20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Etter nok en skuffende sesong, og uefacup exit, hvem har skylda?

Glenn Roeder
11 (52.4%)
Freddie Shepherd
1 (4.8%)
Spillerne
4 (19%)
Skader
5 (23.8%)

Stemmer totalt: 19

Skrevet av Emne: Etter nok en skuffende sesong, og uefacup exit, hvem har skylda?  (Lest 8124 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
Newcastle har ikke voldsomt mange skader for tiden da, men alikevel er jo resultatene bånn i bøtta. På slutten av sesongen i fjor feide vi all motstand til side med mye større skadeproblemer enn det vi ser nå...
Vi har vel hatt noe sånn som 8-10 operasjoner på enkeltspillere, i tillegg til at vi store deler av sesongen har hatt en hel startellver ute med skader. Selvfølgelig setter dette spillerne å laget mange hakk tilbake. De mister form, får ikke trent sammen, mister kontinuiteten i spillet osv.

Se f.eks. på hvor mye Chelsea og Arsenal sliter kun fordi Terry, Henry og van Persie er ute med skader. Disse klubbene har ikke store skadeproblemer, men begynner å slite med kun et par spillere ute. Da er også managerne (Wenger og Morinho) ute og syter og klager i media. Alt fra stygge taklinger, til for mange kamper, dårlige dommere og flaksen til ManU er da skyld på dems egne skader.

Roeder har ikke vært ute å klaget og sutret en gang siden han fikk disse massive skadene i klubben. Ja han har selvfølgelig nevnt dem og poengtert at de eksisterer, men ikke sutret og klaget og lagt skylda på andre for skadene vi har hatt.

Og hvis Terry, Henry og van Persie er så viktige for Chelsea og Arsenal, hvor viktig er ikke da Owen, Ameobi, Given, Emre osv, som ALLE har hatt lange skadeavbrekk denne sesongen og mistet mye trening og form av den grunn,  for oss?

Jeg vet at vi har hatt ganske mange skader og operasjoner i år, men det jeg sa var at den siste tiden har ikke problemene vært så store. Vi stilte et ganske bra lag mot Alkmaar og Charlton, men alikevel var spillet helt elendig.
Får å føye på en liten ting her. Spillere som kommer tilbake fra skade klarer som regel ikke å prestere i på høyt nivå med en gang. Og det at vi har hatt så mye skader og så omgående, har nok ødelagt for å drille inn en første-11'er osv.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Som jeg har sagt tidligere i andre "tråder" her på forumet, så synes jeg det er "jævlig" naivt å forvente at vi skulle kjempe blant de store denne sesongen. Til det har vi for dårlig stall, vi var for uheldige før sesongen startet, og "elendighetene" har bare fortsatt siden.

For å nevne noen minusfaktorer her:
* At Shearer la opp! (Roeder ble først ansatt permanent etter sesongen, og hadde derfor ikke veldig lang tid til å finne en som kunne erstatte NUFC og PL sin mest scorede spiller EVER!)

* Oppkjøringen til sesongen. (Der mange lag har den klar mange mnd før sesongen er ferdig, ble som sagt Roeder ansatt for sent til å planlegge den noe særlig. Langt fra optimalt!)

* Michael Owen skade i VM! (Atpåtil å måtte erstatte kapteinen vår og klubbens mestscorede spiller, måtte vi også erstatte klubbens dyreste signering EVER, på dette tidspunktet hadde vi kun Ameobi igjen som eneste spiss)

* Kevin Bond (assisterende manager som ble avslørt som en "pengegrisk slæskete person" i BBC dokumentaren tidlig i sesongen. Og personer som driver med uærlige businesser innen fotball vil jo klubbenselvfølgelig ikke ha. Sparken etter noen få mnd, og igjen på jakt etter en assisterende manager.)

* Ameobi skade! (Dette ble den 3. spissen NUFC fikk minimalt eller ingen nytte av denne sesongen. De 2 andre er Shearer som la opp og Owen som ble skadet han også. På dette tidspunktet hadde vi kun Martins, en urutinert, ung og med null erfaring PL, og en gammel overfødig City spiller, igjen på topp.)

* Skadeproblemer generelt! (I tillegg til de som har mistet omtrent hele sesongen, har vi slitt med skader resten av sesongen også. Given, Dyer, Emre, Duff, Carr, Babayaro, N`Zogbia osv er har alle mistet store deler av denne sesongen grunnet skader. Og man trenger ikke være Einstein for å skjønne at dette har hemmet både spiller å klubb på mange områder. Å forvente at en spiller skal spille like bra etter 2-3 mnd ute med skade, blir for dumt. SPILLER MISTER FORM, LAGET MISTER KONTINUITET, og det blir jo umulig å samspille laget og danne et spillemønster. Vi har hatt i gjennomsnitt omtrent en hel startellver ute denne sesongen!

* Rasisme anklager mot Emre! (Vil nok tro at sånne "småting" som dette ikke hjelper på humøret innad i spillergruppa. Er jo ikke gøy å bli stemplet som rasist, og er jo ganske viktig rent prinsippielt å få renvasket seg for sånne anklager!)

Men vi har hatt noen positive ting å ta med oss også. Martins har vært god, kansje den beste signeringen i PL denne sesongen. Given har som vanlig spilt på grensa til det magiske. Endelig en løsning på trenersiden, med Pearson som assistent, og skadene begynner å slippe taket.

Og til neste sesong gleder jeg meg til å se Martins - Owen på topp, forhåpentligvis et nytt forsvar som er bunnsolide og jeg skal be for mindre skader. Jeg vet at vi ikke vinner serien neste år heller, men samtidig er det små marginer i fotball, og jeg vet at det ikke er altfor mye som skal forandres på før vi hopper langt oppover tabellen. Samtidig er det da siste kontraktåret til Roeder, og hever vi oss ikke da, synes jeg han bør finne seg noe nytt, og vi bør gå på managerjakt NOK EN GANG!

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
Som jeg har sagt tidligere i andre "tråder" her på forumet, så synes jeg det er "jævlig" naivt å forvente at vi skulle kjempe blant de store denne sesongen. Til det har vi for dårlig stall, vi var for uheldige før sesongen startet, og "elendighetene" har bare fortsatt siden.

For å nevne noen minusfaktorer her:
* At Shearer la opp! (Roeder ble først ansatt permanent etter sesongen, og hadde derfor ikke veldig lang tid til å finne en som kunne erstatte NUFC og PL sin mest scorede spiller EVER!)

* Oppkjøringen til sesongen. (Der mange lag har den klar mange mnd før sesongen er ferdig, ble som sagt Roeder ansatt for sent til å planlegge den noe særlig. Langt fra optimalt!)

* Michael Owen skade i VM! (Atpåtil å måtte erstatte kapteinen vår og klubbens mestscorede spiller, måtte vi også erstatte klubbens dyreste signering EVER, på dette tidspunktet hadde vi kun Ameobi igjen som eneste spiss)

* Kevin Bond (assisterende manager som ble avslørt som en "pengegrisk slæskete person" i BBC dokumentaren tidlig i sesongen. Og personer som driver med uærlige businesser innen fotball vil jo klubbenselvfølgelig ikke ha. Sparken etter noen få mnd, og igjen på jakt etter en assisterende manager.)

* Ameobi skade! (Dette ble den 3. spissen NUFC fikk minimalt eller ingen nytte av denne sesongen. De 2 andre er Shearer som la opp og Owen som ble skadet han også. På dette tidspunktet hadde vi kun Martins, en urutinert, ung og med null erfaring PL, og en gammel overfødig City spiller, igjen på topp.)

* Skadeproblemer generelt! (I tillegg til de som har mistet omtrent hele sesongen, har vi slitt med skader resten av sesongen også. Given, Dyer, Emre, Duff, Carr, Babayaro, N`Zogbia osv er har alle mistet store deler av denne sesongen grunnet skader. Og man trenger ikke være Einstein for å skjønne at dette har hemmet både spiller å klubb på mange områder. Å forvente at en spiller skal spille like bra etter 2-3 mnd ute med skade, blir for dumt. SPILLER MISTER FORM, LAGET MISTER KONTINUITET, og det blir jo umulig å samspille laget og danne et spillemønster. Vi har hatt i gjennomsnitt omtrent en hel startellver ute denne sesongen!

* Rasisme anklager mot Emre! (Vil nok tro at sånne "småting" som dette ikke hjelper på humøret innad i spillergruppa. Er jo ikke gøy å bli stemplet som rasist, og er jo ganske viktig rent prinsippielt å få renvasket seg for sånne anklager!)

Men vi har hatt noen positive ting å ta med oss også. Martins har vært god, kansje den beste signeringen i PL denne sesongen. Given har som vanlig spilt på grensa til det magiske. Endelig en løsning på trenersiden, med Pearson som assistent, og skadene begynner å slippe taket.

Og til neste sesong gleder jeg meg til å se Martins - Owen på topp, forhåpentligvis et nytt forsvar som er bunnsolide og jeg skal be for mindre skader. Jeg vet at vi ikke vinner serien neste år heller, men samtidig er det små marginer i fotball, og jeg vet at det ikke er altfor mye som skal forandres på før vi hopper langt oppover tabellen. Samtidig er det da siste kontraktåret til Roeder, og hever vi oss ikke da, synes jeg han bør finne seg noe nytt, og vi bør gå på managerjakt NOK EN GANG!

For det første har Newcastle offisielt uttalt før sesongen at de forventet at Newcastle skulle også denne sesongen kvalifisere seg for spill på kontinentet.
Newcastle er uten tvil en av de 10 største klubbene i England.
For dårlig stall? Michael Owen, Shay Given, Steven Taylor, James Milner, Kieron Dyer, Obafemi Martins, Emre, Gooch, Scott Parker, Damien Duff, Charles N`Zogbia er spillere som ville gått rett inn i startelleveren for nesten samtlige PL lag.

*Alan Shearer er en levende legende, men det var riktig av han å gi seg nå. Hadde han fortsatt, hadde det vært halvhjertet. Han var 36 år når han ga seg.  Tenk deg at Pele fortsatt hadde spilt fotball... Det hadde ikke vært noe særlig å se på.

*I oppkjøringen til denne sesongen? Roeder ble ansatt forrige sesong og hadde god tid til å hente forsterkninger forrige sommer.

*At Owen ble skada var veldig synd, og det er jeg enig i har svekket oss.

*Bråket med Bond var jo ikke bra for klubben, men vi kan ikke skylde på det etter de siste skuffende resultater.

*AmAJokey skadet var vel heller bra. Maken til håpløs spiller skal du lete lenge etter.

*Skadeproblemene har ødelagt mye denne sesoongen, helt enig. Men synes det er litt rart at andre klubber med skadeproblemer klarer å utrette mer.

*Rasisme anklagene skadet klubben, men ikke i stor grad. Det var heller verre for Emre

Hvis ikke Roeder snur skuta fullstendig denne sesongen, vil jeg ha newcastle på ny managerjakt.
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
At det går gale akkurat denne sesongen skal ikkje Feite fred ha ansvaret for. Han har ansvaret for at det går gale over tid, over fleire sesonger. Han har ansatt feil managera etc. Det som gjer at vi ikkje spiller opp mot vårt potensiale denne sesongen er en blanding mellom spillerer og Roeder/trenarane.Det handler om motivasjon spelemønster og det og fugere som eit lag. Men at Duff ikkje er i form, forundrer meg ikkje. Chelsea seller ikkje en speler 2 sesonger etter dei har kjøp han når han i tillegg har vore god. Men det er slike spelerar vi må få til å fungere.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
For dårlig stall? Michael Owen, Shay Given, Steven Taylor, James Milner, Kieron Dyer, Obafemi Martins, Emre, Gooch, Scott Parker, Damien Duff, Charles N`Zogbia er spillere som ville gått rett inn i startelleveren for nesten samtlige PL lag.
For noe tull! Owen har vært skadet hele sesongen, så hvorfor nevne han? Gooch? Kan han spille seg inn på samtlige lag i PL? Har ikke sett han så mye tidligere men allikevel! Martins, Emre, Parker og Duff var jo alle tidvis benkeslitere i sine tidligere klubber, selvfølgelig er de gode, men synes du drar beskrivelsen altfor langt. Det er mange bedre høyrevinger i PL enn Milner (håpløse inlegg, hver forbanna gang!) og Taylor er for ung til å gi han en slik beskrivelse.

I tillegg har vi spillere som Pattison, Srnicek, Luque, Carr, Babayaro, Bramble, og O`Brien som alle har spilt for oss denne sesongen, og som er helt håpløse. Jeg mener Sibierski, Moore, Butt og Solano er langt fra spillere som hever oss opp blant de store. Kunne gjort det for noen år siden, men ikke nå lenger. Sibierski, Moore og Solano var alle håpløse mot Charlton, så rutinerte karer skal ikke være det!

Vi har også Ameobi som du tydlig misliker, og Ramage som også må skjerpe seg betraktlig. Vi har også noen talentfulle ung-gutter som har spilt ganske mye med blandet suksess, men jeg er en tålmodig mann, og derfor Huntington og Edgar fredet intill videre!

Så min mening er at vi har vanvittig mye "daukjøtt" i stallen, og det trengs en OPPRYDDING der i gården!

*I oppkjøringen til denne sesongen? Roeder ble ansatt forrige sesong og hadde god tid til å hente forsterkninger forrige sommer.
Feil, Roeder var bare ansatt på midletidig basis i slutten av forrige sesong eller retter sagt i Februar mnd. Det er heller ingen hemmelighet at Shepherd hadde andre på ønskelista si! Roeder fikk vel først jobben som permanent manager etter endt sesong, da Shepherd uttalte at "han hadde vunnet den", på grunn av sine gode resultater som midlertidig manager! Først da unne han begynne å tenke sesongoppkjøring om hva angår trengsleir, treningskamper, spillere inn, spillere ut osv. Ikke optimalt med andre ord!!

Det bli også for dumt å sammenligne Pele med Shearer slik du gjorde, da det er flere tiår mellom de. Men faktisk spilte Pele for New York Cosmos til han var 37 år!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle har ikke voldsomt mange skader for tiden da, men alikevel er jo resultatene bånn i bøtta. På slutten av sesongen i fjor feide vi all motstand til side med mye større skadeproblemer enn det vi ser nå...
Vi har vel hatt noe sånn som 8-10 operasjoner på enkeltspillere, i tillegg til at vi store deler av sesongen har hatt en hel startellver ute med skader. Selvfølgelig setter dette spillerne å laget mange hakk tilbake. De mister form, får ikke trent sammen, mister kontinuiteten i spillet osv.

Se f.eks. på hvor mye Chelsea og Arsenal sliter kun fordi Terry, Henry og van Persie er ute med skader. Disse klubbene har ikke store skadeproblemer, men begynner å slite med kun et par spillere ute. Da er også managerne (Wenger og Morinho) ute og syter og klager i media. Alt fra stygge taklinger, til for mange kamper, dårlige dommere og flaksen til ManU er da skyld på dems egne skader.

Roeder har ikke vært ute å klaget og sutret en gang siden han fikk disse massive skadene i klubben. Ja han har selvfølgelig nevnt dem og poengtert at de eksisterer, men ikke sutret og klaget og lagt skylda på andre for skadene vi har hatt.

Og hvis Terry, Henry og van Persie er så viktige for Chelsea og Arsenal, hvor viktig er ikke da Owen, Ameobi, Given, Emre osv, som ALLE har hatt lange skadeavbrekk denne sesongen og mistet mye trening og form av den grunn,  for oss?

Jeg vet at vi har hatt ganske mange skader og operasjoner i år, men det jeg sa var at den siste tiden har ikke problemene vært så store. Vi stilte et ganske bra lag mot Alkmaar og Charlton, men alikevel var spillet helt elendig.
Får å føye på en liten ting her. Spillere som kommer tilbake fra skade klarer som regel ikke å prestere i på høyt nivå med en gang. Og det at vi har hatt så mye skader og så omgående, har nok ødelagt for å drille inn en første-11'er osv.
Heltt enig Mr borbis! Har prøvd å poengtere dette mange ganger. Er så avgjort enig med deg!

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
Enig i at vi trenger en opprydning Frode...

Owen tok jeg med for å presisere at vi i utgangspunktet før sesongen hadde en meget god stall, og dermed kunne forvente mye mer enn det vi har fått.. Jeg vet godt at han er skada.

Og ja, er enig i at mange av våre reserver er totalt håpløse... Og andre topplag har mye bedre backup. Men det statuerer egentlig bare at ledelsen har vært for dårlig... Hovedproblemet er uansett at Roeder har kjørt håpløse taktikker, og startet med 1 spiss på hjemmekamper... Det med andre spisser på benken... Altfor feigt, og da kan man ikke forvente masse mål.

Og ja, Roeder ble ikke offisielt ansatt før etter endt sesong, men hadde fortsatt muligheten til å hente inn forsterkninger i forsvaret! Hva gjorde Roeder i sesongoppkjøringen? Ikke jobben sin hvertfall...

Så du mener virkelig Shearer hadde løftet dette laget denne sesongen? Som 37 år gammel spiss i PL? Etter enda en kneskade?

Og hvorfor skal jeg ikke sammenligne Shearer med Pele...? hehe

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Gjorde ikke Roeder jobben sin i sesongoppkjøringen? Han var konstant på jakt etter nye spillere. Han skaffet oss Damien Duff. En i mine øyne soleklar forsterkning på venstrekanten.
Selv om vi allerede hadde Zog, så er Zog fremdeles bare ungdommen, og jeg synes det blir feil å ha Zog som eneste dugandes venstreving.

Han skaffet oss Obafemi Maritns. En spiller som har vært gull verdt for oss denne sesongen.

Han prøvde å skaffe oss defensive forsterkninger, han prøvde å skaffe oss andre forsterkninger, men lyktes ikke. Det er heller ingen tvil om at vi nesten til det siste prøvde å få Bridge. Vi prøvde oss på andre spillere, men vi lyktes ikke.
Ja, vi kan selvfølgelig kritisere Roeder for ikke å ha benyttet muligheten til å hente Campbell eller Woodgate, men han ønsket seg andre, og det er en ærlig sak, synes jeg. Selv om vi selvsagt skal ha lov til å være uenige, så bør vi respektere at han gjorde et valg. Selv om det i ettertid kanskje var feil. Men det er veldig lett å være etterpåklok.

Roeder var selvagt ikke fornøyd med ikke å få de spillerne han gjerne ønsket seg lenger bakover på banen, men han kunne ikke gjøre stort med at det gikk som det gikk. I vinter hentet han Gooch på lån, og det er begrenset hvor mye spilletid Gooch har fått, grunnet mye e-cupspill. Først nå kan vi vurdere Onyewus prestasjoner.

Roeder gjorde jobben sin, men om jobben var god nok, det er så sin sak.

Forøvrig så må vi huske på at spissjakten utover sommeren ble desperat. Én ting var at vi mistet Shearer. Senere mistet vi Owen og deretter Ameobi. Det var ikke veldig lett å skulle erstatte alle disse, samtidig som vi skulle handle forsvarsspillere. Hva med å prøve å sette seg i Roeders situasjon? Det virkelige liv er ikke så enkelt som på FM. Dessverre.

I sesongoppkjøringen synes jeg vi gjorde en god jobb. Resultatene var brukbare. Det kom gode spillere inn, selv om det kom litt for få, og spillerne våre presterte brukbart bra. Jeg ser ikke hvordan Roeder ikke gjorde jobben sin i sesongoppkjøringen, så lenge han hentet inn Martins, Sibierski og Duff, sendte oss til UEFA-cupen og fikk spillerne til å prestere brukbart bra.

Roeder ble ansatt som manager etter sesongslutt, og måtte tenke på mye annet rart i tillegg til å handle spillere. Han måtte blant annet sørge for å få tak i en trenerstab, som kunne hjelpe ham. Det tok tid.

Det er ingen tvil om at det var riktig av Shearer å legge opp når han gjorde, men det betyr ikke at det var "bare bare" å erstatte den mannen. Han var så mye mer enn bare en spiss som scoret mål i ny og ne. Han var den som ALLTID bar den tyngste børa. Han var den som ALLTID gikk foran med et godt eksempel, og han var en bærebjelke i laget. En veldig  viktig bærebjelke som vi savner voldsomt nå når presset for alvor begynner å melde seg. Både på spillere og manager.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
Gjorde ikke Roeder jobben sin i sesongoppkjøringen? Han var konstant på jakt etter nye spillere. Han skaffet oss Damien Duff. En i mine øyne soleklar forsterkning på venstrekanten.
Selv om vi allerede hadde Zog, så er Zog fremdeles bare ungdommen, og jeg synes det blir feil å ha Zog som eneste dugandes venstreving.

