20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hugo Viana  (Lest 13733 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Viana
« Svar #15 på: 16. April 2007, 21:17 »
Det sier seg selv at han ikke engang hadde fått halvparten av alle de kampene Bramble har fått om han hadde vært utlending. Men det er et problem som har eksistert lenge i denne klubben.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Viana
« Svar #16 på: 16. April 2007, 21:40 »
Så korfer dra inn Bramble. Poenget er jo at det utenlandske spillerne som får fansen mot seg fra 2 kamp mens Bramble fekk vel fleire sesonger før folk blei lei.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hugo Viana
« Svar #17 på: 20. April 2008, 23:28 »

Hvor er det blitt av Viana? Må si etter å ha sett denne videoen, så savner eg en Viana på sitt beste på vår midtbane. Synd talentet på rotet vekk på venstrekant altfor ofte...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #18 på: 21. April 2008, 18:22 »
Så sant, så sant. Jeg hadde virkelig troen på Viana.

Spiller vel i Osasuna eller noe sånt. Er ihvertfall på utlån fra Valencia.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #19 på: 21. April 2008, 23:21 »
Vivana var det talentet men stagnerte.Synd det men desverre ikke uvanelig ..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 22. April 2008, 00:50 »
Når jeg tenker Viana tenker jeg et crappy kjøp som gav opp med en gang han ikke fikk det slik han ville. Er vel gjerne en grunn til at han er der han er nå, vel.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 22. April 2008, 17:02 »
Viana hadde vært perfekt for Newcastle akkurat nå. Kjempespiller som er ekstremt undervurdert. Fantastiske pasninger, enorm kreativitet. Men, man kan ikke gråte over spilt melk.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 22. April 2008, 18:00 »
Ja, hvis Viana hadde giddet å gjøre noe som helst for å bedre sin situasjon mens han var her, så kunne han kanskje vært en toppspiller nå.
Men Hugo Viana per dags dato ville jeg ikke hatt om jeg hadde fått ham slengt etter meg.
Han er på nivå med Patrick Kluivert i dag. Og Kluivert kan vel ikke sies å være noen klassespiller om dagen.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 22. April 2008, 18:25 »
Ja, hvis Viana hadde giddet å gjøre noe som helst for å bedre sin situasjon mens han var her, så kunne han kanskje vært en toppspiller nå.
Men Hugo Viana per dags dato ville jeg ikke hatt om jeg hadde fått ham slengt etter meg.
Han er på nivå med Patrick Kluivert i dag. Og Kluivert kan vel ikke sies å være noen klassespiller om dagen.

Hva legger du i dette? For et håpløst innlegg. Hva gjorde han som var så grusomt da han var i klubben? Også presterer du å si at han er på nivå med Kluivert. Viana er 24 år ffs, Kluivert er over the hill, over the top og over the valley, og begynner å bli grå i skjegget. I tillegg spiller de i to vidt forskjellige posisjoner og har helt ulike egenskaper. Gidder nesten ikke å kommentere mer, men jeg skjønner jo at du ikke liker å gi utenlandske spillere sjansen i denne klubben. Heldigvis er ikke det opp til deg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 22. April 2008, 18:45 »
Det Viana gjorde var at han ga opp når han ble plassert som venstreving. Gadd ikke jobbe nevneverdig for å overbevise sjefen om at han var sentral midtbanespiller. Ja, han hadde en gang et talent, men akkurat i dag kan jeg ikke se at det er så mye som en brøkdel igjen av det talentet (og nei, jeg ser ikke spansk fotball). Han kan kanskje fremdeles å slå pasninger og skyte, men jeg anser Hugo Viana for å være historie som fotballspiller, med tanke på at han kastet bort sitt eget talent, og nå spiller i en langt mindre klubb, og med tanke på at han er 25 år, like gammel som meg selv, og karrieren er på vei nedover, så ser jeg ikke helt hvorfor jeg ikke skal kunne sammenligne ham med Patrick Kluivert, som i dag er et vrak.

Jeg sammenligner ikke deres fotballferdigheter. Jeg sammenligner det nivået de to er på per i dag. Og jeg kan ikke se at Viana holder særlig mye høyere standard enn Kluivert, per dags dato.

Hugo Viana ble regnet som verdens mest talentfulle fotballspiller da vi kjøpte ham fra Sporting i 2002. Og for å sitere Wikipedia-artikkelen:
"The future looks bleak for the portuguese playmaker, as time is running out: at 25, a player many deemed more valuable than the likes of Cristiano Ronaldo and Ricardo Quaresma is languishing in the bench."

Med andre ord, Viana sliter med å få spilletid for et middelmådig spansk lag som Osasuna.

Og du vil ha han tilbake?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 22. April 2008, 20:46 »
Du sammenligner to spillere du ikke har sett spille på flere år...det blir litt useriøst, når du i tillegg kommer med en sånn påstand...Viana er 25 år og kan selvsagt fortsatt utvikle seg som fotballspiller, han har spilt mange landskamper for Portugal etter han forlot Newcastle. Spansk fotball tror jeg passer Viana fint, og du kan ikke konkludere med at Viana har kastet bort talentet sitt fordi engelsk fotball ikke passet han godt!!

Viana ble til slutt et tapsprosjekt, men han fikk faktisk bevist i Newcastle at han var en god spiller....ingen tvil om det! I europacup kampene var han imponerende god, + at han hadde mange assist...men ving det var han ikke!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 22. April 2008, 22:51 »
Ving var han overhodet ikke, men det jeg ble enormt skuffet over var hans manglende evne til å kjempe for å overbevise. Syte kunne han gjøre, og det virket aldri som om han virkelig var 100% tent på å bevise seg. Når ting gikk imot han gav han kjapt opp. Han beviste i små glimt at han hadde stort potensiale, men ikke ofte nok.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 22. April 2008, 23:08 »
Vel, Joakim, han spiller i Valencia og er utlånt til Osasuna, og innlegg nr 2 fra din side faller også på sin egen urimelighet. Tror ikke jeg skal lete fram så mange flere argumenter for det blir bare mer og mer useriøst det du klarer å hoste opp!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 22. April 2008, 23:20 »
Viana har spilt 87min fordelt på 6 matcher i La Liga i år. Det er selvfølgelig et bevis på at han er langt i fra god nok.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 22. April 2008, 23:32 »
Som Jokke så fint sa det, ville ikke hatt ham om han ble kastet etter vårs.