20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nigel Pearson  (Lest 10627 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Nigel Pearson
« Svar #30 på: 10. Feb. 2008, 15:35 »
Terry Mac får betalt for å være humørspreder.
Finfin jobb.
Jeg er veldig flink til å spre humør ;) Tror du jeg å kan få en slik stilling ;D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 10. Feb. 2008, 21:35 »
Hehe, hvis du er en god venn av Keegan, så kan du sikkert det. ;D

Hvordan Pearson har gjort det som caretaker manager har ikke veldig mye å gjøre med hvordan han er som assistent eller coach i mine øyne. Det er vanskelig for oss som bare følger klubben utenfra, og som ikke vet hva som foregår på treningsfeltet å vite hvilken jobb Pearson har gjort. Forøvrig har han vel vært manager for noen mindre klubber, i CCC, og gjort det ganske ordinært bra, innbiller jeg meg. Tror ikke han hadde blitt ansatt (og fått beholde jobben sin under Allardyce og Keegan) om han ikke hadde hatt noe for seg. Nøyaktig hvor dyktig han er, kan jo diskuteres. Han er nok på langt nær den beste i ligaen, men jeg tror ikke han er den dårligste heller. Han har tydeligvis en viss anseelse i gamet, ettersom han vel også er Psychos assistent på U21. Det forteller meg at han helt klart har noe å bidra med.

Mer enn Terry Mac, ihvertfall.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 10. Feb. 2008, 21:37 »
Terry Mac har jo også, til hans forsvar, overlevd mange NUFC-managere nå. Flere enn godeste Person har  ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 10. Feb. 2008, 21:48 »
For all del, det handler ikke om hvor mange managere du overlever. Men likevel, når både Keegan og Allardyce, som er så bevisst på å bringe inn sine egne folk, ønsker å beholde Pearson, og han også blir ansatt som assistent til Pearce på U21, så tror jeg ikke han bare er en "yes-man". Han har vel også vist i et par mindre klubber at han klarer seg på egenhånd også. Selv om han sikkert trives best som nr. 2.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

RHCP14

• Gjest
« Svar #34 på: 13. Feb. 2008, 01:46 »
Pearson leda Newcastle mot United og tapte 0-6...bare nevner det! Greit du kan være ein god trener og alt det der...men når ein taper 6-0 er det noe riv ruskende galt med taktikk, formasjon, lag, motivasjon osv....Ein bør vel ha ein viss kunnskap på dette området sjølv om ein bare er ein simpel trener....

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #35 på: 13. Feb. 2008, 07:46 »
Den kampen tror jeg ikke vi skal legge så stor betydning i... Demotiverte spillere var nok en vesentlig årsak også. Men for all del, ikke noe supert resultat av Pearson nei.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #36 på: 13. Feb. 2008, 10:07 »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

RHCP14

• Gjest
« Svar #37 på: 13. Feb. 2008, 13:30 »
Pearson er veldig lik Vinny Jones, og det er vel en av grunnene til at han nyter såpass stor respekt i spillergruppa. Han virker i tillegg å være svært dyktig i det han gjør, selv om han ikke kan gjøre Babayaro og Ramage til klassespillere på noen måte.

Korleis argumenterer du for at han er ein dyktig mann??? Korleis kan du vite det?? Han har jo bare vert trener for lag som ligger på randen av nedrykk...nå også Newcastle. At han nyter stor respekt i spillergruppa veit eg ikkje. Når ein ser på at han leda Newcastle i siste kampen borte mot Watford (fordi Roader gikk av like før) der N'Zogbia sendte meldinger og Martins ikkje gidda å stille, veit eg ikkje riktig ka eg skal tru. Og 0-6 er jo ikkje akkurat noen sterk andrekamp.

Forsvaret har vel strengt tatt ikkje vert så bra i år heller...sjølvom vi nå har bedre spillere enn Babayaro og Ramage osv....

Egentlig heilt greit at han går.....

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #38 på: 13. Feb. 2008, 15:53 »
Pearson leda Newcastle mot United og tapte 0-6...bare nevner det! Greit du kan være ein god trener og alt det der...men når ein taper 6-0 er det noe riv ruskende galt med taktikk, formasjon, lag, motivasjon osv....Ein bør vel ha ein viss kunnskap på dette området sjølv om ein bare er ein simpel trener....

Skal vel ikke legge for mye i dette resultatet da det var en caretaker kamp, med en stall som allerede slet med det meste fra selvtilliten til formen. Påpeker også at Manchester United under Alex Ferguson har tapt 5-0 mot (trenger vel strengt tatt ikke å si hvem...). Å hevde at Ferguson er riv ruskende gal med taktikk, formasjon, lag, motivasjon osv. basert på dette vil vel være et long shot.

Når det er sagt så tror jeg ikke at jeg kommer til å savne Pearson nevneverdig. Virker til å være en ganske nøytral person, hvorvidt han har hatt stor betydning for Newcastle når han har vært her blir for meg likegyldig. Har han hatt stor innflytelse så er det vel like greit at han forsvinner da Newcastle har gjort alt annet enn å prestere de siste sesongene, har han derimot ikke hatt stor innflytelse er det bare å bli kvitt han. Enn assisterende manager som ikke har hatt stor innvirkning på styre og stell i klubben er på ingen måte uunnværelig.

RHCP14

• Gjest
« Svar #39 på: 13. Feb. 2008, 16:36 »

Skal vel ikke legge for mye i dette resultatet da det var en caretaker kamp, med en stall som allerede slet med det meste fra selvtilliten til formen. Påpeker også at Manchester United under Alex Ferguson har tapt 5-0 mot (trenger vel strengt tatt ikke å si hvem...). Å hevde at Ferguson er riv ruskende gal med taktikk, formasjon, lag, motivasjon osv. basert på dette vil vel være et long shot.
[/quote]

Ser uansett ikkje at Ferguson hadde tapt med 6-0 i ein caretaker-kamp da. Han hadde vel hatt litt meir respekt enn Pearson. Men okei....blir for dumt å sammenligne dei. Poenget var vel at eg meiner han ikkje hadde noe peiling i det heile tatt den kampen. Newcastle burde jo faktisk tapt med to sifra. Det tyder på null respekt og null taktiske evner. Anyway..han er ute av laget og det e digg! Vi er da einige i det :)