20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 346129 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #690 på: 15. Mai 2007, 12:00 »
UT:
N'Zogbia 7m
Owen 12m
Martins 15m
Dyer 4m
Baba,Carr,Ramage 2m
Luque 3m
Bramble,Moore,Bernard 0m
+ 20 m fra Sheperd = ca 65m

INN:
Baines 5m
Young 3m
Campbell 1m
Ben Haim 0m
Curtis Davies 7m
Thuram 2m
Ljungberg 2m
Barnes/Barton 5m
Nugent 6m
Bent 10m
Huntelaar 12m
Jagielka 5m
Noen stortalenter for tilsammen 5m

Svært lang liste, og jeg er enig i mange av navnene du ønsker inn. Likevel, det er ikke så enkelt som at man selger for 20, så kan man kjøpe for 20. Husk at spillere også krever lønn, og mange av de du nevner har allerede solide lønningsposer fra sin nåværende klubb. Og, så var det dette med signing-on-fee da, som er en vanlig utgift.

I tillegg så sliter vel Newcastle med at store deler av omsetningen går ut i lønn, så forslagene dine lover ikke akkuratt bedring med det første.

Så var det det tredje, å skifte såpass mye på laget vil i beste fall gjøre laget ustabil i kommende sesong.

Det første Big Sam bør gjøre er å rydde opp i forsvaret. Det er i alle fall sikkert.
Carr har altfor få landskamper for England!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #691 på: 15. Mai 2007, 15:31 »
Enig. Var litt vel mange utskiftninger der. Og jeg tror du var litt snill på salgssummene våre, og kanskje litt snill på kjøpssummene også, men det får nå så være :) De eneste som jeg tror stemmer når det gjelder salg kan være 15 for Martins og 4 for Dyer. Ellers tror jeg du tar noen mill for mye for hver av de andre spillerne.

Så lenge vi får et nytt forsvar i tillegg til den mye bedre manageren vi allerede har fått tror jeg vi kommer til å bli ufattelig mye bedre allerede neste sesong selv om vi ikke ser alt for store forandringer offensivt :)

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #692 på: 15. Mai 2007, 16:14 »
Etter mye tenking har jeg kommet frem til denne:

UT
Martins-15mill (må offres for å få penger)
Dyer- 4mill
Emre- 4 mill
Carr-500 000kr
N`Zogbia- 6 mill
Bramble- gratis
Moore- gratis

INN
Ben Haim- Gratis
Viduka- Gratis
Cambell- 1,5 mill
Joey Barton- 5,5 mill
Darren Bent- 12 mill
Baines 6 mill
Bale 7mill
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #693 på: 15. Mai 2007, 16:19 »
Etter mye tenking har jeg kommet frem til denne:

UT
Martins-15mill (må offres for å få penger)
Dyer- 4mill
Emre- 4 mill
Carr-500 000kr
N`Zogbia- 6 mill
Bramble- gratis
Moore- gratis

INN
Ben Haim- Gratis
Viduka- Gratis
Cambell- 1,5 mill
Joey Barton- 5,5 mill
Darren Bent- 12 mill
Baines 6 mill
Bale 7mill

Joda, grei nok den listen der
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #694 på: 15. Mai 2007, 17:15 »
Ser ikke helt vitsen med å bruke 13 mill på to venstrebacker. Da ville jeg heller valgt å bruke 6 av dem på en høyreback. Skal Dyer, Zog og Emre ut mener jeg vi helt klart trenger flere enn en ny spiller på midtbanen. Siden Duff er ute i 6 mnd vil jeg si vi trenger en ny venstrekant i sommer om vi skal selge N`Zogbia...

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #695 på: 15. Mai 2007, 18:35 »
forbered dere alle på spiller kjøp av spillere vi aldri har hørt om! Dette blir enten katastrofalt (noe det allerede er), eller meget bra! Er så utrolig glad vi ikke er på stedet hvil lenger. Nå går det enten mye bedre for oss eller verre. For at vi skal begynne å vinne kamper så må noen andre tape. Vi bør være blant top seks. rett over Tottenham.
Andreas Martins

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #696 på: 16. Mai 2007, 00:15 »
Nå som Big Sam er ansatt, tror jeg forsvaret vil bli prioritert i sommer. Han kan vel ikke ha unngått å legge merke til det elendige forsvarsspillet som har blitt vist de siste årene.

Når det gjelder spillere som det har vært spekulert rundt i det siste, så er det å håpe at samtlige konflikter blir løst og at vi slipper å se høykvalitetsspillere forsvinne fra Newcastle.(Les Zog, Martins og Dyer.

