20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United per 1.9.2007  (Lest 15191 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle United per 1.9.2007
« Svar #30 på: 02. Mai 2007, 00:24 »
Mitt største ønske for dette overgangsvinduet uansett hvilken manager vi måtte ha er at det defensive blir prioritert. Vi er muligens det dårligste organiserte laget i PL, og grunnen til at vi ikke slipper inn flere mål enn det vi gjør er Shay Given. Vi skal ikke gi den bakre firer all skylden, midtbanen og spissene jobber overhode ikke sammen. Vi har mange spillere som ikke holder mål ja, men man skal uansett klare å få mer ut av det mannskapet vi har. Vi eier rett og slett ikke defensiv struktur, og når det offensive også har store mangler så sier det seg selv at det ikke blir mange poeng.

Vi kan starte med keeperen vår Shay Given, pr dags dato er han alt for god for oss, og vi får bare håpe han velger å gi oss en sjanse til. Ingen skal skylde på Given for våre defensive problemer. Steve Harper mener jeg denne sesongen har vist at han ikke holder samme nivå som Given, og blir neste sesong presset av Krul.
Ingen nye kjøp eller salg her.

Forsvaret får skylden for det meste i Newcastle, og det med god grunn. Jeg mener vi trenger 4 backer og 2 midtstoppere. Backene våre holder rett og slett ikke mål, og jeg tror både Babayaro og Carr har en lønn som ikke står i stil til prestasjonene. Da kan vi med hell kvitte oss med disse og hente to unge backtalenter. Og i tillegg trenger vi selvsagt to kvalitetsbacker, og dette mener jeg er de viktigste signeringene. Backene er blitt utrolig viktige i dagens fotball, og når vi må spille med Carr på venstreback og Solano på høyre så sier det seg selv at noe er virkelig galt. Ramage og Huntington har også ingenting å gjøre på backen.
Når det gjelder midtstopperne så mener jeg Taylor har vist en ENORMT potensial, og han har virkelig tatt tak i år. Bramble, Ramage, Gooch og Moore holder rett og slett ikke mål. Huntington ser jeg på som er brukbart talent og bør beholdes som et fjerdevalg.
Kjøp:
V-back: Bridge/Baines/Bale og et ungt talent (men en som allerede er venstre back)
H-back: Neill/Johnson/Ferreira og et ungt talent
Midtstoppere: A Ferdinand og W Brown

Salg:
Babayaro, Bernard, Bramble, Ramage, Moore, Gooch og Carr

Midtbanen mener jeg egentlig er komplett, men med det planløse spillet vi har vist det siste året så har hele midtbanen sett ut som tullinger. Milner er kanskje et hedelig unntak. Duff mener jeg har lidd voldsomt av at vi gjennom hele jævla sesongen har spilt med en ubrukelig venstreback, Duff er vannvittig god når han blir satt opp en mot en høyt i banen, dette har ikke skjedd en jævla gang i år pga backene. Milner klarer seg bedre fordi han er en type kantspiller som liker å utfordre med fart langs hele siden, han har en løpskapasitet som er helt fantastisk og er ikke like avhengig av å bli satt opp i gode posisjoner.
Parker har blitt brukt som offensiv midtbanespiller i mange kamper og faller fullstendig igjennom, han en suveren defensivt men heller håpløs offensivt, og bør etter min mening spille rent anker bak en offensiv midtbanespiller.
Emre er kanskje den beste playmakertypen vi har, men han får ikke brukt kvalitetene sine pga av manglende bevegelser, får han backer som kommer på løp, kantene høyere opp i banen og itillegg bevegelige spisser rundt seg så blir han livsfarlig i den offensive midtbaneposisjonen.
Dyer har denne sesongen blitt brukt som høyre midtbanespille og hengende spiss, han er klart best som sentralt. Med mer bevegelse blir også Dyer en helt annen spiller.
Kjøp: Sidwell/Barton
Salg: Ingen

