20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle Utd. vs Arsenal, mandag 9. april kl. 16.00. St. James Park  (Lest 22682 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
OK folkens, etter en herlig 3 poenger borte mot Sheffield Utd, venter Arsenal hjemme på St. James Park bare 2 dager etter. Dette gir ikke spillerne noe tid til hvile, men vi får håpe at spillerne fremdeles har litt "krutt" i bena og kan tukte et CL krigende Arsenal på en forhåpentligvis fullsatt St. James Park.

Når det kommer til troppen, så fikk Parker seg en smell i kampen mot Sheffield Utd, og måtte ut. Spørs om han rekker kampen, men håper i det lengste at vår kaptein kan være med i krigen mot Arsenal også. Ellers er det vel bare Ameobi og Owen som er definitivt ute til denne kampen. Roeder har derfor godt utvalg av spillere å ta av, så vi får håpe han finner suksessformlen.

Hjemme på St. James Park har vi vært veldig ujevne denne sesongen, 7-5-4 og 23-18 i målforskjell til nå! Vi har vunnet over lag som LFC, Tottenham og spilt uavgjort mot ManU her, men samtidig tapt over lag som Sheffield Utd, ManCity og Fulham. Så vi er på ingen måte trygge hjemme!

Arsenal på sin side er inne i en dårlig periode. De kommer fra 3 strake tap (Everton, LFC og West Ham), og er nå BARE 2 poeng foran Bolton på 5. plass. Everton jager ytterligere 3 poeng bak der igjen på en 6. plass. De har Henry, Walcott og van Persie ute for resten av sesongen, men det er også de eneste spillerne jeg vet om som definitivt ikke rekker kampen!

Arsenal har på bortebane i årets sesong en statistikk som viser 7-2-7 og 18-17 i målforskjell. De er på ingen måte uslålige som de var for et par sesonger siden, og føler at dette er et lag vi så absolutt kan slå hjemme, om vi har dagen!

Blir spennende å følge innspurten nå. Vi har hatt så lite å glede oss over denne sesongen at jeg håper at innspurten vil gi oss litt stolthet tilbake. At vi dermed viser at denne sesongen kun var et "blaff", og at vi blir og regne med blant de aller aller beste igjen allerede neste sesong  ;)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Personlig så mener jeg det var dumt at West Ham slo Arsenal i kampen før vi møter dem. Tipper de hever seg flere hakk før de gjeste St.James! Men før gårsdagenskamper hadde jeg en ganske god følelse før denne kampen, noe av den er blitt borte. Jeg tipper det blir 1-1.

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
Arsenal er selvsagt ute etter revansj etter tapet mot West Ham, men jeg tror rett og slett ikke de er i flyten om dagen, de sløser alt for mye med sjansene og forhåpentligvius fortsetter de med det på Tyneside imorgen også.

Newcastle gutta bør også være revansje lystne etter det vi viste i forrige hjemmekamp mot City. Dessuten bør gutta klare å senke skuldrene etter den viktige seiern i går og gå på banen uten spesielt press og vise oss supportere at de kan og ikke minst at de VIL.

Jeg tror på nok en 2-1 seier imorgen!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle har vel ikke akkurat flyt om dagen de heller, selvom de kjemper seg til en knepen seier mot et bånnlag. Tror det blir veldig tøft i morgen, og vi er avhengig av en Nigerianer i form om vi skal vinne denne kampen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Tror at vi har gode muligheter mot Arsenal imorgen, mye på grunn av hjemmebane-fordelen, samt at Arsenal ikke er et utbreget bortelag i årets sesong. NUFC har ikke helt flyt om dagen, men en knepen seier mot Sheffield Utd. kan være en begynnelse!?! Arsenal imponerte ihvertfall ikke mer med sitt tap på hjemmebane mot et enda dårligere plassert West Ham!

I denne kampen tror jeg Dyer, Duff, Given og Martins kan bli potensielle matchvinnere. Duff har imponert meg mer og mer de siste kampene, savner bare at lagkammeratene, da spesielt Martins spiller ballen litt mer til han slik at han blir mer innvolvert i spillet!

