20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Andrew Carroll  (Lest 274323 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Andrew Carroll
« Svar #1095 på: 01. Feb. 2011, 14:05 »
For å se saken fra en annen side: Hvilken klubb i PL ville sagt nei til £35 millioner for Carroll? Ville vi vært fornøyd om vår klubb betalte så mye for Carroll?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1096 på: 01. Feb. 2011, 14:11 »
£35m for Carroll er en syk sum, særlig hvis man snakker med nøytrale. Og det er ikke uforstålig at vi godtar, men måten det virker som vi har presset gjennom overgangen på er helt forferdelig.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1097 på: 01. Feb. 2011, 14:14 »
Måten vi har sagt han ikke er til salgs på, men det samtidig har vært sterke rykter om han er (blant annet fra agenter) virker heller ikke bra. Shepard sa idag;

The striker claims he was forced out of St James? Park but Shepherd said: ?I signed Andy as a lad and it?s a sad day for Newcastle.

?When I was chairman Liverpool tried to buy Alan Shearer and I refused point blank. It can be done.

?If Newcastle don?t need the money then why sell him? A few weeks ago he signed a new contract and said he wanted to stay with the club forever. They should have said that as he?s just signed a new deal he isn?t going.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1352427/Andy-Carroll-transfer-Alan-Shearer-Freddy-Shepherd-hit-Mike-Ashley-35m-sale.html#ixzz1CiExnSjQ

Jonathan Higgins III

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1098 på: 01. Feb. 2011, 14:33 »
Skjønner ikke hvorfor vi skal gi MA skylda for dette. Se dagsrevyen isteden for Åndenes Makt, så kanskje dere greier å se virkeligheten i øynene

Klarte ikke legge denne død etter igår, dette blir personlig ettersom jeg er særdeles opptatt med kildekritikk. Rettferdigjør relevansen med dagens vending. Som jeg igår nevnte som motsvar til flere: blir spennende å se hva som skjer når uttalelsene kommer. Dette understrekes av dagens hendelser.  Dagsrevyen eller åndenes makt: man skal være like kritisk til begge to i utgangspunktet. Uten sammenligning for øvrig - den ble servert.. Metaforen er åpenbar her.. Gazette- Pardew, Caroll - Chronicle, Ashley- Nufc.co.uk. Puslespillet begynner å legges, enkelte punkter er ubesvarte, men min tiltro til M.A's motiver er velbegrunnet svak, med utgangspunkt i historien.

Bjørni: Hvorvidt skal man stole blindt på en kilde som i utgangspunktet har åpenbare motiver?

Likefullt, hvor mye eller lite skulle til for at Caroll ikke følte seg ønsket? Dessverre nok til at han dro.. Caroll har skuffet oss enormt uansett, han skulle og burde vist til forpliktelsen han ga tidligere i uken. Til slutt, Ashley har en rolle i dette, som eier. Han har også skuffet oss, igjen.

Another foggy day, but HWTL
?I could have signed for Newcastle when I was 17, but I decided I would be better off at Carlisle. I'd had a drink that night.?

Peter Beardsley

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1099 på: 01. Feb. 2011, 15:41 »
Fra dagbladets artikkel

http://www.dagbladet.no/2011/02/01/sport/fotball/premier_league/newcastle/liverpool/15272934/

Steve Wraith i den velinformerte Newcastle-fanzina Toon Talk har i dag publisert en sms-utveksling han hadde med Carroll i går ettermiddag. Skal vi tro tekstmeldingene han sendte i går ble han solgt mot sin vilje - Newcastle på sin side skriver på hjemmesida at Carroll ba om å bli solgt.

17.02:
SW: Sky Sports opplyser at det bare er et tidsspørsmål. Hva sier klubben?
AC: De har liksom sagt at de ikke vil ha meg og vil at jeg skal si at jeg vil dra. Jeg at jeg ikke vil dra.

17.26:
SW: Har du levert inn et overgangsønske?
AC: Nei, jeg har ikke det, og det er det jeg mener, det er det de vil jeg skal gjøre, men jeg sa nei.

17.27:
SW: Så de vil at du skal dra?
AC: De sa de kommer til å akseptere det (budet).

- De ville ha pengene
17.28:
SW: Så du har ikke noe valg?
AC: Det kan se sånn ut.

17.31:
SW: Agenten din vil gjøre det bra. Når drar du?
AC: Jeg vet ikke, kompis. Er knust.

17:32:
SW: Noen beskjeder du vil gi til fansen? Det gjør jeg gjerne for deg, kompis.
AC: De sa de ville ha pengene.

Hvis dette er tilfelle så  er det hjerteskjærende rett og slett.. Og jeg synes synd på Carroll. Samtidig er det også tunge økonomiske årsaker bak det hele: Som SveinInge allerede har påpekt er Castle i dyp gjeld og MA har lenge holdt oss flytende. £40 millioner vil redusere vår gjeld med vanvittige 40 %.. Det er et stort steg mot sunnere tider. Et annet moment som også tas med er reglene ifm transfers. Tror jeg leste på NO i går at hvis en spiller selges mot sin vilje, så har da han rett på 10% av overgangssummen. Dette kan forklare hvorfor man ba Carroll om å sette seg på listen. Det var ikke for å redde fjeset til styret, men rett og slett ut i fra en økonomisk situsjon.

Jeg har faktisk  forståelse for at Carroll måtte selges. Summen er vanvittig og i det lange løp kan det medføre at klubben står sterkere. Sett fra den andre side er det så synd at det skulle skje med akkurat Carroll. Hadde det vært hvilken som helst andre i klubben så hadde det ikke vært så hardt. Men han er local, og derfor tar han og vi det s tungt.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1100 på: 01. Feb. 2011, 16:35 »
Uansett hvordan dette var eller ikke var, så kan ikke ledelsen tvinge en spiller med ny 5-årskontrakt til å gå. Man ville vært langt mindre kompetent til å sitte i dette styret hvis man hadde takket nei til £35 mill for en så urutinert og, objektivt sett selvsagt, uforutsigbar spiller og personlighet. Selvsagt hadde Ashley fått en høyere stjerne hos fansen ved å avslå, men som jeg tror flere her er enige i, det ville ikke vært økonomisk forsvarlig.

Her kommer spilleren inn. Han har en ny 5-årskontrakt, og hadde han vært så sterk og lojal som han vil fremstå, kunne han stått i mot både agenter og Derek Llambias. Jeg hadde absolutt ingen forventninger om at et så stort bud skulle bli avslått, men jeg hadde forventninger om at Carroll skulle nekte å dra. Derfor er det han som skuffer meg, og egentlig bare han. Klubben har, sett fra et mer nøytralt standpunkt, gjort en kjempedeal. Men for oss supportere så er det både en sportslig og emosjonell krise.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1102 på: 01. Feb. 2011, 16:39 »
Jeg klarer rett og slett ikke å se dette som noe positivt for klubben i hele tatt. Mike Ashley må nå komme ut med en lang og konkret fremtidsplan som kan forklare hvorfor dette skjedde.

Synes synd på Carroll som måtte gå fra favorittklubben mot sin vilje, men et poeng her er at han ikke MÅTTE selges. Han kunne valgt å ikke skrive under kontrakten med Liverpool og dermed fremstått som kongen av St. Jamses Park og det hadde blitt dannet religioner med han som Gud.

Nå føler jeg bare en enorm skuffelse og håper at dette ikke gjør at vi neste sesong ikke befinner oss i CCC igjen.

Det som var ekstra dumt var at dette salget kom altfor seint, og vi ikke fikk erstattet han med en bra spiss eller eventuelt en ving, selv om vi prøvde oss på Judas Zoggie, som jeg ikke vil ha tilbake igjen.

Klarer vi oss denne sesongen og forsterker laget neste sesong med en spiss og litt ekstra snacks som en ving eller to. Så kan dette være bra for klubben på lang sikt, men dette har jeg problemer med å se idag. Verre transfervindu skal du faen meg leite lenge etter, og historisk lavmål, til og med for Newcastle å være.

Satser på Carroll tilbake på free transfer fra Pool i 2016, da er han jo faktisk bare 27 år. :)
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1103 på: 01. Feb. 2011, 17:08 »
Gazette- Pardew, Caroll - Chronicle, Ashley- Nufc.co.uk. Puslespillet begynner å legges, enkelte punkter er ubesvarte, men min tiltro til M.A's motiver er velbegrunnet svak, med utgangspunkt i historien.

Bjørni: Hvorvidt skal man stole blindt på en kilde som i utgangspunktet har åpenbare motiver?

My thoughts excactly. Carroll og kompis har også åpenbare motiver, så her må man passe seg på alle fronter. Min tiltro til spillere er også velbegrunnet svak, med utgangspunkt i de historisk kontrollerende agentene. Ashley har en broket fortid, selv om det strengt tatt er en stund siden han var helt hodeløs (eventuelt med unntak av i går) og Pardew er mister politisk korrekt som først og fremst må tenke på sin spillergruppe og arbeidsgiver. Med andre ord er det ikke mye som taler for at noen mangler motiver for sitt syn eller at noen nødvendigvis har rett.

Antagelig er det noe midt imellom.

marius91

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1104 på: 01. Feb. 2011, 17:13 »
off.. er det i det hele tatt en sjanse for at han kommer tilbake? dette er som et dominospill, nå har 1 falt, og nå kommer resten også til å falle... herregud, jeg har ikke tenkt på annet på jobb idag...

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #1105 på: 01. Feb. 2011, 17:19 »
Welcome to Liverpool Football Club, how does it feel to be here?

It's just a great feeling. Liverpool is a massive club and it's nice to be wanted by a club like this, never mind turning up and being here with everyone around.

How did you feel when you first heard of Liverpool's interest?

I was a bit surprised and didn't really know what was going on at the time. When I knew it was real and that there was a chance for me to come here I knew it was a great opportunity and I had to take it.

Everything has happened so quickly - has it sunk in yet?

A little bit! Everyone I grew up with is still in Newcastle but as soon as things settle down a bit I'm sure it'll be better.

How did it feel this morning to wake up as Liverpool's new No.9?

It's a great feeling. The No.9 is a big number and the one I wanted. To get it at Liverpool is a great feeling.

It is an iconic shirt at Liverpool with the likes of Rush, Fowler and Torres having worn it - how proud are you to now be following in their footsteps?

That's what I'm hoping for. I want to go out there and play the football that has brought me here. I want to score goals, set up goals and carry on playing football

How much are you looking forward to working with Kenny Dalglish?

That's really exciting. He's a great man, a great manager and I'm looking forward to getting started. He has told me to settle myself in, get fit and get ready to start playing.

Jeg spyr!
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1106 på: 01. Feb. 2011, 17:22 »
Må ikke høre på dette: Dette er standardfraser spillerne lirer ut av seg hver helg..De klarer aldri å si noe annet enn "i'm delighted ditt og datt." Carroll kunne ikke sagt: "jeg hadde egentlig lyst å være i castle, så dette suger big time for meg.."

andrtve

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1107 på: 01. Feb. 2011, 17:41 »
How did it feel this morning to wake up as Liverpool's new No.9?

It's a great feeling. The No.9 is a big number and the one I wanted. To get it at Liverpool is a great feeling.

Jeg blir kvalm..

"Sjå på deg nå
Med en fot i gravå så forsvinner du, go go go
Ah, eg kjenner deg så
Du kunne blitt en diamant, men i stedet er du kull
Nå gå " Kaizers - Diamant til kull

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1108 på: 01. Feb. 2011, 18:03 »
"Sjå på deg nå
Med en fot i gravå så forsvinner du, go go go
Ah, eg kjenner deg så
Du kunne blitt en diamant, men i stedet er du kull
Nå gå " Kaizers - Diamant til kull
Satt faktisk og hørte på den tidligere i dag og tenkte på Andy Carroll :P
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1109 på: 01. Feb. 2011, 18:08 »
Stoler faktisk mer på at han ba om ny kontrakt, og det ville ikke styret gi han :
http://www.skysports.com/video/inline/0,26691,16497_6716616,00.html   
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/