20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 344839 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #90 på: 20. Feb. 2007, 17:15 »
Glenn Roeder bekrefter stor interesse for Gareth Bale. Han er også nå, som i januar interessert i Curtis Davies og Giles Barnes.

Det er også litt skryt fra fra vår tidligere sjef Kevin Keegan, som tilfaller Glenn Roeder. Keegan er mektig imponert over hva Roeder har fått til med NUFC denne sesongen under særdeles vanskelige forhold!!

Men la oss nå håpe at Roeder går på handletur til Southampton. Bale virker som en ung og fremadstormende spiller, og sier ikke nei takk til han om prisen er fin!!!

Les her for hele artikkelen

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #91 på: 20. Feb. 2007, 20:08 »
Prisen er fin??? Man Utd fekk jo avslag på 8mill pund. Ikkje faen om han er verd så mye. Greit han er et stort talent og scorer mange fine mål, men det finnes bedre og billigere spillere ute i den store verden
Newcastlesupporter siden 1992

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 21. Feb. 2007, 07:09 »
Glenn Roeder satser ungt, Tottenham og eventuelt andre klubber som er på utkikk etter samme spiller som Roeder, kan nok vente seg kamp "helt inn til målstreken"!!

Giles Barnes vil han ihvertfall ikke gi opp så lett, les her.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 21. Feb. 2007, 07:16 »
Roeder har skjønt at venstrebacken må forsterkes, Bale er ingen dårlig løsning. Det hele står nok om pris..................... her.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 21. Feb. 2007, 11:13 »
Newcastle og Arsenal kjemper om underskriften til en midtbanespiller fra Ghana, som til daglig spiller i Serie B klubben Rimini. Dette må vi nok ta med en klype salt..................

LINK

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #95 på: 21. Feb. 2007, 14:59 »
Ifølge italiensk media er vi interesserte i Dario Dainelli

http://www.fansfc.com/newcastlefootballclub/news.asp?newsid=163007
Newcastlesupporter siden 1992

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 22. Feb. 2007, 18:17 »
Bare en kjapp "ideell transfersommer" for Newcastle fra mitt ståsted, pr idag:

Inn:
Spiss:
Slik at vi har 4 rene spisser å velge mellom, det KAN være en av disse: Bent, Ashton, Harewood eller Iaquinta (ca i den rekkefølgen)?
(med noen av navnene her tar jeg høyde for at deres nåværende klubber rykker ned)

Backer:
Bale på venstre, i den grad det er mulig? Gjerne en til også så vi har to, som jeg har nevnt tidligere kunne Arthur Boka vært et interessant navn. Eneste svakhetstegnet pr dags dato er at han kun spiller på det nest øverste nivået i Frankrike, men han imponerte meg deffinetiv i VM, og det har etterhvert flere av hans landsmenn gjort i Premier League også. Andre interessante venstrebacker er De Cler (som vi var linket til i sommer), Urby Emmanuelson (som jeg tror vi se langt etter), og Bridge som allerde burde vært her, men som ALDRI kommer.
Tar gjerne en fullstendig oppussing på høyrebacken også, drømmen er uoppnåelige Alves fra Sevilla. Men det finnes gode høyrebacker på markedet som skal være mulige å lokke til Newcastle, om ikke verdensklasse så skal det ikke mye til før de er bedre enn Carr iallfall. Ben Haim er jo et godt alternativ, veldig allsidig spiller også. I tillegg er Curtis Davies velkommen bare han ikke blir atfor dyr. Og Onyewu skal fortsette å storspille og selvfølgelig skrive langtidskontrakt til sommeren. Vi trenger forsterkninger i forsvar da vi vet at minst en stopper kommer til å forlate oss i sommer.

Midtbanen:
Her er det ikke sikkert vi trenger å gjøre så altfor store endringer, MEN slik det ser ut idag kan vi fort bli nødt til å erstatte Emre. Og det blir slett ikke noen enkel oppgave. Mulig denne Giles Barnes er et alternativ? Kjenner ikke noe til han selv, det spørs vel også om han er moden for å spille fast i Premier League allerede neste år? Sikkert noen her som vet mer enn meg om denne karen?
Et annet alternativ er Shaktar Donetsks  brasilianske Elano som delvis har imponert meg ved et par anledninger.
Kunne også godt tenkt meg ett ungt talent som kunne lært av Butt frem til den dagen han legger opp. Som jeg foreslo på Butt tråden syns jeg Yaya Toure er en spennende spiller.
På kantene har vi OK dekning ett år til, men deretter bør vi også begynne å jobbe med å finne "en ny Solano" (uansett hvor mye jeg hater tanken på at goe gamle Noby snart er for gammel...)

