20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem er verdens beste offansive fotballspiller i nyere tid tråden!  (Lest 2751 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
Hvem synes du er verdens offansive beste spiller i nyere tid?(da tenker jeg fra 1990 og utover)
Det blir selvsagt subjektivt. Hvilken lag du synes er best, hvem du har sett mest, hvilke lag du heier på og interesse av fotball generelt.
Jeg vil gi dere noen videoer som kan hjelpe dere og velge. Er selvsagt ikke lett å bestemme seg. Det er jo så mange. Og alle har fantastiske kvaliteter. Har bare tatt med et utvalg spillere som jeg synes har utmerket seg og fortjener en plass der. Kan hende at du synes en annen spiller er bedre. Trur ingen gidder å se på alle, men når du kjeder deg eller ikke har noe annet å gjøre kan du se på disse fantastiske prestasjonene.  :)
PS: Har ikke tatt med noen Newcastlespillere.

Her er videoene:

Zinedine Zidane:
Alvaro Recoba:
Rivaldo:
Ronaldo
Ronaldinho:
Del Piero:
Frank Lampard:
Steven Gerrard:
Pavel Nedved:
Raul:
Thierry Henry:
Kaka:
Gheorge Hagi:
Samuel Eto'o:
Juan Roman Riquelme:
David Beckham:
Ruud Van Nistelrooy:
Andrei Shevchenko:
Deco:
Romario:
Roberto Carlos:
Eric Cantona:
Gabriel Batistuta:
George Weah:
Juan Sebastian Veron:
Luis Figo:
Francesco Totti:
Christian Vieri:
Jürgen Klinsmann:
Manuel Rui Costa:

Jaja... Da er det bare å stemme i vei! ;)
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Veldig vanskelig spørsmål da du ikke har tatt med noen av mine favoritter som f.eks. Brian Laudrup (sønnen min er oppkalt etter han), Michael Laudrup, Roberto Baggio, Marco van Basten, osv.

Er skuffet over at du har tatt med 4 tidligere ManUtd spillere på lista, det skulle vært fengselstraff for det.  ;D

Over til spørsmålet igjen, Klinsmann, Weah, Batistuta og Romario, det er disse det står mellom for min del nå. Må tenke meg litt om før jeg stemmer. De var alle noen fantastiske fotballspillere, som står høyt opp på listen min over spillere i ypperste klassen.

Zidane mistet jeg litt sansen for etter nedskallingen av Materazzi i VM. Husker også en episode fra VM i 1998 da han regelrett "trampet" på en liggende spiller. Fikk 3 kampers utestengelse da også om jeg husker riktig. Ikke slike personer som får min stemme!!!

Blant de som er i sin beste alder og spiller fotball idag, er jeg mektig imponert over Kaka. En glitrende spiller som det er gøy og se på. Målet hans mot Celtic igår var jo skikkelig "frekt".

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Stemte Rivaldo jeg. Mulig noen har vært bedre men han på sitt beste var helt legendarisk.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
ALAN SHEARER!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvorfor er ikke Michael Laudrup, Alan Shearer, Ronaldo og Marco van Basten på denne lista?

Men uansett. Min stemme går til Zinedine Zidane. Mannen var en magiker av en annen verden.
Det han ikke kunne gjøre med en ball, er ikke mulig å gjøre. Zidane hadde fart, teknikk, overblikk og pasninger. Han var hardtarbeidende, gjorde en jobb også uten ball. Han styrte spillet på en eksepsjonelt god måte. Jeg var dessverre ikke tilstede på Lerkendal de gangene Zidane briljerte for Juventus. Da var han på sitt aller aller beste, og min bror, som var tilstede, var full av beundring for den franske magikeren.

Jeg mener Zidane var bedre enn Klinsmann, Weah, Batistuta, Romario og alle de andre.
Fantastiske spillere nesten hele gjengen, men Zidane var av en annen verden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

borbis

• Supersub
    • Vis profil
Ja vet. Tenkte på å ta med Laudrupbrødrene, Baggio, men jeg må bare beklage at van basten ikke er med. Men det vart nå ikke sånn da :P. Tok ikke med Alan Shearer for da ville alle stemt på han antagelighvis.
Har selv ikke bestemt meg helt enda hvem jeg skal stemme på....
« Siste redigering: 08. Mars 2007, 18:30 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Tok ikke med Alan Shearer for da ville alle stemt på han antagelighvis.

Ja, hele poenget er vel at man stemme på den beste? Nå kan du like godt kalle hele avstemningen "verdens nest beste fotballspiller"!

Shearer er uten tvil den beste syns jeg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Godt du beklager van Basten. Burde byttet han med van nistelrooy, som ikke er en brøkdel av det van Basten var.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg mener zidane er den beste fotballspilleren som har gjennom tidene.
Han gjorde ting som ingen hadde sett før. Han avgjorde utrolig mange finaler og viktige kamper. Helt syk mann. Jeg bryr meg lite om han skallet ned materazzi, for det har lite å si på hans egenskaper på fotballbanen. så leverer han gang på gang også. Ble kritisert av en del skeptikere for å bli tatt ut til vm, men svarte med storspill.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

borbis

• Supersub
    • Vis profil
Hvorfor er ikke Michael Laudrup, Alan Shearer, Ronaldo og Marco van Basten på denne lista?

Men uansett. Min stemme går til Zinedine Zidane. Mannen var en magiker av en annen verden.
Det han ikke kunne gjøre med en ball, er ikke mulig å gjøre. Zidane hadde fart, teknikk, overblikk og pasninger. Han var hardtarbeidende, gjorde en jobb også uten ball. Han styrte spillet på en eksepsjonelt god måte. Jeg var dessverre ikke tilstede på Lerkendal de gangene Zidane briljerte for Juventus. Da var han på sitt aller aller beste, og min bror, som var tilstede, var full av beundring for den franske magikeren.

Jeg mener Zidane var bedre enn Klinsmann, Weah, Batistuta, Romario og alle de andre.
Fantastiske spillere nesten hele gjengen, men Zidane var av en annen verden.
Ronaldo er der ;)
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs