20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: St. James Park blir enda større!  (Lest 9717 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: St. James Park blir enda større!
« Svar #30 på: 05. April 2007, 15:14 »
De har vel 66 000 såvidt jeg vet, med mindre de har bygget ut da.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 05. April 2007, 16:12 »
Til Kesse og alle andre pessimister:

Det er helt sant at vi ikke bestandig har hatt fulle hus denne sesongen, og at mange seter vil bli stående tomme når vi gjør det dårlig sportslig. På den annen side har det i lengre tid vært nærmest umulig å få tak i billetter når vi gjør det OK. Det sier seg selv at vi må bygge et stadion ut i fra at vi skal ha sportslig suksess, og at økte inntekter, gir økt mulighet for sportslig suksess. Dette blir en god sirkel, som ruller i riktig retning.

Så får det heller være opp til Roeder å sette sammen sitt lag i sommer, og sørge for at vi er med i kampen om Europacup.

Jeg er ikke direkte negativ til å bygge ut stadion. Men jeg føler at dette er helt feil tidspunkt til å engang vurdere å gjøre det. For det første så er jeg enig i at det ikke er umulig å fylle stadion, men vi er nødt til å gjøre det vesentlig bedre enn vi har de siste sesongene. Nedgangen i antall billetter solgt har hatt negang siden Sir Bobby forsvant fra St.James. Og det vi opplever nå er jeg Newcastle lag uten noen "megaprofiler" som før kunne trekke tilskuere alene. Når vi i tillegg spiller crappy fotball så skjønner jeg at folk ikke gidder å betale såpass med penger for å se Newcastle spille.

For det andre så mener jeg at det MÅ brukes penger til andre ting som for meg er vesentlig viktigere enn utbyggning. En av de tingene er middler som blir brukt til å forbygge skader, vi er rett og slett nødt til å finne ut hvorfor våre spillere blir så mye skadet kontra andre klubber.

Hvis dette blir prioritert selvom vi bygger ut stadion så er jeg ikke like negativ!:)

MEN, hovedgrunnen for meg er enkel! Og det er at jo større stadion blir, jo mindre intim og sjarmerende er den. Stemningen nyter ikke alltid godt av flere plasser! Og det er MYE bedre å ha en stadio med 52000 plasser som er fylt opp, enn en stadio med 65000 plasser hvor det er 7000 ledige seter!

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #32 på: 05. April 2007, 19:26 »
Kamper som spilles med ledige seter er ikke så digg. Det er sant. -Men om man skal utsette utbyggingen til etter den sportslige suksessen har kommet, så er man jo for sent ute.... Det blir som med børsen det der; det er for sent å kjøpe akjser når kursen er på topp.
Derfor synes jeg det er fremdragende at slike planer legges frem i en sesong hvor NUFC har prestert under det forventede. Det tyder på, og vil tvinge frem, en betydelig sterkere satsning på å nå de sportslige mål.
Og jeg tror ikke det blir så mange ledige seter på SJP uansett etter at det nye komplekset står ferdig. De skjønner nok såpass i ledelsen på SJP, at de nye tilbudene som knyttes til stadion vil sørge for enda større marked og øke etterspørselen etter kampbilletter. -Så det eneste minuset jeg kan se med hele greien er at det blir ikke billigere billetter, tross økt kapasitet.
Livet er svart/hvitt!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 05. April 2007, 20:01 »
De har vel 66 000 såvidt jeg vet, med mindre de har bygget ut da.

76 000 tenker jeg vi sier...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 05. April 2007, 23:53 »
Hmm. Første halvdel av sesongen var vi ihvertfall eneste klubben sammen med Scum som hadde 100% solgte billetter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

King

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #35 på: 08. April 2007, 23:51 »
st'james kunne fullt opp 80000 plasser på verr kamp uten problem

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #36 på: 09. April 2007, 00:14 »
om vi er blant dei 4 beste ja...

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #37 på: 09. April 2007, 00:16 »
Hmm. Første halvdel av sesongen var vi ihvertfall eneste klubben sammen med Scum som hadde 100% solgte billetter.

Var i Newcastle og såg Charlton kampen i høst. Var ledig ilag med bortesupporterane opp i det eine hjørnet. Var vell 49 tusen på den kampen. Så å sei 100% blir helt feil

Martins1337

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #38 på: 09. April 2007, 00:20 »
Endelig skjer det noe positivt med klubben vår  :)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 09. April 2007, 00:32 »

Var i Newcastle og såg Charlton kampen i høst. Var ledig ilag med bortesupporterane opp i det eine hjørnet. Var vell 49 tusen på den kampen. Så å sei 100% blir helt feil
Billettene kan være kjøpt og betalt fordi om folk ikke møter opp! Er jo også mange med sesongkort som sikkert ikke møter opp på hver eneste hjemmekamp! Men jeg vet ikke...........

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #40 på: 09. April 2007, 00:51 »
rart at det er ein liten "sving" da. ja, klart det kan vere at folk ikkje møter opp, men da er det som oftast ledige seter der det sitt flest folk og ikkje lengs oppe der det ikkje sitt folk i det hele tatt. rart om 1500 ikkje møtte opp og dei i tillegg sitter i lag

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 09. April 2007, 00:59 »

Say what??

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 09. April 2007, 08:40 »

Dummeste jeg har hørt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 09. April 2007, 20:03 »
Jeg tror nok ikke vi hadde fylt opp 80 000 helt uten problemer, men det betyr ikke at de ekstra plassene som skal bygges ut ikke vil bli fylt opp. Vi vet alle at nesten samtlige av byens innbyggere lever og ånder for klubben. Og selv om enkelte av dem ikke er like begeistra for å følge like aktivt med når vi sliter såpass som vi gjør nå, så er jeg ganske sikker på at vi får fylt opp godt over 60 000 seter så snart vi får ræva i gir sportslig igjen.

Klubben har ingen planer om å ligge på midten av PL-tabellen i årevis. Fat Fred er såpass oppegående at han vet å sparke managere før det er forsent. Han sparket både Gullit og Souness i grevens tid. Fat Fred har ingen planer om å ligge å vake i ingenmannsland i flere sesonger. Han krever sportslig suksess han, som oss supportere. Og hvis Roeder ikke greier å få resultater allerede i starten av neste sesong, så vil han bli vist døra han, som alle sine forgjengere.

På lang sikt vil nok en utvidelse av stadion være utelukkende positivt for klubben.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 09. April 2007, 20:41 »
80 000 kunne vi sikkert fylt opp mot lag som f.eks Man Utd, Liverpool og Chelsea, men mot midre lag hadde det nok blitt noken tusen ledige seter.