20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 346438 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Papa Tuna

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #1620 på: 27. Juli 2007, 16:24 »
Om vi trenger en ny sentral midtbanespiller?

Det skal jeg love deg at vi gjør.. Med skadeutsatte spillere som Emre, Butt og med Dyer på vei ut døren begynner det å bli veldig tynt!

Var veldig positiv for en 3 uker siden, men nå begynner jeg å bli litt redd merker jeg..

Trenger jo hvertfall 4-5 nye spillere inn..

Stopper,v.back,2 på midten + en potet som kan spille over alt i forsvaret!
Tidligere kjent som "Thomas Beckheim"

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1621 på: 27. Juli 2007, 16:39 »
Silvestre ja. Hadde vært en fin forsterkning. Hva med John O'Shea da?
Vi trenger nok en midtbanespiller til. Vi sliter jo med å finne forsvarsspillere, så Geremi får sikkert endel kamper bak i forsvaret. Derfor trenger vi en midtbanespiller til å erstatte Dyer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #1622 på: 27. Juli 2007, 20:40 »
Jeg har lyst på nye spillere til bursdagen min jeg.. ::) Baines, Campbell, barzagli og gudjohnsen hadde gjort seg tror jeg, det ville holdt for denne omgang

Papa Tuna

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1623 på: 27. Juli 2007, 22:26 »
Håper du har mer flax enn hva jeg hadde på bursdagen (Woodgate solgt 20august)

Vi har ikke blitt linket til så veldig mange spillere den siste uken nå, vært litt stille.. Men regner med Big Sam jobber på spreng med å få inn forsterkninger :) Glad jeg ikke skal betale den kommende mobilregningen hans!

Blir ikke lettere å få aksept på bud jo nærmere seriestart vi kommer, så håper på 2-3 i neste uke!!
Tidligere kjent som "Thomas Beckheim"

Noreng

• Gjest
« Svar #1624 på: 27. Juli 2007, 22:35 »
Owen ble kjøpt på bursdagen min  ;D Det var stas

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #1625 på: 27. Juli 2007, 23:38 »
Owen ble kjøpt på bursdagen min  ;D Det var stas
Det var vel full fest i stua da kan jeg tenke meg ;D

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1626 på: 28. Juli 2007, 01:02 »
Hva syns dere? Trenger vi en ny sentral midtbanespiller?

Svaret er: JA, vi trenger enda en sentral midtbanespiller. Jeg ser Baptisa nevnes, men de siste ryktene nå sier vel at Milan er interessert og da er jeg vi redd vi taper kampen om hans underskrift også.

Derimot syns jeg Elano, også han brasilianer, er et interessant navn. En all arounder på midtbanen som vet hvor målet står. Hen er heller ingen "typisk brasse" og jeg tror han kunne tilpasset seg engelsk fotball. En viss kjennskap til europeisk fotball har han allerede gjennom Shaktar Donetsk. Har ikke sett altfor mye av Elano selv, men det lille jeg har sett av han, både for Shaktar og Brasil har sett lovende ut.

En annen brasilianer jeg merket meg etter Copa America i sommer er "ryddegutten" Josuè. Startet turneringen dårlig, men spilte seg virkelig opp, og var faktisk god når det gjaldt som mest. Spiller til daglig i Sao Paulo. Muligens litt gambling, men som "ryddegutt" tilpasser han seg nok enklere enn "ballkunstnerne".

Når jeg først er i gang med brasser: Gilberto er et annet alternativ. Og nei, jeg snakker ikke om Arsenals kaptein. Jeg snakker om venstrebacken. Blir aldri noen ny Roberto Carlos (som forøverig er litt oppskrytt), men deffinetivt bedre enn Babayaro. Gilberto kjenner også allerede den europeiske spillestilen fra tyske Hertha Berlin. En klubb det bør være mulig å lure ham vekk ifra? Som sagt: ingen verdensklasseback, men veldig OK og ikke minst mye bedre enn Babayaro som heller er nærmere tittelen som "dårligst i klassen".

Som et annet alternativ på midten har jeg spekulert litt på Thiago Motta. Helt klart ikke noe førstevalg hos meg, men en brukbar spiller som kan spille både deffansiv midtbane og stopper. Motta er også stor og sterk fysisk og går til i taklingene. I tillegg inngår han ikke i Barcas planer for den nye sesongen, og er dermed til salgs. Som sagt: ikke noe førstevalg, men en brukbar spiller som er langt bedre enn ingenting. Han ønsker faktisk å spille i England selv også da han tror at spillestilen der passer ham. 
Hadde jeg fått valgt mellom Motta og Edmilson så hadde valget falt på Edmilson, men spørsmålet er om vi har råd til å vente helt til Januar før Eddy er klar igjen...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1628 på: 28. Juli 2007, 09:58 »
Hahahaha, er det mulig?
Da får vi bare prøve en annen da! Er jo egentlig plenty av alternativer på denne plassen uansett, og Silvestre er langt fra førstevalget mitt, men synes at han ville vært et alternativ jeg ville vært fornøyd med!

