20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Damien Duff  (Lest 56506 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Damien Duff
« Svar #270 på: 16. Aug. 2009, 00:27 »
Roy Hodgson has confirmed Damien Duff has travelled to London for a medical ahead of his proposed switch to Fulham.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_5492798,00.html
Intervju med Hodgson.
Ingenting er underskrevet ang kontrakt å ang salgssum.
Han håper det er i orden i begynnelsen av neste uke.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #271 på: 16. Aug. 2009, 02:05 »
Faen i helvete. Fatta ikke hvorfor Duff ikke var i startoppstillinga i dag, men dette forklarer jo det meste. Faen ta Ashley!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #272 på: 16. Aug. 2009, 10:10 »
Ja, det forklarer det meste ja.
Når man ser på lønningene så er jeg for et salg.
Når man ser på alder å evt de 4 mill pund som vi for, er jeg for salg.
Men når man ser på stallen, er jeg ikke for salg.
Heller ikke for salg, når man tar med at han er en av våre få matchvinnere som er igjen.
Heller ikke for salg, vist vi ser på at han er ving, noe som snart ikke finnes i denne klubben.
Men hva jeg synes hjelper nok ikke, så han forsvinner nok tror jeg.

Men hva mener dere da.
Vist vi skal kvitte oss med Duff\Jonas, hvem burde det vært evt?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 16. Aug. 2009, 10:52 »
Lurer på om Fulham kan gi han like mye i lønn som det han har i NUFC, eller om Duff er villig til å gå ned i lønn? Det siste er vel lite sannsynlig.

Er det ikke ofte i slike tilfeller at spillernes tidligere klubb (her NUFC) da må betale mellomlegget eller det som skiller i lønnen i forhold til klubben han bytter til (altså Fulham) ut den kontraktstiden han hadde igjen i hans tidligere klubb (igjen NUFC)? Noen som skjønte hva jeg mente?

Som f.eks. Leeds måtte gjøre med mange av spillerne dem hadde i laget da de rykket ned. Fowler fikk jo lønn fra Leeds 2-3 år etter at han forlot dem, selv om han spilte i andre klubber.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #274 på: 16. Aug. 2009, 11:03 »
Jeg skjønner hva du mener. At Newcastle må betale mellomlegget. Men det er opp til Newcastle selv å avgjøre da. Hvis de ikke vil det, må jo spilleren selv akseptere den lønna han får i den nye klubben, eller så blir det ikke noe av overgangen.
Håper da virkelig vi slipper å betale lønna til Duff hvis han går. Da er det like greit å beholde han.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #275 på: 16. Aug. 2009, 11:04 »
Mener en slik løsning har vært praktisert i en del tilfeller ja.    Da skal selvfølgelig selgende klubb være veldig interessert/desperat etter å bli kvitt spilleren, noe man ikke skal se bort ifra at Newcastle er, nettopp pga den høye lønnen hans.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Henning Fjeldheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #276 på: 16. Aug. 2009, 11:20 »
Mener en slik løsning har vært praktisert i en del tilfeller ja.    Da skal selvfølgelig selgende klubb være veldig interessert/desperat etter å bli kvitt spilleren, noe man ikke skal se bort ifra at Newcastle er, nettopp pga den høye lønnen hans.

Eventuelt klubben må ha inngått en latterlig avtale med spillern da han kom til klubben.
Tenk dere tilfelle. Dere bytter jobb i dag. Jobben er mer "respektert" ( PL vs CC) og dere møter kremen av folk i samme yrket (de beste spillerene/lagene). Lønna er der i mot noe lavere.
Alle som da mener at arbeidsgiveren du sluttet hos, vil betale mellomlegget for den nye du skal jobbe for, rekk ei hand i været...

Normal praksis fungerer jo ikke i Newcastle, og at den eneste klubben vi kan komme på som har drevet med det samme er Leeds, det er bare skummelt.  ;)
Stolt supporter siden 7.juli 1989!
20 years of pride & glory!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #277 på: 16. Aug. 2009, 11:36 »
Det kommer nok ikke til å skje. Fulham har fått midler skutt inn av eieren, slik at de kan kjøpe å forsterke laget. Da er jo lønninger å innkludert.
Husk Fulham er med i Europacupen å må forsterke laget.
De lønner han helt sikkert like mye som det Newcastle gjør, eller så tror jeg godeste Duff går ned i lønn.
Han vil vekk fra klubben virker det som, å da må han å være villig til å gå ned i lønn.

Henning Fjeldheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #278 på: 16. Aug. 2009, 12:16 »
Owen ville også vekk. Han var faktisk ferdig i klubben, enda betalte vi han 200.000 pund etter at han gikk til Manu.
Regner også med at Fulham matcher lønna til Duff. Om ikke, i såfall med bonuser inklusivt at den kan ende på det samme.

Veit ikke om jeg kommer til å savne han så mye heller. Basert på at det kommer en erstatter. Gjør det ikke det, så blir savnet etter en ving stort.
Stolt supporter siden 7.juli 1989!
20 years of pride & glory!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #279 på: 16. Aug. 2009, 13:00 »
Normal praksis fungerer jo ikke i Newcastle, og at den eneste klubben vi kan komme på som har drevet med det samme er Leeds, det er bare skummelt.  ;)

Det er nok ikke bare i Leeds dette har skjedd. Det har skjedd i andre klubber før også. Spillere som har vært transferlistet, men som ikke har veldig lyst til å forlate klubben fordi de interesserte ikke er så lukrative. Og ikke kan betale samme lønn. Da blir de enige om at den gamle klubben, den spilleren forlater, skal betale summen som spilleren "taper" ved å gå til ny klubb, ut kontraksperioden med klubb A.

Owen ville også vekk. Han var faktisk ferdig i klubben, enda betalte vi han 200.000 pund etter at han gikk til Manu.

Dette er en lov FA har bestemt. Den sier at en spiller, hvis kontrakt går ut, skal fortsatt ha den samme lønna en mnd etter kontrakten går ut. Det gjelder bare den første mnd, evt til han får seg en klubb før det har gått en mnd. Og får han ikke samme grunnlønn, skal mellomlegget betales av den gamle klubben.
Det tviler jeg på at er noe som har blitt forhandlet frem i kontraktene.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 16. Aug. 2009, 13:28 »
Regner også med at Fulham matcher lønna til Duff. Om ikke, i såfall med bonuser inklusivt at den kan ende på det samme.

Veit ikke om jeg kommer til å savne han så mye heller. Basert på at det kommer en erstatter. Gjør det ikke det, så blir savnet etter en ving stort.
Beklager Henning, men vi får ikke inn en erstatter i ordets rette forstand. Det kan godt hende vi henter inn en partyboy som ikke er god nok for PL på lån, som vi gjorde med han tullingen fra ManU, men vedkommende vil ikke kunne kalles en erstatter for Duff.

I tillegg kommer Jonas til å dra. Og Taylor følger etter.

Det er bare å innse det, innen Mike Ashley får solgt klubben, så har han ødelagt så ekstremt mye at det vil ta hundre år å gjenopprette det. Det er dessverre ikke bare å trykke på ctrl+z.

Jeg tror ikke Duff forlater oss helt frivillig. Men det er frivillig nok i den forstand at klubben har signalisert at cold, hard cash er viktigere enn sportslig suksess. Og da drar Duff uten å tenke seg om to ganger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #281 på: 16. Aug. 2009, 14:46 »

Tenk dere tilfelle. Dere bytter jobb i dag. Jobben er mer "respektert" ( PL vs CC) og dere møter kremen av folk i samme yrket (de beste spillerene/lagene). Lønna er der i mot noe lavere.
Alle som da mener at arbeidsgiveren du sluttet hos, vil betale mellomlegget for den nye du skal jobbe for, rekk ei hand i været...

Hvis den gamle arb.giveren var avhengig av å få ned lønnsutgiftene for å kunne fortsette driften av bedriften så kunne det vært en løsning ja...
Men, nu er det litt andre virkemidler som kan tas i bruk i den normale arbeidverdenen som f.eks permitering.  Noe som meg bekjent ikke kan gjøres i CCC/PL, så sammenligningen er egentlig ikke relevant.
sunt pueri pueri puerilia tractant

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #282 på: 16. Aug. 2009, 20:46 »

Beklager Henning, men vi får ikke inn en erstatter i ordets rette forstand. Det kan godt hende vi henter inn en partyboy som ikke er god nok for PL på lån, som vi gjorde med han tullingen fra ManU, men vedkommende vil ikke kunne kalles en erstatter for Duff.

I tillegg kommer Jonas til å dra. Og Taylor følger etter.

Det er bare å innse det, innen Mike Ashley får solgt klubben, så har han ødelagt så ekstremt mye at det vil ta hundre år å gjenopprette det. Det er dessverre ikke bare å trykke på ctrl+z.

Jeg tror ikke Duff forlater oss helt frivillig. Men det er frivillig nok i den forstand at klubben har signalisert at cold, hard cash er viktigere enn sportslig suksess. Og da drar Duff uten å tenke seg om to ganger.
Jeg må bare få spørre hvem han tullingen fra ManU er? Danny Simpson? Og hvorfor skulle han være en tulling? :P
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 16. Aug. 2009, 22:32 »
Han er en tulling fordi han har rykte på seg som en partyboy, fordi han ikke er god nok for Premier League, fordi han ikke har noen fremtid i Man Utd, og fordi han kun vil være aktuell for oss så lenge vi er i Championship. Rykker vi opp, må han bort, da han ikke er god nok for PL.

Jeg vil ha spillere som kan løfte oss til et høyere nivå. Jeg ser ikke for meg at Danny Simpson skal være annet enn stallfyll på en plass hvor det er en ganske prekær mangel på folk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 16. Aug. 2009, 22:41 »
Hvis han ikke hadde hatt en fremtid i Man.utd, så hadde de såklart bare kvittet seg med han med en gang. Det at de beholder han, og låner han ut til oss er et tegn på at han satses på. Nå må du seriøst slutte å late som at du vet ting du ikke har peiling på, er helt latterlig å lese. Samme med hvordan du begrunner hvorfor Taylor skal forlate oss, det vet du ingenting om.

Danny Simpson er en lovende høyreback med PL erfaring som er i utvikling. At han har fått kamper i PL for Man.utd er et kvalitetstegn og vel så det.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM