20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Er tiden over...  (Lest 6093 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Er tiden over...
« på: 19. Mai 2005, 23:53 »
Når Asprilla og Batty kom vinteren 96 brakte vi to av fotballverdens største navn til St. James` Park.

Kan dagens Newcastle kunne hente stjerner som Ferdinand, Shearer, Asprilla, Kluivert, Guivarc'h, Ginola, Robert, Viana, Solano, Batty, Hamann, Woodgate og Speed?

Det startet med at Beardsley valgte å danne spissparet med Cole etter at Newcastle rykket opp fra Premier Leauge. Etter det har Newcastle blitt bortskjemt med at store navn ankommer klubben, spesielt offensive, de siste sesongene. Kan vi forvente dette i sommer?

Jeg mener nei.

Når vi ikke greier å holde på våre beste spiller som Bernard, Robert, Bellamy og Kluivert. Kan vi da heller ikke forlange at nye vil komme til oss. Given, Boumsong, Jenas, Dyer og Shearer er navn som klinker bra enda, men vi har falt vekk fra stemplet av å være en storklubb med ambisjoner om å kjempe i toppen. Med Robert, Bellamy og Kluivert vekke har vi mistet fart, presisjon, teknikk og våre dødelige dødballer. Hvem vil spille sammen med Faye, O`Brien og Ameobi?

Formasjonsmessig har vi gått vekk fra den offensive og morsomme spillestilen med løpsvillige midtbanespillere, med herlige unntak som Ginola og Robert, og spisser som kunne dra av en mann eller to. Hadde vi hatt Asprilla i dagens Newcastle mannskap hadde han nok blitt jaktet av banen forbi han ikke bidrar nok i spillet.

Dette var aldri et samtale evne med Keegan eller Robson! Spissene skulle kunne fritt spillerom til å dra av en motstander å miste ballen to, tre ganger på rad, men den fjerde satt ballen i nota.

Ginola hadde nok blitt byttet av etter 5 minutter forbi han ikke fulgte en spiller, men heller sparte kreftene til at han kunne drible seg innover i banen og druse ballen fordi en sjanseløs danske.

Nei, få vekk Souness og bring tilbake festfotballen vi var kjent for under Keegan og Sir Bobby! Da kommer nok stjerne tilbake til St. James`, men jeg er redd at det tar et par år å fikse laget etter at skotten har ødelagt spillemønster og den angrepsvillige formasjonen.

Vi spiller uten fantasi, vilje eller mål!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Er tiden over...
« Svar #1 på: 20. Mai 2005, 00:20 »
Guivarc'h og Viana stjerner?

Guivarc'h gikk til Rangers og klarte ikke engang å "score mål" i den skotske ligaen. Viana var et talent, men har stagnert og kommer ikke engang med på Sporting. Hva Bobby så i denne spillere vet bare han selv men å sløse bort nesten 200 millioner på Viana og Cort er ganske utrolig.

Når man tenker etter så var det nettopp når Asprilla og BAtty kom til Newcastle hvor Newcastle begynte å tape poeng til Man Utd.

Batty ga bort seieren til klubben han kom fra. Newcastle supporteren Fenton scoret begge målene etter en gave pakke fra David Batty.

En kamp vi ledet 1-0 og burde vunnet greit.

Når man kaller Bernard for en av våre beste spillere, og den eneste klubben som ville ha han var nedrykkslaget SOuthampton, så hører vi nok hjemme på den 14. plassen vi endte på. Når man ser hva Bernard har prestert i Southampton trøya er det ikke noe savn fra min side. Han har også fått pepper fra SOuthampton fansen.

Du hyller til stadighet Keegan som manager. Men hva har han vunnet som manager? Ikke en eneste ting har han vunnet. Souness har i det minste vunnet titler med 5 av de 7 lagene han har vært manager for. Hva kan Keegan vise til? Han brukte sinnsykt med penger, men ble det noen pokaler utenom opprykk fra Div1? Nei

Du skriver også, hvem vil spille på lag med Ameobi, O`brien og Faye? Var ikke Ameobi og O`brien i klubben når dine helter Bernard, Robert, Bellamy og Kluivert kom til klubben?

