20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Mest ubrukelige laget noensinne  (Lest 6712 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Mest ubrukelige laget noensinne
« Svar #15 på: 18. Jan. 2007, 14:32 »
Sitat fra: "Brewcastle"
Sitat fra: "Asbjørn"
Du glemte manager i overskriften bråkebøtte.

OK, hvilken manager hadde prestert særlig bedre med det disponible spillermaterialet?

ca 10 000
Men la meg spør deg.
Ka manager hadde prestert dårligere ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 18. Jan. 2007, 14:35 »

OK, hvilken manager hadde prestert særlig bedre med det disponible spillermaterialet?

Hvilken hadde prestert dårligere ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #17 på: 18. Jan. 2007, 14:39 »
Selv ikke et lag som West Ham er vi ikke i stand til å slå.
Har heldigvis tjent penger på å tippe på Newcastle tap i den siste tiden. Så noe godt kommer det jo ut av situasjonen!!

1-5 mot Birmingham er så flaut at det ikke kan beskrives.

Men gårsdagen var sikkert morsom for Birmingham fansen, så da kom det jo noe godt ut av kampen!

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #18 på: 18. Jan. 2007, 14:40 »
Atter en gang viser Newcastlespillerne at det er mulig å synke enda dypere.
1-5 hjemme for Birmingham er etter mitt syn en skandale. Over to kamper slipper man inn 7 mål mot et lag Birmingham. Greit at de leder Championship, men Newcastle skal være et bedre lag!

Det er tydelig at spillerne ikke hadde den rette innstillingen til kampen. Og jeg syntes ingen av spillerne beviste noe annet enn det jeg skrev i mitt første innlegg på forumet her.

Mange tenker sikkert at jeg er en tulling og det kan dere gjerne gjøre, men det er frustrerende å se hvordan spillerne gang etter gang faller totalt igjennom mot lag de er bedre skal slå: Fulham, Sheffield U, Charlton osv.
Når en fotballspiller spiller helt uten selvtillit vil vedkommende se ut som en kylling uten hode, han virrer rundt en stund før han dør og ikke lenger er i stand til å bidra med noe.
Spillerne har ikke de evnene fotballmessig som kreves i Premier League!!

Pasningsspillet er bak en hver kritikk. De spiller en type fotball spillerne ikke har evner til å meste. Veggspill etc ser strålende ut når det lykkes, men når det ikke lykkes ser det bare patetisk ut. Fotball handler om å treffe medspillerne med de pasningene man slår. Det er ikke om å gjøre om å rote bort ballen med en eneste gang man mottar dem.

Newcastle er helt håpløse på overganger i mot. Da rygger spillerne omtrent inn i eget mål, for deretter å dette på rumpa. Hvor er innstillingen om å gå etter ballen?? Ta en sjanse på å stjele ballen og starte kontringer?

Skadesituasjonen er til å gråte av, men blir en unnskyldning for det vi nå ser. Jeg tror ikke de skadede spillerne ville hevet laget så mye og det sier vel sitt? Enkelte spillere er faktisk best når de ikke spiller, og det sier vel mer?

Jeg sier ikke at klubben skal kvitte seg med alle unntatt Sibierski, Martins og Given, men jeg begynner å lure på spillernes innstilling til det de driver med. Er de stolte over å spille i Newcastle drakta, eller er de der bare for pengene? Lønna kommer jo uansett hvor dårlig de presterer!
Slik det ser ut nå er det ikke lenger noen ære å spille for Newcastle. Hvis det hadde vært det hadde alle utpå banen der blødd for drakta. En enkelt spiller kan ha en dårlig dag på jobben, det er en del av det de driver med, men når elleve spillere i kamp etter kamp underpresterer må det ropes etter hjelp.

Dermed kommer vi inn på manageren.
Jeg er godt fornøyd med den jobben Roeder gjorde i fjor da han reddet laget fra den store katastrofen. Laget lå langt nede på tabellen, skade situasjonen var helsvart, spillerne spilte uten selvtillit osv. Ingen ting av dette har endret seg det siste året. Og det er etter min mening skremmende.
Han er ikke den manageren Newcastle trenger. Han mangler taktiske evner og er ikke den karismatiske manageren en (fallende) storklubb trenger. Når Newcastle gang etter gang går på ydmykende smeller mot svakere lag (på papiret vel og merke) må det være noe galt med det mentale og spillernes innstilling foran kampene. Går man ut på banen der og forventer å innkassere tre poeng er det nødt til å skjære seg. Når spillerne tror de kan innkassere seire før kampen er slutt er den en managers oppgave å endre innstillingen. Er Roeder den rette til det? Nei! Har han noe å vise til som manager? Nei! Annet enn at han rykket ned med West Ham etter en syvendeplass sesongen før? Og hvilken plass fikk egentlig Newcastle sesongen 2005/2006? Nummer 7!