Hva keeper-plassen trenger vi bare å tviholde på de vi allerede har så er vi godt nok skolert på den plassen.

Altså en kort liste:
Inn:
- Bale (ønsketenkning)
- Boka \ De Cler(?)
- Davies
- Onyewu
- Ben Haim (meget allsidig forsvarspotet)
- <<sett inn en god høyreback her>>
- (Yaya) Toure
- Bent (ønsketenkning)
- Emres erstatter (hvis Emre drar?) \ Elano

Ut:
- Moore (Go' tur hjem)
- Babayaro (men kun hvis vi får inn 2 venstrebacker)
- Carr (men kun hvis vi får inn 2 høyrebacker)
- Bramble (hvis vi får inn flere stoppere enn bare Onyewu)
- Emre?

Men lykkes vi med alt dette? Nei selvfølgelig ikke....
« Siste redigering: 22. Feb. 2007, 18:26 av chickenman »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 22. Feb. 2007, 18:19 »
En ikke spesielt seriøs side melder at vi skal være på jakt etter Phillip Bardsley fra manu i sommer.
Neppe vårt førstevalg, men er han noe å satse på overhodet? Og da vil jeg gjerne høre om det er mulig å si noe om gutten uten å være farget av manglende følelser for guttens arbeidsgiver.
« Siste redigering: 22. Feb. 2007, 18:22 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 22. Feb. 2007, 18:28 »
En ikke spesielt seriøs side melder at vi skal være på jakt etter Phillip Bardsley fra manu i sommer.
Neppe vårt førstevalg, men er han noe å satse på overhodet? Og da vil jeg gjerne høre om det er mulig å si noe om gutten uten å være farget av manglende følelser for guttens arbeidsgiver.
Er det mulig a? ;)
Nei helt seriøst så vet jeg null og niks om denne  Bardsley.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 22. Feb. 2007, 18:55 »
Høres ihvertfall ut som et Roeder-kjøp da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 22. Feb. 2007, 20:00 »
ManU er jo kjent for å "fiske" frem store talenter, og på backplassene er de ganske godt skolerte og følgelig ikke lett å spille seg inn på for en ung å fremadstormende spiller. Har sett veldig lite til Bardsley da han ikke har fått flust med sjangser hos ManU. Men han er jo nå utlånt til Villa resten av sesongen, og får han spille, så får vi jo sett om fyren er noe å "samle på"!!??

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #101 på: 23. Feb. 2007, 00:37 »
Hmmm..

Robinho for cirka 12mill £ er vel ikke å forakte hvis man skal drømme litt.
Sett i perspektiv at Charlton ønsker 17mill £ for Bent!

Hadde vel ikke gjort noe å få tak i Roberto Carlos til å fylle på venstrebackplassen vår i ett par år.

Emerson hadde jeg heller ikke takket nei til.

Men, tviler på at noen av disse har lyst til å komme til Newcastle og tviler på at Roeder er interessert i denne trioen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 23. Feb. 2007, 09:30 »
Hmmm..

Robinho for cirka 12mill £ er vel ikke å forakte hvis man skal drømme litt.
Sett i perspektiv at Charlton ønsker 17mill £ for Bent!

Hadde vel ikke gjort noe å få tak i Roberto Carlos til å fylle på venstrebackplassen vår i ett par år.

Emerson hadde jeg heller ikke takket nei til.

Men, tviler på at noen av disse har lyst til å komme til Newcastle og tviler på at Roeder er interessert i denne trioen.
Robinho skulle jeg likt å se i NUFC, som playmaker til Martins og Owen. Han har jo overblikk og tekniske ferdigheter som er helt opp mot de beste i dagens fotball. Det som taler mot er vel at han er litt "liten og pusslete". Men jeg velger å se bort ifra dette om han skulle være tilgjenglig, og villig til å komme til oss.

Når det gjelder Emerson og Carlos, for all del gode spillere, men jeg håper Roeder og NUFC satser litt yngre og mer fremtidsrettet enn som så. Ikke det at de ikke er gode nok for oss, men de er gamle, har hatt suksess hele karrieren og krever nok derfor veldig høy lønn. Håper på yngre alternativer!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 23. Feb. 2007, 11:36 »
Arsenal er klare til å by 6 millioner pund for vår egen Charles N`Zogbia i sommer! Blir ikke så begeistret om et salg av han skal finne sted. En av våre aller beste spillere for fremtiden som jeg mener skal være der han er nå!!!

Heldigvis er kilden ikke alltid troverdige FansFC.com

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #104 på: 23. Feb. 2007, 11:47 »
Tviler på at det er noe i det og at vi selger ham for så ''lite''. Mener å huske at Arsenal fikk avslag på 8mp for en tid tilbake. I sommer eller not tror jeg.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.