Ja, Krul tror jeg kan bli meget god, hvis vi bare har troa på han. Hvis vi lar Krul være den han er, og ikke prøver å gjøre han til noe annet, så vil vi få en meget god keeper.
Krul er hurtig, reaksjonssterk og har en imponerende rekkevidde. Vi har mange ganger sett hva han er i stand til på streken. Hvem glemmer vel ikke debuten hans mot Palermo, i en alder av usle 18 år? Vi må tross alt huske på at keepere som regel ikke er på sitt beste før de er nærmere 30. Van der Sar var lenge en god keeper, men det var først når han runda 30 at han gikk fra å være god til å bli veldig god. Og etter overgangen til Man Utd i en alder av 35 ble han jo enda bedre enn han var i Fulham også.
Så når en keeper som Krul da er så god i en alder av 18 år, at han står som en levende vegg i en viktig europacupkamp, så kan man jo begynne å lure på hvor god Krul kan bli med årene. Han er en offensiv keeper, som tør å gå ut i feltet og plukke baller. Dette fører til at han bommer noen ganger, men jeg føler meg mye tryggere på Krul i feltet, enn jeg gjorde på Given eller Harper. Men så sto de ofte på streken i stedet for å gå ut i feltet.
Krul vil fortsatt være ustabil, selv om han får tillit som førstekeeper kommende sesong. Men stabiliteten vil komme mye fortere og han vil sannsynligvis utvikle seg raskere om han spiller fast, enn om han sitter på benken. Ser for meg at Krul spiller i ligaen og Harper i cupen, så har vi større sjanse for å holde dem begge skadefrie gjennom sesongen.