Igjen snakker du mot deg selv.

Å si at ingen gode spillere vil komme til klubben pga at klubben har spillere som Faye, O`brien og Ameobi er det mest håpløse argumentet du kunne kommet med.

I din verden så tror du nok Boumsong signet for Newcastle pga Bellamy, Kluivert, Robert og Bernard.

Bellamy som spurte Boumsong  hvorfor han hadde signet for møkkaklubben Newcastle. Ja det er slike personer "stjerner" vil spille sammens med. Det er også derfor storklubbene står i kø etter våre beste spillere.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Er tiden over...
« Svar #2 på: 20. Mai 2005, 02:44 »
Ja, hva har Keegan å vise til som manager? Han har tatt klubber som Fulham, Man City og vårt kjære Newcastle opp av gjørma og gjort dem til gode klubber i Premier Leauge..

Keegan har kanskje ikke vunner titler, men han har mye mer å vise til som manager enn hva Souness noen gang kommer til å kunne skape med noe som helst lag. Han tok Newcastle opp to divsjoner og utfordret selveste Man Utd. Nå om dagen skal vi liksom vare fornøyde med å holde uavgjort hjemme mot Chelsea. Du kunne jo spurt hvilken som helst supporter på Milburn Stand hvem de satte høyest av Keegan og Souness!

Det jeg ville frem til var at vi var mer aktraktiv for spillere i andre klubber før.. " Guivarc'h og Viana stjerner? " skriver du.. Guivarc'h kom til Newcastle som vinner av verdensmesterskapet og hadde bøttet inn med mål i Frankrike. En spiller som mange klubber var ute etter, men valget endte på Newcastle. Du kan nå se om Essien f. eks velger Newcastle fremfor store klubber på kontientet denne sommeren. Noe sier meg at han ikkje gjorde.

Viana bli kåret til beste unge spiller i Europa likefør Newcastle kjøpte han. Ramos har vel blitt kåret til noe lignende denne sesongen, uten at jeg tror han engang ville vurdert et tilbud fra St. James`.

Batty og Asprilla forsterket Newcastle laget. Om du er av de som trur at disse to kostet Newcastle seire gullet så må du se kampene omigjen.. Begge var strålende under Keegan.

Kanskje litt satt på spissen med O`Brien, Faye og Ameobi, men Boumsong kom fra Rangers. Ikke akkurat mange stjerner i Skotland. En eneste spiller vil jeg ha fra den ligan og han vil nok gjerne spille for Newcastle om vi bytter manager.

Bellers in black and white!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 20. Mai 2005, 02:54 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Batty ga bort seieren til klubben han kom fra. Newcastle supporteren Fenton scoret begge målene etter en gave pakke fra David Batty.

En kamp vi ledet 1-0 og burde vunnet greit.

Nå skal det vare sagt at Batty faktisk laget 1-0 målet..

Newcastle: Hislop 7, Watson 7, Peacock 6, Albert 7, Beresford 6, Beardsley 7, Batty 8, Lee 7, Ginola 8, Ferdinand 7, Asprilla 7.

Om han blir belønnet med 8 i VG kunne han ikke ha gjort en så dårlig kamp.. Mushans som liker at folk sier mot seg selv=)

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 20. Mai 2005, 09:47 »
Jeg fatter ikke hvor du får alt ifra Mushans, men du er god til å dikte opp historier. Det skal du ha.

Når førte Keegan Newcastle opp to divisjoner? Det er vel et svar bare du vet.

Sannheten er at Keegan reddet klubben fra nedrykk når han kom til klubben i 1992. Deretter fikk han masse penger fra Sir John Hall til spillerkjøp (bla A. Cole som scoret 12 mål på 11 kamper). Noe som førte til opprykk. Første sesongen i PL 1993/94 endte med 3. plass, mens i 1994/95 endte Newcastle på 6. plass. Resten regner jeg med at du kan.

Du skriver Keegan har langt mer å vise til som manager enn Souness siden han har klart opprykk med Newcastle, Fulham, og Man City etter å ha brukt sinnsykt mye penger. Ikke en eneste pokal har Keegan vunnet. Du mener altså det er bedre å rykke opp fra 1. div enn å vinne 5 trofeer med 5 av de 7 klubbene Souness har vært manager for. Ikke nok med det, men alle klubbene han har vært manager for i over 1 år har Souness vunnet trofeer med. Nå gjenstår det om han klarer det med Newcastle også.

Ellers så rykket Souness opp med Blackburn og førte de til 6. plass sesongen etter. Det er vel enormt bra ifølge din teori.

Når det gjelder Guivarch så bøttet han inn mål for Frankrike? Den statistikken skulle jeg likt å sett. Spissen kostet vel hele £3 millioner, og hadde dette vært en stjernespiller hadde han nok kostet langt mer. Eneste han gjorde for NEwcastle var vel å score et reduseringsmål mot Liverpool i en kamp hvor vi tapte 4-1 om jeg ikke husker feil. Deretter hentet "storklubben" Rangers spissen, og ikke en gang der klarte han å markere seg.

Du klager på Ameobi, men drar fram Guivarch som en verdenstjerne. Jaja, så forskjellig syn kan man ha på ting.

Når det gjelder karakterene VG setter på spillerene, så er det mer komisk enn realistisk. Batty hadde en bra kamp han, men det er ikke noe å skjule at han ga bort seieren ved en kjempe tabbe som kostet oss poeng i en avgjørende fase. Tabellen lyver heller ikke. Når Asprilla og Batty kom til klubben begynte vi å tape poeng til Scum, uansett hvor store navn disse to spillerene har.

Når det gjelder Tino så var han til tider fantastisk å se på med sin uforutsigbarhet, men avslutingnsegenskapene hans var ikke bra nok. Det viser også statistikken. I kampene mot Barcelona og Coventry var han dog enormt god.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Er tiden over...
« Svar #5 på: 20. Mai 2005, 12:34 »
Vi tar først Stephane Guivarc`h:

89\90: Brest 1 kamp, 0 mål
90\91: Brest 8 kamper, 0 mål
91\91: Brest 6 kamper, 1 mål

91\92: Guingcamp 12 kamper, 3 mål
92\93: Guingcamp 34 kamper, 14 mål
93\94: Guingcamp 33 kamper, 28 mål
94\95: Guingcamp 41 kamper, 23 mål

95\96: Auxerre 23 kamper, 3 mål

96\97: Rennes 36 kamper, 22 mål

97\98: Auxerre 32 kamper, 21 mål

Før han kom til Newcastle hadde han 115 mål på 226 kamper. Han hadde vært toppscorer i Frankrike to år på rad og spilte fast spiss på landslaget. Jeg regnet i alle fall Guivarc`h som en stjernespiller når han ankom klubben. Hadde vi fått toppscoreren og landslagsspissen til Frankrike inn portene på St. James` Park hadde jeg nok utropt det som et kanonkjøp!

At han ble dårlig i Newcastle er en helt annen sak, men at han før ankomsten hadde et stort navn er det vel ingen som kan nekte på. Altså så kjøpte vi her en spiller med et rykte for å vært god, men resultatet vet vi alle.

4 kamper og 1 mål for The Magpies. 1-1 målet på St. James` hadde liten innvirkning på kampen for Nikos var i det gavmilde hjørnet å gav vekk et per mål til Owen.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Er tiden over...
« Svar #6 på: 20. Mai 2005, 12:43 »
Så skal jeg ta Asprilla og Batty.

To spillere som kjempet med hjertet uten på skjorten for Newcastle. Laget fikk seg en knekk når de tapte 3-4 mot Liverpool, i en kamp Tino var fantastisk god, dette er allmen kjent.

Kan ikke se på noen måte hvordan de to svkket Newcastle. Det blir jattet om at Peter Beardsely måtte flyttes bakover på banen, men jeg tror rett og slett at laget ikke maktet presset fra fans og media pluss at Ferguson spilte "mind-games" med Keegan som ikke taklet det nevnte presset.

Om du ikke kan se at Asprilla og Batty var to klassespillere har vi forskjellige oppfatninger av spillet fotball, men det er jo selvsagt lov.

(Ellers ser jeg i innlegget at du kamuflere din mening slik at du kan ta meg for å skrive noe du ikke direkte har skrevet, i god gammeldags VGD-stil.)