Slik engelsk fotball har blitt nå kan vi ikke lenger forvente at Newcastle skal kjempe om seriegull. Den muligheten er forbi. Det vi kan forvente er at klubben i det minste skal kjempe om en plass blant de fire-fem beste. Det er de ikke i stand til nå.

Ingen gode spillere ønsker å gå til Newcastle slik situasjonen er nå. Å havne på midten av Premier League tabellen klarer ikke å lokke til seg gode spillere. Snart har det gått tre uker og fortsatt har ikke Newcastle klart å forsterke laget. Det er slettes ikke bra. Tomme rykter betyr absolutt ingen verdens ting.
Tror ikke det kommer inn en eneste ny spiller innen overgangsvinduet lukkes!!!
Gang etter gang klarer klubben å hente inn ubrukelig gråstein for summer som skulle tilsi at de hadde funnet gull.

Jeg savner Alan Shearer! I det minste den lederskikkelsen han var på og utenfor banen. Håper han snart kan ta over managerstolen. Gjør ikke han det håper jeg på en mer karismatisk og sympatisk (og ikke minst en dyktigere taktisk) manager enn det Roeder er...

Spiller for spiller skal Newcastle være langt bedre enn en rekke av klubbene foran på tabellen. Så lenge de ikke fungerer som et lag på banen er det umulig å oppnå gode resultater!!

Newcastle fansen er den beste i hele verden. Derfor fortjener de bedre enn det de får i retur av spillerne i disse dager. Det er det jeg vil frem til.

Jeg håper klubben atter en dag skal gjenvinne en posisjon som et av Englands beste lag. Og ikke ender opp som Wimbledon (Milton Keynes) og Leeds mfl!

Jeg er pessimistisk (hvis dere ikke allerede har oppfattet det). Jeg skal ta av meg lua hvis klubben snur dette. Men jeg tviler de klarer det!!

Forventer man det verste, kan det som regel bare bli enda verre!!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 18. Jan. 2007, 15:01 »
Sitat fra: "Agurksaft"
Fyren er nok prega av stunda.
Hadde Newcastle vunne 5-1 hadde han nok heller meint at 6-7 spelarar var gode nok, det er lett å mista hovudet når ein taper 5-1 mot defensive Birmingham.

Som flere sportsjournalister skriver i dag. Det hadde ikke vært noe å si om det hadde stått 9-1 til slutt, og det mot et lag som går for å være defensive.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

plebbster

• Gjest
« Svar #20 på: 18. Jan. 2007, 15:44 »
Dette er ikke akkurat den beste NUFC-årgangen i de siste årene. Men det bør finnes en manager som kan få mer ut av laget enn tilfellet er for tiden. 1-5 er faen meg for dårlig uansett motstander.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #21 på: 18. Jan. 2007, 16:04 »
Sorry alle dobbeltpostene. Men nå løper serveren løpsk for meg. Ikke finner jeg hvor jeg sletter innlegg heller. Det skulle vært lagt inn nå i følge Nordin.
Livet er svart/hvitt!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #22 på: 18. Jan. 2007, 16:14 »
Jeg er veldig enig med mye av det du skriver, bråkebøtta. Du etterlyser en glød fra spillerne etter å spille for Newcastle. Og du kritiserer Roeder for det man bør kritisere Roeder for.

Roeder gjorde en god jobb forrige sesong. Det så i alle fall slik ut. Men jeg tror det var en annen mann, en skikkelig mann, som gjorde den jobben. Og jeg ønsker også han som manager for Newcastle United. Han er den eneste som kan snu dette laget til noe positivt.
Toon, Toon,
Black and white army

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #23 på: 18. Jan. 2007, 16:20 »
Sitat fra: "Benson"

Hvilken hadde prestert dårligere ?

Det kan være mange. Som sagt, med det det spillermaterialet som er tilgjengelig ville nok mang en manager miste nattesøvnen m.h.t. laguttaket. Kjente navn som faktisk kunne fått det vanskelig tror jeg kunne være Martin Jol og Rafael Benitez (ja faktisk). Alan Pardew har vel vist at han ikke er noen frelser i Charlton heller. Så han ville trolig slite hardt med dagens Newcastle. Den som kunne ha utrettet mer enn hva som er gjort tror jeg er Arsene Wenger.
Livet er svart/hvitt!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 18. Jan. 2007, 16:25 »
Sorry alle dobbeltpostene. Men nå løper serveren løpsk for meg. Ikke finner jeg hvor jeg sletter innlegg heller. Det skulle vært lagt inn nå i følge Nordin.

Det er en X ved siden av quote-knappen!

....som ser ut til å ha forsvunnet.

....men der er den tilbake! 8)

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #25 på: 18. Jan. 2007, 16:29 »
Takk! Men den Xen vises ikke hos meg.
Livet er svart/hvitt!