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #1629 på: 28. Juli 2007, 10:00 »
Du nevner mange bra fotballspillere, men ingen av disse har blitt konkret linket med Newcastle, så det er jo bare noen spillere i havet av tusenvis av disse. Så det finnes vel mange andre Big Sam har i kikkerten kan jeg tenke meg. Det er ikke noe vanlig kjøp av han hvis ham skulle hente Elano eller Josué, men Motta derimot kan jeg se for meg i Newcastletrøya. Og han tror jeg faktsik kunne vokst seg stor også, for han har både det fysiske og mentale for å kunne klare seg i PL. Det at han også er anvendelig er jo ikke noe downside!

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390000-2007340812,00.html
Da har Barton gjort ganske mye i tiden sin i Newcastle dá. Bli hentet for 6 mill - Spille én bra kamp - Bli skadet i 2 mnd - stoppe en overgang til en så absolutt god venstreback  ;)

Men Silvestre - GET OVER IT :P

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1630 på: 28. Juli 2007, 10:28 »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1631 på: 28. Juli 2007, 10:58 »
Som jeg har sagt tidligere går jeg god for Hangeland, og ihvertfall nå som vi begynner å slite litt.

Men her er vi linket til tidligere italienske landslagspilleren Coco. Han var ihvertfall en habil venstreback i verdensklasse for noen år siden. Men det er lenge siden jeg har hørt noe om han nå.
http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=365604

Og til slutt, ser at Cassano kan ende opp hos Trappatoni i Salzburg! Dette bør Sam Allardyce prøve å gjøre noe med. Han er jo en meget teknisk og god spiller som har et meget bra overblikk og pasninger. Kan vel også brukes som et bindeledd mellom midtbane og spisser eller offensiv midtbane? Behøver heller ikke koste så mye da han er uønsket i Real Madrid, kansje også et lån ikke er så dumt, for å prøve han ut.
http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=365620

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1632 på: 28. Juli 2007, 11:07 »
Italienske forsvarere liker jeg, hvor god Coco er nå vet jeg ikke riktig, men dårligere enn Babayaro kan han ikke være, såpass vet jeg iallfall. Virker ikke akkurat som han vil bli veldig dyr heller, rutinert er han også i en alder av 30 år, alikevel tror jeg nok han fint kan holde minst 3-4 år enda. Kanskje vi bør sikte høyere, men inntil vi har funnet noen bedre tar jeg gjerne imot Coco. Kan sikkert få noen morsomme tilrop\evt. sanger fra fansen også.... ;)

Cassano? NEI TAKK !!!

Vet ikke helt hva jeg syns om at Silvestre ikke kommer. Aldri vært noen stor fan av ham, men han har bra med rutine fra PL og er allsidig, og viktigst av alt: han er bedre enn Ramage, Huntington, Edgar og Babayaro. Men hvis jeg tolker det siste avsnittet der riktig så virker det som om Dabo også syns at Silvestre skulle gripe muligheten til å flytte til Newcastle.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1633 på: 28. Juli 2007, 11:11 »
Du nevner mange bra fotballspillere, men ingen av disse har blitt konkret linket med Newcastle, så det er jo bare noen spillere i havet av tusenvis av disse. Så det finnes vel mange andre Big Sam har i kikkerten kan jeg tenke meg. Det er ikke noe vanlig kjøp av han hvis ham skulle hente Elano eller Josué, men Motta derimot kan jeg se for meg i Newcastletrøya. Og han tror jeg faktsik kunne vokst seg stor også, for han har både det fysiske og mentale for å kunne klare seg i PL. Det at han også er anvendelig er jo ikke noe downside!

Grunnen til at jeg nenver disse, ut av det havet som er tilgjengelige, er at disse har til en viss grad skapt seg et navn \ gjort seg bemerket gjennom sin deltagelse i Copa America som de var med på å vinne. Hadde det ikkke vært for det hadde jeg ikke foreslått noen andre enn Elano av de 3 brassene. Fullt klar over at ingen av de er linket til Newcastle.

Motta derimot burde BigSam være oppmerksom på. Han har jo allerede vært i Barcelona personlig minst en gang etter at han overtok på St.James og katalanerne er veldig klare på at Motta ikke inngår i klubbens planer for den nye sesongen. Jeg spekulerer derfor litt i om Allardyce kanskje ikke er interessert i å hente Motta, men det vet jeg selvfølgelig ikke. Er også fortsatt litt i tvil om han er "PL kaliber"...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1634 på: 28. Juli 2007, 11:14 »
Forsatt linket til Hangeland og en ny en 

Noen som kan si noe om denne Bosingwa fra Porto? Spennende å bli linket til en back endelig....