Dette lukter OnkelJan..

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Er tiden over...
« Svar #7 på: 20. Mai 2005, 12:52 »
Så endelig skal jeg ta Keegan.

Miss av meg å skrive at han tok oss opp to divisjoner, men han tok oss i alle fall fra bunnen av det som i dag kalles Championship til toppen av Premier Leauge. Første sesongen etter opprykket 3., andre sesongen 6. og tredje sesongen 2. før han til slutt la grunnlaget til en ny 2. plass i 97. Ikke verst spør du meg.

Hva er Souness høgeste plassering i Premier Leauge? Han greide vel å komme på 3-4 plass med Liverpool som hadde vunnet alt som var å vinne i årene før han kom. Du kan spør hvilken som helst rød scouser hva de synes om Sou!

Hvilke klubber har Souness ført til pokaler? Galatasaray, Rangers, Liverpool og Benfica? Ikke akkurat småklubber i sine nasjoner...

Ligacupen, som han vant med Blackburn,  kan jo vinnes av hvem som helst. Når Arsenal, Chelsea, United og Liverpool stiller med reservelaget..

At du i hele tatt kan mene at Keegan har en dårligere CV enn Souness blir rett og slett fer dumt. Tviler litt på at Souness blir engelsk landslagstrener for å si det sånn..

Men da kan jeg da stille spørsmålet.. Hvorfor avskaffe Sir Bobby som har mye flere pokaler i MYE større turneringer enn Souness? Robson er vel den som kom nærmest vm-gull for England etter triumfen i 1966.. Kun Pearce straffemiss fra finale!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Er tiden over...
« Svar #8 på: 20. Mai 2005, 20:24 »
Såklart kan Newcastle fortsatt tiltrekke seg stjernespillere. Vi kan kanskje få problemer med å hente de i sommer, men vi er fortsatt en stor klubb og vi kan fortsatt bli bedre.
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Er tiden over...
« Svar #9 på: 20. Mai 2005, 20:28 »
Sitat fra: "Mack"
Såklart kan Newcastle fortsatt tiltrekke seg stjernespillere. Vi kan kanskje få problemer med å hente de i sommer, men vi er fortsatt en stor klubb og vi kan fortsatt bli bedre.

Jepp, det er stort å spille foran The Toon Army, og det er nettopp supporterene de nye spillerene trekker fram. Det er garantert 52.000 på tribunen i hver eneste PL kamp.

De fleste som kommer til klubben i sommer vet nok at Shearer får en sentral rolle i klubben framover.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Er tiden over...
« Svar #10 på: 20. Mai 2005, 20:52 »
Sitat fra: "Mushans"

Hva er Souness høgeste plassering i Premier Leauge? Han greide vel å komme på 3-4 plass med Liverpool som hadde vunnet alt som var å vinne i årene før han kom. Du kan spør hvilken som helst rød scouser hva de synes om Sou!

6.plass i Premier League er det beste med Liverpool. Tok over etter Dalglish og førte laget til 2.plass den sesongen, men da het det fortsatt 1.divisjon.

Hvilke klubber har Souness ført til pokaler? Galatasaray, Rangers, Liverpool og Benfica? Ikke akkurat småklubber i sine nasjoner...

Å føre Rangers til pokaler er ikke det mest imponerende på en cv etter min mening. Rangers hadde på den tiden et økonomisk overtak på Celtic, som var nærmest konkurs til et stykke ut på 1990-tallet. Souness brukte enormt med penger på spillere, og det var engelske landslagsspillere som Butcher, Woods, Stevens og Walters m.fl.

Liverpool. Tok over Englands kanskje beste lag, og alt han vant var FA-cupen mot et lag fra 2.divisjon(Sunderland). Om jeg ikke husker helt feil så ledet han heller ikke laget i den kampen da han var hjerteoperert dagen før. Ellers så var det utrulig mange bomkjøp i Liverpool og 6.plasser er ikke noe Liverpool satster på.

I Galatasary vant han den nasjonale cupen, og greidde forøvrig å terge på seg Fenerbache sine supportere da han feiret seieren med å plante et Galatasaray-flagg i midtsirkelen i jubelrusen.

