20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 345640 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #420 på: 27. Mars 2007, 23:32 »
Distin gratis er ikke å forakte mener nå jeg. Et rent bytte, Bramble mot Distin. God deal spør du meg!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #421 på: 27. Mars 2007, 23:36 »
Ja, om Roeder skal ha en gjennomsnittsalder på 25 år er vel Distin uaktuell.

Om det er slik at Roeder skal satse på Huntington neste sesong er det ikkje sikkert vi treng så mange fleire midstopparar. Då kan vi ha Taylor og Huntington i midtforsvaret og Edgar og Gooch/NY som erstattere. Då er det viktig at vi kvittar oss med Bramble og Moore så dei ikkje kjem foran i rekkene. Men på back bør vi hente minst 2-3 gode, raske offensive backer slik at vi kan få utnytta kantane bedre.
Enig, backer MÅ være førsteprioritet. "Vi" sliter skikkelig på begge backplassene, og trenger så avgjort forsterkninger der! Men jeg vil også ha inn 1 midtstopper.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #422 på: 27. Mars 2007, 23:39 »
Distin gratis er ikke å forakte mener nå jeg. Et rent bytte, Bramble mot Distin. God deal spør du meg!

Han er hakket bedre enn dei vi har, men vil ikkje bedre forsvaret nevneverdig.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 27. Mars 2007, 23:44 »
Ja, om Roeder skal ha en gjennomsnittsalder på 25 år er vel Distin uaktuell.

Om det er slik at Roeder skal satse på Huntington neste sesong er det ikkje sikkert vi treng så mange fleire midstopparar. Då kan vi ha Taylor og Huntington i midtforsvaret og Edgar og Gooch/NY som erstattere. Då er det viktig at vi kvittar oss med Bramble og Moore så dei ikkje kjem foran i rekkene. Men på back bør vi hente minst 2-3 gode, raske offensive backer slik at vi kan få utnytta kantane bedre.
Enig, backer MÅ være førsteprioritet. "Vi" sliter skikkelig på begge backplassene, og trenger så avgjort forsterkninger der! Men jeg vil også ha inn 1 midtstopper.

Jess. Har lite sansen for å sette midstopparar ut på back. Det gjer at laget ikkje får noko særleg utbytte av backane offensivt og det e utrulig viktig at backane blir med framover på bana, berre sjå på Man U i england og RBK i norge. Backane er med i nesten kvart einaste angrep og hjelper kantspelarane. Angrep er jo også som kjent beste forsvar, og er det noko vi ikkje kan er det å forsvare oss.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #424 på: 27. Mars 2007, 23:51 »
La det være klart, Huntington er ikke god nok, enda. Dessuten bedømmer jeg Roeder allerede, fordi jeg vet hvordan han opererer mht. transfervinduene. Han er en regelrett fadese på transfers, og ingenting tilsier at han plutselig skulle hamstre inn klassestoppere og backer. Jeg ser for meg de vante unnskyldningene, "I have tryed to get the hold of 3 or 4 players, but it is difficult, and we have to stay pacient".

Om Mr. Potter fortsetter neste sesong, kan vi nok vente oss røverkjøp på løpende bånd, ala Florent Sinama-Pongolle, Salif Diao og Henrik Pedersen.

zzzZZzzZZzzz.......Roeder er inhabil......
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #425 på: 28. Mars 2007, 00:04 »
Eg meinar Huntington er ein av dei bedre midtstopperne vi har, og det til tross for at han er 19 år. Til neste år er han 20 og har langt meir erfaring. Taylor og Huntington som midstoppere, hadde vore litt kult med to unge Geordier der bak, trur ikkje det hadde funka så værst heller.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #426 på: 28. Mars 2007, 07:57 »
La det være klart, Huntington er ikke god nok, enda. Dessuten bedømmer jeg Roeder allerede, fordi jeg vet hvordan han opererer mht. transfervinduene. Han er en regelrett fadese på transfers, og ingenting tilsier at han plutselig skulle hamstre inn klassestoppere og backer. Jeg ser for meg de vante unnskyldningene, "I have tryed to get the hold of 3 or 4 players, but it is difficult, and we have to stay pacient".

Om Mr. Potter fortsetter neste sesong, kan vi nok vente oss røverkjøp på løpende bånd, ala Florent Sinama-Pongolle, Salif Diao og Henrik Pedersen.

Skjønner ikke hvordan du og andre kan si dette etter bare to transfer vinduer. Gi ham sommeren også. Jeg er iallefall positiv.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #427 på: 28. Mars 2007, 08:03 »
enig. Og mene det etter klasse signinger som martins og duff. Resten er jo gratis eller på læn.. syns mannen er gjør det bra på overgangsvinduet jeg.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #428 på: 28. Mars 2007, 09:19 »

Skjønner ikke hvordan du og andre kan si dette etter bare to transfer vinduer. Gi ham sommeren også. Jeg er iallefall positiv.

