20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forumet  (Lest 131200 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #360 på: 22. Sep. 2011, 21:16 »
hehe, jeg aner ikke jeg. Virket bare som at du hadde snublet over et innlegg du ikke ville at noen andre skulle lese  :P

Edit:
Sitat
Sitat fra: "geordie-olav"
Jeg har forresten aldri etter barnehagen brukt jeans/olabukse. Gullgraverbukser, kaller jeg det. Ser ikke særlig bra ut på gutter akkurat.

Den?  :D
« Siste redigering: 22. Sep. 2011, 21:19 av Tim Buch »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #361 på: 22. Sep. 2011, 21:39 »
Der gir du et veldig gyldig eksempel, ja xP

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #362 på: 22. Sep. 2011, 21:42 »
Jeg har et forslag. Kan det ikke ordnes at tråder på forumet automatisk slettes når det ikke har vært aktivitet der på de siste 6 månedene, eventuelt et helt år? Nå ligger det eldgamle tråder her med innlegg fra så langt tilbake som 2004/2005-sesongen, og det er mildt sagt plagsomt når nye forumbrukere skal drive og hente opp slike... I tillegg er det jo litt plagsomt at ting skrevet i fjortissalder fortsatt samler støv i forumet.

Om man skal rekruttere folk via Google og forumet, så er nok dette det dårligste forslaget man kan gi. :P

PS; hvorfor "gullgraverbukser" egentlig?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #363 på: 22. Sep. 2011, 21:53 »
Fordi det var hva det opprinnelig ble laget som.

Selv synes jeg dette er et forslag som seriøst bør vurderes.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 22. Sep. 2011, 22:04 »
Det synes ikke jeg. Har selv bumpet gamle tråder og gjort de aktive igjen. Nulls tress.
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #365 på: 22. Sep. 2011, 22:29 »
Fordi det var hva det opprinnelig ble laget som.

Sies noe annet her uten at jeg gidder å ta den diskusjonen.  :P

Selv synes jeg dette er et forslag som seriøst bør vurderes.

Tror, eller vet, at argumentene mot er ganske mye sterkere enn de som er for. Spesielt nå som supporterklubben sliter med medlemstallet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #366 på: 28. Sep. 2011, 21:02 »
Det bør være litt takhøyde for "voksen"-humor på forumet. Hvis vi skal lage det så fryktelig "spiselig" for alle ender det opp med å skremme vekk opprinnelige brukere.  Er helt enig i at oppriktig rasisme ( les: ikke uskyldige negerspøker  ;D) og annet upassende stoff ikke bør forekomme, men litt sex-jokes osv tror jeg de fleste setter pris på fra tid til annen :P

Samtidig burde dette forumet også være et arnested for fans med forskjellige synspunkter,  på samme måte som at det er plass til fans som er positive til den økonomiske driften til Ashley og alt den fører med seg, burde det også være plass til fans med et litt mer kritisk blikk på hvordan vi drives.

Har følt at det har vært en tendensering mot at de som støtter den økonomiske driften tas imot med "åpne armer", mens folk som er negativt innstilt blir hengt ut til tørk etter ballene.

Det må være husrom for begge leire her.
If it has tits or wheels, count on problems!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #367 på: 28. Sep. 2011, 22:04 »
Har følt at det har vært en tendensering mot at de som støtter den økonomiske driften tas imot med "åpne armer", mens folk som er negativt innstilt blir hengt ut til tørk etter ballene.

Det må være husrom for begge leire her.

It's all in the eye of the beholder I guess... Har vel tidvis følt det motsatte jeg da.

Jeg tror iallefall at slaktet av folk som ikke liker den økonomiske styringen ikke er særlig større eller mer utbredt enn slaktet av folk som liker den økonomiske styringen. Periodevis så tror jeg at denne balletørkhengingen du mener foregår har gått mer på måten man argumenterer på enn hva man arguementer med. Det har vært endel resirkulering av gamle argument, samt en selektiv ignorering av tilhørende motargument som kanskje tidvis har skapt et litt usunt diskusjonsklima.

Bryr meg ikke så mye om de ulike meningene og uenigheter skal jeg være ærlig så lenge man til en viss grad diskuterer saklig, møter motargumentene og klarer å gjøre rede for seg på et noenlunde høflig vis.

Om man vil (forsøke å) gjøre dette med litt humor så er jo det såklart helt greit for meg. Om det blir cock-jokes, alle barna-vitser eller noe annet er ikke så farlig så lenge de holdes innenfor rimelighetens grenser.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #368 på: 29. Sep. 2011, 10:22 »
...men litt sex-jokes osv tror jeg de fleste setter pris på fra tid til annen :P

Om det blir cock-jokes, alle barna-vitser eller noe annet er ikke så farlig så lenge de holdes innenfor rimelighetens grenser.

Litt av problematikken når det gjelder dette er folks oppfatning av hvor grensen går. For den går, merkelig nok, ikke på samme sted for alle.

Vi har mottatt "klager" på enkelte innlegg som noen da har oppfattet støtende, og det synes vi jo ikke noe særlig om. Men hvor grensen skal gå, sånn helt nøyaktig, er vanskelig å definere og det blir litt opp til enhver moderator å håndtere der og da, samt ta opp diskusjonen innad i teamet etterpå.

