20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forumet  (Lest 131147 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #600 på: 31. Jan. 2013, 18:30 »
Ser den, men bare en "like" knapp da? Gode innlegg må jo belønnes. :) Jeg skjønner at en dislike-knapp kan ødelegge litt.

Christian: Men det opplegget var jo litt merkelig. Synes dere gjorde det altfor avansert da dere prøvde det ut. Det hadde vært litt fet med bare en "like" knapp, og ikke noe stort karma og reputation points sirkus som ble satt igang sist.
« Siste redigering: 31. Jan. 2013, 18:33 av Eriksen »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #601 på: 31. Jan. 2013, 18:36 »
Like-funksjonen er den som fører til trolling, da veldig mange vil få så mange likes som mulig, og ved å trolle, drite ut andre og være kjip får man ofte likes. Hold det unna dette forumet, takk. Har vært på en 3-4 fora hvor det har kommet etterhvert, og alle har sunket betraktelig i kvalitet i tiden etter at like-funksjonen kom.
Nei.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #602 på: 31. Jan. 2013, 18:49 »
Støtter boris fullt ut! Føler det egentlig er unødvendig :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #603 på: 01. Feb. 2013, 13:41 »
Det har vært diskutert tidligere, men blitt avvist grunnet muligheten for å "utnytte" et sånt system.

Det har både gode og dårlige sider, men som sagt ble det avvist grunnet sine dårlige sider/muligheter.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #604 på: 01. Feb. 2013, 15:39 »
Stemmer helt klart nei til det forslaget. Det er nok av like-hunters på facebook og kommentarfelt, vi trenger ikke lokke de hit også.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #605 på: 02. Feb. 2013, 05:08 »
+1 liker
Søte, søte blekkspruter.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #606 på: 19. Mars 2013, 15:22 »
Enig med bjørni. En ting er saklig kritikk, og det å lufte sin frustrasjon underveis i kamp. Da er det lov med litt utblåsninger i nuet. Det kan vi alle gjøre. Men når jeg leser flere, repeterende innlegg hver eneste kamptråd - hvor der gjerne er flere per side. Da blir jeg direkte lei. Spesielt nyansert er det heller overhodet ikke.

Det går an å være litt kritisk av og til - og kanskje også spare opp noen fler ord av gangen. Sånn for ihvertfall å ikke nedspamme enhver tråd med flere innlegg som vi uansett har sett 60-70 ganger før. Generelt sett - gjelder selvfølgelig også meg

Dette har alltid vært et herlig forum i form av at det har vært en "løs i snippen"-groove over det hele, hvor det er lov å si ting på en skeiv måte. Men føler at kvaliteten den siste tiden har vært litt laber - enten det gjelder det ene eller det andre synspunktet. Alt for mange helt unødvendig små innlegg som kun dreier seg om helt meningsløs småhakking mellom meningsfeller på ulike sider som jeg gjerne skulle sett at ble tatt på private meldinger. Er ikke helt grusomt interessert i å se flere innlegg med en rekke blinkefjes sendt mellom hverandre fordi folk har en eller annen trang til å poengtere et eller annet issue de måtte ha med motdebatanten. Liten/ingen grobunn for fruktbar diskusjon. Kødding er morsomt - men drar du den for langt blir resultatet humor på nivå med Torsdag Kveld fra Nydalen, og det er vel ihvertfall mange enige om at er en dårlig deal i det lange løp?

Og vær så snill - har du skrevet en ting i en kamptråd et par ganger er nok sjansen stor for at folk har skjønt det. Fortsetter en å skrive akkurat det samme ensporige greierne og nok folk irriterer seg over det, så er det vel gjerne en grunn til det. Jeg personlig syns at et innlegg med 5 setninger hvor en forteller hva en syns er så fælt med Pardew sine disposisjoner er bedre enn 15 innlegg på en linje uten at det egentlig kommer frem noe som helst nytt annet enn at det er åpenbart at en ikke er enig med Pardews og lagets prestasjoner. Fortell gjerne hvorfor Pardew sin gameplan er totalt mislykket om det er hva du hevder.
Satt på spissen igjen - en kamptråd er selvfølgelig til for å diskutere underveis, og korte innlegg blir selvfølgelig naturlig i en sånn setting. Men fortsatt - etterlyser generelt at alle kan prøve utvise et lite snev av kritisk sans overfor hva som skrives underveis. Jeg skriver selvfølgelig selv korte bemerkninger underveis i enkelte matcher.

Dette ble jævla rotetet greier. Tror poenget var en oppfrodring til samtlige om å prøve være litt kritisk til hva en selv poster - og overhodet ikke ment som noe belærende greier. Har sikkert mye å gå på selv. Men det skal ikke så mye til for å gjøre debattklimaet litt mer fruktbart. Synd å skulle miste gode debattanter som Simmo, torfinn og bjørni (muligens fler også?) fordi de kanskje lar seg irritere over noe av det samme som jeg gjør innimellom.

Dette oppsummerer mye av mine tanker de siste månedene. Dette har alltid vært et fritt forum hvor vi nærmest kan skrive fritt hva vi vil. Det er så absolutt noe jeg liker, så lenge det blir brukt riktig! Men noen ser ut til å misbruke dette også! De siste årene, spesielt det siste året, har det skjedd noe med forumet. En utvikling jeg ikke liker. Trolling, heksejakt på trollingen, kortere og kortere innlegg, usakligheter, osvosv.

Innlegg bestående av bare én setning, et ord eller en smiley er ofte ganske unødvendige med mindre det er ganske bra humor involvert, eller man prøver å fremme/gi creds til en status ol. Ikke trolling og heksejakter. Greit nok at folk skriver korte innlegg. Det gjør jeg mye selv. Men kan vi ikke i det minste få inn et snev av saklighet i de korte innleggene? (PS: i kamptråder kan mer godtas, som f.eks. "JAAA" og "Faaen", og andre korte innlegg. Men også her har det blitt mye unødvendig).

Flere og flere som har bidratt så mangt i debatter osv. forsvinner fra forumet. Det blir bare mer og mer trollig og barnslige krangler, og trådene sporer helt av. Flere har skylden og jeg påtar meg litt skyld selv. Men kan vi gjøre noe for å forbedre kvaliteten her inne igjen? Det har bare blitt verre og verre. Begynner å ligne en parodi av et forum, og jeg er redd folk mister interessen av å lese det meste som blir postet. Burde vi ikke gjøre noe for å bedre forumet igjen snart?  Alle skal få lov til å skrive hva de vil, positivt eller negativ, ironisk eller ei. Men til en viss saklighet! Humor må jo også godtas, mange vittige innlegg som gir meg en god latter. Det må godtas til en viss grad, så lenge det ikke blir for mye av det gode.  Så unngår vi all den unødvendige "spamminga". Noen flere som deler det samme synet?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #607 på: 19. Mars 2013, 16:59 »
Jeg er selvfølgelig helt enig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #608 på: 19. Mars 2013, 21:01 »
Hvorfor blir det til stadighet slettet poster herfra uten noen kommentarer?

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #609 på: 20. Mars 2013, 08:46 »
Det du sier stemmer ikke. Jeg har tilgang til moderatorloggen. Det er omtrent ikke slettet innlegg av moderatorene i 2013. Det kan være at brukere sletter innleggene sine selv.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #610 på: 20. Mars 2013, 08:57 »
Slettet poster? Er ikke slettet noe som helst i denne tråden på år og dag iflg mod-loggen.

Er forøvrig helt enig med Eriksen og Kristoffer. Dette er også tatt opp blandt moderatorene tidligere. Synes forøvrig ikke det er like ille som for rundt ett år siden.

Dette med kritikk av Pardew er helt ok, men når de samme innleggene kommer 100 ganger med nøyaktig samme innhold/gnål fra de samme personene går jeg også lei.
« Siste redigering: 20. Mars 2013, 09:04 av Andy »

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #611 på: 20. Mars 2013, 10:23 »
Dette er en svært interessant diskusjon, spesiellt for meg :)

Hvordan mener dere dette bør gjøres? Er det noe konkret vi moderatorene kan gjøre (uten å få Stalinistiske trekk over forumet hvor *min* mening lar meg banne noen som mener noe annet) eller er det en generell endring hos alle oss brukerne som må på plass?

Snakker vi holdningskampanje eller strengere regler (og hva skulle i såfall de reglene være)?

Husk at vi moderatorer, for at dette skal være rettferdig overfor brukerne, må ha rettningslinjer å følge. Jo vagere og mer "tolkbare" disse rettningslinjene er jo større er faren for at det vi gjør virker mot sin hensikt (da alle plutselig har en mening om en avgjørelse var iht "spillereglene" eller ikke) - som er min bekymring i dette.

Som sagt forslag mottas med takk :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #612 på: 20. Mars 2013, 11:10 »
Det du sier stemmer ikke. Jeg har tilgang til moderatorloggen. Det er omtrent ikke slettet innlegg av moderatorene i 2013. Det kan være at brukere sletter innleggene sine selv.

Da kan det være jeg som har surret, beklager dette ;)

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #613 på: 30. Mars 2013, 16:38 »
Da skal forum og avatar problemene være fikset. Dei som har brukt funksjonenen med å laste opp avatar via forumet, må laste opp avataren sin på nytt.

Skogseid

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #614 på: 29. Nov. 2013, 15:53 »
Hei!

Åpner med å fortelle at jeg synes staben i TAN gjør en kjempejobb.
Settes stor pris på av slik som meg som bare skummer fløten :)

Så til min tilbakemelding:
Jeg synes det er svært dumt at siste foruminlegg ikke lenger fremkommer på forsiden av newutd.no. Til tross for at jeg ikke skriver i forumet selv, er jeg en flittig leser av alt som skrives. Den raskeste måten å få "nyheter" på denne siden var tidligere å følge med på de seneste kommentarene i forumet. For mitt vedkommende er dette lettest tilgjengelig direkte på forsiden. Når denne funksjonen forsvant har min bruk av deres nettsider avtatt betydelig.

Dersom dere har gjort denne endringen etter lengre vurdering skal jeg nok klare å tilpasse meg, men om ikke det ligger noen hensikt bak kan dere gjerne vurdere å legge tilbake denne funksjonen!