20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FA gransker "rasisten" Emre  (Lest 13850 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
FA gransker "rasisten" Emre
« Svar #15 på: 07. Jan. 2007, 23:34 »
Fordi jeg ikke synes han er god nok om vi skal kjempe om topp 6. For mye tull på ham...

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 08. Jan. 2007, 15:19 »
Emre er så absolutt god nok for topp 6 lag i PL, men jeg er enig at han burde roe seg litt ned. I tillegg er han mye skadet, men etter min mening forsatt en "keeper"
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 08. Jan. 2007, 16:18 »
Skal vi selge ham må vi selvsagt handle en erstatter. Som for eksempel Joey Barton...

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 08. Jan. 2007, 16:44 »
Kjempebra selvmotsigelser her André! Du vil ikke ha Emre fordi det er for mye tull på ham. Derimot foreslår du Joey Barton! :shock: Er ikke mange spillere som kommer oppi så mye trøbbel som ham. Dessuten holder Emre et høyere nivå enn Barton. Emre er en klassespiller som kunne gjort det godt i Man. Utd., Liverpool eller Arsenal. Det er jeg overbevist om.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 08. Jan. 2007, 16:51 »
Sitat fra: "Lerbakk"
Kjempebra selvmotsigelser her André! Du vil ikke ha Emre fordi det er for mye tull på ham. Derimot foreslår du Joey Barton! :shock: Er ikke mange spillere som kommer oppi så mye trøbbel som ham. Dessuten holder Emre et høyere nivå enn Barton. Emre er en klassespiller som kunne gjort det godt i Man. Utd., Liverpool eller Arsenal. Det er jeg overbevist om.

Ser for meg at Emres pasningsfot og spillestil kunne passet godt inn i Wengers Arsenal ja. Litt mer i tvil om Liverpool, der skal jo nesten alt handle om Steven Gerrard virker det som, og jeg tror ikke det er plass til både ham og Emre på sammen.

Ellers må jeg si meg enig med Lerbakk som foretrekker Emre over Barton. Eenste argumentet for Barton er at han er litt mer engelsk i spillestilen og kanskje passer litt bedre i PL enn Emre, men det skal sies til Emres forsvar at han har kommet seg betraktelig siden fjorårets sessong. Skal Newcastle nå langt i årets FA og\eller UEFA Cup vil Emre bli en nøkkelspiller som vi er avhengige av vil holde seg noenlunde skadefri og i form. Og ja jeg vet det: jeg har vært småkritisk til Emre noen ganger selv. Men at han er en god spiller bare han klarer å få det ut i England og Newcastle, det er det ingen tvil om.

Tom Andre Malum

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • NewUtd.no Av supportere, For supportere !
« Svar #20 på: 08. Jan. 2007, 20:59 »
Sitat fra: "chickenman"

Ser for meg at Emres pasningsfot og spillestil kunne passet godt inn i Wengers Arsenal ja. Litt mer i tvil om Liverpool, der skal jo nesten alt handle om Steven Gerrard virker det som, og jeg tror ikke det er plass til både ham og Emre på sammen.

Ellers må jeg si meg enig med Lerbakk som foretrekker Emre over Barton. Eenste argumentet for Barton er at han er litt mer engelsk i spillestilen og kanskje passer litt bedre i PL enn Emre, men det skal sies til Emres forsvar at han har kommet seg betraktelig siden fjorårets sessong. Skal Newcastle nå langt i årets FA og\eller UEFA Cup vil Emre bli en nøkkelspiller som vi er avhengige av vil holde seg noenlunde skadefri og i form. Og ja jeg vet det: jeg har vært småkritisk til Emre noen ganger selv. Men at han er en god spiller bare han klarer å få det ut i England og Newcastle, det er det ingen tvil om.

Emre er myye bedre en Barton. Emre kan bli en nøkkelspiller som chickenman sier...
Og hvis Emre fortsetter fremgangen fra i fjor til i år, også til neste år, hvor god blir Emre da???
There's only one king Alan!

