20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tim Krul  (Lest 109196 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Sv: Tim Krul
« Svar #330 på: 26. Nov. 2011, 23:00 »
Vi hadde vel sansynligvis ligget på bunn, med 4-5 poeng, hadde det ikke vært for Krul!  :D
Er ikke lange veien før jeg vil kalle ham PL's beste keeper, om han ikke er det allerede. Sesongens keeper hittil hvertfall!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #331 på: 29. Nov. 2011, 20:51 »
Føler litt skryt av Krul er på sin plass; http://nufcstats.weebly.com/tim-krul-and-the-top-7.html

Er jo fakta, mye jeg ikke var klar over..

Sitat
s well as holding the joint best record for team goals conceded, Krul has also kept the joint most clean sheets out of the top 7 GK?s alongside Hart, De Gea, Szscesny and Reina. He has produced exactly the same amount of saves as Joe Hart so far (35), but is outdone presently by both David de Gea (50) and Brad Freidel (51). However, aerially Krul is the ?star? of the GK show, earning most cross catches (27) thus far as well as most punches (14). He has managed to miss 2 crosses this year though, equalled by Szczesny, but far better than the 4 missed by Jose Reina at Liverpool.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #332 på: 29. Nov. 2011, 21:43 »
Det sier jo en god del om hvor god Krul har blitt i feltet. Har tatt 27 crossere og misset to. I tillegg til 14 utboksinger, så forteller det en historie om at vi - med keeperen vår i spissen, har blit veldig mye bedre på å forsvare dødballer og crossballer. Må jo selvfølgelig også berømme backene som i stor grad har anonymisert motstanderens kantspillere. Og som i tur har gjort Kruls jobb enklere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #333 på: 29. Nov. 2011, 22:04 »
Enig i det med backene. Samtidig er det godt å vite at når man først slipper til innlegg, har man da en keeper som er god/trygg nok til å plukke baller i feltet :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 29. Nov. 2011, 22:32 »
Og det er vel rett og rimelig å si at vi ikke har hatt en så god keeper i feltet så lenge jeg har fulgt Newcastle kanskje?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 29. Nov. 2011, 22:34 »
Det er det nok. Ikke langt unna å være årets spiller så langt for min del i alle fall, er et knippe der med Krul, Steven Taylor, Colo og Ba.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #336 på: 29. Nov. 2011, 22:36 »
Helt enig. Jeg holder en knapp på de to førstnevnte per nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #337 på: 29. Nov. 2011, 22:41 »
Og det er vel rett og rimelig å si at vi ikke har hatt en så god keeper i feltet så lenge jeg har fulgt Newcastle kanskje?
Nei, det kan ikke jeg heller huske. Verken Pavel eller Shaka var noen typiske feltkeepere, slik jeg husker dem (men så husker jeg ikke så veldig mye).

Vi har hatt mange meget gode keepere, men jeg tror Krul har potensiale til å bli den beste av dem alle.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 29. Nov. 2011, 22:42 »
Vanskelig å skulle skille Tayls og Colo, for de er så forskjellige. Det er Taylor som er soleklart mest synlig, både med noen småfeil og med de helt sinnsyke inngripene. Samtidig leder han vel ligaen både når det gjelder defensive blokkeringer og dueller vunnet. Men Colo er en mer laidback interception-stopper, som flyter på rutine og plasseringsevne. Men det er svært sjelden han er der i de helt kritiske situasjonene.

Skulle jeg valgt i dag så hadde det nok blitt enten Krul eller Tayls ja.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #339 på: 29. Nov. 2011, 23:21 »
Verken Pavel eller Shaka var noen typiske feltkeepere, slik jeg husker dem (men så husker jeg ikke så veldig mye).

Vi har hatt mange meget gode keepere, men jeg tror Krul har potensiale til å bli den beste av dem alle.

Helt enig! Krul viser tegn på at han kan, om han blir værende over tid, den beste keeperen vi har hatt i min tid som supporter iallefall.

Om jeg husker rett (noe jeg også sjelden gjør så langt bak i tid) så hadde jeg iallefall et inntrykk av at både Srnicek og Hislop var noen løse kanoner som kanskje helst hadde sin styrke på strek (iallefall Hislop) mens feltarbeidet var litt mer ustødig for å si det slik.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #340 på: 02. Des. 2011, 10:03 »
Men vi må også se litt mer på omstendighetene rundt keeperne også for å kunne slå fast noe.  At Krul er en gud er det ingen tvil om, men så er også det defensive noe av det det terpes mest på under Pardew har jeg fått inntrykk av.  Den tiden vi hadde Srnicek og Hislop handlet det hele bare om å score minst et mål mer en motstanderen, defensivt var vi svært ofte håpløse.  Slik ble det både fantastiske seire av, samt noen forferdelig stygge tap.  Slik var vel fokuset hvertfall helt til Given ble hentet inn av selveste Dalglish.  I en slik situasjon der vi va konstant fremover på banen var feltarbeidet til keeperne våre MYE mindre viktig en shotstopperevner på kontringer i mot, så at det var det disse keeperne ble trent på er gjerne ikke så rart. 

Uansett vil jeg påstå at vi har hvert heldige/dyktige med å hente inn gode keepere de siste 20 årene, og selv om Krul nok er på toppen av den lista, godt hjulpet av defensivt fokus, så syns jeg kanskje ikke det er med så god margin som jeg får inntrykk av at enkelte mener.
Genius by birth. Slacker by choice.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 02. Des. 2011, 13:27 »
En keeper er naturligvis veldig avhengig av et godt forsvar, for selv å kunne fremstå som god. Sånn er det i de aller fleste lagidretter. Du er alltid prisgitt det forsvaret du til enhver tid har foran deg. Sånn sett er det enklere for Krul å ta det som slipper gjennom et veldig tett forsvar i dag, enn det var for Given å ta det som slapp gjennom Griffin, O'Brien, Bramble og Babayaro

Det er klart at behovet for en veldig god feltkeeper er større nå enn tidligere, men jeg vil likevel si at det på 90-tallet også var behov for en keeper som kunne gå ut og avverge potensielle sjanser. Det å plukke innlegg, cornere og generelt være mye mer offensiv. Behovet for en shot stopper var naturligvis stort, og det er det fremdeles. Vi er ikke SÅ gode, at vi ikke får mange skudd imot oss. Behovet for en "allround" keeper har i mine øyne alltid vært der, men har ikke blitt mindre i senere tid, ikke bare fordi vi har blitt bedre defensivt, men fordi fotballen har utviklet seg, og jeg tror ikke du kommer så veldig langt i dagens fotball med en ren shot stopper i mål.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 03. Des. 2011, 22:18 »
Tottenham er visstnok ute etter Krul for å forynge keeperbeholdningen. Filthy paws off, 'appy 'arry!  :cloud:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 04. Des. 2011, 00:06 »
Jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at Tottenham har råd til Tim Krul. Han bør koste det dobbelte av det ManU betalte for De Gea.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #344 på: 04. Des. 2011, 09:02 »
Han har kontrakt ut 2014, men det er rart at den ikke allerede har blitt reforhandlet. Vi så jo sist sesong at han stadig ble bedre og bedre og han har denne sesongen kanskje vært PL sin aller beste keeper.
Venter de til siste slutt med å reforhandle mister vi han garantert.