Vi prøver til enhver tid å ta det som er upassende, samtidig som vi prøver å ha så stor takhøyde som mulig.

Kommentarer, meninger, klager etc setter vi pris på fordi dette gir oss pekepinner på hvor grensen skal gå, selv om den i prinsippet er nødt til å være noe flytende basert på omstendigheter.

Likevel kan det jo være greit at folk tenker igjennom en ekstra gang før de poster ting som *kan* være på kanten selv når temperaturen er høy og man bare vil trykke ut et svar fortere en kjappest til en eller annen.

God diskusjon og gode poenger så langt. Keep it up :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #369 på: 29. Sep. 2011, 13:46 »
Forumet må til en viss grad speile samfunnet man lever i og da. I de fleste maskuline sammenhenger er vitsing og spøk om kjerringer noe som vel må sies å være innenfor rammene av "akseptable diskusjonsemner".

Det er greit nok at vi kanskje har noen sårte sjeler her, samtidig kan man ikke holde forumet gissel fordi lille Ole på 10 år har fått laptop av pappan sin og leser her.  Det er en fin linje og jeg synes egentlig moderatorene har gjort en god jobb så langt - og dette kommer fra en fyr som har vært banna! :P

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #370 på: 29. Sep. 2011, 13:55 »
Forumet må til en viss grad speile samfunnet man lever i og da. I de fleste maskuline sammenhenger er vitsing og spøk om kjerringer noe som vel må sies å være innenfor rammene av "akseptable diskusjonsemner".

Er egentlig helt enig. Samtidig så er det nå engang sånn at humoren er forskjellige ikke bare når det gjelder kjønn, men også når det gjelder alder. Her har vi folk ifra tenårene og opp til "godt voksen alder". På ett eller annet stadium blir bæsj, tiss og promp - humor patetisk, med mindre alkohol er med i bildet. Og jeg er rimelig sikker på at det finnes enda et stadium der slik humor, selv med alkohol, blir uforståelig.

Tenk deg for eksempel en familie-samling der 3-4 generasjoner er samlet. Hvor mye cock & balls humor går det i der med de som er i generasjonen over deg? Eller en generasjon under for den saks skyld...

Og som et annet poeng, for å ta det du sier om "maskuline sammenhenger" og sette det litt på spissen: Skal det ikke være åpent for damer her?

PS: Før noen tilter i vinkler. Dette er satt noe på spissen rett og slett for å skape litt blest og debatt da jeg tror det kan være sunt.
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #371 på: 29. Sep. 2011, 14:40 »
Selvfølgelig er damer velkomne her. Men den gjengse realitet er vel at dette forumet består av 99% frustrerte mannfolk med en tung pung mellom beina. Ingenting hadde vært bedre enn om vi fikk inn en større kvote av kvinnfolk her inne, men det er nå så at de fleste damer ikke er spesiellt interessert i fotball,  og de som er det holder - som min eks fra fredrikstad - med Mænsjester younaited.

Vi kan ikke tilpasse en debatt til en gruppe som ikke enda har invadert forumet, i frykt for at de ikke vil gjøre det. Det blir som å bære havre til en død hest.  Vi må vel dessverre fastslå at folk her inne - med unntak av Daniel - ikke typisk tenner opp telys og kryper under et varmt lilla pledd med et ferskt interiørmagasin. På lik linje med at jeg ikke turer inn i et Kid interiør forum og forventer debatt om elgjakt og hva som er den beste snusen, tror jeg nok kvinner er inneforstått med at fotballsupportermiljøer har en viss terskel og type diskusjon.

Cocks&Balls er kanskje ikke tilpasset alle, men skal vi tilpasse debatten alle mellom 8 og 80? Jeg logger meg ikke inn her og forventer å lese debatter om Hegels rasjonelle argumentasjon basert på absurde premisser.. Så og si alle her inne er mellom 16 og 35,  med den type humor det fører med seg. Når det er sagt er jeg enig i at rennestein-humor har sine grenser det og, og det er noe man kanskje burde begrenset seg mht.

« Siste redigering: 29. Sep. 2011, 14:48 av Flatline »

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #372 på: 29. Sep. 2011, 14:50 »
:)

Ler godt av innleggene dine for tiden Flatline (og det er ikke vondt ment!).

Ikke uenig i poengene dine. Hadde håpet på flere deltakere i dikusjonen enn deg og meg though ;)

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 29. Sep. 2011, 14:57 »
Synes ikke dette er noe å diskutere engang. Flatline har helt rett. Hva er poenget med å tilrettelegge for et behov som ikke eksisterer?

Disse metaforene som blir brukt er da ikke langt over streken i det hele tatt. Hvis man ikke tåler slikt i et fotballmiljø må man jo holde seg borte fra både kamper/pubber og forum.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #374 på: 29. Sep. 2011, 15:05 »
Beklager, feil ordbruk. Dialog jeg var ute etter.

Mener overhodet ikke det er feil å ha en dialog om hva som er ok og ikke i forum-sammenheng. Om noe er det kun sunt å høre andre folks syn.

Å nedlegge veto mot en debatt/diskusjon/dialog i det hele tatt er bare trangsynt...

Det har vært endel resirkulering av gamle argument, samt en selektiv ignorering av tilhørende motargument som kanskje tidvis har skapt et litt usunt diskusjonsklima.

Slik som dette synes jeg det bra å høre om...