Kanskje fordi Roeder har bæsjet på leggen i begge transfervinduene? Eller fordi han har lovet å forsterke lagdeler som han ikke har gjort?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 28. Mars 2007, 10:02 »
enig. Og mene det etter klasse signinger som martins og duff. Resten er jo gratis eller på læn.. syns mannen er gjør det bra på overgangsvinduet jeg.
Roeder er gjerrig på transfermarkedet, og selv om det er noe uvant for oss Newcastle fans så er det faktisk bra.
Men IKKE når det skal gå på bekostning av å forsterke laget i de leddene vi vet at det så sårt trengs. Vi kan rett og slett ikke spare oss gode.

Jeg vil ikke kritisere kjøpene av verken Duff eller Martins, men alikevel er jeg misfornøyd med det Roeder har foretatt seg i overgangsvinduene.
Han gjorde det klinkende klart i fjor vår at forsvaret skulle forsterkes. Og hvordan gjøres det? Ved å selge den forsvareren som har støtst potensiale av de vi har, og ikke hente inn en eneste erstatter! Det holder ikke!
JA, jeg vet at han ikke fikk de navnene han ønsket, men da burde han hatt en plan B. Når man sikter høyt kan man risikere å feile, dette burde en profesjonell manager tatt med i sin vurdering, og dermed hatt en plan B.

Roder og overganger kort oppsummert:
Positivt: gjerrig, Martins og Duff, muligens Gooch (litt tidlig å si)
Negativt: klarer ikke å forsterke der det trengs som mest, og det straffes vi får gjennom hele jævla sessongen. Og senere skylder samme Roeder på en for tynn stall. En stall som er hans eget ansvar.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #430 på: 28. Mars 2007, 11:14 »
Er ikkje så sikker på at det er Roeder sin feil at stallen er for tynn. Eg mistenker Shepherd for å ha vore litt gnien under Roeder, og ikkje gitt Roeder pengane han trenger. E nok litt derfor alle desse låna kjem, og alle overgangane som blir lova ikkje blir noko av. Et anna bevis på at han ikkje har fått så mykje å rutte med er at han måtte selge Milner for å få penga Viduka, noko som heldigvis ikkje skjedde. Trur ikkje det er berre Roeder som er gjerrig.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #431 på: 28. Mars 2007, 16:45 »
Roeder har fått 15mp på under et år som manager. Hvis det ikke er nok penger så vet ikke jeg... Andre klubber i PL kan bare drømme om slike beløp, men de har fortsatt klart å forsterke lagdelene sine. Det handler om prioritering!

Hvorfor kjøpe Duff til 5mp når vi allerede har flere gode venstrevinger!? For 5mp kunne vi ha kjøpt Gooch feks, og en back.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #432 på: 28. Mars 2007, 17:47 »
£15 mp er sikkert nok til å bygge et brukbart lag.
Men det spørs jo litt på kor høgt en vil sikte. Skal vi tenke kortsiktig og kjøpe en gjeng brukbare forsvarere til £2 mill kver og en spiss til £4-5 slik at vi kanskje blir maks topp 7, eller skal vi handle skikkelig kvalitet og bygge et nytt lag og kjempe om å bli topp 4 på sikt?

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #433 på: 28. Mars 2007, 22:57 »
At dere sitter som lakeier å vasker føttene til Roeder nå, NÅÅÅ !???, er for meg helt hinsides. Jeg klarer ikke å sette meg inn i den verdenen hvor det faktisk er mulig å ha sympati og ha tro på Roeder, etter alt han har funnet på i Newcastle....OMG ??? :-X
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #434 på: 28. Mars 2007, 23:39 »
£15 mp er sikkert nok til å bygge et brukbart lag.
Men det spørs jo litt på kor høgt en vil sikte. Skal vi tenke kortsiktig og kjøpe en gjeng brukbare forsvarere til £2 mill kver og en spiss til £4-5 slik at vi kanskje blir maks topp 7, eller skal vi handle skikkelig kvalitet og bygge et nytt lag og kjempe om å bli topp 4 på sikt?
Penger er mye, men ikke alt. Det er fullt mulig å skape et slagkraftig lag til tross for relativt begrensede ressurser, det er Bolton et kroneksempel på. Big Sam har ikke brukt de store summene om en ser på de siste 4-5 sesongene, og laget befinner seg stabilt i sjiktet bak de fire store.

Prisen er nødvendigvis ikke det viktigste, det finnes mange gode spillere som under en dyktig manager kan glitre på lik linje med store stjerner som Gerrard, Ronaldo, Terry etc.

Det eneste som er sikkert med Newcastle nå, er at forsvaret skriker etter minst 2 forsterkninger, optimalt 3-4, og at Roeder bør finne seg en annen jobb.
Carr har altfor få landskamper for England!