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #26 på: 18. Jan. 2007, 19:12 »
Godt å høre at Mack er enig med det jeg sier.
Jeg håper virkelig på bedre tider for klubben, men tror ikke Roeder er mannen som kan lede laget til det.
Jeg kan ikke se at klubben har gjort noen grep for å forhindre en reprise på fjorårs sesongen. Det er bekymringsverdig at klubben har havnet i samme situasjon som de har vært i før. At man er på status que kontra sesongen 2005/06 er et tegn på svak ledelse.
Jeg syntes ikke Roeder som manager er så mye bedre enn Souness. Som menneske er han nok det, men har han egentlig spillernes fulle tillit. Er han en mann de vil ofre seg 100% for? Og er han mannen som kan foreta de taktiske grep som vil gi seire?

Klubben klarer ikke å tiltrekke seg en sterk manager. Jeg håpet at klubben skulle ha greid å få tak i en manager som Martin O'Neill eller Alan Curbishley. Disse to kunne gjort en strålende jobb inntil Alan Shearer føler seg 'skikket' til å ta over managerstolen. De har personligheten som kunne hevet Newcastle i det minste et hakk. De har også prestert tidligere. Og de er gode lagbyggere med små ressurser.
Begge sliter for øyeblikket med å oppnå strålende resultater for klubbene sine, men når West Ham og Aston Villa klarer å hente inn de to vitner det om større ambisjoner enn det Newcastle klarer å fremvise. Både Martin og Alan er managere spillere ønsker å spille under. Managere som kan være med på å utvikle laget og enkelt spilleren videre.
West Ham henter jo inn spillere på løpende bånd nå (noe min far er strålende fornøyd med). De gjør i det minste noen grep i håp å komme seg unna den gjørma de har havnet i. Det ser ikke ut som om Newcastle gjør det! Så lenge det er kortere ned til nedrykkskamp enn til Europacup plasser skremmer det meg!

En manager skal få spillerne til å yte maks og gi klar beskjed om hva som tolereres av innsats.
Så lenge spillerne ikke yter det vi vet de kan blir det bare flaut!!
Det er ingen skam å tape så lenge man har gjort sitt beste. Det kan hver en god supporter godta, men når de ikke en gang gir alt de kan blir det mer enn vi skal godta!!!

For Newcastle er en for stor klubb til å havne midt på tabellen i Premier League. Det skal kjempes om Europacup spill hver bidige sesong! Det er det minste vi kan forlange!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 18. Jan. 2007, 21:11 »
Tja, kan vel ikke overrasket over denne tråden etter gårsdagens resultat. Jeg har bevist holdt meg unna forumet idag fordi jeg ikke ville være verken særlig konstruktiv eller saklig i språkbruken idag. Og jeg sliter fortsatt med det.
Hvordan er det mulig å gå på ett 5-1 tap på St.James Park mot Birmingham?
Jeg spør og jeg spør og jeg spør, men jeg skjønner det faen ikke. Som Newcastle supporter har man etterhvert lært seg å være tålmodig, og måtte tåle bare det ene og det andre, men dette er rett og slett for ille.
Jeg er bare VELDIG GLAD jeg valgte å nedprioritere Newcastle igår kveld...

Sitat fra: "bråkebøtta"
For Newcastle er en for stor klubb til å havne midt på tabellen i Premier League. Det skal kjempes om Europacup spill hver bidige sesong! Det er det minste vi kan forlange!

Ja, i utgangspunktet, men vi er langt ifra å være der nå. Vi er med andre ord langt fra å være der vi skal være.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 19. Jan. 2007, 09:16 »
Myeav grunnen tilat vi er der vi er idag, er nettopp kjøpspolitikken vi har hatt de siste årene, Vi kjøper halvskadde spillere, spanjoler, 30 åringer og spillere som er mette på suksess.

Roederhar sagt uendelig mange ganger at han vil hente sultne spillere. Spillere som har sine beste år forran seg. Jeg står bak ham 100% på transfer markedet. Det eneste jeg kan sette fingen på er at han ikke hentet sol cambell før sesongstart. Men alt det er fortid, og vi må tenke framover.

Fra mitt ståsted er denne sesongen kjørt. Vi er ute av fa og liga cupen, og er alt for langt etter i serien. Vi trenger forsvar Ja, men ikke under alle omstendigheter. Vi kan ikke bare hente en spiller som  er litt bedre en moore/bramble/ramage. Hvis vi ikke kan få klasse bak der så bør vi vente til sommeren.

Jeg er sikker på at Roeder kommer til å selge babayaro til sommeren, og kanskje carr. Moore kan vi bare drite i å fornye kontrakten.

Får vi inn ungt talent og pågangsmot i forsvar sammen med en rutinert erfaren, har vi et lag for fremtiden!
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #29 på: 20. Jan. 2007, 13:42 »
Roeder er ikke i stand til å hente gode spillere. Dessverre må vi klare oss med dem vi har. Kanskje vi skal prøve en 3-5-2 formasjon når vi ikke har andre muligheter enn at vi må bruke midtbanespillere som forsvarsspillere. Det er jo for fanken en grunn til at en spiller er midtbanespiller...