20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tim Krul  (Lest 74431 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #525 på: 02. Des. 2014, 12:22 »
Da blir det altså Alnwick?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #526 på: 03. Des. 2014, 11:02 »
Stor kamp av Blob i går. Regner med at fansen er happy :)

Det er en skandale av en klubb som Newcastle å ikke ha en bedre reservekeeper enn en halvfet Sunday League-spiller. Helt katastrofe.
« Siste redigering: 03. Des. 2014, 11:04 av Daniel »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #527 på: 03. Des. 2014, 11:52 »
Stor kamp av Blob i går. Regner med at fansen er happy :)

Det er en skandale av en klubb som Newcastle å ikke ha en bedre reservekeeper enn en halvfet Sunday League-spiller. Helt katastrofe.

Reknar med at du er kjempenøgd! Bra nivå på forumet for tida.

Ta for eksempel kampen mot City i Ligacupen. Der var han god. Han har ikkje spelt i PL på 1,5 år(?). Ganske so merkeleg at han slepp inn det skotet i går, men samtidig meinar eg at han langt i frå er so jevla elendig som du vil ha det til. Eg har sagt han kan vera ein god vikar for Krul, men at 2.keeperen må stå alle kampane i desember er jo ikkje noko særleg uansett. Eg skal vera den fyrste til å innrømma at han ser veldig rusten ut.
Rart du ikkje seier noko som helst om dei 4-5 spelarane som kunne gjort ein mykje betre jobb dei og på skåringa.
« Siste redigering: 03. Des. 2014, 11:56 av lgrinde »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #528 på: 03. Des. 2014, 12:11 »
Selvfølgelig er det fler som kunne vært nevnt, men i denne tråden har det vært Elliott/Krul som har vært praten i det siste....

Folk har sikkert skjønt nå at jeg mener at Elliott ikke er i nærheten av å være en PL-keeper, så jeg lar det ligge med det.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #529 på: 03. Des. 2014, 12:21 »
Fins bedre reservekeeperer der ute ja...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #530 på: 03. Des. 2014, 13:56 »
Det er det åpenbart. Samtidig vil jeg vel si at det bare er Cech, Ospina og Vorm som skriker mot meg som helt udiskutabelt merkbart bedre av andrevalgene i PL. Burde ha kunnet tatt med Caballero, men han har sett mildt sagt svimmel ut når han har fått sjansen, og ble blant annet outplayed av Elliott i ligacupmøtet. Lag som Hull, Everton og Sunderland har relativt jevne keeperduoer, men etter min mening er de nærmere Elliott enn Krul i kvalitet, selv om det kan diskuteres for at andrevalgene minst er på nivå med sistnevnte.

Har aldri vært spesielt misfornøyd med Elliott, og man kan kanskje ikke forvente at en særlig mye bedre keeper skulle være fornøyd med å være andrevalg hos en kronisk ustabil middelhavsfarer.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #531 på: 03. Des. 2014, 14:22 »
Bare fordi en keeper er andrekeeper, betyr ikke at han må holde League Two nivå og at vi må godta at han gjør halvtabber i minst annenhver kamp. Er flere middelhavsfarere i PL med andrekeepere som virkelig griper sjansen når de får den, og det er ikke vanlig at de er like utrygge som Elliott. At Daniel også mener dette senker ikke nivået på forumet. Så ofte som Krul er skadet er det jo kjipt at vi mister poeng og slipper inn halvgode skudd fordi vi har en under gjennomsnittet andrekeeper.
"If Newcastle finish in the bottom three, they will get relegated."

- Michael Owen

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #532 på: 03. Des. 2014, 14:25 »
Har aldri vært spesielt misfornøyd med Elliott, og man kan kanskje ikke forvente at en særlig mye bedre keeper skulle være fornøyd med å være andrevalg hos en kronisk ustabil middelhavsfarer.
Dette er selvfølgelig et godt poeng. Hvilken keeper med litt ambisjoner ønsker å sitte på benken for en klubb som ikke ønsker å vinne noe?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #533 på: 03. Des. 2014, 15:30 »
... og man kan kanskje ikke forvente at en særlig mye bedre keeper skulle være fornøyd med å være andrevalg hos en kronisk ustabil middelhavsfarer.

Du seier noko her :)

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #534 på: 03. Des. 2014, 15:54 »
Dette er selvfølgelig et godt poeng. Hvilken keeper med litt ambisjoner ønsker å sitte på benken for en klubb som ikke ønsker å vinne noe?
Karl Darlow, men så er vel kanskje han erstatteren til Krul.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #535 på: 03. Des. 2014, 16:40 »
Synes forøvrig det så merkelig ut som om forsvarerne våre prøvde å komme seg *ut* av ballbanen fremfor å ta en Steven Taylor og hive seg inn i den med baller og knær.

Slik jeg ser den situasjonen så har keeper veldig dårlig sikt til ball og når forsvaret i tillegg "sørger for" å lage en åpning for skuddet blir det vanskelig.

Når det er sagt er jeg heller ikke uenig i kritikken av Rob "the Blob" Elliott.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #536 på: 03. Des. 2014, 19:59 »
Er flere middelhavsfarere i PL med andrekeepere som virkelig griper sjansen når de får den, og det er ikke vanlig at de er like utrygge som Elliott.

Dette synes jeg er en høyst tvilsom påstand. Eksempel?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #537 på: 03. Des. 2014, 21:45 »
Er flere middelhavsfarere i PL med andrekeepere som virkelig griper sjansen når de får den, og det er ikke vanlig at de er like utrygge som Elliott.

Dette synes jeg er en høyst tvilsom påstand. Eksempel?

Artur Boruc (Soton), Jaaskelainen (West Ham), Tremmel (Swansea), Mannone (Mackems), Myhill (WBA), Jakupovic (Hull) (få kamper, men spilte veldig bra mot Pool og Arsenal) er alle andrekeepere som har bevist enten denne eller de to foregående sesongene i PL at de er til å stole på i en større grad enn Rob Elliott. Kan også nevnes at Hamer (Leicester) hadde en meget god kamp mot Stoke, men dette er den eneste kampen han har i PL så han kan jeg si lite om.

Kan omformulere meg. Det er flere keepere i PL blant middelhavsfarerne som har evner til å komme inn og gjøre en god jobb uten å til stadighet slippe inn billige mål og bare redde de som alle forventer du skal redde.
« Siste redigering: 03. Des. 2014, 22:01 av Eriksen »

- Michael Owen

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #538 på: 03. Des. 2014, 22:34 »
Kan ikke på noen som helst måte være enig i det du sier. Elliott har da aldri fremstått som spesielt usikker eller evneveik når han har måttet i aksjon, jevnt over. Hvis man skal trekke fram gode prestasjoner kan man like gjerne ta Elliott på Etihad. Selvfølgelig var det for dårlig på målet i går, men jeg er hundre prosent sikker på at man finner det samme (om ikke verre) hos samtlige av de du nevner. Kan i farten nevne at Mannone nettopp ble vraket etter flere hårreisende tabber, og Boruc sin "dragning" mot Giroud husker vel alle.

Som jeg har skrevet før så er ikke Elliott noen stor keeper. Men at han er noe verre enn det de fleste andre lag kan skilte med som andrevalg er jeg ikke med på.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #539 på: 03. Des. 2014, 23:30 »
Elliot har sine gode kamper, og alle kan gjøre tabber. Slik som Boruc sin dragning. Men jeg synes bare Elliot slipper inn litt for mange skudd som Krul ville reddet uten å måtte imponere stort. Husker for eksempel en 2-2 kamp mot Everton hvor Elliot slapp inn to billige mål. Tror Ba kom inn og scoret 2 i andreomgang i den kampen. Var inne på en ratingside, der har Elliot et snitt på 6,45 på børsen over totalt 13 PL-kamper, noe som er en ganske lav rating. Til sammenligning ligger Mannone på 6,56 denne sesongen og 7,06 forrige sesong. Ikke at jeg legger stor vekt på det, men det gir jo en pekepinn.
« Siste redigering: 03. Des. 2014, 23:32 av Eriksen »

- Michael Owen