20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastles tragiske økonomi  (Lest 7861 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Newcastles tragiske økonomi
« på: 04. Feb. 2007, 16:39 »
Her er en side som viser hvordan Newcastle har blitt vannstyrt økonomisk de siste 8 årene.
http://www.nufc-finances.org.uk/index.htm
les også her for merinfo
http://www.nufcmismanagement.info/index.html

Les litt her dere som lovpriser Fat Fred, som om han hadde solgt seg ut i dag hadde hatt en avkastning på 42 %, ekskludert utbytte og andre goder. Merkelig at han ikke selger seg ut, det hadde iallefall jeg gjort hadde jeg vært medeier i et selskap som går så elendig som Newcastle.

En av hovedgrunnen til at vi har gått med gigantiske 700 millioner i underskudd de siste 8 årene er utbetaling av 430 millioner til aksjeeierene. Dette finner jeg veldig merkelig, tror ikke mange selskaper på Oslo børs betaler ut så mye utbytte når økonomien er så elendig.

Hvem vil gjøre et underskudd 160 % større for å tilfredstille eierene, effekten av alt underskuddet vil nok uansett veie ned for dette!
Det ville iallefall ikke jeg gjort!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Newcastles tragiske økonomi
« Svar #1 på: 04. Feb. 2007, 16:43 »
En annen interresant tanke er at om vi ikke hadde kjøpt Viana, Boumsong og Luque så hadde vi gått i null over disse 8 siste årene. Kanskje derfor de har roet seg så betraktelig på overgangsmarkedet i det siste!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 04. Feb. 2007, 17:53 »
Hvordan kan man selge seg ut når det er ingen pr dags dato, som ikke er villig til å ta over skuta?? Først må det komme et bud, før han kan selge seg ut. Ellers er det neppe mange som lovpriser Shepherd. Det kan man jo ikke gjøre etter at man ansetter en som Glenn Roeder på permanent basis.

Ellers skal det legge til at familien Hall har langt mer å si enn Shepherd. Noe også Robson presiserte for noen måneder siden. Det sies at det var nettopp de som ville sparke Robson.

Ellers kan du legge til Carl Cort, Marcelino, Bassedas og Titus Bramble på lista di, så hadde Newcastle gått med dundrene overskudd.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #3 på: 04. Feb. 2007, 18:46 »
Hall er nok ikke så mye bedre nei. Men Shephard er klubbens ansikt utad og må nok finne seg i å få mesteparten av dritten!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 04. Feb. 2007, 19:01 »
Hvordan kan man selge seg ut når det er ingen pr dags dato, som ikke er villig til å ta over skuta?? Først må det komme et bud, før han kan selge seg ut. Ellers er det neppe mange som lovpriser Shepherd. Det kan man jo ikke gjøre etter at man ansetter en som Glenn Roeder på permanent basis.

Nå skal det sies at når Keegan ble presset ut av klubben, ropte fansen på Dalglish, og vi fikk han! Da Dalglish fikk fyken, ropte vi på Gullit som ikke lenge før hadde gått fra Chelsea. Vi fikk han også! Da Gullit fikk fyken, ropte vi på Bobby Robson som den reddende engel, og vi fikk pinadø han også! Mens Souness var det ikke mange som håpte på, men ta med i betraktningen at han var LANGTFRA FØRSTEVALGET til Shepherd! Da Souness fikk fyken, kom Roeder å reddet oss! Selv ikke han var førstevalg på permanent basis, men nok en gang takket mer profilerte managere nei. Da tok Roeder på seg den vansklige jobben med å gjenreise Newcastle United FC, men denne gangen uten Alan Shearer!

Så det å finne en manager til klubben vår er tydligvis ikke det enkleste. Å det er lett å være etterpåklok. Å uansett hvem Shepherd har ansatt som manager, har han "backet" han opp med massevis av pund. Så jeg synes ikke at han er så ille!!

Ellers skal det legge til at familien Hall har langt mer å si enn Shepherd. Noe også Robson presiserte for noen måneder siden. Det sies at det var nettopp de som ville sparke Robson.
Dette stemmer, det er familien Hall som har "mest å si", eller "siste ordet" om noen heller foretrekker det. Mens det er Freddy Shepherd som mottar alt dritten!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04. Feb. 2007, 23:09 »
Jeg synes Frode har et godt poeng... Jeg synes virkelig ikke at Shepard har gjort så dårlig som det ofte sies... Hvis kvaliteten på de 3 kjøpene hadde vært i henhold til hva de leverte i sine tidligere klubber, så hadde de kunne hjulpet newcastle opp til et nivå som kunne tjent inn de pengene...

De dårligste kjøpene vi har hatt de siste årenen er Rush og han Pearce. for masser av år siden..
og babayaro og disse sør amrikanerne som kom til oss over en periode.
Spillere som ikke har gått inn og forsterket oss!

Dette er kjøp som bare var tull! Viana, Luque og Boumsong ville blitt en hit i de fleste andre klubber i PL. Newcastle har bare for dårlig tid til enkelte nye spillere... føles ihvertfall sånn...

Han kom, ble mett og dett var dett....

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #6 på: 04. Feb. 2007, 23:16 »
Synes egentlig det er merkelig at så mange forsvarer fat Fred her i Norge. Har aldri truffet en engelsk newcastle fan som liker han!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 04. Feb. 2007, 23:24 »
Synes egentlig det er merkelig at så mange forsvarer fat Fred her i Norge. Har aldri truffet en engelsk newcastle fan som liker han!

Jeg synes det er like merkelig at ingen skjønner at det er mange fler enn fatty som styrer Newcastle skuta. Det er mange som har en finger med i spillet, så jeg tror ikke vi ville merket så store forskjeller ved å kun kvitte oss med Fred. Skal vi se de virkelige forandringene må hele gjengen bli kjøpt ut og utenlandske investorerer ta full kontroll.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 04. Feb. 2007, 23:50 »
Freddy Sheperd heter han. Med E!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #9 på: 04. Feb. 2007, 23:55 »
Mange? Det er vel to?
Hvem er det som får skylda om Statoil blir vanstyrt?
Milliardoverskridelser på Mongstad? Styreleder eller majoritetseieren?
Synes det er rett og rimelig å holde lederen ansvarlig! Det er jo trossalt han som leder klubben, derav leder. Og om lederen ikke har støtte av styre da er han ingen leder lenger!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 05. Feb. 2007, 00:09 »
Mange? Det er vel to?
Nei, John Hall og Douglas Hall eier over 40% av aksjene. Freddy Shepherd eier litt under 30% av aksjene. Disse 3 er de mest kjente, men det er sikkert flere som har store aksjeposter i klubben, og har derfor noe de skal ha sagt.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 05. Feb. 2007, 00:37 »
Freddy er vel fortsatt styreformann da...

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #12 på: 05. Feb. 2007, 00:57 »
Freddy og Hall styrer skuta.
Tviler på hverken Hall eller Shephard henter støtte hos noen enn seg selv!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 05. Feb. 2007, 08:33 »
Freddy og Hall styrer skuta.
Tviler på hverken Hall eller Shephard henter støtte hos noen enn seg selv!
Det er takket være disse at vi er der vi er i dag. Både Freddy Shepherd, Douglas Hall og John Hall er NUFC fans på sin hals. De blør mer svart og hvitt enn noen av oss andre når det butter litt imot, da mener jeg SPESIELT Shepherd. Så lenge Shepherd er styreforman og medeier i klubben, trenger vi IKKE å bekymre oss for klubben. Han har nok av penger, og vil ALDRI i livet ødelegge klubben han er vokst opp som supporter av, da "spytter" han nok heller inn litt av sin egen kapital!

Hva Hall familien angår, synes jeg det er de som er den virkelige "bremsen" for NUFC. Ingen sier imot når Sir John Hall ytrer meninger om noe. Han gjør ikke jobben som styreforman noe lettere for Shepherd!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #14 på: 05. Feb. 2007, 08:55 »
Lurer på hvilken verden du lever i?
Om du tar en titt på disse sidene jeg linker opp på toppen så ser du at Fat Fred, heller melker Nufc sin trange økonomi enn å spytte inn egne penger.