Her er mine forslag og antakelser:

Ut: Defensivt- C. Moore, Bernard og forhåpentligvis i det minste Ramage og Carr. Babackup.
     Solano det samme på høyre. Offensivt: Sibierski og evnt. Dyer, mest for å skaffe penger,
     men forhåpentligvis får han en ny start og kommer tilbake til godt England-nivå.
     I tillegg frigir vi overflødige M. Pattison.

Inn: W. Bridge ELLER L.Baines ELLER G.Bale, altså EN ny venstreback av type kvalitet inn.
 S. Campbell OG Ben Haim hentes inn i midtforsvaret ved siden av Taylor. En høyreback trenger vi, gjerne av Italiensk eller hollandsk merke. Forslag?

På midtbanen kan vi jo hente inn J.Barton eller K. Nolan hvis noen i dagens stall forsvinner.

Den ideelle tropp for neste sesong bli som følger:

Shay Given (Harper, Krul)       3 GK

Bonera e.l. (Solano)      Taylor (Ben Haim,Huntington) Campbell    Bridge (Babayaro EL Edgar) 8 D

Milner(Dyer)                Parker(Butt)       Emre(Barton,Dyer)        Duff(Zogbia) 8-9 Mid ,Rotering

Ameobi, Owen, Martins, Carroll OG evnt. Viduka? Må ha minst 4 spisser.

Når Allardyce får dette laget til å trekke i samme retning så vil dette bli meget bra!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #697 på: 16. Mai 2007, 06:21 »
Martins 15mill ut? må ofre for pengene. Må da for all del prøve beholde klassespillerne våre.TRENGER VI SÅ MYE PENGER I ÅR? vi skal handle forsvar og kvitte oss med drit. Martins,owen,given,taylor,milner,zoggi er jo spillere vi skal bruke og bygge laget rundt. disse må for all del ikke selges. vet det er mye vanskelige tilstander i newcastle for øyeblikket,men velger å tro at big sam fikser dette og alle gir han en fair sjanse. Tror mye av problemene i newcastle blir ordnet rimelig fort av big sam. og man skal jo ikke høre på alle rykter. Tipper Martins spiller på topp neste år sammen med owen!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #698 på: 16. Mai 2007, 06:25 »
få inn barton,viduka så kan resten brukes på forsvar. big sam har fått 15 mill pund å handle for. viduka gratis og joey for 5.5! 9.5mp+salg av brambe+carr+++++++ så får vi en del fine forsvarskjemper.. tror dette blir bra jeg!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #699 på: 16. Mai 2007, 14:35 »
Freddy Shepherd could be in for a summer of spending as Sam Allardyce has drawn up a wish-list that includes Sol Campbell, Joey Barton, Leighton Baines, Sami Hyppia, Mark Viduka and Freddie Ljungberg - Daily Mirror
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #700 på: 16. Mai 2007, 16:01 »
Mange spennende navn her, ja. Ljungberg er en god spiller, men av personlig hat ovenfor den mannen, vil jeg ikke ha ham til klubben.

Hva med Marcelino?

pane

• Gjest
« Svar #701 på: 16. Mai 2007, 16:03 »
eller.. guivarch? :D

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #702 på: 16. Mai 2007, 16:05 »

Tror nok Geordie-Olav tenkte på Marelino på Hertha Berlin. Hadde tatt seg ut om gode gamle Elena hadde tatt turen tilbake til Tyneside. Han kosta oss vel noen millioner pund per kamp han spilte?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #703 på: 16. Mai 2007, 16:06 »
få inn barton,viduka så kan resten brukes på forsvar. big sam har fått 15 mill pund å handle for. viduka gratis og joey for 5.5! 9.5mp+salg av brambe+carr+++++++ så får vi en del fine forsvarskjemper.. tror dette blir bra jeg!

Ja, høres bra ut. Høres veldig bra ut. Men jeg tror det ikke før jeg får se det. Sam Allardyce har jo ikke hatt så veldig mange penger mellom hendene tidligere, så om han behersker overgangsmarkedet når det også gjelder større spillere, gjenstår å se.

Han er i hvert fall flink på røverkjøp.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #704 på: 16. Mai 2007, 16:07 »

Tror nok Geordie-Olav tenkte på Marelino på Hertha Berlin. Hadde tatt seg ut om gode gamle Elena hadde tatt turen tilbake til Tyneside. Han kosta oss vel noen millioner pund per kamp han spilte?

Tenkte på han ja. Hvilken spiller han er!