I slike kamper pleier Given å være fenomenal mellom stengene! Husker kampen på Emirates, var vel kansje Givens beste kamp denne sesongen!

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
Tror Roeder tar ut følgende lag:
Given
Solano/Carr Taylor Moore Carr/Baba
Milner Butt Parker Duff
Dyer Martins.

Benk: Harper,Emre,N'Zog,Gooch,Babayaro

Emre skal selvsagt ikke benkes,men Roeder har gjort det i de sisste kampene.. Så det blir spennende å se om Emre starter. Og jeg håper med det!

Newcastle tar en 3-poenger mot Arsenal. Arsenal har mye og revansjere men de kommer til å få det tøft mot The Magpies..

Tips: 2-0 scoringer ved,Martins (5min) og Emre (80min)
Howay the Lads!

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Gleder meg til imorgen! Blir morsomt å se Newcastle på tv igjen :)

Ser muligens ut til at Parker må stå over kampen, pga liten skade. Egentlig synes jeg Newcastle spiller bedre med Butt - Emre i midten, så blir jo moro å se hva de kan få til.

Håper på dette laget:
Given
Solano - Moore - Taylor - Huntington (Muligens Carr)
Milner - Emre- Butt - Duff (muligens N'Zogbia)
Dyer - Martins

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg tror Roeder mønstrer følgende 11 til kamp:

:::::::::::::::::::Given::::::::::::::::::::
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Solano::::Taylor:::::::Moore:::::::::Carr
Milner:::::::Butt:::::Emre/Parker::::Duff
:::::::::::::::Dyer:::::Martins::::::::::::

Kommentarer til den:

*Når det gjelder Moore/Onyewu saken så er jeg veldig usikker. Hvem er best? Hvem har mest rutine? Jeg synes de er ganske like kvalitetsmessig.
*Emre/Parker fordi jeg er usikker på om Parker starter siden noen nevner han er småskadet. Hvis det ikke er tilfellet, så tror jeg Parker starter ved siden av Butt, bare på grunn av Roeders forkjærlighet for Butt egentlig.
*Milner og Duff regner jeg som klare alternativer på sidene.
*Carr spiller venstreback på grunn av at Roeder nå har fått det for seg at han skal spille der, og siden det var vellyket sist kamp, så hvorfor ikke prøve igjen?
*Solano regner jeg også som sikker på høyreback. Det samme med Taylor på stopperplass.
*Jeg tror Dyer starter, men man vet aldri med Roeder. Kanskje han foretrekker Sibierski til denne kampen? Jeg tror i alle fall Dyer og Martins.

Har faktisk tro på seier i denne kampen. Hjemme mot Arsenal pleier å ende godt...
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Blir en hard kamp dette.Er vi heldig kan vi klare uavgjort :P

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Så Arsenal-kampen i går, det var et rent ran av West Ham... Hvis de kjører den samme kanonaden mot Given så håper jeg for Guds skyld at han redder oss som vanlig, og at gutta der framme klarer å score på sjansene sine
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Kampen blir tøff den ja, men det er Arsenal som er heldige om de får med seg et poeng fra St. James Park. De siste 14 hjemmekampene mot Arsenal (inklusiv FA cup), har Arsenal kun vunnet 4 ganger! Vi har på samme tidsrom 5 seire over dem, mens de siste 5 har endt uavgjort. Jeg tror Arsenal skal få det meget tøft i dagens kamp!

Erlend

• Supersub
    • Vis profil

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Kampen blir tøff den ja, men det er Arsenal som er heldige om de får med seg et poeng fra St. James Park. De siste 14 hjemmekampene mot Arsenal (inklusiv FA cup), har Arsenal kun vunnet 4 ganger! Vi har på samme tidsrom 5 seire over dem, mens de siste 5 har endt uavgjort. Jeg tror Arsenal skal få det meget tøft i dagens kamp!

There is three sorts of lies: Lies, Bloody lies and statistics...

Statistikk har ingenting å si. Kampen spilles i dag.

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
Noen som har stream? Lagoppstilling??
Howay the Lads!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Nå begynner jo ikke kampen før kl. 4, så det er nok litt tidlig med lagoppstilling. Stream kommer nok...