handler først og fremst om å stable på beina et slagkraftig lag og forsvar, og vi er allerede på god vei til å klare det. Keeperplassen er udiskutabel og uendret med Given mellom stengene og Harper som en god reserve.

Konturene av Big Sams Newcastle begynner å komme til syne, og jeg liker faktisk det jeg ser. Forhåpentligvis liker jeg enda bedre det jeg ser når vi skriver første september på kalenderen.