20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-stallen  (Lest 9955 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-stallen
« på: 30. Jan. 2007, 20:32 »
Her er korleis eg vurderar kvaliteten i stallen spelar for spelar. Kom med ditt forslag.

1    Shay Given 10          -Kanskje pl's beste keeper.
2    Stephen Carr 3         -Langt i fra god nok, slite spesielt defensivt.
4    Nolberto Solano 6     -Rutiner og god offensivt. Varierar litt.
5    Belozoglu Emre 7      -vår kanskje mest kreative spiller og glimrande teknisk. Litt for ustabil.
7    Albert Luque 3           -Gjort ein svak innsats når han har fått sjansen og er snart ferdig i klubben
8    Kieron Dyer 8            -Eit av våre beste angreps-våpen
9    Obafemi Martins 9      -Enormt Potensiale.
10    Michael Owen-Utvilsomt ein klassespelar men vurderer han ikkje pga skadene,
11    Damien Duff 7           -Ein av pl's beste venstre kantar men har ikkje slått til i Newcastle endå
12    Steve Harper 8          -Habil reserve-keeper
14    Charles N'Zogbia 7     -Ung og lovande men var ikkje så god i starten av sesongen. Kanskje vårt største talent.
15    Oguchi Onyewu          -Satsar på at han heva kvaliteten i forsvaret
16    James Milner 8-           Ein av dei beste spelarane våre i år.
17    Scott Parker 7            -Dyktig, men synes ikkje han fungerar så altfor bra saman med Emre
18    Craig Moore  4           -Ikkje noko stjerne, men brukbar backup.
19    Titus Bramble  3         -Altfor ustabil, håpar han forsvinn til sommaren
20    Antoine Sibierski  6     -Lurt kjøp, men har ikkje imponert for mykje i det siste
22    Nicky Butt  8                -Overaskande god, passar godt ilag med emre.
23    Shola Ameobi-6 -         Helt grei backup
24    Pavel Srnicek
26    Peter Ramage-4         Gjer av og til fatale feil. Synes han er betre enn han har vist i det siste
27    Steven Taylor 8  -        Framtidig klippe i forsvaret og virka mest rutinert der bak. Feil av og til trekker ned.
30    David Edgar  6            -Stort talent som er langt betre enn Babayaro etter mi meining
32    Paul Huntington  5       -Vist bra takter og har imponert meg.
33    Celestine Babayaro 3   -Håplaus og ikkje god nok
34    Olivier Bernard              Håpar han er like god som før
35    Matthew Pattison  3     -Ser ikkje at han kan hevde seg i pl.
37    Alan O'Brien  5              -Betre enn Pattison

« Siste redigering: 30. Jan. 2007, 20:37 av Øyvinden »

Noreng

• Gjest
Sv: Newcastle-stallen
« Svar #1 på: 30. Jan. 2007, 21:19 »
96 dele på 26 = 4.

4 i snitt er for dårlig. Egentlig bra lag, men mange som trekker ned dessvere

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 30. Jan. 2007, 22:49 »
Det er ingen tvil om at det er litt for mye daukjøtt i denne stallen. Og det må bort. Men det får vi ta som en gradvis prosess.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 30. Jan. 2007, 23:00 »
Jeg er for det meste enig i det du skriver, men ville hatt to korrigeringer:

- Jeg syns Peter Ramage er bedre enn Paul Huntington. Greit nok, Ramage har gjort mye rart i det siste, men vi skal ikke glemme den gode formen han har hatt tidligere i år.

- Jeg syns også at Emre fortjener en 8er, mens Butt kan justeres ned på en 7er. Butt har vært meget god i det siste, men kan greit erstattes.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 30. Jan. 2007, 23:13 »
Jeg synes ikke Ramage fortjener en bedre karakter enn Huntington.
Ramage var solid tidlig i høst, MEN vi må tenke helhetlig, og vi må ikke glemme at Huntington har vært god i flere av kampene han har spilt, og han klarte seg mye bedre i a-lagsdebuten enn Steven Taylor gjorde. La oss ikke glemme det.

Det er dessverre slik at Hunty har vært mer stabil enn Ramage denne sesongen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 31. Jan. 2007, 00:49 »
Det er ingen tvil om at det er litt for mye daukjøtt i denne stallen. Og det må bort. Men det får vi ta som en gradvis prosess.

Enig i det. Spelarar som Babayaro, Bramble, Luque og Carr bør etter mi meining ut av klubben. Muligens Pattison også, ser ikkje at han skal bli den som leder oss til topps. En ting som irritera meg er at vi ikkje har Chopra lenger.
« Siste redigering: 31. Jan. 2007, 00:52 av Øyvinden »

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Hvem holder nivået vi ønsker?
« Svar #6 på: 31. Jan. 2007, 13:49 »
Hvem er gode nok til å ta oss til et topp 6 nivå, helst topp 4.

Keepere
1    Shay Given
12    Steve Harper     
         Tim Krul
Keeperne er den beste delen av stallen vår. Synes disse er gode nok til å ta oss helt til topps, både i Pl og Cl.

Forsvar
15    Oguchi Onyewu         
27    Steven Taylor             
4    (Nolberto Solano)

Her er det tynt. Men vi har noen talenter på gang, som kan bli gode nok om noen år. Men vi trenger sårt forsterkninger.

Midtbane
4    Nolberto Solano
5    Belozoglu Emre 7     
8    Kieron Dyer   
11    Damien Duff
16    James Milner
14    Charles N'Zogbia   
17    Scott Parker
22    Nicky Butt

Den bredeste delen vår. Her har vi i teorien gode nok og nok spillere til å danne 2 fullgode 4'ere til topp 4 nivå i England
Milner-Butt-Dyer-Duff
Solano- Emre- Parker- N'Zogbia

Angrep
9    Obafemi Martins
10    Michael Owen
23    Shola Ameobi

Med Ameobi i form har vi kanskje gode nok spisser til å nå til topps. Men vi er veldig utsatte for skader. Trenger derfor en ny habil spiss og et talent til å fylle opp. Savner Chopra.
DVS litt tynt til å nå opp, men evnene er der.

Ikke gode nok
Forsvar
2    Stephen Carr     
18    Craig Moore 
19    Titus Bramble 
26    Peter Ramage
30    David Edgar 
32    Paul Huntington 
33    Celestine Babayaro 3   
34    Olivier Bernard           

Mye rart men flere har potensiale. Hunty kan blir stor. Edgar kan og nå opp. Ramage har nådd toppen, vi vet hva vi får og hva vi ikke får.
Bramble kan bli en viktig brikke, men kan bli katastrofal og.
Her trenger vi virkelig å styrke. T

Midtbane
35    Matthew Pattison
37    Alan O'Brien
20    Antoine Sibierski

Greie squad-players og vil alltid ha den rollen. Hverken det store eller elendige.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7 på: 31. Jan. 2007, 15:48 »

Keepere
1    Shay Given
12    Steve Harper     
         Tim Krul
Personlig syntes jeg det kun er Given som er god nok for laget. Harper har dessverre ikke klart å vise seg som den erstatteren en førstekeeper trenger. Han er ikke den autoritere keeperen som Given er. Han virker ofte usikker og har en litt for stor feilprosent! Jeg syntes selv at reservekeepere bør slippe oftere til enn hva tilfellet er i Newcastle. Så lenge du ikke får spille i viktige oppgjør blir det vanskelig å storspille når man først MÅ spille. Så Harper/Krul kunne gjerne fått prøve seg i FA,-Liga,-UEFA cupen. Usikkerhet hos en keeper vil forplante seg til forsvaret, og vips får man enkle mål imot!
Tim Krul er uten tvil et stort talent. Håper han utvikler seg slik at han blir en naturlig 2. keeper!

Forsvar
15    Oguchi Onyewu         
27    Steven Taylor             
4    (Nolberto Solano)
Jeg skulle gjerne ha ført flere forsvarsspillere på denne listen enn hva Åsmund gjorde, men det kan jeg nok dessverre ikke gjøre.
Newcastle slipper inn alt for mange billige mål. Dette må forsvaret ta en stor del av skylden for. Skademarerittet har også rammet oss sterkt her, men enkelte spillere er dessverre bedre når de er ute med skade enn de er ute på gressmatta!
Hvis det stemmer at Onyewu er klar for klubben er jeg spent på hvordan han vil tilpasse seg den engelske fotballen. Taylor er den eneste av klubbens nåværende forsvarspillere jeg ikke gruer meg til å se i Newcastles bakre firer. Men kan ofte pådra seg unødvendige utvisninger og gule kort! Solano bør spille på midtbanen. Det er der han er best!! Men i en krise spiser selv djevelen fluer!!
Derfor er jeg skuffet over at Roeder ikke har klart å hente inn forsterkninger. Når bl.a Woodgate storspiller i Boro er det en skam at vi må se på hva våre 'forsvarsklovner' viser!

