20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem er Newcastle's aller viktigste spiller?

Shay Given
20 (58.8%)
Steven Taylor
1 (2.9%)
Emre
1 (2.9%)
Parker
0 (0%)
Dyer
1 (2.9%)
Martins
10 (29.4%)
Duff
0 (0%)
Owen
1 (2.9%)

Stemmer totalt: 32

Avstemning er avsluttet: 09. Mars 2007, 23:31

Skrevet av Emne: Newcastle's viktigste spiller!  (Lest 7728 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle's viktigste spiller!
« Svar #30 på: 13. Mars 2007, 16:45 »
Straffen  ligger jo i at Owen ikke er med i vurderingen så lenge han er skadet.
Jeg oppfatter det som at man straffer Owen for at han er skadet.

Men for all del, jeg innser at det bare er jeg som ser det på den måten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 13. Mars 2007, 17:40 »
Haha, du påstod jo at en her hadde sagt at det var Owen sin FEIL at han er skada! Så begynner du å trekke inn Given og sine mageproblemer.

Ja du har rett, dette er alt for komlisert for meg. Du finner jo opp argumenter som du mener at andre har sagt, og slakter personen for at han "mener" dette.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 13. Mars 2007, 21:06 »
Jeg har ikke sagt at noen har sagt det.
Jeg har sagt at jeg har oppfattet det som ble sagt, på den måten at det var Owens feil at han har vært skadet. Du må ikke dra det jeg sier lenger enn nødvendig.

Og det er jo helt tydelig at jeg har rett i at dette er for komplisert for deg. Det er så komplisert at du ikke engang greier å lese hva jeg skriver.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 13. Mars 2007, 23:11 »
Joda, Owen er vel så viktig han. Men grunnet de ekstreme skadeavbrekkene hans, så tar jeg han ikke med her. Holder han seg skadefri i en sesong så kan vi begynne å snakke om hvor viktig han her, for da er det ikke tvil om at han er dødsviktig, med sine scoringer.
Unnskyld meg, men du får det til å høres ut som at det er Owens egen feil at han på merkelig vis får et merkelig brudd i foten, og kort tid senere på merkelig vis vrir kneet i det han slår en pasning.
Owen har vært skadeplaget før han kom til oss, det er korrekt, men aldri på den måten. Men er det der ærlig talt hans egen feil? Du får det jo til å høres ut sånn. "Først får Owen lære seg å ikke pådra seg slike ekstreme skader, så kan vi begynne å diskutere hvorvidt han er noe å samle på".

Hadde det vært så enkelt, så burde vi jo kritisert Shearer for å ha skadet seg selv ved flere anledninger, slik at han ikke fikk scoret så mange mål som han burde for klubben. Dyer får værsågod å løpe litt saktere slik at han aldri mer pådrar seg hamstring-skader. Det er uforsvarlig å løpe så fort, må vite.

Vi må vel nesten kritisere Given for at han fikk alvorlige mageskader etter å ha blitt stemplet av en motspiller også da.

Personen her skryter faktisk av Owen, og du slakter han for at han har sagt at det tydeligvis er Owen sin feil. Om du OPPFATTER dette som om han sier det, nei da skjønner jeg ikke helt hvordan du tenker. For komlisert for meg? Du leser jo hvertfall ikke hva han skriver. Så kommer du med latterlige eksempler med Dyer, Shearer og Given som ikke har noe som helst med det han sa å gjøre.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #34 på: 14. Mars 2007, 04:50 »
Owen er har aldri vært en viktig spiller for Newcastle. Hvordan er det mulig med 11 kamper over to sesonger? Han kan bli det, men det må han jo som Fredrik sier, bevise når han kommer tilbake fra skaden.

Jeg ser ikke helt problemet Joakim.

Det har ikke noe med straff for å være skadet, eller å legge skylden på Owen for skadene hans. Det er bare snakk om hvilken påvirkning han har hatt for Newcastle sin sportslige utvikling.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 14. Mars 2007, 19:25 »
Michael Owen er en så god spiller at når han er på banen er han enormt viktig.
Det er det ikke noen som helst tvil om. Og selv om Owen bare har spilt 11 kamper, så spilte han så godt og scoret så mange mål på de kampene, at han har vist hvor enormt viktig han er allerede.

Og selv om han har vært skadet så altfor lenge, så har han bevist hvor viktig han er, og da bør han taes med i denne vurderingen, selv om han har vært altfor mye skadet. Noe som jeg må påpeke, ikke er Owens egen feil, noe jeg synes Fredrik får det til å høres ut som, og som særlig du Tim, virkelig kritiserer ham for.

Grunnen til at jeg trekker inn Given, Shearer og Dyer er for å vise hvor tåpelig det er å straffe Owen fordi han er skadet. Ingen er ikke i tvil om hvor viktige disse spillerne er for oss. Selv om de er aldri så mye eller lite skadet. Så hvis Owen ikke er viktig på tross av skadeproblemene, hvordan kan man da si at disse er så viktige?

Ja, over en hel sesong og over flere sesonger, og på tross av skadene, har de spilt flere kamper enn Owen har fått anledning til. Men det forhindrer ikke det faktum at Michael Owen på de ytterst få kampene han har spilt, har vist seg å være omtrent like viktige som alle disse.
« Siste redigering: 14. Mars 2007, 20:00 av Joakim »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 14. Mars 2007, 19:54 »
Haha. Ikke værst. Du klarer å si at Owen er viktigere enn Shay Given! Uten Given hadde vi rykket ned i år. Han har reddet oss i de fleste kampene, og er sammen med Oba den viktigste spilleren vår i år.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 14. Mars 2007, 20:00 »
Sier jeg at Owen er viktigere enn Given?

Okey, jeg var litt i overkant ivrig her ser jeg. For å si det på en bedre måte; Owen har, på de få kampene han har spilt, vist at han er omtrent like viktig som Given.

Vi kan ikke ignorere en spiller bare fordi han er skadet.

Og ikke fortell meg noe jeg vet. Jeg har aldri bestridet Givens enorme viktighet for klubben.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 15. Mars 2007, 15:34 »
Owen har spilt 11 kamper for oss, Given flere hundre- hvorav 90% har vært pure class. Men så klarer du å si at Owen er omtrent like viktig!!? Du er altså 100% sikker på at Owen blir like god som han var før han ble skadet? Og at han i det hele tatt vil slå til i Newcastle?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 15. Mars 2007, 15:44 »
Jeg vet ikke hvor godt nivået til Owen komme til å være når han kommer tilbake, men slik jeg kjenner Owen, så er han en målscorer som vi vil ha enorm bruk for. Og så lenge han scorer mål, så gir jeg blanke i hvor mye fart han har mistet. Det er én ting jeg er sikker på at han ikke vil miste, og det er evnen til å finne nettmaskene!

Hvorfor skulle ikke Owen slå til i Newcastle når han alt har gjort det?
7 mål på 11 kamper. Kaller du det å ikke ha slått til?

Jeg er klar over at 11 kamper er lite, men av det lille jeg fikk se av Owen før han fikk en ny skade, så var det ingenting som tydet på at han ikke kom til å fortsette i samme spor, bare han fikk litt tid på seg. Men et VM i fotball hvor han sammen med Crouch og Walcott var Englands eneste skadefrie spiss. Svennis drev jo rovdrift på Owen, og han ble nektet å spille mer for Newcastle etter at han merket noen smerter etter comebacket mot Birmingham. Det gjorde jo ikke akkurat matchformen til Owen bedre det heller.

Nå er det ingen svensk idiot som styrer hele showet. Nå får Owen tid på seg til å komme tilbake til fotballen. Så får vi se neste sesong om jeg har feil eller om jeg har helt rett.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 15. Mars 2007, 16:35 »

Absolutt ikke. Jeg kaller det en god start.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #41 på: 15. Mars 2007, 16:44 »
Han er jo ikke noe viktig for oss når han er skadet. Hva slags nytte er det han gjør for oss nå, bortsett fra å dra penger ut av oss med denne massive lønnen?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 15. Mars 2007, 17:32 »
Hvorfor skulle ikke Owen slå til i Newcastle når han alt har gjort det?

Hehe... Vet du hvor lenge han har vært i klubben? Han har absolutt ikke slått til i Newcastle...

plebbster

• Gjest
« Svar #43 på: 15. Mars 2007, 17:42 »
Han er jo ikke noe viktig for oss når han er skadet. Hva slags nytte er det han gjør for oss nå, bortsett fra å dra penger ut av oss med denne massive lønnen?

Mnai, du har rett her. Owens lønn er nok ikke under gjennomsnittet i Newcastle. Men gutten gir meg drømmer. Martins-Owen på topp er noe jeg får se i sort og hvitt før jeg dør. Dette er jeg veldig glad for.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #44 på: 15. Mars 2007, 18:58 »

Absolutt ikke. Jeg kaller det en god start.

Godt svar!

Jokke: Hvor kritiserer jeg Owen for at han er skadet? Trenger han ikke bevise at han er en viktig spiller når han kommer tilbake fra skaden, eller holder det at han heter Michael Owen og har scoret 7 mål på 11 kamper de siste to sesongene? Er du klar over hvor dumt argumentene dine høres ut?

Hvordan du kan sette han sammen med Given og Shearer understreker jo det. Hvorfor du drar Dyer inn i dette, som ikke er en viktig spiller i mine øyne, skjønner jeg heller ikke.