Angrepet har også vært en skandale etter min mening, Martins har vært god periodevis, og er definitivt en vi må satse på også neste sesong. Sibierski ser jeg ingen framtid for. Owen kommer til å bli veldig viktig neste sesong. Ameobi kan bli bra, og Carroll virker som et brukbart talent (burde kanskje lånes ut til en førstedivisjonsklubb)
Mener vi trenger en god hodespiller neste sesong, spissparet blir sikkert Owen-Martins i de fleste kampene, men jeg mener virkelig vi trenger et alternativ til disse. Kevin Davis i Bolton kan være et bra alternativ.
Kjøp:
Kevin Davies
Salg:
Sibierski

Dette vil bli veldig mange utskiftninger men det er helt klart nødvendig. Jeg tror ikke denne løsningen hadde blitt så altfor dyr:
Wayne Bridge fra Chelsea trenger mer spilletid og er nok tilgjengelig for under 5mp.
Anton Ferdinand og Lucas Neill fra West Ham kan vi nok få for en brukbar pris hvis WH skulle rykke ned. Rundt 10mp tilsammen.
Wes Brown har dessverre fått mer spilletid for ManU i det siste, men han er en spiller jeg virkelig kunne tenkt meg. Pris ca 5mp.
Barton/Sidwell ville nok kommet omtrent gratis.
Kevin Davies er nok tilgjengelig for rundt 5mp vil jeg tro, spesielt nå etter at Big Sam har forlatt klubben.
I tillegg kommer to unge backtalenter som ikke bør koste all verden, her snakker vi om 17-18 åringer som ikke enda er etablert i en storklubb.

Disse kjøpene vil bety en kostnad på rundt 25mp, og det kan høres mye ut, men da har vi forserket forsvaret vårt noe enormt.

Av salg vil jeg tro vi kan få inn endel på salg av Babayaro, Bramble, Ramage, Moore, Carr og Sibierski. Er vi heldige får vi inn rundt 5mp for disse.

Da har vi brukt i overkant av 20mp i dette overgangsvinduet, og såpass må vi bruke for å forsterke et vaklende lag.

Da har vi:

Given
Neill-Brown-Taylor-Bridge
Milner-Parker-Dyer-Duff
Owen-Martins

Harper/Krul
Nytt talent-Huntington-Ferdinand-Nytt talent
Solano-Butt-Emre/Sidwell-N`Zogbia
Ameobi-Davies

Disse spillerne mener jeg med en god manager som verdsetter organisering garantert ville vært med å slåss om europacup, og på en veldig god sesong muligens CL.
an sparker ikke Bobby Robson??

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #31 på: 02. Mai 2007, 00:38 »
Veldig bra innlegg, Abel. Eneste en ting jeg vil sette fingeren på, og det er at vi muligens kan få £5 mill for de spillerne du ramser opp. Jeg vil si at vi er heldige dersom vi i det hele tatt får penger for disse klovnene. For å være litt seriøs tror jeg vi bør prise oss lykkelige om vi får £2 mill totalt for den gjengen. Det er bare Carr som har en verdi av dem.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 02. Mai 2007, 12:57 »
Er også einig i det meste, men vi har et problem med altfor høge lønningar. Derfor syns eg godt vi kan kvitte oss med Dyer. Han har vel en av dei høgaste lønningane og er veldig ustabil i prestasjonane. Om ikkje Dyer kan vi selge Emre, som er mykje skada.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 02. Mai 2007, 13:27 »
Det skal også nevnes at lønningene vil gå ned noen hundre tusen i uka når vi kvitter oss med Luque.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 02. Mai 2007, 13:29 »
Ja stemmer det. Viss Roeder fortsatt er manager kan vi ihvertfall gløyme han. Men om vi får ein ny manager kan det hende vi får skikk på han, for potensialet er der endå.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 02. Mai 2007, 19:28 »
Godt innlegg, Abel. Og jeg er ikke uenig. Jeg tror bare ikke at vi har nubbesjans til å få inn hele åtte nye spillere i sommer. Det er ikke totalsummen som er problemet, det er antallet nye spillere. Man vet jo selvsagt aldri hva Shepherd finner på, men jeg gjør regning med at penger vil bli gjort tilgjengelig. Men åtte nye spillere er veldig, veldig mye. Det er selvfølgelig ingen tvil om at vi trenger mange nye spillere, men vi får ikke åtte stykker på en gang. Uansett hvem som er manager.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panserfauzt

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #36 på: 03. Mai 2007, 03:27 »
Kjempe innlegg abel...Høres ut som en god plan, er det der en realitet i august skal jeg gå hjem fra sør afrika..

Ja stemmer det. Viss Roeder fortsatt er manager kan vi ihvertfall gløyme han. Men om vi får ein ny manager kan det hende vi får skikk på han, for potensialet er der endå.

Ja tenk hvor mye penger som går ut vinduet i uka på en spiller vi aldri bruker... Bare tenk om han slår ut i full blomst under feks sam :)åhh gåsehud... men under roeder kommer vi vertfall aldri til å se mer av han. Om han har vært så forbanna dårlig, så hvorfor har ikke klubben solgt han for lenge siden? Denne klubben minner meg mer og mer om damer.. Noe vi elsker, men ikke skjønner en drit av
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 09. Mai 2007, 22:02 »
Er enig i alt du skriver her Abel, bortsett fra at vi skal beholde Dyer. Han har hatt en synkende formkurve og han er alt for mye skadet. Sidwell eller Barton erstatter han vel og bra.
Ellers er jeg helt enig i alt du skriver om forsvaret, at spillere som Ramage og Huntington aldri må få spille, pluss at Carr og Solano begge har blitt omskolert. Carr er overvektig, treig og ferdig for karrieren mener nå jeg. Solano er god og rutinert, men han er for dårlig for høyremidtbane-posisjon for et fremtidig Newcastle lag. Han legger nok opp om et par år uansett. En fin backup er han dog, og han skal ikke kastes ut av klubben. Sibierski derimot skal på hodet ut som du skriver. Har følgt med på han i liga og cup kamper, og han er rett og slett ikke god nok. Langt der i fra. Greit, han scoret et par mål i UEFA cupen, men det var i hovedsak mot traurige lag. Han er, fortsatt en avdanket gammel over-the-top spiller, som han var da han forlot et skivebom-opphold innom City. Nei, slikt skal vi ikke ha i denne klubben, så får vi bare håpe at vedkommende ikke er den kommende managerens fløtepus, slik som han var hos godeste Glenn Roeder.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 10. Mai 2007, 08:42 »
Huntington aldri skal få spele???

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #39 på: 10. Mai 2007, 15:05 »
............
Backene er blitt utrolig viktige i dagens fotball, og når vi må spille med Carr på venstreback og Solano på høyre så sier det seg selv at noe er virkelig galt. Ramage og Huntington har også ingenting å gjøre på backen.
Når det gjelder midtstopperne så mener jeg Taylor har vist en ENORMT potensial, og han har virkelig tatt tak i år. Bramble, Ramage, Gooch og Moore holder rett og slett ikke mål. Huntington ser jeg på som er brukbart talent og bør beholdes som et fjerdevalg.
............

Tror Fredrik har misforstått Abel...
Abel mente at Ramage og Huntington ikke har noe på BACKPLASSENE å gjøre.
Ramage har egentlig ikke noe å gjøre på midtstopperplassen til Newcastle heller, han er nok for dårlig.
Men Abel mente at Huntington er brukbart. Han er ung og har et potensiale så han burde beholdes.
Her er jeg enig.

Farmer86

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #40 på: 10. Mai 2007, 16:22 »
Hvordan ser vi ut når sommertransfervinduet er over? Dette er mitt tips:

Keepere: Given, Harper, Krul

Forsvar: Carr, Babayaro, Onyewu, Taylor, Baines, A.Ferdinand, Ramage, Edgar, Huntington.

Midtbane: Duff, Zoggy, Milner, Solano, Sidwell, Parker, Emre, Dyer og Sibierski.

Angrep: Martins, Ameobi, Owen, D.Bent og A.Carroll.

Manager: Glenn Roeder

Kan godt hende jeg har glemt noen spillere, men slik blir transfervinduet:

Kjøp: Bent, Sidwell, Gooch, Ferdinand, Baines.

Salg: Luque, Moore, Bramble, Bernard, Srnicek
manager glenn roeder??? big sam

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 10. Mai 2007, 17:14 »
Hvordan ser vi ut når sommertransfervinduet er over? Dette er mitt tips:

Keepere: Given, Harper, Krul

Forsvar: Carr, Babayaro, Onyewu, Taylor, Baines, A.Ferdinand, Ramage, Edgar, Huntington.

Midtbane: Duff, Zoggy, Milner, Solano, Sidwell, Parker, Emre, Dyer og Sibierski.

Angrep: Martins, Ameobi, Owen, D.Bent og A.Carroll.

Manager: Glenn Roeder

Kan godt hende jeg har glemt noen spillere, men slik blir transfervinduet:

Kjøp: Bent, Sidwell, Gooch, Ferdinand, Baines.

Salg: Luque, Moore, Bramble, Bernard, Srnicek
manager glenn roeder??? big sam

På dette tidspunktet så det faktisk ut at Roeder skulle få sitte en sesong til. Dette er jo en stund siden nå.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 10. Mai 2007, 17:32 »
............
Backene er blitt utrolig viktige i dagens fotball, og når vi må spille med Carr på venstreback og Solano på høyre så sier det seg selv at noe er virkelig galt. Ramage og Huntington har også ingenting å gjøre på backen.
............

Tror Fredrik har misforstått Abel...
Abel mente at Ramage og Huntington ikke har noe på BACKPLASSENE å gjøre.
Ramage har egentlig ikke noe å gjøre på midtstopperplassen til Newcastle heller, han er nok for dårlig.
Men Abel mente at Huntington er brukbart. Han er ung og har et potensiale så han burde beholdes.
Her er jeg enig.

Joda, forsto han jeg. Men jeg ville bare overdrive på Ramage og Huntington fordi jeg synes de har spilt forferdelig i år. Selvom Huntington er et ungt talent så må jeg få lov til å synes at han har spilt grusomt i de fleste kampene han har figurert i denne sesongen. Jeg driter for så vidt i hva andre mener om Huntington, bare vi holder oss nede på bakken, og ikke tror for mye her.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 10. Mai 2007, 18:13 »
Jeg kan ikke se at Hunty har spilt forferdelig dårlig denne sesongen. Nei, han har ikke spilt spesielt godt, men det er fordi han har blitt brukt som B A C K. Back. Huntington er midtstopper, ikke back.

Ramage er nærmest talentløs, og burde blitt kastet ut i likhet med Bramble. Han gjør grove defensive feil gang på gang, og innimellom ser han ut som en klassespiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #44 på: 10. Mai 2007, 19:31 »
Hughes var en fin potet han som aldri klaget uansett om hvor på banen han spilte eller om han satt på benken. En veldig profesjonell spiller

Må trekke opp den lille diskusjonen her igjen.

At vi hadde et elendig forsvar tilbake under Robson er ikke helt riktig. Vi hadde riktignok ikke et forsvar i verdensklasse, men forsvarsrekka var faktisk nokså god. Og Hughes var også en veldig god spiller. Syntes vi klager litt for enkelt på alle våre forsvarspillere.

Ifølge enkelte her er jo Woodgate den eneste gode forsvarspilleren vi har hatt her gjennom de siste syv årene. Men vent! Han var jo for mye skadet, så han var ikke god nok for oss han heller.

Boumsong var også verdens beste midstopper noen uker, før han plutselig ble verdens dårligste.