20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Beste startellever + innbytterbenk?  (Lest 6625 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Beste startellever + innbytterbenk?
« på: 28. Feb. 2007, 16:58 »
De fleste Newcastle supportere er vel enige om at Roeders 11 valgte ikke er de beste 11 tilgjengelige til en hver tid. Så, hvordan ville du satt opp laget + innbytterbenk(regn med ett skadefritt Newcastle)?

For min del ville det sett slik ut:

Startellever:

:::::::::::::::::::::::::::::::::::Shay Given:::::::::::::::::::::::::::::::::::
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
:::::::::::::::::::::::Oguchi Onyewu-Steven Taylor:::::::::::::::::::::::
Nolberto Solano:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::Damien Duff
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
::::::::::::::::::::::::::::::::::Scott Parker:::::::::::::::::::::::::::::::::::
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
::::::::::::James Milner::::::::::::::::::::::::::::Belozoglu Emre:::::::::
::::::::::::::::::::::::::::::::::Kieron Dyer:::::::::::::::::::::::::::::::::::
::::::::::::::::::::::::Obafemi Martins-Michael Owen::::::::::::::::

Innbytterbenk:
Steve Harper, Craig Moore, Antoine Sibierski, Charles N`Zogbia, Nicky Butt

Formasjon: 4-4-2 Diamond

Konklusjon: Veldig bra lag hvis alle er i form. Dette ville dog aldri skjedd under ledelse av Roeder. Veldig trist, og dumt. Rart i grunn, at han ikke ser det.

Grunnnen til at jeg har skrevet Duff og Solano opp på backplass er for det første på grunn av at de er mye bedre spillere enn våre tilgjengelige backer(Carr, Babayaro, Huntington, Edgar osv), og at de i tillegg kan bekle backplass ganske greit. Duff har dessuten fart, Solano har rutine.
« Siste redigering: 28. Feb. 2007, 17:00 av Fredrik »
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Beste startellever + innbytterbenk?
« Svar #1 på: 28. Feb. 2007, 17:01 »
Støttes.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 28. Feb. 2007, 17:17 »
Støttes ikke.
Jeg mener vi er bedre tjent med en tradisjonell 4-4-2. Det trenger ikke være så veldig fiffig måten vi stiller opp laget på. Duff har for dårlige defensive ferdigheter til å kunne forsvare en plass som back, og jeg synes vi blir spillende veldig skeivt, om vi skal la Milner styret showet på høyrekanten, mens Duff må ta den lange turen opp fra backrekka for å spille venstreving, samtidig som vi må finne en som kan dekke rommet Duff etterlater seg. Det vil være en tåpelig måte å spille på.

Jeg mener faktisk at vi tåler å benke Dyer eller Emre. Det er ikke sånn at dette laget kommer til å spille hver eneste ligakamp i en hel sesong. Det er fysisk umulig i denne klubben.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 28. Feb. 2007, 23:05 »
Støttes Joakim. Jeg grøsser bare ved tanken på Souness sin ingen-vinger-taktikk når folk på alle newcastleforum i verden leker FM. Newcastle skal selvfølgelig spille 4-4-2, og ikke noe homofilt 4-3-3, 5-3-2 som går over i 3-1-2-2-2 når vi angriper og fandens oldemor.

Given
Solano-Onyewu-Taylor-Babayaro
Milner-Parker-Emre-N'Zogbia
Owen-Martins

benk:
Harper, Bramble, Butt, Dyer, Ameobi

Sier seg selv egentlig...

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28. Feb. 2007, 23:19 »
Støttes Joakim. Jeg grøsser bare ved tanken på Souness sin ingen-vinger-taktikk når folk på alle newcastleforum i verden leker FM. Newcastle skal selvfølgelig spille 4-4-2, og ikke noe homofilt 4-3-3, 5-3-2 som går over i 3-1-2-2-2 når vi angriper og fandens oldemor.

Given
Solano-Onyewu-Taylor-Babayaro
Milner-Parker-Emre-N'Zogbia
Owen-Martins

benk:
Harper, Bramble, Butt, Dyer, Ameobi

Sier seg selv egentlig...

Jaha? Så du har tenkt å vrake Duff fra laget og til og med benken? Hmmm... Bramble fortjener vel strengt talt ikke en plass på benken. Er enig i at det kan spilles 4-4-2, men da må de rette spillernes spille, og blandt annet så må de sentrale midtbanespillerne fungere sammen. Jeg klarer ikke å vrake Emre eller Dyer, fordi jeg mener begge er gode nok, og tilfører laget mye.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 01. Mars 2007, 17:59 »
Jeg skulle gjerne ha spilt 4-3-3 om vi hadde hatt spillermaterialet til det. Og vi er ikke Barcelona. Det må vi huske på. Selv om Ronaldinho, Deco og Messi og gutta spiller en slags form for vinger i Barca, betyr ikke det at Owen og Martins kan spille samme rolle i Newcastle.

Jeg skulle gjerne ha spilt 4-5-2. Men det er ikke fysisk mulig. Vi kan forsåvidt si at vi kan spille 3-5-2, og glemme backene, men jeg tror det vil gjøre oss mer sårbare defensivt, for da må vingene etter min mening jobbe mer defensivt. Og det egner seg dårlig for Milner - Duff/Zog.
Og 2-1-2-1-2-1-2 eller hva faen forslagene nå er, er fullstendig idiotisk og på trynet. Det er FM, og ikke real life.

Vi har fire fantastiske vinger. Vi har fire meget gode sentrale midtbanespillere, to offensive, og to defensive. Vi har to meget gode spisser i våre rekker, som vil utgjøre et dødelig par. Vi har altfor få solide stoppere, og Hunty og Edgar er ennå for unge til å få for mye ansvar. Og jeg mener vi er bedre tjent med å først og fremst hente inn gode backer, og se hva som skjer så.

Spillermaterialet vårt tilsier at 4-4-2 er det beste alternativet. Selv om vi må velge mellom Emre og Dyer. Selv om Butt og Parker ikke kan spille sammen. Selv om Duff og N'Zogbia og Solano og Milner vanskelig kan spille alle sammen på en gang.

Med dagens stall og med alle skadefrie har det seg dessverre sånn at vi MÅ gjøre noen vanskelige valg. Men det er et luksusproblem som alle toppklubber har.

Kan godt hende at ManU-fansen gjerne vil se Rooney, Saha, Solskjær, Ronaldo og Giggs samtidig. Det kan godt hende at de vil se Carrick, Park, den ene og den andre og den tredje på banen samtidig. Men man må finne en formasjon som passer laget best, og man har bare plass til 11 spillere, og man kan ikke spille med fire spisser, fem vinger, to sentrale midtbanespillere, to forsvarsspillere og tre keepere samtidig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 01. Mars 2007, 18:53 »
            Given
Solano Bramble Gouch Taylor
Dyer Parker Emre Duff
         Owen Martins

Harper, Babayaro, Milner, N`Zogbia, Ameobi

Noen jeg glemmer da?

Eneste jeg er usikker på er Bramble som midtstopper, men i den formen han er i pr. dags dato synes jeg han er god nok for startellveren...

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 01. Mars 2007, 19:11 »
Given
Solano Onyewu Taylor Carr
Milner Dyer Parker Duff
Martins Owen

Benk: Harper, Edgar, Emre, N'Zogbia, Sibierski
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 01. Mars 2007, 19:19 »
Evt kan man bytte ut Emre med Milner som du gjør ja...

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 02. Mars 2007, 17:08 »
                                Given
Solano   -     Taylor      -      Gouch       -    (baba,huntington,Tim krul samma faen)

Parker

Milner                           -                             Duff

Dyer

Owen - Martins

Benk : Harper - Bramble - Emre - N`zogbia - Ameobi

Harper inn for given
Bramble kan gå inn for begge to i midten og vist en av backene blir skadet kan Taylor gå ut på sidene..
Emre  kan gå inn for både Parker og Dyer
N`zogbia kan gå inn for Duff, vist milner blir skada kan Duff flyttes øve.
Ameobi for Owen og Martins
« Siste redigering: 03. Mars 2007, 10:13 av Rissen »
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 03. Mars 2007, 11:33 »
                                    Given

Taylor           Onyewu         Huntington

Parker
                          Dyer                Emre
Milner                                                                   Duff

Owen        Martins

Benk: Harper, N`Zogbia, Butt, Solano, Ameobi

På grunn av mangel på gode backer i klubben, kjører jeg den kjente 3-5-2 formasjonen, som Keegan brukte en del som Engelsk landslags-sjef. Forsvaret blir da veldig ungt, respektløst og duellsterkt. Vi vil med denne formasjonen også få en av Premier Leagues desidert sterkeste sentrale midtbane med Parkers taklingstyrke, Emre sin eminente teknikk og overblikk, og Dyers utrolige løpskapasitet. Vingene vil gi god bredde i spillet og "true" motstandernes backer tilbake på banen. Duff og Milner er også løpsterke, og er gode til å utfordre 1 mot 1. På topp har vi da PL`s aller beste spisspar, som vil "bøtte" inn mål på løpende bånd.

Jeg foretrekker aller helst den klassiske 4-4-2, men siden vi til dags dato ikke har noen gode backer å bruke, da spesielt venstre, foretrekker jeg å benytte vår fantastiske midtbane til fulle.

Men med 2 gode backer vil jeg gå tilbake til den klassiske 4-4-2. Det er denne formasjonen jeg er mest "fan" av.
« Siste redigering: 03. Mars 2007, 11:35 av Frode »

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 03. Mars 2007, 11:49 »
Fint lag. Men tror neppe d hadde funka me de 3 stopperene.. sko hatt en Woodgate-Nesta før vi begynner me tre i forsvar.
Men et sykt lag fra midten og opp:)
« Siste redigering: 03. Mars 2007, 11:51 av Rissen »
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 03. Mars 2007, 11:52 »
            Given
Solano Bramble Gouch Taylor
Dyer Parker Emre Duff
         Owen Martins

Harper, Babayaro, Milner, N`Zogbia, Ameobi

Noen jeg glemmer da?

Eneste jeg er usikker på er Bramble som midtstopper, men i den formen han er i pr. dags dato synes jeg han er god nok for startellveren...

Hvis du syns at bramble er i form fordi han har spilt 2 gode kamper, så syns jeg du lar ham slippe unna billig. Han varme benken på 2 laget spør du meg
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 03. Mars 2007, 11:54 »
Egentlig ganske enig med deg Frode. Men bytt ut Ameobi med en Edgar på benken så vi har backup bak der også ;)

Om det hadde funket med 3 bak er jeg ganske usikker på, men nå skal det nevnes at dagens Newcastle backer (Carr og Baba) har like god posisjonering som 2 skremte rådyr så det hadde kanskje vært like greit med 3 "solide" stoppere der
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 03. Mars 2007, 12:49 »
Egentlig ganske enig med deg Frode. Men bytt ut Ameobi med en Edgar på benken så vi har backup bak der også ;)

Om det hadde funket med 3 bak er jeg ganske usikker på, men nå skal det nevnes at dagens Newcastle backer (Carr og Baba) har like god posisjonering som 2 skremte rådyr så det hadde kanskje vært like greit med 3 "solide" stoppere der
Faktisk så hadde jeg Edgar på benken istedenfor Ameobi, men så redigerte jeg og byttet til Ameobi. Vet ikke helt hvorfor jeg gjorde det?  For jeg er så absolutt IKKE fan av Ameobi!