20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket klubblag synes du er verdens beste ?  (Lest 6433 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Hvilket klubblag synes du er verdens beste ?
« på: 28. Des. 2006, 13:59 »
Vennligst svar ærlig og redelig.

Personlig synes jeg Barcelona CB rager høyest.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1 på: 28. Des. 2006, 19:53 »
1.Barcelona
2.Manchester United
3.Real Madrid
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 28. Des. 2006, 20:37 »
Newcastle United
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3 på: 28. Des. 2006, 20:49 »
Boca Juniors, River Plate, Chelsea, Ac Milan og Barcelona, mener jeg.

IKKE i den rekkefølgen altså.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28. Des. 2006, 21:21 »
Inter gruser jo River Plate og Boca Juniors any day. Det samme gjør Manchester United og Lyon.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 29. Des. 2006, 01:21 »
boca og river selger jo alle talentene og de beste spillerne sine til europa... ikke faen om de er i verdenstoppen

barca, inter eller chelsea

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #6 på: 29. Des. 2006, 01:24 »
Enig. De har meget godt potensiale, men jeg mener de må revurdere tankegangen.

Verdens beste lag er enkelt og greit Barcelona. ManU? ALDRI! Har ingenting med at vi hater dem, men rett og slett fordi de ikke er verdens beste lag.

Fotball er til for å underholde, og jeg mener at ManU ikke spiller på langt nær så underholdene fotball som Barca, Real Madrid og Start for den saks skyld! (dere vet vel hvilket lag jeg ville tatt med der, men jeg tenkte at jeg ikke skulle være SÅ kontroversiell. Fornøyd, Joakim?)
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 29. Des. 2006, 19:44 »
Det er vel Barca, Inter og ManU som er de beste nå om dagen. Tror nok jeg vil sette Barca som nr. 3, selv om det gjør veldig vondt.
1. Inter
2. Man U
3. Barcelona

Jeg gir blaffen i hvor underholdende eller ikke lagene spiller. Jeg tar først og fremst høyde for hvordan klubbene gjør det i nasjonale turneringer og internasjonale turneringer, og formen avgjør hvem som plasseres hvor.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #8 på: 29. Des. 2006, 20:24 »
Sitat fra: "Lerbakk"
Inter gruser jo River Plate og Boca Juniors any day. Det samme gjør Manchester United og Lyon.

Tviler på at disse laga hadde blitt gruset av noen som helst. Sør-Amerika er et meget undervurdert fotballkontinent. Boca slo Real Madrid i finalen i VM for klubblag i 2003, Sao Paulo slo Liverpool i fjor og i år slo Internacional Barcelona 1-0. Manchester United fikk vel også deng med et toppet lag av både brasilianere og mexikanere når de var der nede i 2000.

Men jeg er enig i at disse laga ikke er blant verdens beste. Verken Boca eller River maktet å vinne ligaen i Argentina en gang. Boca tapte ligagullet på omkamp etter lik poengsum, mens River endte på 3.plass. Hadde de fått lov til å beholde talentene sine så hadde de garantert vært helt i eliten. Se bare på Inter, som enkelte mener er blant verdens beste lag (noe jeg er enig i). De har hele syv argentinere i stallen sin, og de fleste av dem er faste.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 29. Des. 2006, 23:38 »
Jeg mener det er Barcelona, når de spiller opp mot sit absolutt beste tror jeg faktisk ikke det er mange lag i verden som slår dem.

Men pr tittel er det som Nordin sier Internacional fra Brasil som er verdens beste klubblag. At Barcelona styrte hele finalekampen, hadde overlegen ball possession, skapte mest og var det førende laget spiller ingen rolle. Brasilianerne forsvarte seg bra, og grep muligheten da de fikk den. Det som var så synd var at alt Barcelona gjorde virket litt halvhjertet i denne kampen. Barcelona hadde nok håpet de skulle leke seg til seier i finalen, slik som de gjorde i semien, men den gang ei. Jeg så hele kampen, og da jeg leste at "Barca fikk brassebank" på VG tilatte jeg meg å tvile på om undertegnede der hadde sett hele kampen. Tipper også at den nært forestående "forbannelsekampen" for Barca mot Atletico Madrid som sto for tur rett etter hjemkmsten fra klubb VM i Japan spilte litt inn. For det er jo en kjent sak at er det ett lag Barcelona IKKE slår så er det nettop Atletico Madrid.

Men en liten ting med dette klubb VM hvor sør amerikanerne alltid slår europerne: denne turneringen tas veldig seriøst i Sør Amerika i forhold til Europa.
I Sør Amerika hviler man jo spillere i forkant av denne turneringen, mens i Europa blir den sett på mest som en slags bonus. Noen vil tilogmed gå så langt som å si at de gjerne skulle vært foruten denne turneringen pga et allerede tøft program før jul.

Hva Inter har gjort for å fortjene å være med i dette gode selskapet skjønner jeg ikke helt. De har ennå til gode å virkelig hevde segi europatoppen. Det måtte  jo en skandale til for at de skulle bli mestre ifjor også. Enig i at de har en helt rå tropp på papiret, men det må fortsatt gi resultater, noe det ikke har gjort ennå. Det blir ofte med bare nesten for Inter. Skal bli spennende å se om de klarer å gjøre noe med det i år.
Skjønner heller ikke hvorfor MænJu skal være et av de beste, det må i såfall kunne være basert på formen akkurat nå? Litt i tvil om Chelsea også...

At Real Madrid spiller underholdende fotball er det veldig delte meninger om Lasse. Det som er helt sikkert er at de skal iallfall gjøre det. Galacticoene har flere ganger de to siste sessongene opplevd å bli pepet av banen på Santiago etter å ha vunnet. Det er ikke nok å bare vinne, man skal vinne med stil. Selvsagt skyldes gjennomtrekken av trenere i klubben mangel på trofeer de siste sessongene, men det skyldes nok også litt det faktum at man skal underholde.
Men som en av de mestvinnende klubbene gjennom tidene (eller faktisk den som har vunnet mest?), hører Real Madrid hjemme i denne diskusjonen. Så får det heller tas i betraktning at de har vunnet endel under meget spesielle omstendigheter.

Ellers er jeg litt overrasket over at ingen har fått øynene opp for Sevilla som faktisk er rangert som det beste klubblaget i Europa for øyeblikket...

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10 på: 30. Des. 2006, 04:08 »
Du skremmer meg, chickenman...

Tenk at vi har såpass like meninger.
Jeg kunne ikke ha sagt det annerledes eller bedre enn det du skriver ovenfor.

Fra Barcelona til Inter til ManU til Real Madrid til Sevilla.

Jeg er enig i ALT!

Stephan Solheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 på: 01. Jan. 2007, 14:50 »
1. Lyon
2. Chelsea
3. Barcelona
Fk Kinsek

www.kinsek.tk

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #12 på: 03. Jan. 2007, 18:01 »
Glemte selvsagt Inter og er enig i at dem er en av verdens beste lag. De spiller fantastisk i Serie A selv om denne ligaen er litt svekket forhold til tidligere år.

Rangeringen av verdens beste lag blir da som følger
1.Barcelona
2.Manchester United
3.Inter
4.Real Madrid
5.Lyon
6.Arsenal
7.Chelsea
8.Liverpool
9.Roma
10.Sevilla

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #13 på: 03. Jan. 2007, 18:03 »
Når ble Arsenal bedre enn Chelsea?

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #14 på: 03. Jan. 2007, 18:42 »
Arsenal på sitt beste er bedre enn Chelsea. De har riktignok variert i prestasjonene som også lag som Barcelona har gjort. Chelsea er kanskje jevnere, men topp nivå til Arsenal er definitivt høyere enn Chelsea sitt. Derfor valgte jeg å sette Arsenal høyere enn Chelsea selv om de ligger bak på tabellen. Sevilla ligger jo også foran Barcelona uten at jeg mener de er et bedre fotballag enn Barcelona for det. Derfor er også Barcelona på topp da de har det beste toppnivået.