20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forumet  (Lest 131230 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Forumet
« Svar #345 på: 29. Aug. 2011, 13:19 »
Disse tingene med sex-relaterte formuleringer må jp være lov da det bare er spøk og morro. Det er personangrep, rasistiske kommentarer osv. som må slås ned på.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #346 på: 29. Aug. 2011, 13:35 »
Jeg synes ikke newutd har et saklighetsproblem. Vitsingen i transfertråden synes jeg bare var morsom, i motsetning til alle spekulasjonene i tråden om ting som ikke kommer til å skje uansett. Hvorfor skal det være så stivt og formelt her?

I Souness- og Roeder-eraen var det jo langt, langt verre her. Da regelrett skjelte folk hverandre ut i hver bidige tråd. Så lenge folk respekterer hverandre er nivået på forumet på et langt høyere nivå enn det var da. Ukvemsord synes jeg ikke er noe problem så lenge det ikke er rettet mot noen. Man har et kjedelig vokabular hvis man ikke kan bruke kraftuttrykk nå og da, og det blir litt begredelig hvis forumpolitiet skal slå ned på alt av korte innlegg, banneord, småfleiping etc.

Jeg har enda ikke registrert rasistiske kommentarer eller personangrep. Antakelig fordi jeg ikke har nilest alle trådene. Men å slå ned på rasistiske kommentarer er ikke veien å gå. Rasister o.l må man møte med fornuft. Jeg vet ikke om dere husker den rasistiske satanisten som vanket i politikktråden for noen måneder siden. Han ble møtt med rasjonelle argumenter, endret gradvis holdningene sine og slettet til slutt alle innleggene sine. Det tror jeg var en bedre måte å møte ignoranse på enn ved isolasjon, gule kort osv.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #347 på: 29. Aug. 2011, 13:50 »
Jeg er enig med deg geordie-olav. Nå har jeg lest dette forumet siden 2005 og at kvaliteten har blitt så skrekkelig den siste tiden i forhold til tidligere perioder ser jeg ikke noen klare holdepunkt for. Trafikken er større, så mulig at det er flere innlegg som ikke er det største bidraget til dialog, men på andre siden så er det også flere innlegg som holder god kvalitet og bidrar til en god dialog.

Jeg tror iallefall at vi skal vokte oss for en "alt var bedre før"- og "deres humor er barnslig"-holdning. Går noen over streken så får man slå ned på det og det føler jeg også at det har blitt gjort. At noen skriver lange innlegg eller vitser litt er ikke tegn på elendig kvalitet i mine øyne. Kanskje tvert imot, dette er ingen chat og humor er forskjellig.

Største problemene jeg synes vi kommer bort i kanskje er usaklige "one-liners" og personangrep/rasisme/osv. Usaklige "one-liners" kan jeg leve med, de blir som regel sablet ned ganske greit eller regelrett ignorert etterhvert. Personangrep/rasisme/osv. er ikke noe særlig utbredt etter det jeg kan se, og jeg syns vel egentlig at disse blir fort tatt tak i.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #348 på: 20. Sep. 2011, 09:53 »
Ønsker meg tydligere linker (blå eller noe sånt). Nå er de helt like til resten av teksten i en post. Eller er det bare meg?

Eksempel på link: Denne er helt lik resten av teksten for min del ihvertfall (til man fører pekeren over, da blir den understreket).
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #349 på: 20. Sep. 2011, 09:56 »
Du har helt rett, og jeg sier meg enig. Det hadde nok vært ganske digg om linker automatiskble blå.
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 20. Sep. 2011, 12:11 »
Den er nok en anelse lysere, men ja, er ikke så lett å oppdage sånn helt uten videre.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #351 på: 20. Sep. 2011, 12:43 »
Den er ikke et fnugg lysere hos meg... :)
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #352 på: 20. Sep. 2011, 12:52 »
Den er noe lysere hos meg. Ikke mye, men legger alltid merke til det. Tror jeg da...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 20. Sep. 2011, 14:28 »
Den er nok en anelse lysere, men ja, er ikke så lett å oppdage sånn helt uten videre.
Det er en ørliten anelse, men det er nesten umulig å se sånn med en gang. Og jo mer du studerer det, jo mindre blir forskjellen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #354 på: 20. Sep. 2011, 14:55 »
Haha... Ikke rart jeg ikke ser det "lenger" da :)

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #355 på: 20. Sep. 2011, 15:47 »
Er det ikke egen CSS for poster?

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #356 på: 22. Sep. 2011, 15:03 »
Enda en ting (om enn en filleting). Kan noen oppdatere CSSen for quoting så vi fjerner den norske oversettelsen av "on" (på). Ser litt banan ut når sitatene begynner med "Sitat fra xxx på Idag klokken..."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 22. Sep. 2011, 19:04 »
Jeg har et forslag. Kan det ikke ordnes at tråder på forumet automatisk slettes når det ikke har vært aktivitet der på de siste 6 månedene, eventuelt et helt år? Nå ligger det eldgamle tråder her med innlegg fra så langt tilbake som 2004/2005-sesongen, og det er mildt sagt plagsomt når nye forumbrukere skal drive og hente opp slike... I tillegg er det jo litt plagsomt at ting skrevet i fjortissalder fortsatt samler støv i forumet.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #358 på: 22. Sep. 2011, 19:17 »
Hehe, name & shame innlegget ditt du skjemmes over olav  :D

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #359 på: 22. Sep. 2011, 19:45 »
Hehe, name & shame innlegget ditt du skjemmes over olav  :D

Vet ikke helt hvilket innlegg du sikter til her :p jeg skjemmes vel mer over alt jeg har skrevet for mer enn to år tilbake. To år fram nå, og jeg føler sikkert det samme.