Vant han noe i Benfica?Husker bare enormt mange middelmådige engelskmenn som Souness fikk til å flytte til Portugal.

Dette lukter OnkelJan..

Hvem er det?Onklene mine heter Jarle og Fredrik. Er det noen annen sin onkel kanskje?

Sitat fra: "Mack"

Vi kan tiltrekke oss gode spillere. Men de på den øverste hyllen kan vi se langt, langt etter. Newcastle har heller ikke en utømmelig lommebok, så da må en ha en manager i sjefstolen som greier å bruke pengene på en fornuftig måte.
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Er tiden over...
« Svar #11 på: 21. Mai 2005, 01:37 »
Selv om Souness har trofeene, så vil jeg tørre å påstå at Kevin Keegan er en bedre manager. Han har ihvertfall en klar idé om hvordan laget skal spille fotball. Det har ikke Souness. Han tror at bare vi putter 11 arbeidsnarkomane spillere på banen, så skal ting gå av seg selv. Kevin Keegan brukte sykt mye penger på angrepsspillere. Alle av høy klasse. Cole, Beardsley, Ferdinand, Asprilla, Shearer, Ginola og mange, mange andre. Det fikk oss opp fra bunnen av daværende 2. divisjon, og rett opp i toppen av PL, hvor vi forble hvert år siden, selv om vi aldri nådde helt opp. Vi sviktet da det hele skulle avgjøres. Jeg vil tro det var mangelen på defensiv organisering, og den evige jakten på titler vi aldri får, som gjorde at det gikk skeis. Men det skal sies at vi aldri har vært så nære å vinne PL, som under Kevin Keegan.
Greame Souness har vunnet titler med sine klubber, men han har fått sparken kort tid etterpå, og han er sikret evig skurkestatus i omtrent alle klubbene. Ihvertfall blant supporterne, såvidt jeg har skjønt. Greame Souness har overhodet ikke det som skal til for å lede Newcastle United til glinsende sølvtøy. Vi vil IKKE vinne noe som helst under Greame Souness. Akkurat det er jeg 110 prosent sikker på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Er tiden over...
« Svar #12 på: 23. Mai 2005, 14:21 »
Men strengt tatt er vel ikke dette denne tråden handler om??

Jeg mener, som MAck, at NUFC fortsatt kan tiltrekke seg store spillere samt unge ettertraktede talenter, kanskje ikke i like stor grad som Chelsea, ManUtd og Arsenal, de to sistnevnte som har kjempet om toppen seg imellom (jada, vet at newcstle har vært der av og til) men det er strengt tatt de to lagene det har dreid seg om..

Men supporterne til NUFC, og den følelsen de har for sine spillere, gjør at mange sikkert vil være fristet til å komme til en klubb som vår...!
I år, hvem vet, kanskje noen, det vil tiden vise, men at vi er en attraktiv klubb er sikkert..vi er en klubb med store ambisjoner, og det er også med på å trekke spillere til oss..mener jeg vertfall..

Bjørn - America, FUCK YEAH!!
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Er tiden over...
« Svar #13 på: 23. Mai 2005, 16:48 »
Tviler litt.. Men idag har jo ondskapen vært ute å sagt at Dyer vil skrive under ny kontrakt når han ser hvem som kommer inn dørene på St. James`

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Er tiden over...
« Svar #14 på: 23. Mai 2005, 16:58 »
Sitat fra: "Bjørn"

I år, hvem vet, kanskje noen, det vil tiden vise, men at vi er en attraktiv klubb er sikkert..vi er en klubb med store ambisjoner, og det er også med på å trekke spillere til oss..mener jeg vertfall..

Vi er en attraktiv klubb, men vi kan ikke tiltrekke oss spillere fra øverste hylle av to grunner; vi er per dags dato ikke et topplag og vi har heller ikke finansielle muskler som tilsier at vi kan kjøpe Owen i dag, Roberto Carlos i morgen og Joaquin på torsdag.

Det vi trenger er en manager som får det beste ut av det eksisterende spillermaterialet, samt har nesen for talenter og spillere som passer inn i laget.
Carr har altfor få landskamper for England!