20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Talentutvikling  (Lest 7001 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Talentutvikling
« på: 02. Jan. 2007, 14:23 »
Hva mener dere om talentutviklingen til Newcastle?
Blir de unge satset nokk på?  I de siste kampene har Huntington og Edgar spilt meget solid mot lag som Manu, Chelsea ( 2 ganger ) og Bolton.

Nå er vi i januar, og Roeder skal ut og kjøpe forsvarspillere. Dette medfører jo at de to nevnte kommer enda lenger bak i køen. Bør vi selge unna noen av de andre forsvarerne for å gjøre litt mer plass til talentene?
Newcastle er vel ikke kjent forå være en talentfabrikk, noe jeg syns er synd. Men tenk så kjekt d hadde vært å hatt taylor, huntington å edgar i start 11 om noen år.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Talentutvikling
« Svar #1 på: 02. Jan. 2007, 14:28 »
Jeg mener at hvis Edgar fortsetter å spille bra, så bør han stille før Bramble og Moore i køen. Kanskje Huntington og. Jeg synes absolutt vi kan satse mer på talentene våre.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Talentutvikling
« Svar #2 på: 02. Jan. 2007, 14:31 »
Jeg mener vi burde kvitte oss med Babayaro og Moore i første omgang. Taylor bør fortsette bak der sammen med den nye stoppermongen vi forhåentligvis henter. Dermed har vi Bramble i bakhånd.

Med tanke på backplassene mener jeg Carr og Babayaro ikke holder mål, Carr gjør det til tider, men ikke ofte nok. Dermed hadde det ideelle vært hvis vi lot juniorspillerne være backup for nye stjerner som hever laget våres, for etter min meneing er Ramage på god vei til å bli en god høyreback/stopper og hva jeg harv sett av Huntington og Edgar mener jeg faktisk at begge to er bedre enn Babayaro.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Talentutvikling
« Svar #3 på: 02. Jan. 2007, 14:34 »
Vanskelig å si bestemt om de unge blir satset nok på eller ikke, og særlig dersom du skal slå alle under en kam (eller hvordan det ordtaket lyder igjen?). Men forsvaret har altfor lenge vært Newcastles sladeringspost nummer 1 og til tross for at det har bedret seg noe den siste tiden (mye takket være Pearson?) så mener jeg vi bør prøve å gjøre noe med det. Og da tror jeg ikke løsningen er å flytte opp 2/3 19 åringer fra reservelaget. Vi må nok belage oss på å handle litt også. Derfor tror jeg at vi må kombinere å fostre opp egne talenter med å forsterke med nye spillere som kan gå rett inn og forsterke laget.

Jeg er faktisk ikke sikker på at dette nødvendigvis betyr at våre unge og lovende kommer enda lengre bak i rekken. For eksempel Moore drar vel hjem "down and under" til sommeren og det gjenstår fortsatt å se om Bramble får ny kontrakt. Dermed tror jeg vi kan si med sikkerhet at minst en av forsvarerne våre drar til sommeren, kanskje 2, og da må vi ha inn spillere som kan gå rett inn på førstelaget. Huntington og Edgar vil fortsatt være backup og med et stramt kampprogram (og Newcastles skader) tror jeg de vil få sine muligheter. Det er heller ikke sikkert at det nødvendigvis er bare bra for utviklingen deres at de skal spille altfor mye på det høyeste nivået ennå. Selv om jeg har vært imponert over Huntington etter at han kom opp, og Edgar igår, så tror jeg vi må innse at de kun er en nødløsning foreløpig.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Talentutvikling
« Svar #4 på: 02. Jan. 2007, 14:36 »
Jeg også. Sesongen har gått til helvette uansett, og hvem vet. Kanskje vi får en knallgod forsvarsrekke allerede neste år, hvis Hunty og Edgar fortsetter og spille. En ny ung høyre eller venstreback hadde ikke gjort noe. Bale har jo Roeder sagt at han er interessert i. Men kanskje litt vanskelig å få tak i  m.t.p at ManUtd også er interessert. Hvis vi skulle få denne Bale kunne vi skjøvet Edgar på høyreback.

Edgar----Taylor----Huntington----Bale.

Midtbanen og spissplassen har vi egentlig nok av. Midtbanen trenger vi ikke forsterke. Heller ikke spissplassen.
 Vi har jo Owen tilbake neste år, Duff kan brukes der, vi har Martins, Luque(som Roeder aldri bil bruke), vi har Ameobi og vi har Sibierski på topp.

Lurer på hvordan Martins og Owen vil fungere sammen på topp. Da blir vel Martins targetman.

Kanskje neste sesong blir sesongen. Men hvor mange ganger har man ikke sagt det.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Talentutvikling
« Svar #5 på: 02. Jan. 2007, 15:36 »
Sitat fra: "Torjus"
Sesongen har gått til helvette uansett, og hvem vet.

Tuller du? Vi har fortsatt gode muligheter på en plass mellom 5.-8. plass... Noe mer var det bare dumt å håpe på før sesongen...

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Talentutvikling
« Svar #6 på: 02. Jan. 2007, 17:45 »
Men vi klarer oss like godt med Huntington og Taylor i forsvar som med Bramble og Moore.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Talentutvikling
« Svar #7 på: 02. Jan. 2007, 17:48 »
Synes vi har skikkelig GODE talenter på midtstopperplass i Edgar, Huntington og Ramage! Taylor er jo bare helt FANTASTISK!!! Allerede neste sesong er nok han blandt de aller BESTE midtstopperne i PL (eller, det er han vel kansje nå!!). Så jeg mener vi ikke har bruk for en ny midtstopper i januar, med mindre vi selger Bramble og/eller Moore! Vi trenger ikke å kjøpe noen konge i midtforsvaret, vi har jo Taylor. Han er KONGEN!
På backplass er vi veldig DÅRLIGE. Carr og Baba er for mye skadet, og holder ikke mål. Og vi er ikke tjent med å la midtstopper-talentene våre spille ute av posisjon (backplassene) til evig tid! Så derfor mener jeg at det kun er backer vi må handle inn til forsvaret i januar!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Talentutvikling
« Svar #8 på: 02. Jan. 2007, 17:49 »
Det er jo fordi Bramble er en eneste stor narr. Han håper jeg er ute av klubben innen 1. september!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Talentutvikling
« Svar #9 på: 02. Jan. 2007, 17:58 »
Sitat fra: "Torjus"
Men vi klarer oss like godt med Huntington og Taylor i forsvar som med Bramble og Moore.

Huntington har vært en stor overraskelse. Han har gått inn i oppgaven med stor selvtillitt, og løst den deretter. Jeg ser gjerne at det satses videre på han. Taylor er vel selvskreven. Og jeg har fortsatt tro på Bramble jeg  :) . Edgar var en åpenbaring mot ManU. Fortsetter han i samme spor ser jeg lyst på framtiden. Carr, Babayaro og Moore når jo ikke de unge talentene til leggen 8) .
Livet er svart/hvitt!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Talentutvikling
« Svar #10 på: 02. Jan. 2007, 22:27 »
Eg har trua på Edgar, Taylor og Huntington av dei talenta som har blitt nemnt. Peter Ramage kjem ALDRI til å bli ein stor spelar. Men blir han det kan eg godt svelge mine ord.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Talentutvikling
« Svar #11 på: 02. Jan. 2007, 22:36 »
Mener at Moore sa han ville tilbake til Australia etter denne sesongen, da går også kontrakten hans ut.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Talentutvikling
« Svar #12 på: 02. Jan. 2007, 23:01 »
Agenten til Moore har uttalt at han alikevel åpner for en sesong til i PL for litt siden.
Syns det er alt for tidlig å si at Huntington og Edgar blir store, for de har alt for få kamper til det. Vi må se mer av de for å kunne vurdere akkurat det. Ramage tror heller ikke jeg blir noen stor spiller, men en backupspiller vi vil kunne dra nytte av i mange år fremover. Ser gjerne han for meg fremfor en mann som Bramble. I det hele tatt fremstår Ramage som tryggere og mer stabil, da du aldri veit hvor du har Bramble. Ramage har langt fra like høy flauseprosent.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Talentutvikling
« Svar #13 på: 02. Jan. 2007, 23:22 »
Jeg mener vi bør fortsette med Taylor-Huntington-Edgar der bak og ikke handle noen stoppere i januar, med mindre de hever laget vesentlig. Dette begrunner jeg med følgende:

- Talentene trenger spilletid for å utvikle seg. Hvilket signal ville det ikke gitt å sende Edgar og Hunt på tribunen når de har klart seg bra mot PLs desiderte topplag?

- Vi kommer ikke til å rykke ned uansett, så å satse på talentene ut sesongen skader ingen.

- Forsvarsspillerne Roeder og Shepherd kommer til å hente i januar kommer sannsynligvis til å være panikkjøp som ikke gagner klubben på lang sikt. Dessuten er det for øvrig stor sjanse for at Roeder er ferdig som manager når sesongen er over, og da vil det være bedre å overlate pengene til en manager som skal styre skuta i lang tid fremover.

Merk at jeg bare mener dette hvis ikke noen meget gode spillere er tilgjengelige for Newcastle. Det siste jeg vil er at vi skal hente en ny Moore, en ny Bernard eller en ny Babayaro. Men hvis feks Wesley Brown kommer for en akseptabel sum så klager jeg overhodet ikke,
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Talentutvikling
« Svar #14 på: 02. Jan. 2007, 23:26 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Agenten til Moore har uttalt at han alikevel åpner for en sesong til i PL for litt siden.
Syns det er alt for tidlig å si at Huntington og Edgar blir store, for de har alt for få kamper til det. Vi må se mer av de for å kunne vurdere akkurat det. Ramage tror heller ikke jeg blir noen stor spiller, men en backupspiller vi vil kunne dra nytte av i mange år fremover. Ser gjerne han for meg fremfor en mann som Bramble. I det hele tatt fremstår Ramage som tryggere og mer stabil, da du aldri veit hvor du har Bramble. Ramage har langt fra like høy flauseprosent.
Sevlfølgelig er det for tidlig å si at de blir store. Det gjelder jo Taylor også. Men de har potensiale. Edgar har jeg sett for lite til å uttale meg om. Men Huntington har jo nå fått flere kamper, og har vist seg som en uredd tøffing. Minner litt om Taylor der. Taylor synes jeg har vært helt konge for oss denne sesongen, mens Ramage har prestert på det jevne. En spiller som kan bekle alle posisjonene i forsvaret. Veldig grei å ha i en tropp.