20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Jeg vil påstå at Northug har en enda råere spurt enn Alsgaard, og jeg vil tro at den eneste måten Petter kan tape en spurt på er om han gjør feil, enten i plasseringen inn mot innspurten, eller at han plasserer staven mellom beina.MEN, jeg vil likevel tro at det vil komme utfordringer for Petter etterhvert. Dagens svenske ankermann er ikke i nærheten av å kunne hamle opp med Zorzi, Angerer, Teichmann og gutta. Det er folk som kan gi Petter hard konkurranse i fremtiden. Men Petter har jo slått både Angerer og Teichmann før, så vi vet at han er bedre enn dem.
Jeg er en av de få her inne som husker hvor jeg var da Oddvar Brå brakk staven. Ingen er så rå som det Dæhlie var i sporet. Han var kanskje litt før det var viktig med spurtegenskaper, men allikevel den største gjennom tidene. At jeg har trena litt sammen med han, har selvfølgelig ikke noe med saken å gjøre. Men Northug kan bli god. Jeg digger at han driter i janteloven.
Klassiskløpene har blitt bare staking, og fristilsløpene går i rykk og napp.
Typer som Hjelmeset og Estil, som kan rykke i lett terreng, blir snart borte. Vi har ikke lenger de klassiske milslukerne, og selv femmila har blitt mye mer taktikk, fremfor utholdenhet. Alsgaard og Dæhlie er historie. Nå er det Petter Northug det handler om. Lik det eller ei, han er kommet for å bli.
Ble overrasket i dag, da sto at Petter Northug ble mobbet som liten!!