Midtbane
4    Nolberto Solano
5    Belozoglu Emre 7     
8    Kieron Dyer   
11    Damien Duff
16    James Milner
14    Charles N'Zogbia   
17    Scott Parker
22    Nicky Butt

Denne lagdelen er også mye skadeutsatt. Det er etter min mening klubben er best bemannet. En del skader har klart å holde enkelte spillere unna den formstigningen vi har ønsket oss. Her ligger det mye potensial, men dessverre syntes jeg vi mangler tre ting: For det første en soleklar leder. Parker er på vei, men mangler fortsatt en del på å være den samlende spilleren en klubb trenger i kampens hete. Punkt to går på at jeg syntes vi mangler et oppspillspunkt. Her er mange tekniske spillere, men deres pasningsnivå har vært under middels hele sesongen. Milner legger dessverre ikke de presise pasningene vi ønsker oss. Punkt tre: Hva er egentlig gjennomsnittshøyden til disse spillerne? 1,60 eller no der omkring. Det blir med andre ord mye smått!

Angrep
9    Obafemi Martins
(10    Michael Owen)
20    Antoine Sibierski

Jeg velger å plassere Ameobi i en annen gruppe enn her. Velger å bytte han med Sibierski på grunn av følgende: Forventningene mine. Ameobi har aldri klart å prestere på det nivået vi tror og håper han kan, mens Sibierski faktisk har klart å overgå de forventningene jeg hadde. Han har også scoret noen avgjørende cupmål og det er ikke noen ulempe i min bok. Men han er ikke jevn nok, så dermed sitter vi igjen med en spiller som er god nok til å starte, nemlig Martins. Han har fart og de egenskapene en god spiss behøver, men mangler den spissmakkeren en spiller av hans kaliber fortjener.
Michael Owens storhetstid er nok over dessverre. Når man først begynner et langvarig skademareritt vil det sjelden eller aldri ta slutt. Owen kan fort bli skadet bare noen ser på han og en slik spiller har vi ikke brukt for. Men klarer han å bli skadefri kan det bli bra, men nesten to år (sesonger) på sidelinjen er langt unna det vi kunne forvente da han signerte for klubben. Men skader kan man dessverre ikke gardere seg mot!

Ikke gode nok
Forsvar
2    Stephen Carr     
18    Craig Moore
19    Titus Bramble
23    Shola Ameobi
26    Peter Ramage
30    David Edgar
32    Paul Huntington
33    Celestine Babayaro 3   
34    Olivier Bernard         

Her er det enkelt å si det som det er: Disse spillerne fortjener ikke å spille i den flotte Newcastledrakta. De mangler egenskaper, vilje og lyst til å spille for Newcastle. Uten disse i troppen ville ikke Newcastle fremstått som noe dårligere lag enn de gjør for øyeblikket! Vi har nok litt for mange like spillere og det skaper dessverre forutsigbarhet og innimellom blir denne lagdelen overspilt av andre lag!

Midtbane
35    Matthew Pattison
37    Alan O'Brien

Greie squad-players og vil alltid ha den rollen. Hverken det store eller elendige. Sier meg enig i dette.

Etter min mening har Newcastle minst 11 spillere som ikke er gode nok for å spille i Premier League. Dette bør det gjøres noe med. Jeg tvil sterkt på at de i det hele tatt klarer å få solgt noen av dem, og da er det kun en ting å gjøre; Sparke dem langt bort fra Newcastle.
Så lenge Newcastle ikke lenger er i stand til å kjøpe/hente kvalitetsspillere bør det i stor grad satset på egenutviklede spillere og kjøp av lovende unge spillere fra det store utland!

Dermed er min karaktergivelse på en skala fra en til seks følgende:

Keeper:  :) :) :) :) :)
Given er en av de beste keeperne i Premier League. OK standar på de to andre.
Forsvar:  >:(
Gjennområttent. For nok en del misytringer på denne karakteren! Savner rutinen og de unge spillerne gjør for mange feil både med og uten press på seg fra motstanderne!
Midtbane:  :) :) :) :)
Mye talent, men ofte for veike mot gode lag. Litt for like spillertyper og savn av et midtbaneanker trekker ned!
Angrep:  :) :) :)
Så lenge Martins er eneste gode på denne plassen er det vanskelig å gi noe mer! Med en skadefri Owen og Ameobi som presterer det vi forventer av han ville denne lagdelen vært blant de beste i Premier League.
Reservebenk:  >:(
For mange elendige spillere som på grunn av skadesituasjonen hos nøkkelspillere får lov til å spille. Ofte med meget uheldige resultater!

Manager:   :-\  :'(
Jeg syntes personlig Roeder ikke er den typen som klarer å lede et Premier League lag. Han har etter min mening en svak lederstil og klarer ikke å hente inn de gode spillerne når tranfermulighetene bør seg.
Det kan hende han har en plan med hvordan Newcastle bør utvikle seg videre, men for øyeblikket virker det på meg som om klubben drives uten mål, mening og visjoner, dermed blir det ofte sørgelige resultater som viser seg. Er også ofte taktisk svak i vurderingene sine angående det som skjer i spillets gang!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 31. Jan. 2007, 16:01 »
Det morsomme er at flere av dere har ført opp Gooch som en av de som kan føre oss til topp 4.

Gutten har ikke spilt en eneste kamp for oss! Titus Bramble var et av englands største forsvarstalenter da vi snappet han opp, og vi ser hvordan det gikk med han. Albert Luque er et annet godt eksempel.

Nei, gi Gooch noen kamper.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #9 på: 31. Jan. 2007, 16:49 »
Gooch har vist nivå i Vm. Det er vel bra nok for å vise rett nivå i Pl.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 31. Jan. 2007, 16:58 »
eg synes det blir feil å sei at spelarar som edgar og huntington og ramage ikkje viser vilje til å spele i Newcastle. Dette er tre unge talent som har gjort egentli ein strålande innsats etter kva ein kan forvente av dei. I hvertfall ingen tvil om at dei har gjort så godt dei kanm og etter mi meining fullt fortjenar åvære i troppen.

Noreng

• Gjest
Sv: Hvem holder nivået vi ønsker?
« Svar #11 på: 31. Jan. 2007, 17:10 »

Ikke gode nok
Forsvar
30    David Edgar 
32    Paul Huntington 

Herregud. Edgar og Huntington er TALENTER. Skal vi være en kjøpe klubb, og selge 2 store talenter fordi de ikke er gode nok pr. dags dato. Skal vi ikke legge ned hele Academy også da?
« Siste redigering: 31. Jan. 2007, 18:27 av Noreng »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 31. Jan. 2007, 17:14 »

Og Luque var enorm i Spania.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #13 på: 31. Jan. 2007, 17:43 »
1    Shay Given 10          -Kanskje pl's beste keeper.
2    Stephen Carr 3         -Langt i fra god nok, slite spesielt defensivt.
4    Nolberto Solano 6     -Rutiner og god offensivt. Varierar litt.
5    Belozoglu Emre 7      -vår kanskje mest kreative spiller og glimrande teknisk. Litt for ustabil.
7    Albert Luque 3           -Gjort ein svak innsats når han har fått sjansen og er snart ferdig i klubben
8    Kieron Dyer 8            -Eit av våre beste angreps-våpen
9    Obafemi Martins 9      -Enormt Potensiale.
10    Michael Owen-Utvilsomt ein klassespelar men vurderer han ikkje pga skadene,
11    Damien Duff 7           -Ein av pl's beste venstre kantar men har ikkje slått til i Newcastle endå
12    Steve Harper 8          -Habil reserve-keeper
14    Charles N'Zogbia 7     -Ung og lovande men var ikkje så god i starten av sesongen. Kanskje vårt største talent.
15    Oguchi Onyewu          -Satsar på at han heva kvaliteten i forsvaret
16    James Milner 8-           Ein av dei beste spelarane våre i år.
17    Scott Parker 7            -Dyktig, men synes ikkje han fungerar så altfor bra saman med Emre
18    Craig Moore  4           -Ikkje noko stjerne, men brukbar backup.
19    Titus Bramble  3         -Altfor ustabil, håpar han forsvinn til sommaren
20    Antoine Sibierski  5     -Lurt kjøp, men har ikkje imponert for mykje i det siste
22    Nicky Butt  6                -Overaskande god, passar godt ilag med emre.
23    Shola Ameobi-6 -         Helt grei backup
24    Pavel Srnicek
26    Peter Ramage-4         Gjer av og til fatale feil. Synes han er betre enn han har vist i det siste
27    Steven Taylor 8  -        Framtidig klippe i forsvaret og virka mest rutinert der bak. Feil av og til trekker ned.
30    David Edgar  4            -Stort talent som er langt betre enn Babayaro etter mi meining
32    Paul Huntington       -Vist bra takter og har imponert meg.
33    Celestine Babayaro 3   -Håplaus og ikkje god nok
34    Olivier Bernard              Håpar han er like god som før
35    Matthew Pattison  3     -Ser ikkje at han kan hevde seg i pl.
37    Alan O'Brien  4             -Betre enn Pattison
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #14 på: 31. Jan. 2007, 17:55 »

Og Luque var enorm i Spania.

Luque doesn't have the physical attributes. Disse har iallefall Gooch!