20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-Birmingham FA-cup 17.01.07  (Lest 41277 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Stephan Solheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Newcastle-Birmingham FA-cup 17.01.07
« Svar #240 på: 17. Jan. 2007, 23:22 »
fy faen så utrolig jævlig flaut. helt fantastisk at man kan spille så vanvittig dårlig! ser jo nesten ut som om de ikke gidder å prøve engang. Skal tro hva Shearer tenkte da han så dette, skulle ønske det var han som gikk ned i garderoben og prata til  gutta.

vil ikke legge all skylda på roeder, mulig han ikke motiverte gutta nok, det vet jeg ingenting om. Men dette var tragisk...rett og slett pinlig
Fk Kinsek

www.kinsek.tk

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #241 på: 17. Jan. 2007, 23:25 »
Og Tottenham som me rana i heljå, vant 4-0 heima mot Cardiff. Er bare så tragisk alt som skjer i Newcastle for tiå
Newcastlesupporter siden 1992

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 17. Jan. 2007, 23:25 »
Sitat fra: "Torjus"
Men slapp av gutter. Roeder henter sikkert Naybet eller Jaidi på lån. Så det er null stress. På topp henter han Paul Dickov!

Det skulle ikke forundre meg om nyheten om Roeders Naybet swoop på deadline tikker inn.

Jeg finner faktisk ikke ord som er stygge nok, eller riktige nok for denne kampen. Jeg kan ikke kalle den skandaløs, fordi det vil ikke dekke omfanget av kampen. Jeg kan ikke kalle den tragisk, begredelig, horribel, talentløs eller komitragisk fordi ordene dekker ikke hvor gale dette egentlig var. Jeg klarer ikke engang å ordlegge meg. Men en ting klarer jeg å ytre. Petter Rudi hadde spilt 1000 ganger bedre enn Peter Ramage på midtstopperplass, høyreback og venstreback, det kan jeg sverge på opptil flere graver på. Makan til horribel, fryktelig patetisk lilleputtspiller med stressfaktorer av rang. Dette er stygt å se på. Det er flaut å se på en slik spiller i Newcastle drakt. Jeg gremmes. For ikke å snakke om Nicky Butt (Ja, jeg vet at han scorte vinnermålet mot Tottenham, men som nevnt flere ganger så var den seieren mer eller mindre griseflaks). Tilbake til den tilbakestående midtbanespilleren Butt, som har teknikk som en urgammel tippoldemor på rullator. Det er trist å se på når han mister ballen gang på gang på gang på gang på gang nærmest hvoren han befinner seg med ballen i beina. Jeg nevner i fleng gjengen med klovner; Ramage, Pattison, Butt, Sibierski, Huntington(tålmodigheten er over, dette er gale), Solano(JA!) og til og med Taylor har en begredelig dag på jobben. Det røde kortet topper fadesen. Eneste som får ståkarakterer er Milner, Given og Dyer.

Given 3
Solano 1
Taylor 1
Ramage 0,1
Huntington 1
Milner 5
Dyer 3
Butt 1
Pattison 1/O`brien 1 (grunnet horrible innleggsforsøk)
Martins 1/2
Sibierski 1/ Carrol (no time)

Om dere tror denne børsen er pølsevev fra min side, så er det feil. Dette er hva jeg mener om kampen, og det sårer meg virkelig å se laget i mitt hjertet spille så ufattelig horribelt.

Om ikke det blir gjort DRASTISKE endringer i dette laget innen Januar så seiler dette skipet akterut innen mai, tro meg. Forsvaret må byttes totalt ut med unntak av Taylor, hvis han kommer seg. I tillegg må vi ha 1 eller 2 spisser, 1 eller 2 midtbanespillere. Gjerne 5, 6 forsvarsspillere, siden Newcastle til en hver tid har mer enn en startellever ute.

Hvis ikke Glenn Roeder, hans team og Freddie Shepperd ser dette. Ser at forsvaret ikke ligner grisen, så må det en extreme makeover til. Arabisk, amerikansk, asiatisk, eropeisk, hva som helst. Jeg driter i hvilken investor som kjøper klubben, bare det blir en. For dette laget holder ikke mål.

Jeg har lenge utgitt meg for å være en smule positiv til alt som har med Newcaste å gjøre, men etter som tiden har gått så har det utviklet seg til å bli overnegativt. Det er bedre å være ærlig enn å sitte inne med sannheten.
For alle vet, og alle ser at dette er ren galskap. Selvsagt støtter vi klubben, men vi må jo være ærlige når det kommer til dødsviktige faktorer. Sist jeg sjekket var det nødvendig med ett sett forsvar når man spiller i Premier League. Vel, tydeligvis har ikke Newcastle United FC fått opp øynene for dette enda, måtte de ikke være blinde før deadline går ut, for hvis ikke ser dette skralt ut.

Mvh. en oppgitt Newcastle supporter
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Frederik Bjørge Hansen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #243 på: 17. Jan. 2007, 23:32 »
Ok, tapet er et faktum. Vi taper fortjent, og det hele 1-5.

Jeg veit ikke helt hvor jeg skal begynne...

Forsvaret vårt holder heller ikke denne gang mål. Dårlig samspill, stillestående, uinspirerende og lite taktisk spill er noe av det som karakteriserer forsvaret i dag, som ellers. Det som skuffer mest er at det ikke finnes nærheten av innsats, ingen spiller for drakta. Selv Taylor var skyggen av seg selv i dag, innsatsmessig.

Realieteten er at vi heller ikke kunne startet med en annen forsvarsfirer. Dette var faktisk våre "beste" fire forsvarsmenn som kunne stille til kamp. Det gir klare signaler, forsterkninger må komme. Dette er heller ikke nytt! Vi taper først og fremst igjen kampen på det defensivet.

Midtbanen vår er også et skrekkslagent kapittel. Pattison ødelegger mer enn han skaper. Det at vi ikke har noen venstrekant, hemmer flyten i spillet vårt. Birmingham fikk en enkel jobb på kanten når vi stadig spilte ballen til høyre, i mangel på bedre alternativer. Milner gjør en grei jobb, han har noen glimt av storhet også i dag. Jeg sikter selvsagt til målet. Milner, slike skudd varmer et tappert Newcastle hjerte! Butt er "tilbake" der han var før han gikk på lån, stillestående og mangel på effektivitet. Han klarer aldri å sette sitt preg på kampen. Dyer løper og løper, men med et slikt pasningsspill som vi hadde i dag, er det verdiløst. Ingen av de sentrale midtbanespillerene klarte å ta tak i kampen, noe jeg vil hevde er en stor årsak til dagens sviende tap. Savnet av Parker og Emre blir derfor stort i kveld.

Angrepsmessig er det også mye å ta tak i. Min mening er at Roeder bruker Martins mye feil. I dag blir han mye brukt som oppspiltspunkt, det er vel ikke der Martins har sine sterke sider. Han blir mye feilvendt og har ufattelige mange feilpasninger. Gang på gang spilles ballen for løst og bortelaget for mange kontringer. Martins, slike klønete pasninger blir spilt på "knøtte" nivå, ikke PL nivå. Dette gjelder forøvrig samtlige spillere i dag. Martins må komme rettvendt i stor fart, true bakrom, det er da han er god. Selv Roeder må forstå det. Sibierski følger i resten av lagets fotspor. Det begynner å bli en stund siden sist han spilte en godkjent kamp. Luque, Luque, Luque? Roeder? Jeg lar det være med det.

Kampen i dag er et sorgens kapittel, jeg gråter innvendig. Dette kommer til å sitte ved meg i lengre tid.

Men til alle Newcastle folk, det er i motgang vi blir bedre!!

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #244 på: 17. Jan. 2007, 23:34 »
Er bare å regne med at NEWCASTLE ALDRI blir et topplag ! Selv om de hadde hatt like mye penger som Chelsea så ville vi sikkert fremdeles ha tapt like hardt som vi gjør nå. Sikkert hatt like mange skader også. Vi må bare INNSE AT VI ER EN MIDDELMÅLIG klubb med FOR STORE FORVENTNINGER. Vi har spillere som matcher CHELSEA, men spiller som SUNDERLAND lag.
ax

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #245 på: 17. Jan. 2007, 23:37 »
Få inn Trond Sollied istedenfor Roeder!!! Må begynne å renske øverst og nedover. Skulle begynt med Fat Freddy, men han får me aldri ud, så ut med Roeder, inn med Sollied. Så få rhan et par dager å skaffe seg nye spillere

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #246 på: 17. Jan. 2007, 23:38 »
Jeg skjønner poenget ditt, men å si at vi har spillere som matcher Chelseas mener jeg blir helt feil. Forsvaret vårt er alt for ræva til det. Det skal dog sies at vi kan få et meget bra lag om vi kaster alle forsvarerne (minus Taylor) i River Tyne med plastsekk over hodet, og henter inn noen spillere som holder PL-nivå.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
amen
« Svar #247 på: 17. Jan. 2007, 23:42 »
Dette var værre enn flaut. Birmingham hadde gjort hjemleksa si og vel så det. De må åpenbart ha sett at Newcastlegutta har prestert en del dårlige passninger i de senere kamper når de har blitt presset litt. For de hang jo på som klegger, og feilpassningene kom, og med det kontringene og målene. Etter (den billige) utvisningen ble det jo bare håpløst. Særdeles uprofesjonell opptreden fra de fleste i på Newcastle, og selvsikkerheten på seier i forkant av kampen kunne se ut til å ha vært mer enn i overkant. Eller var de rett og slett utkjørt etter Spurskampen? Uansett dette var et dystert kapittel for klubben og supporterne.
Det blir en natt med dårlig søvn nå. Får trøste meg med at en og annen svartmaler i det minste har fått fylt opp malingsspannet sitt. Så denne aftenen skal vi nok få smurt over oss hvis vi våger å være optimister for ettertiden. -For det nettopp vi optimistsupportere og NUFC trenger nå foran viktige serie- og UEFA-cupkamper er å få drept enhver optimistisk tanke om at det går an å reise seg igjen.  Amen!
Livet er svart/hvitt!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 17. Jan. 2007, 23:45 »
Jeg ser ikke optimistisk på noe i Newcastle, før minst 4 klasseforsvarere er på plass.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #249 på: 17. Jan. 2007, 23:46 »
Nytter ikkje med plastsekker på hodet, må ha betongsko på seg. Er ikkje mange speler i Newcastle som matcher Chelski sine spillere

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #250 på: 17. Jan. 2007, 23:46 »
Flaut og trist som faen.

Å tape 1-5 mot Birmingham på St. James Park er ikke Newcastle verdig.

Der røk enda en sjanse til trofé i år.

Men folkens... Hvem er det vi prøver å lure?!
Newcastle kunne aldri ha klart å karre seg til en FA-cupfinale, for ikke snakk om å vinne den. Til det har vi ikke et bra nok lag.

Det stemmer nok at vi kan tukte Manchester United på en god dag, eller spille jevnt med de beste lagene.
Men så kan vi også tape for Sheffield United hjemme eller bli knust av Birmingham neste kamp.
Newcastle er rett og slett for ujevne i prestasjonene. Noe av grunnen kan være at vi har et for urutinert forsvar, og de kan svinge fra det gode til det dårlige. Vi trenger en forsvarssjef der bak, som oser av rutine og autoritet.
Det hjalp ikke så mye idag da vår beste forsvarer forsvant ut fra kampen med rødt kort.

En annen grunn er de skadene vi har på våre nøkkelspillere.
Gode spillere spiller godt de fleste kampene, med unntak av få.
"Dårlige" spillere duger ikke i de fleste kampene, med unntak av få.

Jeg vil si at Newcastle er i den siste kategorien der ikke fullt så gode spillere har fått sjansen og gjort sine saker greit, men ikke mer enn det.
Vi trenger spillere som løfter laget, som tør å spille fotball, og som ikke spiller ballen himmelhøyt opp på banen i håp om at Sibierski eller Martins kan vinne luftduellen og forhåpentlig vinne et innkast nærmere målet til motstanderen.
Newcastle skal ikke spille amerikansk fotball. Vi skal ikke vinne inch lenger oppe på banen for så å håpe å komme over dødlinja.
Newcastle skal spille fotball, og det forutsetter at man skaper bevegelse foran målet til motstanderen, slik at vi kan få sjanser og mulighet til å sette den berømte lærkula i målet til motstanderen... helst.
(Og ikke i vårt mål, som Solano uheldigvis gjorde idag.)

Heldigvis fikk jeg ikke sett kampen idag, ellers hadde jeg nok blitt mere lei meg enn det jeg er nå.

Derfor velger jeg også å se på det positive fra kampen:

- Roeder MÅ nå handle inn spillere, for dette resultatet har bekreftet at stallen vår ikke er god nok

- Tap i Carling Cup og FA-cup betyr at vi kan konsentrere oss om UEFA-cupen og klatre oppover tabellen i Premier League.
(Tror ærlig talt ikke at vi kommer til UEFA-cupfinalen heller med Roeder, men man skal aldri si aldri.)

- Et 1-5 resultat på St. James Park vil vekke opp sinnet i de fleste fans og KREVE at både Shepherd og Roeder tar tak for å rette opp dette

- Newcastle trengte denne kalddusjen/fiaskoen for å påminne klubben over hvor katastrofalt det står til med klubben

Så, mine medforumdebattanter, det er UTROLIG lite vår gruppe i Norge får gjort noe med situasjonen akkurat nå, så la oss glemme denne kampen og heller se framover og håpe at noe skjer snart og at lyset en dag vil skinne på vår kjære, elskede fotballklubb.

Dette var bare et tap i FA-cupen, ikke verdens ende...

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 17. Jan. 2007, 23:54 »
Sitat fra: nemo
- Newcastle trengte denne kalddusjen/fiaskoen for å påminne klubben over hvor katastrofalt det står til med klubben/quote]

Ta det med ro. Roeder har nemlig planene klare for nok ett deadlineshow. Naybet skal visstnok være kun en legesjekk i fra overgang. Takk gud.

Og for ikke å legge en demper på stemningen så kan nevne at jeg har hørt rykter om at Roeder har godeste Heidar Helguson i kikkerten. God jul.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 18. Jan. 2007, 00:04 »
Jeg tror faktisk det kan komme noe positivt ut av denne kampen. Spillerne, Roeder og Fat Fred bør skjønne at dette ikke er et uhell, det er et resultat av at spillerne langt i fra er gode nok. De må forstå at skal Newcastle ha et lite håp om å havne blant topp 6 så trenger vi et splitter nytt forsvar, med unntak av Steven Taylor. Sibierski kan ikke spille spiss og Pattison har overhode ingenting som helst å gjøre i Newcastledrakta.

Ramage visste i dag at han ikke har noe som helst å gjøre i PL. Han var direkte involvert i 3 av baklengsmålene og halvveis involvert i et. På det første målet starter han med en elendig klarering, før han følger opp med å stusse ballen bakover i feltet. Andre målet blir han rundlurt og parkert av en middelmådig Championshipspiller. På 4 og spesielt 5 målet markerer han luft og ligger langt unna nærmeste Birminghamspiller. Ser du 5 målet kan du se at Ramage løper i motsatt retning av Campbell som scorer. Han løper ut mot sidelinja hvor det ikke er en jævla Birminghamspiller. Hva FAEN er det han tenkte på da?

Jeg håper at dette fører til at Roeder/Sheppard forstår at det trenges forsterkninger NÅ!

Tipper dette irriterer spillerne grenseløst og at de sammen går sammen for å hevne dette med stil mot WestHam på lørdag.

Given 1+
Solano 1
Taylor 1
Ramage 0
Huntington 1
Milner 3 -
Butt 1 +
Dyer 1
Pattison 1
Sibbe 1
Martins 1

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #253 på: 18. Jan. 2007, 00:21 »
Sitat fra: "André S"
Jeg tror faktisk det kan komme noe positivt ut av denne kampen. Spillerne, Roeder og Fat Fred bør skjønne at dette ikke er et uhell, det er et resultat av at spillerne langt i fra er gode nok. De må forstå at skal Newcastle ha et lite håp om å havne blant topp 6 så trenger vi et splitter nytt forsvar, med unntak av Steven Taylor. Sibierski kan ikke spille spiss og Pattison har overhode ingenting som helst å gjøre i Newcastledrakta.

Jeg ser ikke bort fra at du er inne på noe. Når først katastrofen skjer er det bra at den skjer mens det enda er 2 uker igjen av overgangsvinduet. Det kan tvinge Sheperd til å grave noe dypere i kassen. Han er ikke noe mindre keen på trofé enn noen andre, men han vil selvfølgelig prøve å få det billigst mulig. Det vil faktisk jeg og. Men i dag ble jeg overbevist om at Ramage, alias Damage, har en lengre vei frem enn jeg hadde trodd.
Millner får noe skryt, men han ødela faktisk en del muligheter i 1. omg. med helt håpløse innlegg - som B'ham utnyttet til kontringer. Men det skal han ha, han var den eneste som spilte seg opp.
Men vi trenger ikke handle hals over hode. Vi har faktisk kvalitetsspillere som snart kommer fra skade, og vi får tro at de holder noen kamper....
Allways look at the Bright side of Life!
Livet er svart/hvitt!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 18. Jan. 2007, 00:25 »
Livet kunne jo tross alt vært hakket verre. Vi kunne vært født i Molde...