20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Damien Duff  (Lest 56413 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Damien Duff
« på: 03. Feb. 2007, 20:01 »
Etter å ha sett dagens kamp mot Fulham måtte jeg sette meg ned i 5min å tenke over det jeg hadde sett. Det jeg virkelig undrer meg over er hva som har skjedd med Damien Duff. Husker hans glansdager i Blackburn og Chelsea hvor han fosset nedover venstrekanten, dro av ett par spillere og slo fantastiske innlegg. Men hvor har denne Damien blitt av? Får han ballen på venstrekanten nå velger han 10/10 ganger og enten slå ballen inn i midten eller å slå en støttepasning. Jeg tror jeg enda har til gode og se ett skikkelig, energifylt raid fra Duff. Desverre.

Er det noen her som tror at vi noen gang vil se Duff som en stjerneving i Newcastle?
« Siste redigering: 11. Mai 2007, 09:47 av EivindI »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Damien Duff - Hva har skjedd?
« Svar #1 på: 03. Feb. 2007, 20:09 »
Nei. Eg tror ikkje det. Eg vil helst sjå N Zogbia på venstrekanten.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 03. Feb. 2007, 20:54 »
Duff kommer. Vi må bare ha tålmodighet. Han har jo aldri komt skikkelig igang på grunn av skader. I tillegg er det ny klubb for ham. Duff er en av de mest profesjonelle spillerene vi har i newcastle. Jeg er sikker på at han kommer til å stråle! om ikke denne sesongen, så kommer han til neste sesong. Når duff kommer opp på det nivået han var i chelsea blackburn, så er han en av verdens beste vinger.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 03. Feb. 2007, 21:21 »
Hvis vi ser på Duffs første opptredener i Newcastle-trøya, så ser vi mer av den gamle, gode Duff som løpte fra alt og alle med ballen limt til beina. At situasjonen ikke var sånn i dag har flere årsaker:

1. Mangel av en klar og tydelig spillestil. Glenn Roeder har en langt klarere og bedre spillestil enn sin forgjenger, men den er fortsatt alt for vag. Vi burde hatt en klarere, mer tydelig spillestil som ligger i bunn for alt vi gjør offensivt. Innenfor denne skal det selvsagt være rom for individuell kreativitet, noe vi klart så at det var under Robson.

2. Venstrebackproblemet. Se på venstrebackene Duff har spilt med i Newcastle. Ramage og Babayaro. Disse gjør det veldig vanskelig for Duff å finne sin rolle. Den ene spilleren gjør sånn og sånn, den andre gjør noe helt annet. Hva skal Duff gjøre da?

3. Skadesituasjonen. En ting er at Duff har vært ekstremt utsatt for skader siden han kom hit. Har vel hatt flere skader i løpet av de månedene han har vært i Newcastle, enn han har hatt i resten av karrieren til sammen. Duff har ikke rukket å komme i form mellom hvert skadeavbrekk. Og skadeavbrekkene har vært langvarige. En annen ting er skadene på resten av a-stallen. Vi vet alle hvor mange sentrale spillere som har vært skadet samtidig. Og vi vet alle hva som er bak våre 16 beste. I den grad det er noe bak dem overhodet. Det har også gjort sitt for å hindre Duff i å blomstre.

Damien Duff er fremdeles en av ligaens aller aller beste venstrevinger, og jeg er 110 % sikker på at han kommer om han bare får holde seg skadefri over en lengre periode. Hvis Duff ikke får et nytt skadeavbrekk nå i løpet av februar, så er jeg overbevist om at vi i mars og april vil få se en Duff litt mer likt godt, gammelt merke. Men så lenge venstrebacken er som den er, og spillestilen er såpass vag som den er, så må vi gjøre regning med at vi ikke vil få se helt den samme gamle Duff.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 03. Feb. 2007, 21:33 »
Hva mener dere om å bruke Duff som back og N'Zogbia som ving når han er frisk? Blir dette for offensivt?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 03. Feb. 2007, 21:37 »
Det går ikke. Duff er ingen back. Og N'Zogbia kan utmerket godt spille sentralt innimellom.
Og som du selv sier, det blir altfor offensivt.

Noreng

• Gjest
« Svar #6 på: 03. Feb. 2007, 21:39 »
----------Given--------------
Solano-Onyewu-Tayls-Hunt/Carr/???
----------Parker-Dyer/Butt-Emre/N`Zogbia----
Milner/Sol---------Martins-------------N`Zogbia/Duff

Butt spiller hvis vi møter en sterk offensiv motstander.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 03. Feb. 2007, 21:52 »
Nei, huff, vær så snill å fri oss fra Carr på venstreback!!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 04. Feb. 2007, 13:00 »
Stiller meg bak Joakims innlegg her, som vanlig et fornuftig og godt innelgg!

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #9 på: 04. Feb. 2007, 15:25 »
Jeg har registrert akkurat det samme som trådstarter. Duff har blitt en feig spiller. Han utfordrer aldri på samme måten som han gjorde i Chelsea og Blackburn.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #10 på: 04. Feb. 2007, 16:16 »
Mangler nok selvtillit og "match-sharpness"!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 05. Feb. 2007, 16:49 »
Selvfølgelig har denne "feigheten" med mangel på "match sharpness" og selvtillitt å gjøre. Vi kan ikke forvente at Duff er verdens beste fotballspiller med en gang han er tilbake fra en langvarig skade. Duff er intet overmenneske. Skal vi begynne å kalle N'Zogbia for en flopp når han en gang kommer tilbake også, fordi han har vært skadet i flere måneder, og ikke har det minste matchtrening i beina, og derfor sannsynligvis neppe vil dominere kamper umiddelbart?
Og dersom Owen, i hans første kamp etter sommerens grusomme skade, ikke scorer 20 mål og er i absolutt toppform, skal vi da brenne han på bålet også?

Dessuten, Duff er som alle andre avhengig av et godt kollektiv for å blomstre, og spille som vi vet han kan.

Martins hadde også vært mye bedre i år, om vi hadde hatt et godt kollektiv, som hadde spilt Oba god. Og gudene vet hvor mange mål Shearer kunne scoret, om ikke Souness hadde ruinert alt som hette LAG og KOLLEKTIV. Gudene vet hvor mange mål Shearer kunne scoret om vi hadde hatt et godt lag som hadde spilt Shearer god i Souness-perioden. Det var ikke sånn at Shearer var blitt dårlig og avdanket over natta etter at Souness hadde overtatt for Robson. Det var Souness som gjorde Shearer til en dårligere spiller.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 05. Feb. 2007, 17:32 »
Tenk på hvordan venstrekanten kunne vært om vi hadde Bridge.... Å, herre ::)

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 16. April 2007, 19:56 »
Jaja slik endte altså Duff sin første sesong hos oss
http://www.teamtalk.com/football/news/0,16370,1780,00.html

Hva synes dere?
Jeg mener vi må forvente oss mye mer til neste sesong. Duff hadde et par ålreite kamper i starten vel, han var god i bortekampen mot West Ham ihvertfall en gang tidlig på høsten. Men håper og forventer mer neste sesong.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 16. April 2007, 20:33 »
Både Roeder, Duff, Toon Army og vi nordmenn bør forvente, og forventer mye mer enn det Duff har vist denne sesongen. Men det skal sies at han ikke hadde en ordenltig pre season før han kom til oss, og han hadde ikke det beste treningsgrunnlaget FØR han ble Newcastle-spiller. Etter første skade har han nok sannsynligvis heller ikke fått et godt nok treningsgrunnlag, før han har blitt kastet ut i det igjen. Samtidig er det ingen tvil om at Duff har vært maksimalt uheldig denne sesongen. Akkurat i det han har begynt å vise prov på hva han kan, så har det kommet en ny skade.

Vi får bare håpe at antallet skader på en og samme spiller går kraftig ned neste sesong. Da kommer vi høyst trolig til å få se en langt bedre Duff. Forhåpentligvis får han også en ordentlig pre season denne gang,¨og vil derfor ha et langt bedre treningsgrunnlag før sesongen starter.