Tom Andre Malum

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • NewUtd.no Av supportere, For supportere !
« Svar #21 på: 08. Jan. 2007, 21:01 »
Sitat fra: "chickenman"

Emre er myye bedre en Barton. Emre kan bli en nøkkelspiller som chickenman sier...
Og hvis Emre fortsetter fremgangen fra i fjor til i år, også til neste år, hvor god blir Emre da???
There's only one king Alan!

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 08. Jan. 2007, 21:15 »
Emre er jo rågod. At noen vil selge han er uforståelig for meg.

Nå kommer vel det om Parker :P

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Han må ikke gå!
« Svar #23 på: 09. Jan. 2007, 11:42 »
Sitat fra: "Lasse"
Hvorfor det? Han har jo vært en fargeklatt på det ellers så nitriste laget vårt i år!
Det ville vært veldig trist om vi mister Emre. Har stor sans for måten han har håndtert sin tilværelse i NUFC på. Rasisme er FY. Men jeg tror neppe Emre er rasist, men tyrkisk temparement gjør kanskje at det i kampens hete kan falle utsagn som ikke har gått om hjernen først. -Så jeg utelukker ikke at Emre er skyldig i å ha slengt med leppa, men jeg har vanskelig for å tro at det har vært bevisst.
Livet er svart/hvitt!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 12. Jan. 2007, 23:03 »
Dagbladet er som vanlig tidlig ute med nyhetene.  :)
http://www.dagbladet.no/sport/2007/01/12/488716.html
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 13. Jan. 2007, 12:33 »
Når jeg mente tull på Emre, mente jeg ikke bare tull slik som rasisme, dumme nedsparkinger, kjefting og styr på banen. Jeg tenker også på at han ofte gjør mye tull når han har ballen. Jeg synes overhode ikke Emre er en dårlig spiller. På sitt beste er han definitivt god nok for laget vårt, men jeg synes sjelden han viser seg fra sin beste side. Hadde han spilt slik som han gjorde hjemme mot Reading hver kamp hadde han jo vært en av seriens beste midtbanespillere. Jeg vil også kun selge Emre hvis vi får inn en erstatter, og etter det jeg har sett av Joey Barton synes jeg han er en bedre spiller enn Emre.

Og ja, jeg vet at det har vært veldig mye tull med Barton, spesielt utenfor banen, men også han har blitt mer voksen.Det er nå lenge siden han har vært innblandet i noe tull, så jeg tror ikke vi trenger bekymre oss for det...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 13. Jan. 2007, 14:15 »
Nå må vi passe oss for det å forhånds-dømme spilleren! At spillere slenger dritt til hverandre på en fotballbane er ikke noe nytt. Men for all del, rasisme er LAVMÅL!!

Nå skal jeg inrømme at Emre er en favorittspiller. Glimter med strålende teknikk, fine vendinger, gode finter, et sugende "driv" med ballen i bena og god til å starte angrep. Veldig publikumsunderholdende, spesielt for vi som er supportere av laget som har han. Og dette er bra, men han har noen svake sider også. Blant annet savner jeg flere mål fra Emre. Der Scholes, Gerrard, Ronaldo, Lampard (sikter jeg litt høyt? da fortsetter jeg med), Barton, Nolan, Barry, Silva (ok mest på straffe), Cahill, M. Tayor, Arteta til og med "spytteren" Diouf scorer brukbart med mål. Emre har KUN 1 stakkarslig mål i serien denne sesongen. Og det synes jeg er for DÅRLIG. (nå vil sikkert noen si at han har mange målgivende, men han har kun 2 assist i serien). Så jeg mener han MÅ/SKAL være litt mer truende nærmere motstanderens mål. Så jeg sitter egentilg veldig med en A-HA opplevelse hva Emre angår. En personlig favoritt når det gjelder artisteri som kommer i form av finter, teknikk, driv osv (har navnet hans på den ene drakta mi, og der havner IKKE hvem som helst), samtidig mener jeg at det STOPPER der for han. Så det hadde kansje ikke vært så dumt å selge ham, hvis vi får inn en brukbar erstatter???

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 14. Jan. 2007, 12:00 »
Sitat fra: "GeirAndreas"
http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/news/tm_headline=emre%2Ds-future-in-jeopardy%26method=full%26objectid=18462584%26siteid=50081-name_page.html

Ca. dette jeg fryktet. Lurer på hva som skjer i Newcastle og med enten Roeder eller Emre dersom Emre blir kjent skyldig i anklagene om rasisme. Sånn sett syns jeg de voldsomt sterke uttalelsene fra Roeder var litt voldsomme. Man skal absolutt slå ned på rasisme, det skal vi ikke ha noe av, men syns alikevel de voldsomme uttalelsene til Roeder var litt utaktiske. For Newcastle har ikke råd til å gå resten av sessongen uten Emre på banen dersom han blir kjent skyldig i disse anklagene. Hvordan skal Roeder da stå for det han har sagt? "Utsette straffen"?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 14. Jan. 2007, 12:08 »
Sitat fra: "Frode"
Nå må vi passe oss for det å forhånds-dømme spilleren! At spillere slenger dritt til hverandre på en fotballbane er ikke noe nytt. Men for all del, rasisme er LAVMÅL!!

Nå skal jeg inrømme at Emre er en favorittspiller. Glimter med strålende teknikk, fine vendinger, gode finter, et sugende "driv" med ballen i bena og god til å starte angrep. Veldig publikumsunderholdende, spesielt for vi som er supportere av laget som har han. Og dette er bra, men han har noen svake sider også. Blant annet savner jeg flere mål fra Emre. Der Scholes, Gerrard, Ronaldo, Lampard (sikter jeg litt høyt? da fortsetter jeg med), Barton, Nolan, Barry, Silva (ok mest på straffe), Cahill, M. Tayor, Arteta til og med "spytteren" Diouf scorer brukbart med mål. Emre har KUN 1 stakkarslig mål i serien denne sesongen. Og det synes jeg er for DÅRLIG. (nå vil sikkert noen si at han har mange målgivende, men han har kun 2 assist i serien). Så jeg mener han MÅ/SKAL være litt mer truende nærmere motstanderens mål. Så jeg sitter egentilg veldig med en A-HA opplevelse hva Emre angår. En personlig favoritt når det gjelder artisteri som kommer i form av finter, teknikk, driv osv (har navnet hans på den ene drakta mi, og der havner IKKE hvem som helst), samtidig mener jeg at det STOPPER der for han. Så det hadde kansje ikke vært så dumt å selge ham, hvis vi får inn en brukbar erstatter???

Er litt enig med deg Frode. Kunne godt tenkt meg å sett en mer truende Emre foran motstanderens mål, og skulle aller helst ha sett at Emre får inn ett mål eller to litt oftere. Derfor tror jeg med fordel arbeidsoppgavene til våre sentrale midtbanespillere skulle vært klarere. I mine øyne har Emre forandret seg mye siden han kom til oss. Fra å være den "artisten" du sier du er fan av har han i mine øyne blitt en litt mer typisk engelsk midtbanespiller og kriger\sliter. Det er også flere enn meg her inne som har antydet at Butt og Emre har samarbeidet bedre enn Emre og Parker. Jeg tror det ligger i at Butt er mer rendyrket deffansiv og et ankerpunkt. Det var Parker så flink til ifjor, men nå skal han på død og liv være med mye mer fremover? Og jeg lurer på: hvorfor det? Jeg mener han er bedre i den deffansive ankerrollen eller i "pivot rollen" enn når han skal være med fremover. Fordel arbeidsoppgavene litt klarere. La Parker fortsette å være det strålende ankerpunktet han kan være og la Emre være den offansive og konstruktive. På den måten tror jeg vi kunne fått det aller beste ut av både Emre og Parker gjennom at begge hadde blitt enda litt mer stabile i prestasjonene. Og til syvende og sist ganger jo det laget og klubben i det lange løp også.