20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: årets forsvar, for svakt?  (Lest 3003 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Shola Ameobi

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
årets forsvar, for svakt?
« på: 21. Feb. 2007, 00:42 »

Overgangsvinduet er nå stengt for noen uker siden, og vi hentet EN forsvarsspiller, nemlig Onyewu. Han virket ålright mot Liverpool, og han er relativt ung. Han ble kåret til amerikas beste speller i 2006, i hvertfall noe i den duren. Så karen er sikkert bra, og det er positivt:)

MEN.. Vi har et forsvar som er langt unna godt nok for å hevde oss i toppen. Taylor er konge, når han er skadefri. Resten av gutta er middelmådige, som Bramble, ramage, Baba osv. Så jeg mener helt klart at vi her har mye å gjøre. OG spørsmålet er: hvorfor henter vi ikke forsterkninger, når det er i forsvaret vi sliter. En skadefri midtbane og et skadefritt angrep i Newcastle er fantastisk bra, uten tvil noe av det beste i premier league. Skader er det ikke noe å gjøre med, og de er uberegnlige.

Det må være noen forsvarsspillere vi kan hente, selv om vi kanskje ikke har all verden med penger.

Noen forslag eller, folkens? :)
eller synes dere alt er bra?:P

Jørgen

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: årets forsvar, for svakt?
« Svar #1 på: 21. Feb. 2007, 00:46 »
Resten av gutta er middelmådige, som Bramble, ramage, Baba osv..

Drokke brennevin eller? kalle de gutta middelmådige? bramble er;P men de 2 andre off off
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 21. Feb. 2007, 09:26 »
Til sommeren må vi få inn Onyewu på permanent basis dersom han fortsetter å spille like bra. Vi må også få inn en ny venstreback (Gareth Bale, Marcell Jansen) og gjerne også en ny høyreback!
I tillegg ønsker jeg meg Aaron Hughes tilbake som kan være backup på alle plassene i forsvaret. Da kan vi la Carr, Baba, Moore, Bramble samt Bernard dra seg vekk. Slik at vi har disse forsvarsspillerne tilgjengelig når neste sesong starter.

Venstre back - Ny, Hughes, Ramage
Stopper - Taylor. Onyewu, Huntington, Edgar
Høyre back - Ny, Hughes, Ramage

Kanskje det blir litt tynt, men uansett de nevnte må bare ut dersom vi skal kunne nærme oss toppen. Vi kan ikka la Bramble få spille 20 kamper + dersom vi skal gå for CL plass
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #3 på: 21. Feb. 2007, 09:28 »
Bramble har jo ikkje spelt så jævelig dårlig dei siste kampene, uansett om eg biter negler kver gang han er i en duell.

Men han er for ustabil til at vi kan ha han med oss videre, for det er ikje ofte han har gjort feil som kan/har kostet oss dyrt.
Newcastlesupporter siden 1992

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 22. Feb. 2007, 18:34 »
Nei Jørgen, jeg syns ikke alt er bra. Vi har kun en ren høyreback og en ren venstreback, og som om ikke det er ille nok: ingen av de to er gode nok. Så backer trenger vi, minst en på hver side, aller helst to slik at vi kan kvitte oss med både Carr og Babayaro.

Av stopperne er Tayler vårt store stjerneskudd som skal bli den nye John Terry om noen år. Og han har en god makker i kolossen Onyewu som skal fortsette det gode spillet han har vist til nå, og dermed bli belønnet med en langtidskontakt.
Moore drar hjem, og det er egentlig greitt nok, han gjorde mye rart før jul, og etter jul har han jo vært skadet. Når denne mannen først blir skadet, ja da blir han vist ikke frisk igjen med det første.
Bramble blir jeg aldri klok på. Han har et enormt potensiale, men det hjelper ikke å få det ut i 2 av 5 kamper når han gjør juniorfeil i de andre 3 av 5. Dersom Bramble KAN bli stabil i prestasjonene så har vi en god stopper i ham, men det ser dessverre umulig ut. Iallfall i Newcastle.
Med andre ord: når sommeren kommer trenger vi også minst en ny stopper også, kanskje to.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 23. Feb. 2007, 18:54 »
Vi bør selge carr, og kjøpe ny høyreback.
Så kan vi heller bruke solano til backup, og ramage deretter.

Kjøp inn ny venstrebeck, og bruk baba som backup.

Så bør vi kvitte oss med moore, og bramble. Kjøpe inn en ny midtstopper, og bruke huntington som 4 valg på stopperplassen. 

det som er synd at vi nesten ikke kommer til å tjene noe på salg av de forsvarerne vi har nå, og enda verre så tviler jeg på at noen i det hele tatt vil kjøpe dem av oss.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 28. Feb. 2007, 23:46 »
Selg Carr, Babayaro, Bramble, Moore og få inn 2-4 nye backer(2 gode) og 1 klassestopper.
Italia er jo en god plass for forsvarshandel, og ellers er det vel noen scoop ute på markedet, som selvfølgelig ikke Roeder ser.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

djmattis

• Gjest
« Svar #7 på: 01. Mars 2007, 03:16 »
Bridges - Onyewu - Woodgate - Taylor

der har du min forsvarsrekke om jeg fikk bestemme

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 22. Mars 2007, 23:55 »
Årets forsvar for svakt?

Ja!

Den eneste som i realiteten er god nok som fast brikke i et lag som bør ha ambisjoner om topp5 er Steven Taylor. Sidebackene Carr og Babayaro er middelmådigt søppel som bør skiftes ut snarest. Bramble er like stabil som en irsk setter i parringstida, og Moore duger ikke som annet enn en brukandes squad-player. Det ser med andre ord ikke særlig bra ut...

Sitat
Vi må også få inn en ny venstreback (Gareth Bale, Marcell Jansen) og gjerne også en ny høyreback!
Ja, særlig at Bale er aktuell. Han kommer til å koste flesk, og med tanke på at resten av posisjonene i forsvaret må forsterkes så bør det være uaktuellt. Spennende spiller, men noen Newcastle-spiller blir han ikke.
Carr har altfor få landskamper for England!

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #9 på: 23. Mars 2007, 16:05 »
årets forsvar er definitivt for svakt.

som mange har sagt så er nivået til Carr, Bramble og Baba for lavt, og jeg syns spesielt at de to førstnevnte burde forsvinne for godt. Baba er en grei reserveløsning.

den jeg ønsker meg er Wayne Bridge, blir like imponert hver gang jeg ser han spille for Chelsea. utrolig eksplosiv og dyktig offensivt. kanskje mulig å hente Glen Johnson i samme slengen? :)

ser derfor for meg noe i denne duren:

Solano/Johnson - Onyewu - Taylor - Bridge

Det hadde vært ypperlig, og det er heller ikke fullstendig urealistisk