20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hugo Viana  (Lest 13714 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Hugo Viana
« på: 07. April 2007, 16:24 »
Sårt tema!

hehe, jeg sitter å ser Arsenal og West Ham. Og da merker jeg meg fort fabregas, en skikkelig ungutt med fantastisk pasningsfot. Viana fikk pris for hans talent som fotball spiller, en kjeivhent sentral teknikker, med ekstremt god passningsfot.

Hva er det som gjør at Liverpool og Arsenal klarer å bruker sør Europeere og ikke oss?
Kunne Viana blitt like god som Fabregas før vi ødela hans gode talent kurve?
Manuel Fernandes er en spiller jeg fulgte i Portugal, og han hadde latterlig fysikk da han kom til england. Og når jeg har sett noen Everton kamper i det siste, så er han jo fantastisk på midten.

skjønner ikke det her.
« Siste redigering: 11. Mai 2007, 09:48 av EivindI »
Han kom, ble mett og dett var dett....

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Viana
« Svar #1 på: 07. April 2007, 16:39 »
Det fleste utlendingene Newcastle kjøper for store summer får 1-5 kamper om dei ikkje har briljert innen den tid så blir det solgt eller lånt ut.
I Arsenal Liverpool Man United får det tillitt. Over ein sesong om nødvendig.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 07. April 2007, 17:16 »
snodige er at det skjer unnder flere managere
Han kom, ble mett og dett var dett....

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07. April 2007, 17:56 »
Ja
Men eg føler at Newcastle fansen i England-geordiene vender utlendingene ryggen kanskje så fort.
Synes dei kunne vert bedre med og støtta opp.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07. April 2007, 18:30 »
NUFC supporterne er enormt kravstore etter flere tiår uten en eneste tittel/trofè, og gir ikke nye spillere 1 sesong på å bli kjent med Engelsk fotball. Suksessen skal komme umiddelbart, noe den ikke alltid gjør.

Det har også med at vi kjøper spillere og bruker dem i feil posisjon(er). Hvorfor brukte Robson ca 100 millioner kr på Viana som er sentral midtbanespiller, når han kun brukte han som backup for Robert på venstresiden? Hadde vel vært like greit å kjøpe en venstreving istedenfor da!? Samme med Luque, han er opprinnelig venstrekant, men blir brukt som spiss! Selv om han har litt erfaring fra den posisjonen også, er det på vingen han trives best!

Og det siste er at jeg tror de andre lagene (LFC, ManU, Chelsea, Arsenal osv) er flinkere til å tilpasse spillerne livet/kulturen i England. At de er bedre til å legge de sosiale aspektene til rette for spillerne!

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10. April 2007, 14:40 »
Vel han floppet jo i valencia også, så jeg tror ikke han hadde noen som helst fremtid i newcastle utd.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 10. April 2007, 15:01 »
Vel han floppet jo i valencia også, så jeg tror ikke han hadde noen som helst fremtid i newcastle utd.
Å, de kampene jeg har sett med Valencia har da Viana spilt. Enten kommet inn som innbytter eller startet kampen! Han kom innpå borte mot Chelsea forrige uke, og startet vel hjemmekampen mot Inter på Mestalla!? Så jeg vil ikke si at han har floppet i Valencia, snarere heller kalle han et viktig medlem av spillertroppen!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 10. April 2007, 15:09 »
Å, de kampene jeg har sett med Valencia har da Viana spilt. Enten kommet inn som innbytter eller startet kampen! Han kom innpå borte mot Chelsea forrige uke, og startet vel hjemmekampen mot Inter på Mestalla!? Så jeg vil ikke si at han har floppet i Valencia, snarere heller kalle han et viktig medlem av spillertroppen!

Ja det vil jeg også si. Viana har gode pasninger og et utsøkt overblikk. Tror fortsatt han kan bli en ledende midtbanespiller i Europa om noen år
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #8 på: 10. April 2007, 15:37 »
Nå begynner det å bli lenge siden vi solgte Viana. Begynner å bli lei av temaet. Get over it!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 10. April 2007, 17:11 »
Et svar kan være at Liverpool og Arsenal har utenlandske managere. Fordelen de sitter med er at de kjenner spillermarkedet fra hjemlandet godt, samt at det kan være en lettere overgang å skifte klubb hvor ens manager og andre spillere har samme nasjonalitet/språk.

Liverpool har hatt suksess med Alonso, Garcia og Reina. Alle tre har gjort det godt i Premier League. Samtidig har ikke akkuratt Nunez(som Real Madrid pressa på Liverpool i forbindelse med Owen-overgangen), den tidligere verdensstjerna Morientes, den feilplasserte høyrebacken Josemi eller lynvingen Gonzalez(har fortsatt sjansen!) gjort noe positivt inntrykk av seg i Premier League.

Arsenal på sin side har jo Henry, Fabregas m.fl som har gjort det godt, men skuffelsene finns jo også her i blant andre Cygan, den hjelpesløse spissen Diawara, Reyes som fort ble forvandlet til en ordinær spiller og gamlingen jeg ikke husker navnet på i forbifarta(en av de Wenger hentet i starten av Arsenalkarrieren).

Om spillere skal blomste må de få tillitt over tid, spiller under et system som passer dem og en manager som motiverer dem i riktig retning. Det er mange brikker som skal falle på plass, og suksess i en klubb er ikke garanti for suksess i en annen klubb og vice versa.

Men sett under ett så har ikke Newcastle vært best i klassen på spillerutvikling de siste årene. Bramble var et stort talent men er i dag ikke god nok til å spille fast i Premier League, Viana som nevnt, Jenas som stagnerte, Chopra som var meget lovende med flere.
Carr har altfor få landskamper for England!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 12. April 2007, 23:18 »
man kan ikke skylde på supporterne at utlendinger ikke lykkes i newcastle.
Våre managere er for dårlige til å gi dem tillit. En manager skal klare å stå imot presset fra supportere, og la dem spille. De må først føle at de har managerens tillit. Det er ikke gøy å komme ut på banen hvis du vet at manageren har hjertet i halsen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 13. April 2007, 00:25 »
Er sikkert ikkje så gøy at fansen roper sjellsord til dei gjennom heile kampen heller...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 13. April 2007, 20:23 »
Er sikkert ikkje så gøy at fansen roper sjellsord til dei gjennom heile kampen heller...
Nettopp!
Og det har garantert ikke vært med på å hjelpe Bramble og en del andre spillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #13 på: 13. April 2007, 21:26 »
man kan ikke skylde på supporterne at utlendinger ikke lykkes i newcastle.
Våre managere er for dårlige til å gi dem tillit. En manager skal klare å stå imot presset fra supportere, og la dem spille. De må først føle at de har managerens tillit. Det er ikke gøy å komme ut på banen hvis du vet at manageren har hjertet i halsen.

Enig. Utenlandske spillere ser ikke ut til å få like store fordeler som de britiske/irske.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 16. April 2007, 21:14 »
Nettopp!
Og det har garantert ikke vært med på å hjelpe Bramble og en del andre spillere.
Kor mange kamper tror du Bramble hadde fått om han hadde vert fra Spania,Portugal eller Frankrike ?