20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilken plass gir Uefa Cup til neste år?  (Lest 2749 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Espen Engebakken

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Hvilken plass gir Uefa Cup til neste år?
« på: 01. Feb. 2007, 17:17 »
Føler meg rimelig sikker på at Manchester, Chelsea eller Arsenal vinner det som er av cuper i England i år. I Ligacupfinalen er det jo Chelsea mot Arsenal - to lag som ligger ann til å klare Champions League. Dette scenariet føler jeg meg ganske sikker på vil skje i FA Cupen også.
Hvis det skulle bli sånn, og England sender 4 lag til Uefa Cup, vil det da si 5. til 8. plass? Eller 5. til 7. plass og 8. plass i Intertoto?
Hvis det er sånn at 5. - 8. går rett inn i Uefa blir det nok Uefa Cup på oss neste år også!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvilken plass gir Uefa Cup til neste år?
« Svar #1 på: 01. Feb. 2007, 17:50 »
I fjor fikk vi sjuendeplass og måtte gjennom to kvalifiseringsrunder. Først Intertoto-cupen, deretter siste runde av UEFA-cup-kvalifiseringen. Så det blir feil å si at 5-8. plass går rett inn i UEFA-cupen.
Eller?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 01. Feb. 2007, 18:22 »
Det beste vi kan håpe på direktekvalifisering ved en 7.plass. Da vil Intertoto gå til 8. plassen. Da er vi avhengig av at et av topp 4 lagene vinner ligacupen og at det er to topp 4 lag som spiller FA cup finalen. Det er nemlig slik at det tapende finalelaget som får UEFA cup plass i FA cupen( West Ham i fjor). Er det to topp fire lag som som spiller FA cup finalen vil UEFA cup plassen gå til 6. eller 7. plassen avhengig av hvem som vinner ligacupen.

England har fått 3 UEFA cup plasser, og FA har bestemt seg får å gi dem til vinneren av begge cupene og til 5.plassen i ligaen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3 på: 01. Feb. 2007, 19:18 »
Er det overhodet ingen mulighet for Champions Leauge med en femteplass?

Bortsett fra at noen i topp 4 blir tatt for juks eller noe, da.

Og hva skjer om man vinner UEFA-Cupen? Vil det gi noe?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 01. Feb. 2007, 19:41 »
Er det overhodet ingen mulighet for Champions Leauge med en femteplass?

Bortsett fra at noen i topp 4 blir tatt for juks eller noe, da.

Og hva skjer om man vinner UEFA-Cupen? Vil det gi noe?

Nei ingen mulighet for CL med 5. plass. Vinner man UEFA cupen får man UEFA cup plass neste år. Ikke noe mer bortsett fra en pokal og øredøvende jubel :-)
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 01. Feb. 2007, 19:45 »
Det er skam at seier i UEFA-cupen ikke gir plass i Champions League... Eller vinneren av supercupen eller hva det het.

Vel, vel. Jeg tror nok ikke vi klarer å vinne UEFA-Cupen uansett... ::)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 01. Feb. 2007, 20:15 »
Det er skam at seier i UEFA-cupen ikke gir plass i Champions League... Eller vinneren av supercupen eller hva det het.

Jepp, den VINNER VI! Ikke tvil om det!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 01. Feb. 2007, 20:20 »

Jepp, den VINNER VI! Ikke tvil om det!

Herlig ironi Frode :-)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 01. Feb. 2007, 20:39 »
Haha, ja der traff du skikkelig godt, Frode.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 03. Feb. 2007, 16:46 »

Hvorfor skal du få plass i CL ved å vinne UEFA-cupen?
UEFA-cupen skal da ikke fungere som en kvalifisering til CL.

Vinner du UEFA-cupen, så får du heder og ære, en finfin pokal og øredøvende jubel, men må finne deg i å bli stilt i skyggen av CL-vinneren. Men sånn skal det også være.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

• Gjest
« Svar #10 på: 03. Feb. 2007, 17:07 »
I FA-cupen får sølvinneren UEFA cup plass, hvis de ikke er kvalifsert og vinneren er det. Men hvis Arsenal ikke kvalifseres, skjer det samme i Ligacupen?