20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Etter nok en skuffende sesong, og uefacup exit, hvem har skylda?

Glenn Roeder
11 (52.4%)
Freddie Shepherd
1 (4.8%)
Spillerne
4 (19%)
Skader
5 (23.8%)

Stemmer totalt: 19

Skrevet av Emne: Etter nok en skuffende sesong, og uefacup exit, hvem har skylda?  (Lest 8134 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
I går hadde Roeder en dårlig dag på jobben, men det var spillerne som presterte dårligst. Særlig skuffet var jeg over Oba og scott Parker. Makan til drittkamp av disse to. Sibierski var den eneste som kom ut av det med æren i behold.

Syntes ikke Scott Parker gjorde det dårlig i går. Han gav som vanlig veldig mye, og gjorde mye bra. Kjempet som bare det. Hadde alle spilt som han igår, hadde vi ikke tapt.

At Parker er så mye dårligere denne sesongen er bare en myte. Folk legger bare ikke merke til den anonyme jobben han gjør, men den er jævla viktig.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Nå skal ikke jeg komme å være negativ.... men Roeder er et stort steg opp i mine øyne, newcastle spiller fin og underholdene fotball når de får til... de er et bedre lag en hva vi var under Souness...

Vi er ikke der vi var med Robson... men vi har ikke den stallen som vi hadde under han heller... og da setter jeg den stallen opp imot hva vi konkurrerte mot på den tiden....

Premier League blir  bedre og bedre, og ikke minst jevnere og jevnere. med unntakk av de som ligger helt i toppen som har ressurser av en annen verden.

Jeg er stort sett fornøyd med sesongen etter den starten vi har hatt, og med de skadene som er kommet. Newcastle har vært svekket i år, det er til neste år vi skal glimte!
Han kom, ble mett og dett var dett....

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Nå skal ikke jeg komme å være negativ.... men Roeder er et stort steg opp i mine øyne, newcastle spiller fin og underholdene fotball når de får til... de er et bedre lag en hva vi var under Souness...

Vi er ikke der vi var med Robson... men vi har ikke den stallen som vi hadde under han heller... og da setter jeg den stallen opp imot hva vi konkurrerte mot på den tiden....

Premier League blir  bedre og bedre, og ikke minst jevnere og jevnere. med unntakk av de som ligger helt i toppen som har ressurser av en annen verden.

Jeg er stort sett fornøyd med sesongen etter den starten vi har hatt, og med de skadene som er kommet. Newcastle har vært svekket i år, det er til neste år vi skal glimte!
Nå var vel det planen på denne tiden ifjor også, og en del ganger før, og det forundrer meg ikke om det viser seg å være planen på denne tiden neste år også...  ::)

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil

Nå var vel det planen på denne tiden ifjor også, og en del ganger før, og det forundrer meg ikke om det viser seg å være planen på denne tiden neste år også...  ::)

hehe.. sant nok:)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Vi sier jo hvert år at det bare blir bedre til neste år da skadene forsvinner, arkene er blanke og nye spillere er hentet. Men vet dere hva? Skadene hoper seg opp igjen, vi klarer ikke hente gode og mange nok spillere, og vi sitter plutselig i samme situasjon neste sesong.

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
Mange gode svar her... Litt vanskelig å kunne være optimistisk med tanke på fremtiden... Hverfall når vi følger opp AZ tapet med et meget svakt 0-2 mot dumpekandifatene Charlton... Det er sinnsykt dårlig. Det jeg er meste enig i, er at spillere på dette nivået som blir millionærer for å løpe rundt som umotiverte tullinger på banen, må da kunne vise hva de er gode for, å gjøre seg fortjent til lønna!

Men etter en rolig helg har jeg kunnet riste av meg noe av skuffelsen og tenkt gremover. Vi kan som newcastle supportere ikke gjøre annet en å håpe på det beste resten av sesongen, og håpe vi kan få noen gode kamper... Så mener jeg at hvis ikke Roeder snur dette totalt de siste kampene, har han ikke noe å gjøre på sidelinjen neste sesong. Shepherd kan også gå for min del. Vi trenger forandring... Men det viktigste er å finne spillere som virkelig vil blø for drakta. Vi har nok en del spillere som er mest opptatt av å heve lønning....
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle har ikke voldsomt mange skader for tiden da, men alikevel er jo resultatene bånn i bøtta. På slutten av sesongen i fjor feide vi all motstand til side med mye større skadeproblemer enn det vi ser nå...

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
Jepp, ergo kan vi ikke lenger skylde på skader. Backupen til en storklubber som newcastle skal være god nok uansett! Bare se på andre storlag. Hvis Man U får mange skader har de fortsatt god dekning, og viser likevel gode rsultater. Dere kan si at man u er rikere, men de har  etter min mening ikke bedre backup enn newcastle har. Dermed sitter vi igjen med at det er ledelsen som må ta skylda... Hva hadde skjedd dersom man u hadde fått bank 5-1 på hjemmebane av et wankership lag? Hva hadde skjedd hvis man u hadde ryki ut av champions league mot f eks lille? Det hadde hvertfall skjedd noe! I NUFC skjer det jo ikke en dritt!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle har ikke voldsomt mange skader for tiden da, men alikevel er jo resultatene bånn i bøtta. På slutten av sesongen i fjor feide vi all motstand til side med mye større skadeproblemer enn det vi ser nå...
Vi har vel hatt noe sånn som 8-10 operasjoner på enkeltspillere, i tillegg til at vi store deler av sesongen har hatt en hel startellver ute med skader. Selvfølgelig setter dette spillerne å laget mange hakk tilbake. De mister form, får ikke trent sammen, mister kontinuiteten i spillet osv.

Se f.eks. på hvor mye Chelsea og Arsenal sliter kun fordi Terry, Henry og van Persie er ute med skader. Disse klubbene har ikke store skadeproblemer, men begynner å slite med kun et par spillere ute. Da er også managerne (Wenger og Morinho) ute og syter og klager i media. Alt fra stygge taklinger, til for mange kamper, dårlige dommere og flaksen til ManU er da skyld på dems egne skader.

Roeder har ikke vært ute å klaget og sutret en gang siden han fikk disse massive skadene i klubben. Ja han har selvfølgelig nevnt dem og poengtert at de eksisterer, men ikke sutret og klaget og lagt skylda på andre for skadene vi har hatt.

Og hvis Terry, Henry og van Persie er så viktige for Chelsea og Arsenal, hvor viktig er ikke da Owen, Ameobi, Given, Emre osv, som ALLE har hatt lange skadeavbrekk denne sesongen og mistet mye trening og form av den grunn,  for oss?

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Vi har vel hatt noe sånn som 8-10 operasjoner på enkeltspillere, i tillegg til at vi store deler av sesongen har hatt en hel startellver ute med skader. Selvfølgelig setter dette spillerne å laget mange hakk tilbake. De mister form, får ikke trent sammen, mister kontinuiteten i spillet osv.

Se f.eks. på hvor mye Chelsea og Arsenal sliter kun fordi Terry, Henry og van Persie er ute med skader. Disse klubbene har ikke store skadeproblemer, men begynner å slite med kun et par spillere ute. Da er også managerne (Wenger og Morinho) ute og syter og klager i media. Alt fra stygge taklinger, til for mange kamper, dårlige dommere og flaksen til ManU er da skyld på dems egne skader.

Roeder har ikke vært ute å klaget og sutret en gang siden han fikk disse massive skadene i klubben. Ja han har selvfølgelig nevnt dem og poengtert at de eksisterer, men ikke sutret og klaget og lagt skylda på andre for skadene vi har hatt.

Og hvis Terry, Henry og van Persie er så viktige for Chelsea og Arsenal, hvor viktig er ikke da Owen, Ameobi, Given, Emre osv, som ALLE har hatt lange skadeavbrekk denne sesongen og mistet mye trening og form av den grunn,  for oss?

true true..

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
De spillerne er viktige for Arsenal og Chelsea. Men om de blir skadet, så klarer laget seg likevel. Henry har vært skadet store deler av denne sesongen. Allikevel har Arsenal klart seg meget bra i CL og PL...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
De spillerne er viktige for Arsenal og Chelsea. Men om de blir skadet, så klarer laget seg likevel. Henry har vært skadet store deler av denne sesongen. Allikevel har Arsenal klart seg meget bra i CL og PL...
Klart seg bra? På denne tiden ifjor var Chelsea ganske suverene! Men for all del, de er fremdeles med å kjemper om trofeer, og kan saktens vinne alle 4 turneringer de er med på. Men "fy faen" og Morinho klaget, sutret og grein da han måtte klare seg uten Cech og Terry i noen kamper. For å sette det litt på spissen, husk at 2 Reading spillere fikk drapstrusler og dommer Anders Frisk fikk drapstrusler etter "æreskjellelser" via mediene fra manageren!

Angående Arsenal har de hatt en meget svak sesong etter min mening. Er 20 poeng bak lederlaget, ute av alle cupene/turneringene, da vil jeg si at de har skuffet etter forventningene! Og når motgang kommer til Wenger, er det alltid alle andre sin skyld. For mange kamper, FA, dommerne, manageren på motstanderlaget, osv. Dette har vi jo hørt "mang en gang" fra den kanten!

Og her sitter vi og klager så snart Roeder nevner skadesituasjonen "vår"! Det er ikke farlig å se på fakta av og til.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Hadde Newcastle vært noe i nærheten av Arsenal og Chelsea som fotballag kunne jeg saktens tålt endel "sutring".

Det er klart at det merkes når du plutselig må spille uten en av verdens antatt beste keepere og stoppere over en periode. I tillegg så er det ikke til å stikke under en stol at Mourinho har blitt en smule bortskjemt ("løp og kjøp, sjekkheftet til onkel Ahbramovich er uendelig, med penger-som-Gud-vet-hvor-kommer-fra?), da er det fort gjort å klage litt.

Med andre ord: hadde vi vært på høyde med Chelsea kunne jeg tålet relativt mye fra vår manager. Og hadde vi spilt like fin fotball som Arsenal, og hatt en like lysende fremtid kunne jeg tålt mye mer enn det Wenger kommer med.

Men "her i Newcastle" oppnår vi fint lite, og rikker oss nesten ikke av flekken. Og jeg er faktisk ikke av Roeders hardeste kritikkere her inne, jeg mener han gjør mye rett, men han gjør mye merkelig også etter min mening. Og de sportslige resultatene de uteblir, det tror jeg vi kan bli enige om. Og når alt kommer til alt så er det faktisk det som er viktigst. At man da er en hyggelig fyr og ikke klager (selv om man kanskje har grunn til det) veier rett og slett ikke opp.

André S

• Kaptein
    • Vis profil

Jeg vet at vi har hatt ganske mange skader og operasjoner i år, men det jeg sa var at den siste tiden har ikke problemene vært så store. Vi stilte et ganske bra lag mot Alkmaar og Charlton, men alikevel var spillet helt elendig.

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
Klart seg bra? På denne tiden ifjor var Chelsea ganske suverene! Men for all del, de er fremdeles med å kjemper om trofeer, og kan saktens vinne alle 4
turneringer de er med på. Men "fy faen" og Morinho klaget, sutret og grein da han måtte klare seg uten Cech og Terry i noen kamper. For å sette det litt på spissen, husk at 2 Reading spillere fikk drapstrusler og dommer Anders Frisk fikk drapstrusler etter "æreskjellelser" via mediene fra manageren!

Angående Arsenal har de hatt en meget svak sesong etter min mening. Er 20 poeng bak lederlaget, ute av alle cupene/turneringene, da vil jeg si at de har skuffet etter forventningene! Og når motgang kommer til Wenger, er det alltid alle andre sin skyld. For mange kamper, FA, dommerne, manageren på motstanderlaget, osv. Dette har vi jo hørt "mang en gang" fra den kanten!

Og her sitter vi og klager så snart Roeder nevner skadesituasjonen "vår"! Det er ikke farlig å se på fakta av og til.

Som du sier, så er Chelsea fortsatt med i kampen om 4 trofeer. De har allerede vunnet ligacupen, der de slo nettop Arsenal i finalen. Wenger har altså med et lag bestående av nesten utelukkende junior og reservespillere klart å komme seg til finalen i ligacupen. Greit at Mourinho klaget på tapet av Cech og terry i noen kamper. Men de gjorde det ikke så alt for ille for det...?

Hva har de drapstruslene med saken å gjøre?

Arsenal ligger på 3. plass i PL, bak suverene Man U og Chelsea...
Men jeg er enig i at de har skuffet litt under forventningene denne sesongen. Men å ta seg til ligacupfinalen med juniorer, er ingen dårlig prestasjon. Derfor synes jeg det er svakt og for dårlig for oss å skylde på skader tidligere i sesongen, i skadefrie kamper som mot Boro, AZ og Charlton....