20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 346585 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #1065 på: 05. Juni 2007, 12:51 »
Jeg håper situasjonen rundt eierskapet av klubben ordner seg, slik at man vet om man har penger eller ikke.
Som jeg sa ved juletider når det ikke ble noen shopping: Vi har ikke penger!!!

djmattis

• Gjest

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1067 på: 05. Juni 2007, 16:05 »
hehe det går fra at vi skal få £45 millioner til spillerkjøp, til at vi ikke har råd til £5.5 for Barton. Tror noen trenger å ta en titt på regnskapene gitt.

Forøvrig så har jeg egentlig foståelse for at Fat Freddie lar vær å bruke av sine egne penger på spillere akkurat nå. Er jo ikke vits i spandere neste runde når man mest sannsynlig må hjem å legge seg snart.

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1068 på: 05. Juni 2007, 16:05 »
mente £5.5 millioner :D

Noreng

• Gjest
« Svar #1069 på: 05. Juni 2007, 16:10 »
Hva med Ji-Sung? Kom på han etter ryktet om han Readingduden.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1070 på: 05. Juni 2007, 17:14 »
Registrerer at det nå begynner å skje saker og ting:
- Viduka & Barton er "så godt som klare"
- Rozenhal kan fort bli Newcastle spiller
- Ben Haim kan like så fort komme til Newcastle, tilogmed gratis

Litt hypotetisk tekning her nå, men hva hvis vi får inn disse fire (Barton, Viduka, Rozenhal, og Ben Haim). Hvor langt er vi da kommet med sommerens overganger? 2 forsvarere, 1 midtbane og 1 spiss, og stallen begynner med ett og se bedre ut. Hvor mange nye spillere trenger vi i tillegg til disse? Selv håper jeg på 2 backer, 1 på hver side, men alikevel er disse 4 en god start.
Senest igår kunne man lese i Evening Chronicle (skrevet av Lee Ryder) at Big Sam var forberedet på å få maksimum ut av de spillerne som allerede står på lønningslista til Newcastle. Legg til at man allerede har kvittet seg med Bramble, More, Bernard, Srnicek og Onyewu, og man kan stille seg spørsmålet: har spillere som Carr og Babayaro, og eventuelt resten av troppen, fortsatt en fremtid på St.James?

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1071 på: 05. Juni 2007, 17:31 »
Bra oppsumert Chickenman!
Vel, jeg ser på de 4 (hvis vi får alle) som en god start. Husk at to av dem kommer gratis. Og vi bør ta oss råd til å hente 2-3 spillere til dersom eierskapet går i orden og vi viser det snev av ambisjoner (noe vi alltid gjør). Men jeg er fan av transfer"politikken" til Sam, ser for meg ut til at han jobber raskt, men allikevel smart og veloverveid. Bra at han også er innstilt på å få maks ut av dagens spillertropp, og med den uttalsen regner jeg med at spillere som Dyer og N'Zogbia fortsatt har en fremtid. Carr og Baba derimot mener jeg ikke bør ha det. Vi trenger 2 backer til. To som hever laget. Jeg kan ikke se for meg at Baba og Carr noensinne er gode nok og motiverte nok (tenker spesielt på Carr når det gjelder motivasjon).
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1072 på: 05. Juni 2007, 17:41 »
Som jeg antyder i innlegget mitt ovenfor også, er jeg enig i at backplassene strengt tatt trener fornying. Og da aller helst en ny back på hver side. Da begynner vi å nærme oss en bra stall til den nye sessongen. Om Carr og Babayaro har en fremtid på St.James så bør det kun være som backupspillere. Det vil jeg påstå at de duger til. Men der går grensen også.

Når det gjelder nettop backplassene så har jeg sagt det før, og sier det gjerne igjen: Leighton Baines! Ville etter min mening vært ideell til venstrebacken vår. Når det gjelder høyre igjen er jeg veldig usikker egentlig. Nå har jo Sevilla hintet til at de er klare til å gi slipp på Alves, men det spørs jo hva Newcastle skal finne på for å kunne konkurrere om hans signatur når de andre interessentene heter Real Madrid, Barcelona, Chelsea og sikkert flere av toppklubbene i Europa. Med andre ord er jeg meget åpen for andre og mer realistiske forslag... ;)

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1073 på: 05. Juni 2007, 17:58 »
Venstreback: Baines (Wigan), Shorey (Reading), M Taylor (Portsmouth), G Barry (Villa), E Abidal (Lyon), Riise (Liverpool), M Pasqual (Fiorentina), Juan Pablo Sorin (Hamburg SV), Arthur Boka (Stuttgart), Josib Simunic (Hertha Berlin), Carlos Salcido (PSV), Silvestre (Man Utd), Sylvain Armand (Paris SG), Dario Srna (Shaktar), Taiwo (Marseille)

Høyreback: C Zaccardo (Palermo), Ryan Taylor (Wigan), Tomas Ujfalusi (Fiorentina), Arne Friedrich (Hertha Berlin), Geremi (Chelsea), Habib Beye (Marseille), Ferreira (Chelsea), Glen Johnson (Chelsea),  P Degen (Dortmund), L Young (Charlton), B Ivanovic (L Moskva), M Salgado (Real Madrid), P Jagielka (Sheff Utd), Onuoha (Man City), M Wilson (Celtic), G Seitaridis (Atletico)

Mulighetene er mange Sam, håper du henter 2 av disse, eller finner andre røverkjøp på back der ute
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1074 på: 05. Juni 2007, 19:09 »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1075 på: 05. Juni 2007, 19:55 »
Har aldri ført om fyren, vi får stole på Sam.

Ein ting er sikkert, vi må handle utenlandsk høgreback.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #1076 på: 06. Juni 2007, 06:48 »
Ja.Høyre back MÅ vi ha.Så er på tide at det skjer noe rundt der også!.Hærlig å se at ting virkerlig er i sving ;D

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1077 på: 06. Juni 2007, 09:42 »
Får inn Ben Haim Gratis så har vi jo en høyreback og stopper i han+Rozehnal og en venstreback så er laget godt nok til topp 5.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1078 på: 07. Juni 2007, 13:13 »
Se at West ham og Chelsea er intereserte i tarik elinouyssi.
Faen så gøy det ville vært om vi hadde kjøpt ham. selv om det ikke kommer til å skje. Han kommer til å bli meget god!
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1079 på: 07. Juni 2007, 13:51 »
Off nei, ikke han. Kan ikke fordra ham!

Noen andre som har lagt merke til hvor mye han ligner på Aylar?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.