20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - AZ Alkmaar  (Lest 44519 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

nemo

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle - AZ Alkmaar
« Svar #135 på: 08. Mars 2007, 22:40 »
Vi slipper sikkert inn to baklengs på bortebane mot AZ, om Given ikke gjør en storkamp.

Ikke vær så negativ nå, Olav!
Nyt nå den 4-2 seieren ikveld!

Kan du si meg hvilke UEFA-kamper denne sesongen som Newcastle har sluppet inn 2 mål eller mer på bortebane og som gjør deg så pessimistisk?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #136 på: 08. Mars 2007, 22:40 »
Vi snakker om et av verdens mest spennende lag. De har en bra manger, bra spillestil og snart er de i verdenseliten. Vi vinner med 2 mål i første kampen, når vi egentlig er fornøyd med å vinne.

Da spør jeg, hva faen er det dere forventer? 9-0?

Jeg forventer ikke 9-0. Det er kjempebra å vinne med to mål. Men jeg sier bare at vi langt ifra er sikret kvartfinaleplass. 2-0 hadde vært et mye, mye bedre resultat. Bortemål er farlige.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 08. Mars 2007, 22:41 »
Dummeste jeg har hørt. Vi har en tomåls ledelse?!? Det er da et veldig bra utgangspunkt. Hvis vi netter en gang i tillegg borte så har vi satt spikeren i kista. Ikke særlig optimistisk? Du har i så fall all grunn til å være optimistisk!

Jeg anser nå kampen neste uke som en transportettappe.

Transportetappe ??
Greit me har spela den beste kampen på veeeeeeldig lang tid i dag, men trenger ikkje ta heilt av for det. AZ borte blir skamtøft.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 08. Mars 2007, 22:41 »
Vi snakker om et av verdens mest spennende lag. De har en bra manger, bra spillestil og snart er de i verdenseliten. Vi vinner med 2 mål i første kampen, når vi egentlig er fornøyd med å vinne.

Da spør jeg, hva faen er det dere forventer? 9-0?

Enig. Mange ville ha gått fra konseptene om de hadde visst at Newcastle vant med 2 mål. Tull og undervurdere Newcastle i Nederland. Dette blir leikestove.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 08. Mars 2007, 22:43 »
Vi slipper sikkert inn to baklengs på bortebane mot AZ, om Given ikke gjør en storkamp.

Ikke vær så negativ nå, Olav!
Nyt nå den 4-2 seieren ikveld!

Kan du si meg hvilke UEFA-kamper denne sesongen som Newcastle har sluppet inn 2 mål eller mer på bortebane og som gjør deg så pessimistisk?

Jeg er ikke negativ. Jeg sier bare at det er ganske sannsynlig at vi får baklengs borte. Nesten garantert. Derfor må man bare ikke tro at vi er videre. Det har jeg trodd vært jævla år, men har tatt feil hver gang. Når Newcastle leder med to mål fra hjemmekampen, er fortsatt kampen åpen.

ALDRI, ALDRI undervurder en motstander. Bare se på Birmingham-kampen, dere.

djmattis

• Gjest
« Svar #140 på: 08. Mars 2007, 22:43 »
Bortemål er den største fienden her, og dommern hadde helt klart bestemmt seg for at newcastle ikke skulle få vinne med 4-1 lenge før straffen kom, for den hadde han stått og ventet på å få blåse for, helt tragisk å se en slik dommern.
lenge siden jeg sett en slik dårlig dommer, og det hadde jeg skrevet om vi så vunnet med 5-0 eller det blitt 0-5

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #141 på: 08. Mars 2007, 22:43 »
Transportetappe ??
Greit me har spela den beste kampen på veeeeeeldig lang tid i dag, men trenger ikkje ta heilt av for det. AZ borte blir skamtøft.

Transportetappe.  8)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 08. Mars 2007, 22:43 »
Må dere slappe av.Tror faktisk vi slår de i holland. Man kan si mye rart om forsvarspillet til newcastle men az alkmaar må vel ha noe av det dårligste forsvaret jeg har sett. Spille så åpent borte mot new er meget dumt. Og alkmaar er like gode borte som hjemme så tror newcastle vinner i holland også og det skal jeg backe opp med 1000 kr på.

Her bør noken slå til!
Bedre odds for ein 1000lapp  får ein sjelden
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 08. Mars 2007, 22:43 »
Må regne med vi får minst 1 bortemål mot de. NEI dette ser jeg lyst på. De må frem presse. Martins kontrer nok inn et par stykk skal dere se. De slipper inn masse mål hjemme også og er ikke noe bedre hjemme lag enn borte lag. Med et forsvar alkmaar har vil jeg si ewcastle har rundt 80% til kvarten.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 08. Mars 2007, 22:44 »
I all opphauselsen av at 4-1 hadde vært ekstremt mye bedre enn 4-2 så glemmer dere at AZ MÅ SCORE 2, eller flere hvis Newcastle netter. De begynner ikke kampen med 2-0, de må faktisk nette 2 ganger. Og hvorfor skulle det være så ekstremt lett? Hvorfor skulle ikke også Newcastle putte?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #145 på: 08. Mars 2007, 22:44 »
Blir nok ikke noe veldig vanskelig i holland. Men synes lagoppstillinga var litt rar. Hvorfor Butt/dyer. ville heller brukte Dyer/milner. Jaja.. Uansett et bra resultat, selv om jeg må si meg enig i at det er unødvendig med bortemålene.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 08. Mars 2007, 22:44 »
4-2... Ikke optimalt men slett ikke noe dårlig utgangspunkt. Tror vi har en brukbar sjanse til å gå vidre etter det jeg har sett i kveld. Det skal være mulig å score ett mål på bortebane, og klarer vi det så tåler vi plutselig tre baklengs og er fortsatt vidre.

Litt skuffet over at laget "faller litt sammen" i andre omgang. Vi var mye friskere og ville mye mer i første omgang, men vi gjorde alikevel en fullt brukbar jobb etter min mening.

Straffen imot var veldig synd. For det første er jeg veldig i tvil om det faktisk er straffe, men mulig det er bare "Newcastle brillene" mine? For det andre så synker Taylors selvtillit og han taper seg plutselig mye etter å ha spilt en bra kamp før straffesituasjonen.

I tillegg burde vi faktisk vunnet 5-2. Irriterer meg at Martins absolutt skal sette den ballen mellom beina på keeper. Det er nok rom i begge hjørnene til å sette den i mål. Og i tillegg har Martins kapasitet, rom og nok tid til å lobbe ballen over keeper og ikke minst runde keeper. Men han skal på død og liv sette den mellom beina på keeper, og mislykkes. Det er synd og skam, for der kunne vi fått et femte mål og en tremåls ledelse til returoppgjøret.

Men alt i alt en relativt bra kamp av Newcastle. Syns Duff er friskere enn på lenge, og Martins og Dyer sliter nesten Alkmaar forsvaret i filler med alle bevegelsene sine. I tillegg spiller utrolig nok Bramble rimmelig bra, og både Solano og Carr får "vel bestått" på backene av meg. Taylor er også rimmelig sikker i det meste, men taper seg litt etter at han får den straffen imot seg. Syns også Butt og Parker jobbet meget bra i midten. Jeg er relativt fornøyd og tror vi har en glimrende mulighet til å gå vidre.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 08. Mars 2007, 22:45 »
Jeg tror helt ærlig at det ender 2-1 til AZ Alkmaar i Nederland, og at vi drar oss videre med et nødskrik.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 08. Mars 2007, 22:47 »

Jeg tør å påstå at et AZ Alkmaar som MÅ vinne er et bedre lag enn alle disse.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 08. Mars 2007, 22:47 »
Jeg tror newcastle vinner 3-1. Newcastle putter et tidlig. Så satser alkmaar offensivt som faen og Martins kontrer inn 2-0. SÅ får de inn 2-1 og helt på slutten netter new til 3-1 og kvart!