20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Andrew Carroll  (Lest 274529 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1485 på: 23. Sep. 2011, 21:35 »
Det siste er han jo et brukbart stykke på vei til å mislykkes med. Men han har selvfølgelig god tid på seg til å komme tilbake til høst'10-nivå.

Spekki

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1486 på: 23. Sep. 2011, 23:55 »
Må sei at eg drømme om at Carroll vende tbage t newcastle om någen år får rundt 10 mill pund. e ikje urealistisk viss han floppe i liverpool
Jackie Milburn vrir seg i graven når han hører navnet Andy Carroll

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #1487 på: 27. Sep. 2011, 21:57 »
Må si jeg ikke savner han om dagen!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1488 på: 27. Sep. 2011, 22:54 »
Nja, akkurat nå savner jeg ikke de laaaange ballene opp mot Carroll. Bedre å holde ballen i fornuftig høyde over gresset.

Skal ikke stenge døren helt for Carroll, men tror neppe det blir aktuellt før om evt. 2-3 år.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1489 på: 28. Sep. 2011, 01:40 »
Ting endrer seg kjapt i fotball. Folk må gjerne se seg blinde på en god åpning - men både Carroll og Barton hadde gjort seg bra i dagens stall. Pokker tute altså.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1490 på: 28. Sep. 2011, 04:45 »
Carroll hadde vært fantastisk å ha som et valg på topp selv med dagens form. Blir man utspilt, nøytralisert eller rett og slett spiller dårlig i store deler av en kamp, og ikke finner noen vei rundt, så er det fantastisk å ha et slik oppspillspunkt som kan avgjøre kampen. Det er selvfølgelig ikke så vakkert å se på, men kan være veldig effektivt - og står man mellom valget om å prøve og spille fin fotball uten at det fører til poeng, og kjedelig fotball som fører til poeng så er valget lett for min del.

Når det er sagt så hadde han ikke vært i første elleveren min pr. dags dato om jeg hadde vært manager. Jeg savner han ikke akkurat nå siden resultatene er så gode, men kommer nok til å tenke flere ganger i løpet av denne sesongen at "Carroll hadde vært perfekt i denne kampen".

Savner ikke Barton lengre. Det er ikke en ting han tilbyr som hadde tilført laget noe unikt (i positiv forstand), pluss at jeg slipper å irritere meg over personligheten hans.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1491 på: 28. Sep. 2011, 13:34 »
Nå kan det meget mulig hende at jeg ser meg litt blind på de i svart og hvitt, men jeg synes da at Ba, og forsåvidt også Best, er mer giftige avsluttere enn AC. Begge er også gode i lufta og duellspillet, men ikke på AC-nivå akkurat der.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1492 på: 07. Nov. 2011, 09:15 »
Fra liverpool.no

Sitat
Jeg har sett akkurat samme video, og fatter ikke at du kan ha blitt imponert.

I løpet av 90 minutter kan man telle involveringer (som er bedre enn å treffe på en enkel pasning) på en hånd, det er usedvanlig dårlig. Allikevel skrytes han opp i skyene av mange..

Jeg tror det er mange som lider av ekstremt lave forventinger, og lar seg imponere av hver involvering han ikke mislykkes med. Vi håper og søker etter bedringstegn og lar oss overbegeistre av middelmådighet. Forventingen, frykten og standarden er lagt på linje med Jostein Flo i dårlig matchform. Alt over det kan ikke applauderes.

Hadde vi sett Suarez i samme type video, hadde man opplevd klasseinvolveringer gang på gang! 
Ja, han er treig, lite bevegelig og svak teknisk, men det forklarer ikke hvor passiv og dårlig bevegelsesmønster han har i boksen. Det forklarer ei heller hvorfor han ikke vinner flere dueller enn han gjør.Han har dårlig fotballforståelse, og jeg sitter måpende om han mestrer å dra seg forbi en mann eller trer gjennom medspillere.

Slik jeg har opplevd ham siden overgangen, er han mer en byrde enn forsterkning for laget.
Han trekker kanskje på seg en ekstra spiller i duellene og har et tungt skudd med venstra, men hva hjelper det når han taper 70% av duellene og sjelden kommer seg i posisjon til skikkelig avslutning?
Kan Carrolls svake kvalitet skyldes at han ikke er matcfit? Isåfall er det intet annet enn sjokkerende lang opptreningstid etter skade.. og håper for Guds (og Liverpools) del at det blir lenge til neste skadeavbrekk!

Jeg håper jeg tar feil, men dette kan fort bli tidenes fiasko overgang for LFC, og kanskje hele Premier League.. med mindre man måler prestasjonen opp mot dårlig trent Jostein Flo.
Vi må jo sammenligne spisser i klubben vår mot de beste klubbene (rooney, hernandez, tevez, aguero, balotelli, dzeko, adebayor, van persie, torres, drogba, gervinho). Jeg hadde foretrukket samtlige foran Carroll. Jeg hadde også foretukket Ba, Zamora, Best, Bendtner, Chamack, Owen, agbonlahor, sturridge, wellbeck, defoe, Odemwingle, Rodallego, K. Jones, Berbatov, Pavlyuchencko, Bent og Jostein Flo!

27 spisser, og dette var bare fra Premier League!

Kenny og Comolli har gjort mye rett, men denne signeringen ser fryktelig ille ut.

Hoho, morsomt =)

Ble også lagt ut en video der:

Kjenner jo ikke fyren igjen idag!!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1493 på: 07. Nov. 2011, 10:34 »
Har forferdelig mange venner som er Liverpool-fans, og ikke én jeg har snakka med er fornøyd med hverken spillet til Carroll eller selve overgangen. Det som forbauser meg mest med de få gangene jeg har sett han spille for pool er hvor dårlig han er på de tingene han var god på hos oss. Og det handler ikke bare om at de ikke spiller på hans premisser. Han taper, som fyren fra liverpool.no påpeker, usedvanlig mange reine hodedueller. For oss så vant han jo de fleste, uansett hvem han møtte. Han evner heller ikke å holde på ballen, og det også synes jeg han var god på i fjor høst. Ser ut som et kupp av de sjeldne å stikke av med £35 mill for han. Bra de ikke har garanti eller angrerett, for den tror jeg faktisk de hadde kommet til å benytte seg av nå.

FarmerFrank

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1494 på: 07. Nov. 2011, 12:05 »
Har forferdelig mange venner som er Liverpool-fans, og ikke én jeg har snakka med er fornøyd med hverken spillet til Carroll eller selve overgangen. Det som forbauser meg mest med de få gangene jeg har sett han spille for pool er hvor dårlig han er på de tingene han var god på hos oss. Og det handler ikke bare om at de ikke spiller på hans premisser. Han taper, som fyren fra liverpool.no påpeker, usedvanlig mange reine hodedueller. For oss så vant han jo de fleste, uansett hvem han møtte. Han evner heller ikke å holde på ballen, og det også synes jeg han var god på i fjor høst. Ser ut som et kupp av de sjeldne å stikke av med £35 mill for han. Bra de ikke har garanti eller angrerett, for den tror jeg faktisk de hadde kommet til å benytte seg av nå.

Kan vel henge meg på der..må si sånn Carroll har utvikla seg til nå, så skal vi være godt fornøyd med en mega-handel..virker som om han helt har mista piffen altså ( ala Torres til Chelsea).. Kan være at han ikke hadde det presset på seg i Newcastle, da var han "up and coming" og ikke samme forventingspresset, mens han nå i LFC har fått en enorm prislapp på seg og krav til å prestere. Eller at han tenker at han nå har kommet til "storklubben" LFC og "slækkern" litt, og forventer at andre skal gjøre grovarbeidet for seg..ikke veit jeg..

For all del, kan være han fortsetter å utvikle seg og blir en kjempespiller, men pr.nå er hvertfall jeg happy med handelen:)
Mangler bare at Suarez lærer han noen "dive-triks"..herregud så lett den mannen faller til tider..og med de tenna som bare Flode Flodhest kan matche..overbitt som Keiko ville vært misunnelig på..
« Siste redigering: 07. Nov. 2011, 12:08 av FarmerFrank »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1495 på: 07. Nov. 2011, 12:13 »
Jeg tror også det er noe med måten LFC spiller på. De klarte heller ikke å få noe ut av Morientes, som på mange måter var en klassisk boksspiss, som Carroll. Med Carroll på laget skårte vi veldig mye på dødballer, i tillegg til at Nolan var en ekspert på benytte seg av nedfallsfrukten rundt Carroll. Akkurat den dimensjonen mangler LFC i dag. Samtidig tror jeg Lucas og Adam er en ugunstig kombinasjon for dem. Begge sitter dypt, og vingene blir i stor grad alene i jobben med å komme rundt backene.  Carroll trenger innlegg fra kortsiden av motstanderens 16 meter. Klarer motstanderen (som vi med Pennant) å tvinge Downing til å slå inn høyt fra banen er mye gjort. Til slutt kan det jo hende at Carrolls motivasjon er sviktende: £80 000 i uka er kanskje likevel ikke så attraktivt som å bære drakt nr 9 i moderklubben, hvor han var elsket av alle, og ble gitt tid til å utvikle seg, til tross for sine feil.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1496 på: 07. Nov. 2011, 12:20 »
Ja, en kan godt si at de ikke spiller nok på hans styrker, men noe av mitt poeng var at han heller ikke benytter seg av de sjansene han faktisk får. Han vinner nesten ikke rene hodedueller, og det synes jeg er merkelig.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1497 på: 07. Nov. 2011, 12:29 »
Det er selvfølgelig mange faktorer her som spiller inn:

Liverpool spiller ikke så direkte fotball som vi gjorde ifjor, en taktikk som Carroll kom mer til sin rett i. Heldigvis for vår del, så har Pardew staket ut en ny kurs for laget vårt, og det er nå mindere bingo resultater enn det var ifjor. Jeg tar gladelig imot et tap på Emirates i bytte mot seiere hjemme mot Fullham og Wigan "so to speak".

En annen ting er jo Carrolls status i klubben han var i, kontra den han er i. Liverpool har betalt £35 mil. for ham, og en slik prislapp legger press på spillerens skuldre, i tillegg til at han antagelig kom tilbake helt i grenseland tidlig fra skade, og siden har han slitt med å spille opp i mot det nivået det forventes av en sånn signering. Hvis du sammenligner med andre spillere som koster det samme, så tror jeg ikke Carroll har ferdighetene til å nå opp på det nivået man forventer for den prislappen.
I Newcastle derimot så var han den store stjerna, og nr.9. Han fikk også tid og rom til å utvikle seg, og når han ikke avgjorde kamper til fordel for Newcastle så var det aldri noen krise, rett og slett fordi man ikke forventet det samme av Newcastle som det forventes av Liverpool.

Til slutt koker alt dette nesten ned til én og samme ting: forventninger. Carroll ble kjøpt for en meningsløst høy sum penger for en såpass begrenset spiller, og i tillegg til en klubb hvor forventningene er skyhøye kontra klubben han kom ifra. Disse forventningene sank ikke akkurat denne sommeren.

Konklusjon: de £35 millionene vi fikk for Carroll virker mer og mer som et kjempekupp for Newcastle!

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1498 på: 07. Nov. 2011, 12:31 »
Enig med deg, Thomas!
I tillegg så ser man at i Newcastle, var spillegleden mye større! Det glødet jo av gutten! Han var også mye mer en lagspiller, enn det eg har sett av han i pool.. I Newcastle gjorde han alt for at klubben skulle vinne!
I pool virker det mer som om at han vil vise seg frem (noe som er forståelig), enn å faktisk tenke på 3 poeng til laget.. Men hvem bryr seg?!  ::p

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1499 på: 07. Nov. 2011, 12:45 »
Det er jo helt rått å se hvordan han ofrer seg og vinner ballen på midtbanen i ren Tiote stil før han fosser fremover i den videoen. Nå er det jo ikke antydning til passion i stilen hans. Han gamper bare rundt på banen og er helt usynlig. Selv om han scorer spiller han helt rævva. Jeg klarer bare ikke se noe potensiale i gutten lenger. Vet ærlig talt ikke om jeg ønsker han tilbake igjen engang, selv til en sterkt redusert pris.