Han skaffet oss Obafemi Maritns. En spiller som har vært gull verdt for oss denne sesongen.

Han prøvde å skaffe oss defensive forsterkninger, han prøvde å skaffe oss andre forsterkninger, men lyktes ikke. Det er heller ingen tvil om at vi nesten til det siste prøvde å få Bridge. Vi prøvde oss på andre spillere, men vi lyktes ikke.
Ja, vi kan selvfølgelig kritisere Roeder for ikke å ha benyttet muligheten til å hente Campbell eller Woodgate, men han ønsket seg andre, og det er en ærlig sak, synes jeg. Selv om vi selvsagt skal ha lov til å være uenige, så bør vi respektere at han gjorde et valg. Selv om det i ettertid kanskje var feil. Men det er veldig lett å være etterpåklok.

Roeder var selvagt ikke fornøyd med ikke å få de spillerne han gjerne ønsket seg lenger bakover på banen, men han kunne ikke gjøre stort med at det gikk som det gikk. I vinter hentet han Gooch på lån, og det er begrenset hvor mye spilletid Gooch har fått, grunnet mye e-cupspill. Først nå kan vi vurdere Onyewus prestasjoner.

Roeder gjorde jobben sin, men om jobben var god nok, det er så sin sak.

Forøvrig så må vi huske på at spissjakten utover sommeren ble desperat. Én ting var at vi mistet Shearer. Senere mistet vi Owen og deretter Ameobi. Det var ikke veldig lett å skulle erstatte alle disse, samtidig som vi skulle handle forsvarsspillere. Hva med å prøve å sette seg i Roeders situasjon? Det virkelige liv er ikke så enkelt som på FM. Dessverre.

I sesongoppkjøringen synes jeg vi gjorde en god jobb. Resultatene var brukbare. Det kom gode spillere inn, selv om det kom litt for få, og spillerne våre presterte brukbart bra. Jeg ser ikke hvordan Roeder ikke gjorde jobben sin i sesongoppkjøringen, så lenge han hentet inn Martins, Sibierski og Duff, sendte oss til UEFA-cupen og fikk spillerne til å prestere brukbart bra.

Roeder ble ansatt som manager etter sesongslutt, og måtte tenke på mye annet rart i tillegg til å handle spillere. Han måtte blant annet sørge for å få tak i en trenerstab, som kunne hjelpe ham. Det tok tid.

Det er ingen tvil om at det var riktig av Shearer å legge opp når han gjorde, men det betyr ikke at det var "bare bare" å erstatte den mannen. Han var så mye mer enn bare en spiss som scoret mål i ny og ne. Han var den som ALLTID bar den tyngste børa. Han var den som ALLTID gikk foran med et godt eksempel, og han var en bærebjelke i laget. En veldig  viktig bærebjelke som vi savner voldsomt nå når presset for alvor begynner å melde seg. Både på spillere og manager.

Nei, det synes jeg ikke han gjorde godt nok. De signinge var gode, men dog veldig nødvendige. Slike signinger trenger ethvert topplag. Men hvorfor i all verden hentet han ikke inn noen forsvarspillere? han hadde da muligheten til å kjøpe andre enn Campbell, Woodgate eller Bridge? Han tok et valg som var dårlig, fordi det førte til at vi ikke fikk forsterket forsvaret, og Roeder overvurderte forsvaret noe kraftig.... Bramble, Ramage, Carr er ikke i nærheten av å være gode nok for Newcastle.

Signingen av Martins var genial, ingen debatt der.

Spissjakten endte med at vi hentet en midtbanespiller fra Man City. I det tilfellet var Roeder heldig, men vi kan ikke forvente at "Goalierski" skal prestere på dette nivået som spiss noe særlig lenger... Dermed kan det sees på som kortsigtig løsning.

Jeg tror ikke det skadet newcastle veldig at en av PLs dårligste spisser, nemlig AmaJokey ble skadet.

Når det gjelder trenerstaben og diverse skader har jeg stor forståelse for Roeders situasjon. Derfor har jeg også vært tålmodig gjennom denne skuffende sesongen, og han bør få sitte ut sesongen, men da må ting bedre seg!

Vi mistet noe i Shearer som vil ta lang tid å bygge opp igjen, men det har andre lag klart før oss. Slik som Arsenal da de mistet Wright, Man U da de mistet Cantona... Hvorfor klarer ikke newcastle å rikke seg av stedet?

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Vi kan jo se litt tilbake, noen mener at han overvurderte  beck rekka. men hvis du ser på hva han klarte å gjøre med det laget vi hadde på slutten av sesongen ifjord, så viste han helt klart hva han hadde å jobbe med. han hadde klare mål på hvem han ønsket seg, og han har virkelig ikke siktet lavt.

det er tøfft å signere i januar vinduet, det fikk flere klubber merke, og han viste oss at han satset bakover, og vi var linket til flere gode store spillere som vi fikk avslag på.

en annen ting som jeg synes Roeder gjør, som jeg kan respektere, er at han kaster ikke penger ut av vinduet, hvis du ser på newcastle ifra utsiden så kan de se litt Chelsea ut. 10£ luque, 10£ martins, 10£ duff. vet at de tallene ikke er helt korrekte, men bare for å understreke litt... vi har kjøpt dyre kjøp hele veien, og sånn er historien bakover, vi har aldri klart å finne de gode spillerne for små penger. og der synes jeg Roeder er mere realistisk, han vil ikke kaste penger ut av vinduet. Han vil ha kvalitet, men ikke betale mer for den en hva den er verd.

Vi må mere tilbake til Robson sin kjøps stil, han gjorde noen bomkjøp. men han brukte ikke enorme summer som gjorde at vi merket de bomkjøpene like godt! Han skaffet oss spillere som Dyer, Solano og Bramle for nesten ingenting. jeg vet at jeg kommer til å bli halshugd for å si Bramble, men han har spillt fast i Newcastle i noen år nå...
Han kom, ble mett og dett var dett....

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Robson var en kongemanager, men signeringen av Bramble må være det værste han har gjort.

Forhåpentligvis får vi inn en forsvarsjef i sommer, og da myldrer det med liv inne på forumet:) mye optimisme og forhåpninger.

Akkurat nå er vi så jævla langt nede at det bare kan gå en vei? eller?
Vi kan bare bli bedre, for stort dårligere går det ikke an å bli.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Robson skaffet oss riktignok Bramble, men Solano ble kjøpt av Dalglish og Dyer ble kjøpt av Gullit.
Men ja, Robsons beste kjøp var ikke de aller dyreste kjøpene, og de ga oss god valuta for pengene. Men Robson hadde en god del dyre kjøp som endte opp som flopper. Forøvrig kan vi kritisere Robson like mye for å ha lagt forsvaret til side. Han kjøpte Bramble og han kjøpte Woodgate, men Bramble har ikke slått til skikkelig og Woodgate forsvant så altfor fort, på grunn av et Real Madrid totalt uten mål og mening.

I fjor sommer brukte Roeder god tid. Han hadde plukket seg ut sine favoritter, men han fikk dem ikke. Vi ville gjerne ha Bridge, men Chelsea ønsket såvidt meg bekjent ikke å slippe ham før de hadde Cole på plass, og da rant det hele ut i ingenting. Det kan Roeder nødig kritiseres for. Det er ikke Roeders feil at Arsenal og Chelsea lot den Cole-Gallas-avtalen drøye og drøye og drøye.
Jeg er helt sikker på at han gjerne ville hatt Bridge i sine rekker i dag, men det ble ikke sånn, men det er ikke hans feil.

I januar hadde alle klubber vanskeligheter. Roeder hadde nok en gang plukket seg ut sine favoritter. Spillere fra nest øverste hylle, som han dessverre fikk avslag på. Vi skal være takknemmelige for at vi i det hele tatt endte opp med en forsvarsspiller på lån i januar, og la nå Gooch få sjansen til å vise hva han duger til.

I ettertid kan vi si at kjøpet av Bramble var en feil, men Bramble var et stort talent da Robson punget ut for hans tjenester. At Bramble ikke har slått til er i mine øyne vel så mye Brambles egen feil, som det er Newcastles feil.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon