20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253261 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #60 på: 25. April 2007, 08:22 »
Crouch med 11 mål på 17 kamper på landslaget har ikke noe der å gjøre?

Her er en liste over engelske spisser jeg setter foran Ameobi i køen:
Owen
Rooney
Crouch
D Bent
J Defoe
D Ashton
Andy Johnson
J Beattie
D Nugent
A Young
D Vassell
R Fowler (njaa kanskje ikke han)
E Heskey
Kevin Davies
Chopra
Luke Moore
R Hulse
B Zamora
C Cole
M Harewood
Alan Smith
T Walcott

Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Utheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #61 på: 25. April 2007, 09:09 »
Synd at gutten er så ustabil. Selv vill jeg tørre å påstå at Ameobi på en god dag er en rimelig snedig spiller, som kan påvirke det engelske landslaget i fremtiden vis han blir mer stabil i hver kamp.
whoopwhoop

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #62 på: 25. April 2007, 11:30 »
Når David James har vært førstekeeper på det engelske landslaget synes jeg det forteller alt om hvilken målestokk landslaget er.
David James har i en årrekke vært en av Premier League sin beste keepere. Tabbefrekvensen finnes fortsatt der, men har heldigvis for hans del avtatt de siste årene. Forferdelig undervurdert keeper. Bedre enn Paul 'Overrated' Robinson.

Ellers er debatten Ameobi vs. Crouch håpløs. Crouch er langt, langt bedre enn Ameobi.
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 25. April 2007, 17:01 »
David James burde blitt benket og erstattet med islandske Arni Gautur Arason da Kevin Keegan var manager. Istedet valgte Keegan å holde på James, som ikke er i nærheten av å holde Arasons høyestenivå, og som er langt mindre stabil enn Arason var på det tidspunktet.
David James er IKKE bedre enn Robinson, men han er heller ikke særlig mye dårligere.
De er nok omtrent på samme begredelige nivå. Harper hadde lett danket ut de to om han hadde spilt fast førstelagsfotball i alle de årene han har vært reserve i Newcastle.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor diskusjonen skal være så håpløs. Crouch har aldri vært bedre enn Ameobi før han dro til Liverpool, og der lever han først og fremst på veldig gode medspillere og et godt organisert lag, som spiller på hans styrker.

Ameobi var i starten av karrieren sin langt bedre enn Crouch. Ameobi har ikke direkte slått ut i full blomst, men jeg mener fremdeles at Ameobi er fullt på høyde med Crouch. Selv om Crouch er aldri så mye på landslaget, og scorer aldri så mye mål for Swimmingpool. Det engelske landslaget har opp gjennom tidene hatt mange rare folk og dyr på laget, uten at de nødvendigvis har vært nevneverdig gode. Dessuten har Newcastle aldri hatt noen stor status i FA, eller hos den til enhver tid sittende landslagssjef, med unntak av Keegan, som blant annet ga Lee Clark hans landslagsdebut. Selv om Clarkie da spilte for Fulham. Uten at det var nevneverdig mange flere newcastlespillere på England under Keegans styre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 25. April 2007, 23:06 »
Skjønna ikkje helt kvifor keeper-diskusjonen skal ha noko med kor gode angrepsspelarar England har å gjere. For det første er det langt fleire angrepsspelarar enn keeperar i England, for det andre er ikkje James og Robinson så dårlig som du skal ha det til, og for det tredje er keeper-posisjonen ein helt annan posisjon enn spiss.

Nei eg trur vi må ta av oss Supporter-brillene våre her litt. Ameobi er ikkje i nærheten av landslagsdiskusjonen, og det er vel ingen andre enn enkelte newcastle-fans som meinar han bør være det. Eg er imponert over Crouch, han scorar ein god del mål både på Liverpool og England, og sidan du meinar England er så dårlig, så må det være utrulig godt gjort å ha den målstatistikken som Crouch har. For øvrig synes eg heller ikkje at Liverpool er så vanvittig gode offensivt, og Crouch får nok ikkje så mange fleire sjansa på sølvfat enn Ameobi. I tillegg er Crouch et godt oppspelspunkt med god rekkevidde og god teknikk trass den lange kroppen. Nei, Ameobi kan ikkje samanliknast med Crouch, der er det klasseforskjell. Ameobi er ikkje i stand til å gjere noko særleg på eigenhand som Crouch kan.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 26. April 2007, 16:13 »
Ameobi kan gjøre mye rart på egenhånd inne i feltet han også, som Crouch av og til kan.
Kom ikke her å påstå at det er klasseforskjell, bare fordi Crouch har en vanvittig god statistikk på landslaget, som jeg er ganske sikker på at vil jevne seg mer og mer ut etterhvert. Når Crouch en gang når 30 landskamper, så er jeg ganske sikker på at han vil ha godt under 20 mål. Med elleve mål nå kan jeg selvsagt ikke si at han vil ha under 15, det vil være galskap, men mye over 15 vil han neppe ha. Ikke det at 15 mål på 30 landskamper er dårlig, det er jo tvert imot meget bra. Men det betyr ikke at Crouch nødvendigvis er så fryktelig mye bedre enn Ameobi.

Shola Ameobi har jo vært reserve helt siden han var ung gutt tidlig i Robsons Newcastle-karriere. Det har ført til at han ikke alltid har hatt de store forutsetningene for å score så fryktelig mange mål. Jeg mener det også har hemmet utviklingen hans, selv om han har fått langt, langt flere sjanser enn noen andre spisstalenter i denne klubben.

For England har han spilt med Joe Cole, Wayne Rooney og av og til David Beckham. Og da har han liksom gjort alt sjøl? Du kan ikke ha en bedre spisspartner enn Rooney. Innleggene til Joe Cole og David Beckham vil enhver spiss misunne ham. Og det hjelper å ha en sentral midtbane med Gerrard og Lampard bak seg også.

Liverpool kommer til langt, langt flere innlegg enn Newcastle gjorde forrige sesong. Det kommer vi bare ikke utenom. Jermaine Pennant er ingen dårlig ving. John Arne Riise er ikke så verst han heller. Dirk Kuyt er en murbrekker, og veldig kjekk å ha som makker. Også Bellamy kan være en meget god makker, han som har stor fart, god fysikk og løper riktig og mye. Vi vet fra tiden i Newcastle at Bellamy er en mester i å skape rom for medspillere, og han vet også å tilrettelegge for at makkeren skal score mål. Ikke kom her å si at Crouch må gjøre veldig mye selv, for han har jo lagkamerater i ypperste verdensklasse. I tillegg til en manager som vet å få det beste ut av hver enkelt spiller. Uansett hvor sterk personlighet og stor status de har.

Ameobi har måttet være murbrekker for Shearer i alle år. Det har ikke akkurat trent opp instinktene hans som målscorer. Ameobi er omtrent like rask som Crouch. Teknikken er kanskje noe bedre, jeg mener Ameobi har bedre spenst og trenger ikke klatre på motspillere for å nå opp. Men vi ser veldig ofte at Crouch klatrer for å nå høyt nok. Ihvertfall jeg ser det. Andre kan hende lukker øynene da.

Crouch er en elendig avslutter. Ameobi har et langt bedre skudd og plasseringsevne enn Crouch. Det mener jeg bestemt. Crouch vinner mye på å være tre meter høy, ha lange bein og rett og slett bare være der ballen detter ned. Jeg utelukker ikke at Crouch har det iboende innstinktet til en goalgetter, med å være der ballen detter ned, nøyaktig når den gjør det. Både Ameobi og Crouch har fysikken til å skaffe seg rom i trange situasjoner, og begge har bommet på åpent mål.

Hvis det er klasseforskjell på to spillere som er så like, bortsett fra utseende, så vet jeg jammen ikke hva det er som tilsier at en spiller er god.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 26. April 2007, 16:57 »
"Ameobi kan gjøre mye rart på egenhånd inne i feltet han også, som Crouch av og til kan.
Kom ikke her å påstå at det er klasseforskjell, bare fordi Crouch har en vanvittig god statistikk på landslaget, som jeg er ganske sikker på at vil jevne seg mer og mer ut etterhvert. Når Crouch en gang når 30 landskamper, så er jeg ganske sikker på at han vil ha godt under 20 mål. Med elleve mål nå kan jeg selvsagt ikke si at han vil ha under 15, det vil være galskap, men mye over 15 vil han neppe ha. Ikke det at 15 mål på 30 landskamper er dårlig, det er jo tvert imot meget bra. Men det betyr ikke at Crouch nødvendigvis er så fryktelig mye bedre enn Ameobi."

-Jo en del har det jo å sei, fordi Ameobi aldri har vært på det Engelske landslaget i det heile tatt. Eg trur heller ikkje han kjem til å få det. Ameobi har ingenting å vise til internasjonalt med unntak av nokre u-landslagskampar. Eg har heller aldri sett Ameobi gjere så mykje fantastisk på eigenhand.

"Shola Ameobi har jo vært reserve helt siden han var ung gutt tidlig i Robsons Newcastle-karriere. Det har ført til at han ikke alltid har hatt de store forutsetningene for å score så fryktelig mange mål. Jeg mener det også har hemmet utviklingen hans, selv om han har fått langt, langt flere sjanser enn noen andre spisstalenter i denne klubben."

-For det første meinar eg at Ameobi skal ha hatt meir enn nok sjansar til å vise seg fram på. For det andre er det jo ein grunn til at han har vore benkeslitar, det er så mange andre som er betre.

"For England har han spilt med Joe Cole, Wayne Rooney og av og til David Beckham. Og da har han liksom gjort alt sjøl? Du kan ikke ha en bedre spisspartner enn Rooney. Innleggene til Joe Cole og David Beckham vil enhver spiss misunne ham. Og det hjelper å ha en sentral midtbane med Gerrard og Lampard bak seg også."

-Det er eg helt enig i, men det var du som sa det engelske landslaget er så utrulig oppskrytt. Men dei andre spissane som får prøve seg på landslaget er ikkje i nærheten av å ha ein slik statistikk som Crouch. Spelarar som er antatt betre enn Ameobi.

"Liverpool kommer til langt, langt flere innlegg enn Newcastle gjorde forrige sesong. Det kommer vi bare ikke utenom. Jermaine Pennant er ingen dårlig ving. John Arne Riise er ikke så verst han heller. Dirk Kuyt er en murbrekker, og veldig kjekk å ha som makker. Også Bellamy kan være en meget god makker, han som har stor fart, god fysikk og løper riktig og mye. Vi vet fra tiden i Newcastle at Bellamy er en mester i å skape rom for medspillere, og han vet også å tilrettelegge for at makkeren skal score mål. Ikke kom her å si at Crouch må gjøre veldig mye selv, for han har jo lagkamerater i ypperste verdensklasse. I tillegg til en manager som vet å få det beste ut av hver enkelt spiller. Uansett hvor sterk personlighet og stor status de har."

-Jo det vil eg sei:) For når Crouch er på bana brukar Liverpool han ofte som oppspelspunkt, og han er sterk i lufta og vinn mange duellar. Eg også trur det vil være lettare å spele spiss på Liverpool enn på Newcastle, men rolla som Crouch har i Liverpool kunne ikkje Ameobi klart å fylle.

"Ameobi har måttet være murbrekker for Shearer i alle år. Det har ikke akkurat trent opp instinktene hans som målscorer. Ameobi er omtrent like rask som Crouch. Teknikken er kanskje noe bedre, jeg mener Ameobi har bedre spenst og trenger ikke klatre på motspillere for å nå opp. Men vi ser veldig ofte at Crouch klatrer for å nå høyt nok. Ihvertfall jeg ser det. Andre kan hende lukker øynene da."

Sånn som eg er vand med å sjå Ameobi tape han oftast desse duellane, og kom ikkje å sei at Ameobi når like langt opp som Crouch. Og kva så om han klatrar i duellane? Så lenge dommarane ikkje dømmer på det er det vel berre ein fordel. Shearer brukte også tjuvtriks.l

"Crouch er en elendig avslutter. Ameobi har et langt bedre skudd og plasseringsevne enn Crouch. Det mener jeg bestemt. Crouch vinner mye på å være tre meter høy, ha lange bein og rett og slett bare være der ballen detter ned. Jeg utelukker ikke at Crouch har det iboende innstinktet til en goalgetter, med å være der ballen detter ned, nøyaktig når den gjør det. Både Ameobi og Crouch har fysikken til å skaffe seg rom i trange situasjoner, og begge har bommet på åpent mål."

Crouch er slett ingen dårlig avsluttar, statistikkane hans taler for seg sjølv. Enkelte av måla hans har rett og slett vore spektakulære, til tross for hans lange kropp.
Eg forstår ikkje kvifor du kan klage på at Crouch er så høg, og vinner på det, for det er han jo. Skal vi gje minuspoeng til høge spelarar? ::)

"Hvis det er klasseforskjell på to spillere som er så like, bortsett fra utseende, så vet jeg jammen ikke hva det er som tilsier at en spiller er god."

-Dei er litt like spelartypar ja, med unntak av korleis dei ser ut. Men det betyr ikkje at dei er like gode, for Crouch er betre enn Ameobi på det meste, desverre. I såfall har ikkje Ameobi vist noko endå som skulle tilseie at han er like god som/betre enn Crouch. Ameobi har vist at han er ein brukbar spelar, men ikkje på Crouch-nivå.
« Siste redigering: 26. April 2007, 16:59 av Øyvinden »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 27. April 2007, 11:42 »
Crouch er en elendig avslutter. Ameobi har et langt bedre skudd og plasseringsevne enn Crouch. Det mener jeg bestemt.

Når du presterer å si sånt så lurer jeg på om du har sett nevnte Crouch i det hele tatt? Han har fantastiske avslutteregenskaper, noe han har vist gang på gang i år! Nevn 5 mål Shola har scoret hvor du ble imponert over avslutteregenskapene hans...?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 27. April 2007, 16:24 »
Jeg har aldri blitt imponert over Crouches avslutningsferdigheter. Jeg har bare irritert meg over at han greier å bomme på det enkleste av det enkleste. Jeg skal ikke si at Ameobi har imponert meg så fryktelig med sine avslutningsferdigheter han heller, men han scorer vanligvis på det enkleste av det enkle, som jeg mener Crouch ikke gjør. At Crouch har en meget god statistikk taler bare for at han er der ballen detter ned, og har lange bein som kan styre ballen i mål. Ikke at han nødvendigvis er en slik fantastisk avslutter.

Ameobi når ikke like høyt som Crouch. Crouch er jo ti ganger så stor. Selv om Ameobi slett ikke er noen liten mann. Likevel mener jeg Ameobi får et renere treff på ballen enten han får ballen i panna eller på fot. Ameobi har enkelte ganger bommet grovt på relativt enkle ting han også.
Men jeg vil likevel hevde at han er en bedre avslutter.

Jeg ser ikke hvordan Ameobi ikke kan gjøre en jobb som oppspillspunkt. Han er god nok til å vinne luftdueller, selv om han ikke vinner på langt nær så mange som Shearer gjorde. Og ja, det kan hende at Crouch vinner flere luftdueller som oppspillspunkt. Men jeg klarer ikke helt å se hvordan det gjør han til en klassespiller, når han mangler så mye annet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 27. April 2007, 16:30 »
Forøvrig har jeg sagt at det engelske landslaget ikke er noen målestokk for hvor god en keeper er. England har lenge manglet en skikkelig, skikkelig god keeper som holder høy internasjonal klasse. Men det er en annen diskusjon. Poenget er at England ikke er oppskrytt hva angår keeperplassen. Ja, det engelske landslaget som helhet er litt oppskrytt. De har aldri vært gode nok til å bli verdensmestere. Dessuten mener jeg forøvrig også at landslagssjefene har hatt en tradisjon for å bruke spillere som ikke holder det helt store nivået. I den kategorien faller Peter Crouch inn.

Du trenger ikke være noen klassespiller for å bli tatt ut på det engelske landslaget. Og Crouches fantastiske statistikk på landslaget er heller ikke noe bevis i mine øyne på at han er en klassespiller.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 27. April 2007, 17:04 »
OK, vi blir ikkje einige uansett. Ameobi har ingen spisskompetanse, og er brukbar på det meste. Det samme kan vi eigentleg seie om Crouch, bortsett fra at Crouch har ein enorm duell og luftstyrke som gjer at han skiller seg ut. Derfor vil eg kalle han klassespelar.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 27. April 2007, 17:45 »
de eneste avslutter egenskapene til ameobi, er at han har flaks og ballen treffet låret hans å går inn i mål.  Han var god før skaden. det skal han ha. men de fleste målene virker som rene tilfeldigheter.

Crouch er et hav bedre en ameobi.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 28. April 2007, 14:22 »
Dette syns jeg er rimelig sykt. Du er jo rett og slett blind, Joakim, evt sta kun for å være sta.
Øyvinden sier det meste her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 30. April 2007, 16:32 »
Det kan hende at jeg er blind, men sist jeg sjekket var synet mitt bedre enn før. Da må det i såfall være optikeren som lyver for meg da.

Ihvertfall, jeg synes ikke at Crouch har noe som gjør at han skiller seg særlig ut fra Ameobi. Jeg vil ikke kalle noen av dem klassespillere.

Jeg synes ikke Crouch har noen ekstreme ferdigheter jeg. Ja, han er meget god i lufta, først og fremst på grunn av høyden. Men det er jo også det eneste han kan. Er han da en klassespiller?
Ikke i mine øyne. Jostein Flo var ingen klassespiller han heller. Men han hadde likevel et større register å spille på enn Peter Crouch. Flo tjente selvsagt mye på høyden sin, men det var likevel evnen til å bruke luftstyrken sin til noe som gjorde Flo så nyttig for landslaget. Han scoret ikke så mange mål, men han evnet å bruke sin ekstreme luftstyrke, som var langt mer ekstrem enn den luftstyrken Crouch påberopes å ha, til å spille gjennom medspillere som hadde gode ferdigheter der Flo ikke hadde det.

Greit, Crouch er ikke lett å skubbe seg på, og derfor heller ikke lett å ta fra ballen. Men det er bare fordi han er stor og sterk, og ikke noe annet. Hvis det å bare være stor og sterk, og ikke det minste annet, er nok til å være en klassespiller, ja da legger man virkelig lista lavt.
Er Crouch en klassespiller, er også Ameobi det. Shola er ikke lett å skubbe seg på han heller, fordi han er stor og sterk. Også han har basisteknikken i orden, men det er ikke noe spesielt ved ham. Det er ikke noe spesielt ved Crouch heller. Bortsett fra hans fysiske utseende.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #74 på: 08. Sep. 2007, 18:46 »
http://www.shieldsgazette.com/nufc/It39s-Sho-time-for-England.3186005.jp

Tar opp Shola igjen, jeg!
Nå har Sir Bobby, Souey og Pothead hatt klokketro på Shola.
Nå sier Big Sam at Shola har et svært potensiale, og at han kan bli god nok for fast plass på England, og enda sterkere, på Newcastle United.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida