20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvis Newcastle ender på 5.plass...  (Lest 4881 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Hvis Newcastle ender på 5.plass...
« på: 14. Feb. 2007, 15:05 »
...er Roeder en helt da?

Enkelt og greit: Bør vi beholde Roeder med en fin serieavslutning?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Hvis Newcastle ender på 5.plass...
« Svar #1 på: 14. Feb. 2007, 15:20 »
Helt. Ser ingen grunn til å sparke han om vi fortsetter den fine trenden!
Spørsmålet er heller: Skal vi sparke styret om Roeder ikke får forsterke stallen i sommer?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 14. Feb. 2007, 16:03 »
Enig. Vi har faktisk kommet oss fra 19. til 9.plass med en skadeskutt tropp. Det er meget sterkt. Svaret på ditt spørsmål er absolutt JA.

Ø.L

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3 på: 14. Feb. 2007, 17:45 »
Synes ikke Roeder skal sparkes, (nesten) uansett hvordan vi avslutter. Vil ha kontinuitet i klubben, og synes ikke han skal slaktes for tidlig. At vi skal få inn en som evnt er mye bedre, er det INGEN garanti for, såpass godt kjenner vi Newcastle...

Når det gjelder 5.plassen, ser jeg på dette som ganske usannsynlig, da må Bolton gå på en skikkelig sprekk, det tror hvertfall ikke jeg de gjør.
Vi har for øyeblikket 36 poeng. Med 11 kamper igjen å spille, håper og tror jeg på et sted mellom 19-24 poeng. Da ender vi på 55-60 poeng, noe som kan holde til en 6-7plass.

Europa plass er mer enn gost nok med tanke på hvor vrien første del av sesongen har vært. Jeg personlig hadde beholdt han selv med en f.eks 10plass til slutt, selv om jeg vet mange her inne sikkert er relativt uenig med mitt synspunkt der...
quot;Jeg dro til Nederland full av optimisme, men allikevel sikker på at vi skulle tape"
"Det var grusomt varmt i Nederland, men gutta spilte som om det skulle være +11 grader"
KKR vm kvaliken '93

Newcastle-Lyn

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #4 på: 15. Feb. 2007, 11:24 »
Hvis Newcastle ender på 5. plass.....
...er Roeder en helt da?
Ved 5. plass burde Roeder prege toppen av The Monument ;D. Å hente inn 11 p. + målforskjell på Bolton er en vanvittig oppgave. Vi har noen mellom oss som garantert ser muligheter for Europaspill neste sesong. Dessuten jager Bolton både 3. og 4. plassen. Arsenal ligger bare 1 poeng (dog med hengekamp) foran, og Liverpool 3 p. foran. Så uansett om NUFC greier å blande seg inn i det sjiktet blir det et rotterace. Men jeg håper selvfølgelig at vi også er der. Men det synes som en vel tøff oppgave.
Livet er svart/hvitt!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 15. Feb. 2007, 11:24 »
Vi vinner kamper og kommer oss opp på tabellen, men MÅTEN vi vinner på er VIRKELIG skremmende syns jeg. Vi spiller dritdårlig men vinner for det om. Forsvarspillet kan ikke kalles for fotball engang. Man sitter bare å venter på at motstanderen skal sende en ball gjennom. Angrepspillet er så som så, men de fleste spiller LANGT dårligere enn det de kan, utenom Martins og Milner. Roeder får IKKE ut potensialet i laget.

Savner fotballen vi spillte under Keegan og Robson. Jeg tror ikke Glenn er riktig mann for oss.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 15. Feb. 2007, 12:00 »
Jeg er helt enig med deg der aDDis! Jeg gleder meg selvsagt over at vi klatrer på tabellen og vinner kamper, men spillet er jo til tider elendig. Hadde vært mye mer komfortabel med å tape kamper hvor vi spiller godt og produserer masse sjanser, enn kamper hvor vi scorer på vår eneste sjanse og er griseheldige som ikke slipper inn. Kan hende det høres rart ut, men spillet er det vi må fokusere på, ikke resultatene. Resultater kommer som en følge av spillet, og det er derfor viktig at Roeder får inn et klart spillemønster og gjør oss til et lag som kan styre fotballkamper (som under Keegan). Jeg er derimot skeptisk til at Roeder er mannen som kan få fram en slik spillestil. Denne sesongen ender nok midt på tabellen uansett, så oppbyggingen av Newcastle Uniteds samspill bør prioriteres foran alt.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 15. Feb. 2007, 12:19 »
Helt?

Tja...

Med det mannskapet Roeder kan stille opp med, så vil jeg ikke si det er noen kjempeprestasjon. 5.plass gir UEFA-cup, noe som bør være minimum for en klubb av Newcastle sitt kaliber. Nå spørs det hvor mange plasser som tilfaller ligaen, som følge av hvem som vinner cupene. I tillegg så får England en ekstra plass i UEFA-cupen som følge av fair play? Jeg husker ikke hvor jeg har lest dette, men jeg mener England + 2 nordiske land fikk en ekstra plass.

Når det gjelder Roeder så bør han helt klart erstattes dersom det er mulig å hente inn en dyktig manager i nær fremtid. Jeg er enig i at klubben bør ha kontinuitet, noe som har manglet i lange tider, men Roeder er helt klart ikke typen som kan føre Newcastle til store bragder...
Carr har altfor få landskamper for England!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 15. Feb. 2007, 12:21 »

Får vi noen gang se Newcastle spille slik fotball igjen?

Jeg tror problemet er at Roeder ikke klarer å motivere spillerne ordentlig. Han er en kjedelig person som analyserer alt i det uendelige. Vi trenger en som får opp moralen i garderoben. En Keegan, Shearer eller Nordlie type. En som kommer med legendariske kommentarer i mediene, ikke en som isolerer seg og bare sier noe når han må.

ALDRI om vi kommer til å vinne noe sånn vi spiller nå. Jeg vil heller ikke vinne på flaks.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 15. Feb. 2007, 12:34 »
Roeder fremstår ikke som noen stor motivator akkuratt nei.

Nei, jeg tviler meget sterkt på at man kommer til å spille slik fotball under Roeder.
Carr har altfor få landskamper for England!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #10 på: 15. Feb. 2007, 13:05 »
Noe må iallefall motivere for vi spiller som regel alltid bedre fotball i andre omgang!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 16. Feb. 2007, 00:13 »
...er Roeder en helt da?

Selvfølgelig! Ender vi blant topp 6, har vi hatt en maksimal sesong av det vi på forhånd kunne forvente. Vi er inne i et generasjons-skifte, stallen er ikke så vanvittig god som mange skal ha det til, vi mistet lederen vår gjennom 10 år Alan Shearer, Owen ble skadet for sesongen i VM, assisterende manager fikk fyken etter korrupsjons anklager og i tillegg har vi hatt enorme skadeproblemer, pluss at Roeder må ut å reise for å fullføre det "jævlig latterlige" kurset for å få trene oss neste sesong. Så jeg anser en topp 6 plassering som en sensasjonell og fantastisk bragd, skulle så skje.

Ser at noen klager over måten vi spiller på og vinner på. Men det er ikke så lett å få et lag til å fungere bra spillemessig når du har 10 - 14 mann ute med skader til enhver tid. Det er ikke så lett å få ungutter til å prestere på høyt nivå i kamp etter kamp, selv om jeg er strålende fornøyd med våre ungutter. Vi har ikke akkurat hatt forutsetningene denne sesongen til å kunne spille underholdende fotball.

Selvfølgelig er jeg ikke enig i alt Roeder gjør, langt ifra. Men det var jeg ikke med noen av de andre managerne som har ledet oss heller. Så foreløpig synes jeg Roeder har bestått testen med glans. Fyren har ikke hatt annet enn motgang siden han tok over som manager, han må virkelig slite for å kunne stille et slagkraftig mannskap på banen, allikevel så kommer resultatene.

Jeg håper og tror at bedre tider vil komme, faktisk allerede neste sesong. Noen få utskiftninger i spillerstallen, endelig avklaring på trenersiden (Roeder ferdig med kurset, Pearson har vel tenkt å bli hos oss en stund), og god tid til å planlegge sesongoppkjøringa (Roeder har sagt han allerede er ferdig med det), samt at vi må ha litt mer flaks hva skader angår. Da kan neste sesong bli knall allerede fra sesongstart av. Jeg gleder meg ihvertfall!!

Jeg ser bare ikke poenget med å sparke Roeder, og nok en gang begynne på "scratch", med ny manager, nye ideer, nytt trenerteam osv. Vi har enkelt og greit ikke midler til at ting kan skje så forbanna kortsiktig likevel, så det er ikke sikkert at det er løsningen. Da foreslår jeg heller at vi gir Roeder en skikkelig sjangse, slik som de fleste andre managerne får. Kansje han løfter oss opp i ryggen på de 4 store allerede neste sesong??

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
« Svar #12 på: 16. Feb. 2007, 16:55 »
Roeder har gjort en MEGET god jobb med Newcastle med den laaange skadelista. Og om vi havner på en 5 plass bli jeg meget fornøyd. Men hadd likt 4.plassen i stedet. For da er vi forhåpentligvis klare for CL. Men vi må bare fortsette. Jeg støtter Roeder helt til den dagen vi ikke lenger slår Sunderland. ;D
Howay the Lads!

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #13 på: 16. Feb. 2007, 17:10 »
[.......................................]Da foreslår jeg heller at vi gir Roeder en skikkelig sjanse, slik som de fleste andre managerne får. Kanskje løfter han oss opp i ryggen på de 4 store allerede neste sesong??
Godt innlegg Frode. Jeg forkortet det hardt p.g.a. plass.
Jeg kan forstå de som sier at Roeder ikke fremstår som den store motivatoren, av det vi ser. Men som Åsmund skrev, noe må det være. For laget har hatt en fin tendens til å heve seg i 2. omgang. Og jeg synes å se en forandring hos Roeder på sidelinjen også. Mulig det er innbilning, men det virker som om han er mer aktiv og gestikulerende.
Blir en del synsing dette, men jeg forsøker likevel. Kanskje har Roeder opparbeidet nødvendig tillit hos Mr. Sheperd - for han var nok drittnervøs for å ansette Roeder (tøft og friskt gjort!) - og kan nå jobbe med senkede skuldre (som avslutningen forrige sesong, når ingen forventet særlig annet enn å berge plassen).
Roeder er en litt atypisk manager. Jeg synes det er kult at vi har det i Newcastle. Og kanskje er det den type manager som vil lykkes i fremtiden. Han må få sin sjanse, men ingen garanti. 
Livet er svart/hvitt!

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #14 på: 16. Feb. 2007, 18:43 »
Enig med frode her. Synes vi skal gi Roeder tid. Man ser jo hvor lang tid Ferguson brukte for å bygge på Man Utd og Wenger med Arsenal. Tar fort et par år... Det var bare på nippet at Ferguson ikke fikk sparken i 89/90 men ble reddet av FA-Cup trofeet. Så det er på sin plass at Roeder skal få en sjanse.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?